Haha, ja, wie weet ik ben al blij dat ik niet de enige ben hiermee, zal wel niets voorstellen, maar toch maak je je weer een beetje ongerust hé...
Vervelend die kwaaltjes/symptomen vooral bij een eerst zwangerschap, is nog zo nieuw en onbekend dan. Ik schrok gisteravond ook heel erg toen ik enorme kramp kreeg, was menstruatie kramp maar dan echt heel erg. Gelukkig geen bloed en wat op internet gekeken maar berichten van verschillende mama's dat het bij de een wat heftiger is als de ander
Welkom nieuwe meiden! Stemine mooie echo hoor! Fijn dat alles goed was Boommm jeetje dat zijn wel vroege geboortes. Gelukkig niet te vroeg! Is er een reden dat dat gebeurt. Kan me voorstellen dat je kraamweek heel anders zijn dan! Neeke25 was vervelend dat bloedverlies!gelukkig vandaag niets meer! Fijn dat de gyn je gerust stelde en een echo aanbood! Banden pijn hier ook last van. Vooral als ik plots beweeg of nies oid. Kunnen best scherpe steken zijn! Hier verder alles goed! De ene keer vergeet ik nog dat ik zwanger ben en de andere keer zit ik weer weg te dromen haha. Vind het ook echt heel moeilijk mijn mond te houden! Wat krijgt iedereen vroege echo's zeg! Ik ga volgende week mijn verloskundige bellen. Zit nog te twijfelen of ik zal zeggen dat ik weet wanneer mijn eisprong was of niet. Eerste dag laatste menstruatie was 2 sep dus dan denken ze misschien dat ik verder ben en krijg ik eerder een echo! . Haha oh gemeen he! Kan gewoon niet wachten hihi
Bij de verloskundige waar ik nu zit doen ze al vanaf 7 weken een echo. Ik had maar gelijk gebeld toen ik positief testte op mijn NOD en volgens hun was ik toen 4 welen en 4 dagen. Mijn cycles was als laatste 32 dagen. Ik heb vandaag minder geboelige borsten, kan dat ook op en aflopen kwa gevoeligheid?
@Neeke: Hopelijk niks ergs, kan wel begrijpen dat je erdoor panikeert! Echo: Hier ook pas met 7 weken. Had gevraagd om eentje met 6 weken te doen (voor mijn eigen gevoel), maar ze vonden dat niet nodig. Het belangrijkste is volgens hen dat er een hartje klopt rond 7 weken, dus bang afwachten dan maar!
Ik heb er ook de ene dag meer last van dan de andere dag... Oja en bij mij is t ook overdag erger dan s'avonds of s'nachts.... hoeft niks te betekenen.
Best vreemd eigenlijk want bij mij in t ziekenhuis doen ze altijd tussen 6/7 weken echo als je via t ziekenhuis zwanger bent geworden. Rond de 6 weken kan je t hartje zien zei mijn gyn. Stom dat je nog langer in onzekerheid moet zitten....
Zojuist mogen bellen voor mijn bloedresultaten van de maandag. Imuun voor toxoplosmose en rode hond. maar niet voor CNV (geen idee wat dat is) maar mag dus niet of weinig in contact komen met kleine kindjes die verkouden zijn. Blij hiermee! ook mijn HCG waardes zaten op 5.000 wat perfect normaal is voor mijn termijn. Heel gelukkig mee! moest ik nu tussendoor even twijfelen kan ik altijd bij mijn huisarts bloed laten trekken om die waardes te controleren. Het wordt een mooi groot groepje hier! Ik lees dagelijks mee, antwoorden is wat moeilijker op mijn gsm maar doe mijn best! @Boommm amai, vroeggeboortes bij alle 3 je kindjes. Moet telkens toch een zware tijd zijn geweest. En heel leuk dat je het lijstje zo mooi bijhoud! @Cyd ik heb sinds vandaag ook wat gemene krampen in mn buik en mn rug. gisteren voelde ik ook ineens druk op mijn schaambeen. heel gek. Maar zal er idd wel allemaal bijhoren denk ik. @ks2011 mijn gyn stelde zelf voor om op 5 weken al eens te kijken, en ben er nu wel blij mee. Dat was anders geweest als er niets te zien was natuurlijk dus het is een beetje dubbel. Ik mag op 7 weken teruggaan voor het hartje, dus nog even afwachten. @Neeke25 Hopelijk krijg je snel de echo die je gerust stelt! Misselijk ben ik zelf nog niet (met momenten zo'n vlaag) maar pijnlijke borsten heel erg. Ben er de hele dag op aan het duwen haha, dat verlicht een beetje. Wel raar zicht volgens mij Aan alle nieuwe dames welkom! Het wordt echt teveel om bij te houden. Zo'n fb groepje lijkt me wel makkelijker om te kunnen volgen!
Bij mijn verloskundige doen ze dus echt pas een eerst echo met 10-11 weken (termijnecho). Bij jullie echt lekker vroeg dus! Wil ik ook! Zouden jullie zeggen dat je weet wanneer je eisprong was of niet? En dan misschien eerder een echo krijgen? Jullie krijgen ook gewoon nog een termijnecho dan? stemine wat goed je hcg! Ja dat cmv moest ik ook voor oppassen. En ik werk in een kinderdagverblijf 😳
ah cmv is het dus haha zoveel ken ik daar dus van. Ik heb nog wel een zusje van bijna 3 jaar, dus gewoon een beetje oppassen als ze wat ziekjes is. Ik krijg nu nog een echo op 7 weken, en dan is mijn volgende afspraak al gezet als ik bijna 12 weken ben, en dan als ik 16 weken, dus gewoon om de 4 weken denk ik. Het zal misschien toch een beetje verschillen tussen Nederland en België? geen idee. Ik volg hierin gewoon wat mijn gynaecoloog zegt.
Je kan ook zelf een echo laten maken bij een echo bureau vanaf 6 weken geloof ik... moet je wel zelf betalen dan😊 Facebook vind ik een goed idee maar hoe pakken we dat aan?
Ik krijg er idd ook nog een met 10/11 weken. Sophia, ik heb juist in de avond dat mn buik beel voller voelt en meer krampjes, maar dan heel licht. gisteravond was wel even extreem. Stemine, mooie resultaten dus, wat fijn!
Proficiat nieuwe dames! @Neeke: dat is inderdaad wel schrikken maar goed dat het terug waterig is! Geen bloed meer gehad? @Stemine: mooie hcg waarde! Ik ben immuun voor niets. Voor CMV heb ik ook wel een beetje schrik want ik werk in een revalidatiecentrum voor kinderen bij de baby'tjes met longproblemen dooe vroeggeboorte enzo. Tot september moesten wij ineens stoppen met werken als we geen antistoffen hadden maar toen ging de regel veranderen.. En ik weet niet hoe het nu zit, maar ik zou daar liefst nog eventjes zwijgen omdat het nog zo pril is...
Kwaaltjes wisselen hier ook wel. Borsten zijn nu de laatste paar dagen wel weer heel heel pijnlijk maar is in het begin ook een paar dagen weg geweest.
Zien anderen dan niet dat je daar lid van bent? Daar zit ik namelijk nog niet zo op te wachten... 😉