16 t/m 30 Juni 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boommm, 3 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Heb je zelf het idee dat het er meer dan 1 is dora? Ik vind het ook spannend had ook 2 dominante follikels plus aanleg in de familie.... denk wel dat ik zou schrikken haha

2. ggitty

ggitty Actief lid

6 aug 2008
    188
    0
    16
    Dat zou idd een mooi gebaar zijn. Mijn moeder is ook overleden en mijn dochter heeft als 2e naam de naam van mijn moeder. Beetje ouderwets misschien maar het is toch een soort van eerbetoon zeg maar....

3. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Meiden, ik kom vandaag vrijdag hier meeschrijven hoor! Mijn sm is hier nog tot vrijdagochtend en dan vliegt ze weer terug, maar vind het niet gezellig om steeds met m'n laptop te zitten :p

4. melanietje28

melanietje28 Actief lid

13 apr 2015
    215
    0
    0
    Loogisch schuurpapier. Lees af en toe mee dan kun je straks gezellig mee kletsen!

Oeh een tweeling! Zal leuk zijn maar wel heel druk. Ik ben een tweeling dus het slaat meestal een generatie over toch ;)

Ggity zoiets willen wij ook denk ik. Mijn 2 jongens hebben maar1 naam maar als het een meisje word wil ik het voor haar wel

5. Mayaatje

Mayaatje Actief lid

22 dec 2015
    451
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden mag ik meekletsen? Eindelijk mag ik me in een topic melden. Wij zijn bijna tien jaar bezig geweest voor ons eerste kindje en vandaag positief getest. Ik kan het nog amper geloven en weet nog niet wat ik moet doen. Als het goed is ben ik 28 juni uitgerekend. Oh ben ook niet misselijk enzo

6. puk1988

puk1988 Actief lid

10 dec 2012
    388
    0
    16
    NULL
    NULL
    Helaas heb ik verhoogdrisico weer Pe en Hellp te krijgen. Ik heb vanaf het begin nu alle onderzoeken en controles in het Erasmus in Rotterdam.

7. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Mayaatje gefeliciteerd!!! Wat mooi na zo'n lange tijd eindelijk zwanger!!!

Tweelingen.. pff hier zeiden schoonouders en ouders dat ook al.. de broer en zus van mijn moeder dus mijn oom en tante zijn een tweeling.. dus het zou zomaar kunnen. Dat lijkt me wel erg zwaar hoor.. een tweeling zwangerschap met nog 2 kleintjes continue thuis..
    Maar er zal vast wel iemand in de groep zijn die een tweeling krijgt :p ben benieuwd wie..

Namen.. we hebben al wel wat ideeën maar zijn er nog niet uit hoor!

Hier is het bloeden weg.. net de 3e pil van de kuur ingenomen.. ik ben ook weer flink misselijk en van die kuur kan je ook misselijk worden.. gezellig. Maarja ik ben al lang blij dat het bloed weg is, hopelijk juich ik niet te vroeg.

8. emetje

emetje Fanatiek lid

24 sep 2015
    1.163
    0
    36
    Dayarana heeft haar profiel verwijdert zie ik...

9. Cyd

Cyd Bekend lid

28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Het was echt wel een leuke dag. We zijn naar Plopsaland in De Panne geweest. En daar zie je dan nog meer kleine kindjes en babytjes, dus dan verlang je er nog meer naar!
    Gisteren nog smsen van mijn zus gekregen om er toch nog maar eens achter te vragen of ik zeker niet zwanger ben... Ik heb het afgelogen, maar ze heeft natuurlijk wel een sterk vermoeden. Ik ben sowieso van plan om te wachten tot na de echo van maandag. En in het weekend van halloween moeten we naar mijn zus om te eten 's avonds, met alles in het teken van halloween, en we zijn van plan om het hen dan te vertellen. Alleen zoek ik nog een originele manier om dat te doen:)

10. Stemine

Stemine Actief lid

3 okt 2016
    302
    505
    93
    België
    Goeiemorgen dames! Nog geen tijd gehad om alles terug te lezen maar wou toch al even vertellen over mijn eerste echo gisteren!

Zenuwachtig dat ik was! maar dat was voor niets nodig. Met de inwendige echo vond de gyn meteen het zwart kringetje met daarin het vruchtje, dat was 1mm zei hij, maar zag er perfect normaal uit voor mijn termijn van 5 weken. Ik mag binnen 2 weken terug gaan om te zien als het hartje klopt :)

Ze hebben ook bloed getrokken om te zien als ik antistoffen heb of niet, die uitslag krijg ik binnen 2 dagen.

