Heftig verhaal zeg Mahna Mahna, pffff. Hopelijk gaat het nu wel goed en kun je enigszins genieten van deze zwangerschap.
Jeetje Mahna wat een heftig verleden heb je. Ik hoop heel erg dat je over een paar dagen een geruststellende echo hebt. Waarvoor en welke medicijnen moet je gaan slikken? En hoezo kan dit pas als het hartje klopt? Sorry voor de vragen maar heb hier, gelukkig, geen ervaring mee. Heel veel sterkte in deze o zo spannende periode van je leven. Hopelijk mag alles nu voorspoedig gaan.
@ Mahna Mahne, wat heftig en ontzettend verdrietig dat je dit hebt meegemaakt. Wil je wel feliciteren met je zwangerschap en hoop dat je een goede echo hebt!
Fijn de dames met een goede echo en kloppend hartje!! Zal vast een hele geruststelling zijn! Mahna mahna; wat heb jij al veel moeten meemaken zeg! Heftig! Ik hoop heel erg voor jullie dat jullie nu een gezond levend kindje mogen krijgen zodat jullie eindelijk uiting kunnen geven aan jullie ouder-gevoelens. Sterkte! Ellamalou; begrijp ik nu dat je in België woon dan? Of kies je er zelf voor om te stoppen met werken? Want mijn vriendin is pas bevallen en heeft haar hele zwangerschap ook gewoon in kdv gewerkt.. Nooit van gehoord maar kan wel voorstellen dat je de voorzorgsmaatregelen neem.. Alleen vraag ik me nu af, ik geef m'n dochtertje ook tig keer per dag een schone pamper, ze is op het moment ook heel verkouden en koorts dus steeds neusje afvegen maar ja ze komt steeds bij me zitten en veegt d'r snottebelletjes zo langs m'n gezicht ik was m'n handen wel regelmatig maar kan dit dan kwaad voor de zwangerschap? daar heb ik eigenlijk nog niet zo goed bij stil gestaan... Hoe doen andere moeders dat hier met kleine kinderen? bevallingsverhalen; ik ga mijn verhaal hier ook maar niet uitgebreid neerzetten, voor degene die voor het eerst gaan bevallen beetje angstaanjagend misschien.. Ik heb het zelf allemaal best traumatisch ervaren en heb er soms nog moeite mee hoe het allemaal gegaan is.. Mijn herstel na de ks duurde ook enorm lang dus dat is een van de redenen dat ik echt heel heel erg hoop op een natuurlijke bevalling.. Zeker omdat je dan ook nog een peutertje rond heb lopen. Maar eerst maar afwachten of alles goed gaat en hoe de bloeddruk blijft, ik ben toen ingeleid vanwege PE. fijn weekend allemaal!
Wat heftig mahna mahna! Ik ben ook wel benieuwd wat voor een medicijnen je moet gaan slikken. Hopelijk is maandag alles goed. Oktober, ik heb er ook niet bij stil gestaan. Ik doe eigenlijk alles nog precies hetzelfde als ik eerst deed. Ik denk dat je dat ook niet kan vermijden. Wat een hoop nare bevallingen zeg en veel keizersnedes hier. Ik ga ervan uit dat ik weer lekker overtijd ga lopen. Volgens mijn vk moest ik daar ook ernstig rekening mee houden. Ik had aan het einde van mijn zwangerschap wel weinig vruchtwater dus ik ga wel vragen of ik al met 41 weken doorverwezen mag worden naar het ziekenhuis. Hier is het beleid pas met 42 weken.
Zo te horen had jij ook spoedkeizersnede. Is echt heel anders dan geplande hoor. Het herstel bij mijn eerste duurde ook heel lang en was zwaar. Maar bij de geplande keizersnede was het een wereld van verschil. Snel herstelt en zo weer op de been. Met ook een peuter thuis. Ik hoop wel dat je natuurlijk kan bevallen, hoor! Maar het hoeft niet zo zwaar te zijn als de eerste.
