16 t/m 30 juni 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Adje, 10 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wup79

wup79 Bekend lid

18 sep 2011
    676
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marisha; super dat het bloedverlies is gestopt!!! kan je er toch weer iets meer van genieten.
    jongen/meisje; geen idee. Jongen zou leuk zijn, dan hebben we beide :)
    testen; nee alles is welkom. We hebben nu een dochter met extra zorg. Ik verwacht eigenlijk hetzelfde als onze dochter (open ruggetje). We zien wel, het leven zal dan wel echt heel anders worden, minder werken ed. Is nu nog ver weg. Eerst maar eens voorbij die 12 weken komen.

Vandaag weer een positieve test met de MvM test! :)
    Bij het halen van nieuwe folium bij de apotheek kreeg ik een tasje met zwangerschaps goodies mee. Was echt blij verrast!

2. tbtje

tbtje Fanatiek lid

10 sep 2012
    1.217
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vind de sinterklaas periode altijd super gezellig:) heb er al veel zin in! Gourmetten met familie etc.

Wij zijn vol op in de tuin bezig, netjes maken, onderhoudsvriendelijk want daar hebben we straks bijna geen tijd meer voor hihi:p

Hier ruikt momenteel heel het huis naar lavendel heeeerlijk alles gedweild. Lekker fris. Makkelijk dat middagslaapje van dochter nog :)

Denk dat het deze keer een jongen gaat worden, voorgevoel was vorige keer ook correct want weet eigenlijk ook alleen maar een jongensnaam:)
    Klinkt cliché maar geslacht maakt mij eigenlijk helemaal niet uit, ben al lang blij als het gezond is:)

Momenteel lekker naar weekend aftellen, ondanks ik huisvrouw ben, mis mijn mannetje altijd ;)
    Leuke vooruitzichten, tuin klussen en zondag hapje uit eten lekker gezellig even wat anders. Hopelijk gaat de tijd lekker snel, maandag afzien bij de tandarts en dan dinsdag hopelijk een gezond knipperend lichtje, wow ik vind het weer zo spannend:)
    Alvast iedereen prettig weekend gewenst!

3. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

21 aug 2015
    696
    32
    28
    Sinterklaas; Wij doen dit jaar alleen met de lootjes mee, Dochter is nu 10. Dit doen we met de hele familie. Neefjes en nichtjes erbij... Dit jaar komt sinterklaas en zijn pieten ook op bezoek dus extra spannend..
    Ik heb voor mijn oppaskindjes wel een kleinigheidje.. En versier het huis wel..

Geslacht Ons maakt het echt niet uit. Wij hebben hebben ook geen voorgevoel.. Hmm of juist wel.. Mijn man denkt een jongentje.. Ik heb zelf geen flauw idee.

Testen Wij zullen de standaard testen laten doen. Maar niet uitgebreid denken wij.. Eigenlijk weet ik het nog niet. We zien wel wanneer het nodig is.. Maar ons gevoel zegt nu "die testen hoeven van ons niet"
    Ik laat sowieso geen punctie doen!

Pffff wat ben ik moe.. Ik moet gewoon s'middags een dutje doen.. Dan rustig wakker worden.. En dan kan ik er weer tegen aan. Doe ik dit niet dan gaat alles zo tegen staan.
    Dadelijk kip marineren, ondertussen huis even poetsen. En boven opruimen en dan lekker bami eten vanavond.. Vanavond gaan dochter en ik lekker naar de kapper..

Morgen heeft dochter een zwemwedstrijd en zondag met haar clubje middagje bowlen..
    En dan gaan man en ik met een kwast door het huis heen..

4. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    @flower vorige keer was mijn suiker binnen 24 uur weer normaal.

nou heb ik ook een probleempje. Ik ben er achter wat mijn misselijkheid weg haalt maar ik mag het niet hebben :( naturel chips

zo dochter maar eens wakker maken en op boodschap gaan t weekend begint bijna en vriend komt weer thuis voor t weekend :D

5. karin1983

karin1983 Actief lid

13 feb 2010
    335
    0
    0
    NULL
    NULL
    sinterklaas : die komt dit jaar alleen de zak langs brengen met een paar kado's voor onze kleine man. als hij nu om een kado'tje vraagt zeg ik : moet je sinterklaas even bellen en dan vragen, prachtig om te zien dat ie dan ook echt een gesprek aan het voeren is met "Sinterklaas"

geslacht : maakt me echt helemaal niks uit. een meisje zou leuk zijn omdat ik nu de enige vrouw in huis ben, zelfs de katten zijn mannen!

testen : hebben we het nog niet over gehad, maar ik denk het niet. hebben we bij onze zoon ook niet gedaan, omdat het idd een kansberekening is.

morgen gaan we naar mn broer en zwager om het nieuws te vertellen. bij mn zoontje was mijn broer al door het dolle heen, dus ben benieuwd hoe het nu gaat.
    en mn zwager gaat van de week voor een 3,5 week op vakantie, dus zou een beetje lullig zijn dat als ie trug komt van vakantie dat ie het als laatste zou weten.

6. wup79

wup79 Bekend lid

18 sep 2011
    676
    0
    0
    NULL
    NULL
    leuk om te lezen dat niet iedereen het pas verteld na de 12 weken grens. Zo leuk om het te delen en ook fijn dat als het mis gaat de familie al op de hoogte was.

Hier ook moe, maar middagdutjes lukt mij niet zo goed. Zowiezo op mn werk niet te doen ;) maar thuis eigenlijk ook niet zo. Doe gewoon over het geheel wat minder. Dochter begint al te wennen dat ik er nog maar weinig optil. Ze kan ook al goed klimmen gelukkig.

7. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

21 aug 2015
    696
    32
    28

Alle broers en zussen weten het nu.. Hier en daar wat vrienden en collegas.. Rest komt met de tijd wel.. Moet alleen nog even wat ooms en tantes op de hoogte brengen. haha

Middagdutje is heerlijk.. Heb het ook echt nodig. ff een uurtje en dan kan ik er weer tegen aan.. En savonds als ik de 21.00 aantik dan kan ik al weer verlangen naar mijn bedje.. Moet ook zeggen dat we nog druk zijn hier in huis dus elke keer wanneer ik de puf heb, doe ik ook even gauw wat klusjes. Behang aftrekken,bouwzooi opruimen en dan nog het huishouden..

8. sweetlove80

sweetlove80 Fanatiek lid

8 jun 2011
    1.097
    398
    83
    Vrouw
    Noorden van Holland
    Wat een energie hebben jullie, dweilen huis schoonmaken!!! Ik ben zooo moe, als ik uit t werk kom ben ik blij als ik in bed lig. Heb gelukkig wel een lieve kan die dweilt, kookt, stofzuigt was ophangt
    Voel me daar wel Eens schuldig over maar ben echt heel moe, en manlief doet het met alle liefde

9. a flower

a flower Actief lid

13 aug 2013
    295
    0
    16
    @ kind tillen: weet iemand hoe het zit met tillen van je kindje als je zwanger bent? mijn zoontje is nu 1,5 en ik moet hem nog wel tillen. hij kan ook nog niet veel zelf lopen, de eerste stapjes zijn net gezet.

@ sweetlove, zelf heb ik geen werk naast m'n huishouden. ik zorg fulltime voor m'n zoontje. als ik werk had zou ik ook niet zoveel energie hebben ;) en zelfs nu heb ik af en toe van die dagen dat ik ook moe ben en ik niets doe dan het nodige.

@ het blijde nieuws vertellen: wij wachten ermee tot sinterklaas. we vieren het de 5e met mijn schoonouders. dan maken we een gedichtje met een leuk babycadeautje erbij ;) de eerste echo hebben we pas 2 december, dus ik wacht nog even met het laten weten aan iedereen. wel lastig soms hoor! wil het wel van de daken schreeuwen dat ik zwanger ben :D
    6 december gaan we dan naar mijn ouders, het vertellen. daar vieren we sinterklaas op 19 december, daar gaan we niet op wachten ;)

@ suprise, hoop dat je suiker nu weer na de bevalling snel normaal is!