Het was een hele opluchting dat we direct op het scherm ons wormpje konden zien! heel bizar wel, dat er een levend wezen groeit in mn buik (tis mijn eerste haha :D)

Mijn verdere afspraken heb ik ook al vastgelegd, maar kijk toch enorm uit om de 31e oktober terug te mogen gaan ;)

Ondertussen heb ik het wel al verteld aan onze ouders, mn zus en broers en een paar heel goede vrienden. Zij kunnen mij ook opvangen als het toch nog moest mislopen.

Hier de echo (het vruchtje is niet zo goed te zien, hij heeft de foto op een verkeerd moment genomen denk ik, op het scherm zagen we een mooi wit rondje zitten dat tegen de rand van die zwarte cirkel aan zat)

Naamloos1.jpg

11. Eveliennn89

Eveliennn89 Bekend lid

4 okt 2016
    511
    584
    93
    NULL
    NULL
    Proficiat Stemine!
    Leuk zo die eerste echo en blij dat alles goed is! Toch weeral een hele opluchting 😊
    En op foto kan ik precies idd alleen het zwarte zakje zien maar ken er zelf nog niet veel van 😄

Ik vind het ook wel spannend zo die eerste echo's die beginnen te passeren.. Maar daardoor lijkt 7 november anderzijds ook nog immens ver weg!

12. emetje

emetje Fanatiek lid

24 sep 2015
    1.163
    0
    36
    Woohooo stemine wat tof zeg! Mooi om te zien ook :D

13. Stemine

Stemine Actief lid

3 okt 2016
    302
    505
    93
    België
    Als je goed kijkt zie je bovenin rechts het zwarte zakje een lichte schaduw, dat was het vruchtje :) Jammer dat het op de foto zo onduidelijk was, maar ik geloof mijn gyn wel als hij zegt dat alles er goed uit zag! :) Nu aftellen naar 31 okt :D en daarna moet ik 5 weken wachten op de volgende echo van 12 weken, die is pas op 9 dec :$

14. Stemine

Stemine Actief lid

3 okt 2016
    302
    505
    93
    België
    Ik zie nu wel op mijn eigen banner dat de embryo 4,3 mm zou moeten zijn, terwijl de gyn zei dat het 1 mm was... toch wel een groot verschil lijkt mij?

15. emetje

emetje Fanatiek lid

24 sep 2015
    1.163
    0
    36
    Ligt het misschien aan wat ze meten? Hele vruchtzakje of alleen het embryo?

16. ggitty

ggitty Actief lid

6 aug 2008
    188
    0
    16
    Wauw wat mooi dat jullie na 10 jaar eindelijk een positieve test hebben!!
    Gefeliciteerd en welkom!

17. Stemine

Stemine Actief lid

3 okt 2016
    302
    505
    93
    België
    Dat kan, die 1mm sloeg op de embryo zelf. het zwarte cirkeltje heeft hij ook gemeten, maar heb niet gezien hoe groot dat was. Ik ken er dus ook helemaal niets van! Ik ga me er niet in opjagen en gewoon proberen te genieten nu ;)

18. Cyd

Cyd Bekend lid

28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Ik zou me niet baseren op je banner hoor, Stemine. In het begin is het zo gemakkelijk om een fout te maken bij het meten, want probeer eens 1 of 4 mm te meten... Ik zou me geen zorgen maken, ten slotte zal de gynae het wel beter weten:)
    Ik verlang nu nog meer naar maandag naar die eerste echo!:$ En hopelijk zien we dan ook het vruchtje en met een beetje geluk het hartje. Ik zou zo opgelucht zijn als er al een vruchtje is, na dat lege vruchtzakje van in juli...

19. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Sophia: Wel ik heb eigenlijk geen enkel idee wat mijn gevoel zegt :) Ik weet dat er één van de 2 embryo's al heel ver gedeeld was (dus voor was op zijn ontwikkeling) en ik testte een week na de terugplaatsing al positief, dus als het die is, die is ingenesteld, dan denk ik dat het er eentje is. 2 zouden ook zeker welkom zijn; mijn grootmoeder is ook deel van een tweeling, maar eeneeiig, dus niet erfelijk :)

@Mayaatje: Welkom en wat een fantastisch nieuws na al die tijd zeg!

@Stemine: Mooi zeg! Genieten maar!

Hier vanmorgen 2de bloedname achter de rug, vanmiddag weten we meer!

20. emetje

emetje Fanatiek lid

24 sep 2015
    1.163
    0
    36
    Spannend dora! Zal vast goed zitten denk ik :)

Deel Deze Pagina