Jeetje wat een heftig verhaal mahna mahna. Ik wens je alle kracht toe voor deze zwangerschap en hoop dat je over 7,5 maand een gezond kindje in je armen hebt! Ik zal ook even in het kort mijn eerste bevalling vertellen. Mijn vliezen braken op 2 augustus. Wegens nieuw beleid wachten ze dan 72 uur of je zelf weeeen krijgt. Ik vond dit vreselijk. Ik heb 3 nachten niet geslapen van de zenuwen er gebeurde helemaal niks. Na 3 dagen werd ik dan ingeleid. Ze zeiden dat het via het infuus snel zou gaan. Ik lag vanaf 8 uur aan infuus s ochtends en ze verhoogden de dosis elke 20 min. Er gebeurde weer niks. Tot 18 uur niks gevoeld. Daarna weeeenstorm rond 19 uur gekregen. Zo heftig!! Een uur lang weeën zonder 1 pauze. Ik kon niet op adem komen. Ik wist niet hoe ik moest ademen. Ging hyperventileren. Na 1 uur zei ik alleen maar dat ik pijnstilling wilde. Ik wilde dolgraag zonder pijnstilling bevallen, maar ik dacht dat lukt me niet. Zo heftig was het. Toen kwam de arts kijken en was ik in 1 uur van 2 naar 10 cm gegaan. Toen mocht ik persen. Binnen 15 min was hij er. Subtotaalruptuur als gevolg omdat het dus in eens veel te snel ging. Ik vond het heel heftig. Maar was dolgelukkig dat ik een gezond kindje had. Vervolgens 5 kwartier gehecht. Dat duurde dus nog langer dan de bevalling zelf.... Ik ben benieuwd hoe ik mijn volgende bevalling zal ervaren... Nog 1 vraagje... Ik had net super last van mijn rug. Dus had een hete kruik gemaakt. Toen ben ik zo in slaap gevallen. Kruik heeft zeker 20 min tegen rug gelegen. Ik werd wakker van dat het zo heet was. Kruik meteen weg natuurlijk. Kan dit schadelijk zijn? Was wel tegen rug. Maar was dus niet de bedoeling om het zo lang er tegenaan te houden. Ik hoop dat ik niks verkeerds heb gedaan wat schadelijk is voor mijn kindje. Graag jullie idee hierbij?! X
Tjee wat een verhalen sterkte dames Super echo's leuk leuk Hier super super misselijk met echt alles van eten
Zo weer eventjes tijd om te reageren. Jeetje wat heb ik het druk gehad van de week. Nog 1 dagje werken en dan heb ik ook weekend. Zag weer dat er mooie echo's zijn geweest gefeliciteerd dames. @Mahna Mahna Jeetje wat een verhaal. Hier draaien mn duimen dat je een mooi hartje ziet kloppen. Zag nog paar dingen voorbij komen maar als ik nu een pagina terug klik kan ik weer overnieuw beginnen met schrijven. Las ook allemaal bevallingsverhalen. Maar jeetje ook daar zaten paar heftige tussen. Respect voor jullie dames. Hier gister ff snel naar de bieb geweest het boek van Claudia de Breij gehaald met Krijg nou tieten en Kluun met help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt. Die van Claudia de Breij geweldig had mijn eigen verhaal kunnen zijn hoe zij het verwoord. Verder nog steeds bijna tot geen kwaaltjes ja heel af en toe een misselijkheids aanvalletje. Stelt eigenlijk weinig voor. Ohja en moe. Heel moe
@loesje6, ik denk niet dat je je heel veel zorgen hoeft te maken het lag tegen je rug aan dus denk niet dat het wat uitmaakt. @oktober91, heb er bij mijn kindje ook nog niet over nagedacht over snotneuzen e.d. en zwangerschap. Alleen weet ik wel dat je, mocht je kindje een kinderziekte krijgen, waterpokken ofzo, je wel een belletje moet geven aan vk.