Fijn weekend allemaal meiden! :D

10. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Nu we het over slapen hebben ! Dochter lief komt net uit kerk club en maakt me wakker ( was naast zoon lief in slaap gevallen tijdens het voorlezen OEPS ) half 10 uhm mama kom je met mij nog the voice kijken ... Dus nu lekker liggen op de bank met chippies en een dekentje ! Man lief komt om half 12/12 uur pas thuus dus hebben nog efkes , dochter lief mag bijna lekker bedje in

11. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    @ kleine tillen moet gewoon kunnen toch ? Toen ik zwanger was van me jongste was me zoon 1,5/2 jaar die moest ik ook mega veel tillen ( woonde toen in een crisis opvang door omstandigheden met ex ... Hij wou non stop bij mama zijn dus moest heb dagen tillen enz enz

12. 3muisjes

3muisjes Bekend lid

9 aug 2015
    585
    0
    0
    Hier til ik mijn jongste ook niet meer zoveel als dat ik deed. Hij word in januari 5 jr dus gelukkig hoeft dat ook niet echt meer.

Ik merk het nu al aan mijn rug als ik hem wel heb getild. Ik voorkom het liever. Met de opvang kindjes is dat ook lastig. Gelukkig kunnen veel van hen zelf de trap op en af en verschonen doe ik op de bank, al merk ik dat deze houding nu al niet meer zo fijn is voor mijn rug.

Ik heb altijd al een slechte rug gehad maar nu met de zwangerschap en overgewicht word het wel steeds heftiger...

Hopelijk kan ik toch gewoon nog 28 weken doorwerken haha. Klinkt niet zoveel toch? :)

13. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Hier ook een zwakker rug dt komt door zwangerschap dochter die lag de eerste 29 weken tegen me rug aan en tegen me rug aan te trappen

14. Mahna Mahna

Mahna Mahna Bekend lid

1 okt 2015
    574
    1
    0
    Ik werk voor de overheid
    Omgeving Eindhoven
    Hoi Disneymama,

Van harte gefeliciteerd. Geniet van je zwangerschap.

15. Mahna Mahna

Mahna Mahna Bekend lid

1 okt 2015
    574
    1
    0
    Ik werk voor de overheid
    Omgeving Eindhoven
    Hoi 3muisjes,

Wij gaan voor de combinatietest. De nekplooimeting staat op 15 december 2015 gepland.

16. Mamavanmanoa

Mamavanmanoa Actief lid

18 okt 2015
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    het lijkt mij met tillen ook zo, je lichaam is er al zo aan gewend om je kind te tillen, en als je dat dagelijks doet dan is het ook niet echt een extra belasting. Ik probeer het wel zo min mogelijk te doen, maar mn zoontje is ook al 3,5

17. Anne020

Anne020 Actief lid

28 jun 2014
    473
    91
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Goedemiddag dames,

Vanmorgen mijn vroege echo gehad. Kloppend hartje en mooie dooierzak!
    Wel een dag of 5 minder ver dan ik zelf denk (bijna 100% zeker weet gezien ovulatietesten) dat maakt mij een beetje onzeker, maar goed. Vooralsnog gaan we er maar van uit dat het later bijtrekt :)

18. a flower

a flower Actief lid

13 aug 2013
    295
    0
    16
    @ Anne020, gefeliciteerd met je goede echo! Komt vast goed met de groei van je baby, zou me er niet te druk om maken :)

@ kind tillen, jullie hebben gelijk. mijn lichaam is er wel aan gewend om mijn zoontje te tillen, dus het moet gewoon kunnen ;)

@ 3muisjes, vervelend dat je een slechte rug hebt. Ach joh, die 28 weken zijn zo om! :p Haha
    Al moet ik zeggen dat ik momenteel de zwangerschap heel langzaam vind gaan. Komt vooral omdat ik het nog niet deel met familie en ik moet wachten op de eerste echo. Zo spannend allemaal!

19. wup79

wup79 Bekend lid

18 sep 2011
    676
    0
    0
    NULL
    NULL
    joepieieie, weer een kloppend hartje!! Gefeliciteerd Anne020!!!

20. tbtje

tbtje Fanatiek lid

10 sep 2012
    1.217
    0
    36
    NULL
    NULL
    We houden deze lijn erin! Alleen maar goede echos vanaf nu! Fantastisch:D

Deel Deze Pagina