Hallo allemaal, Dames gefeliciteerd met de goede echo's! En jeetje ook heftige verhalen voorbij zien komen Ik ga voor jullie duimen! Vandaag had ik de 7 weken echo! Kleintje is 1,1 cm (net een rijstkorrel) en hartje klopte goed! Toch fijn die bevestiging weer! Ik zag dat mijn lijstje niet goed was bijgewerkt. Ben 29 jaar en dit is ons 1e kindje. Op 13-11 heb ik de 9 weken echo! Kwaaltjes: nog steeds enorm misselijk en kan bijna niks eten! Verder geen zere borsten of hoofdpijn of iets dergelijks. @loesje6: warmte tegen de rug kan volgens mij geen kwaad! Mijn accupunturist zegt altijd dat ik mijn rug en baarmoeder warm moet houden, dus alleen maar goed voor babietje Hoe gaat het verder met iedereen??
Ik heb net toch even met de assistente van de HA gebeld, ze heeft nu ook allemaal pukkeltjes rondom de mond en op haar billen, soort van blaasjes. Ze is verder weer aardig opgeknapt, koorts is weg maar vind het toch een griezelig idee nu voor m'n zwangerschap. Ik dacht iets van zesde ziekte of waterpokken, en dan lees je op internet allemaal van die akelige dingen i.c.m. prille zwangerschap. Dus dacht ga toch even vragen, ze bellen me zo terug heb foto's doorgestuurd van de blaasjes dus afwachten maar..
Ja ik woon in Belgïe. Hier zijn ze er zeer voorzichtig mee. In kdv moeten ze ook stoppen als ze niet immuun zijn. met je eigen kindje moet je ook wel opletten hoor als je niet immuun bent. Goeie handhygiene en niet van hetzelfde glas drinken enzo.
Hoi PeAn, Dank je wel voor je lieve wensen. Ik zal hieronder je vraag beantwoorden. De medicijnen die ik ga slikken heten Ascal en dat zijn antistollingstabletten. Mijn placenta was waarschijnlijk niet goed genoeg en vandaar dat ik HELLP/PE kreeg. Door de antistollingstabletten kan een eventueel minder goede placenta beter functioneren. Ik hoefde nog maar een paar weken bij onze zoon, dus als dat helpt om de zwangerschap goed te voldragen dan doe ik dat maar. Als het hartje niet klopt dan is het niet nodig om deze pillen te slikken. Zolang als ik niet zwanger ben kan mijn lichaam het prima zelf af. Ik ben zeg maar een B merk auto. Ik start op net zoals een A auto, maar het kost meer moeite. Dat zorgt ervoor dat een zwangerschap voor mij fysiek erg zwaar is en daardoor kan ik (heb ik bij de vorige zwangerschap dus ook gehad) nierfalen en leverfalen krijgen. Liefs
Lieve dames, Dank je wel voor de uitgestoken handen. Het was zo'n opluchting om het van me af te schrijven. Ik liep er al ruim een week mee rond. Jullie reacties doen me goed. Ik hoop maandag goed nieuws te kunnen melden. Het is niet mijn bedoeling om mensen bang te maken. Sorry als dat wel is gebeurd. Ik zie dat er al veel goede echo's zijn. Van harte dames. Dat zal een opluchting zijn. En dank je wel voor het aanvullen van mijn gegevens op de lijst. Liefs
Bah ik was zo positief over deze zwangerschap maat dat is 1000% omgeslagen , of dat gewoon angst is of terrecht zullen we maandag wel zien maar ergens bekruipt me een gevoel pfff wat moeilijk uit te leggen is, mag van mij snel maandag zijn
Is er wat gebeurd Thea? Probeer in ieder geval je rust te pakken! Merk dat ik gewoon echt niet teveel kan doen. Van te lang staan krijg ik al buikpijn. Vandaag was ik ook ineens vreselijk gevoelig voor geur. Ik rook echt alles. Heb ook amper honger ineens.
ja thea hoe komt dat zo? is er iets gebeurt? komt het door eerdere verhalen? Of voel je iets aan je lijf wat niet klopt? wat rot dat je blijdschap zo gedraaid is zeg!