Goedemorgen Dames! Ik dacht laat ik eens weer even van me horen haha .. manlief was even onzeker gisteren dus voor hem nog maar een CB test gedaan en gelukkig stond er 3+ hij weer helemaal opgelucht en happy. Heel gedoe van de week geweest met ziekenhuis in en uit (ik schijn een scheurtje in mijn miniscus te hebben dus allemaal onderzoeken gehad) MRI heb ik niet Door laten gaan omdat ik het zekere voor het onzekere wou nemen (nooit bewezen dat het kwaad kan maar toch) nou morgen weer terug naar het ziekenhuis en dan horen wat de andere opties zijn om mij te helpen dit kan dmv kijk operatie of been in gips om het te laten helen .. Hoe blij ik ook ben dat ik zwanger ben,Hoe mooi rot dit weer is haha. Afgelopen 2dagen onwijs misselijk vanaf het opstaan tot in de middag .. De nachten zijn ook erg kort Hoe is het met de rest van de dames? Liefs!
Lieve dames, ik lees veel mee en leef ook vooral met iedereen heel erg mee met zowel de blije momenten als de verdrietige momenten. Ik merk alleen wel dat het me niet lukt om op iedereen persoonlijk te reageren, sorry daarvoor. Onbewust stel ik me toch wat terughoudend op hier nadat ik afgelopen jaar 2 keer een stapje terug heb moeten doen. Gisteren is hier iemand van MvM geweest en gelukkig had ik een knaltest waardoor ik gelijk mocht beginnen, dat stelde weer enigszins gerust. Toch blijf ik me wel zorgen maken, de zere borsten waren vorige week heel erg aanwezig en deze week lijkt het met de dag minder te worden. Verder behalve moeheid, gauw last van mn rug en af en toe last van mn bekken geen klachten (nog) en weet dat ik niet mag klagen, maar die onzekerheid is slopend soms.. De vorige 2 miskramen begonnen met een paar dagen bruinverlies, dus zolang ik dat niet heb, hou ik mezelf voor dat het hopelijk goed mag gaan Vanochtend vk gebeld en vanwege vorige miskramen mocht ik volgende week voor echo komen, maar heb zelf gekozen om pas een echo na 8 weken te doen (tenzij het eerder dreigt mis te gaan). Ik heb namelijk 2 keer na een vroege echo een aantal dagen daarna een miskraam gekregen en dat zit tussen mn oren, is stom toeval, maar mn gevoel zegt dat ik moet wachten, dus dat doe ik dan maar mag nu 14 november voor eerste echo komen (dan ben ik ruim 8 weken hopelijk) en 16 november intake. Zo ik ben mijn verhaal weer even kwijt, nogmaals sorry dat ik niet op iedereen persoonlijk reageer, ik hoop dat ik daar naarmate de tijd verstrijkt wat meer tijd voor kan nemen.
@Johanna18: Dat is alvast een kleine geruststelling! @Teunie: Ik denk dat niemand het je kwalijk zal nemen dat je je wat afzijdig houdt en dat je niet meteen op iedereen reageert hoor. Ik kan me heel goed inbeelden dat je je nu liefst nog niet helemaal wil 'smijten'. Zeker na de 2 mk (en dan zeker net na de echo, heel gek!), dat doet wel wat met je... Dat je de echo wil uitstellen begrijp ik ook wel; al blijf je op die manier natuurlijk ook wel wat langer in onzekerheid zitten. Maar begrijp het zeker wel hoor, heel dubbel allemaal... Weet niet wat ik zelf zou doen in jouw situatie. Ik heb zelf nog geen mk meegemaakt, maar ben na ongeveer 2 jaar proberen eindelijk voor het eerst zwanger en dat maakt me ook wel bang, denk dat het een beetje soortgelijk gevoel is, maar natuurlijk niet helemaal hetzelfde. Ik ben ook heel bang dat het nog mis zal gaan en dat we dan opnieuw met lege handen staan en misschien nog zoveel langer zullen moeten proberen voor een kindje. Ik durf nu zelfs nog niet te blij te zijn, uit angst dat ik die blijheid en dat kleine geluk weer zal moeten afgeven. Ik gun je van harte een gezonde zwangerschap en volgend jaar een mooie beeb in je armen!
L i j s t j e ! Zwanger - Boommm (26 jaar) Vierde kindje It's a: SURPRISE! Uitgerekend op: 16 juni - Cyd (26 jaar) Eerste kindje It's a: SURPRISE! Uitgerekend op: 16 juni - Eva3006 (26 jaar) Derde kindje It's a: SURPRISE! Uitgerekend op: 16 juni - Puk1988 (28 jaar) Tweede kindje It's a: SURPRISE! Uitgerekend op: 16 juni - Kahlan83 (00 jaar) Tweede kindje It's a: SURPRISE! Uitgerekend op: 16 juni - Eveliennn89 (27 jaar) Eerste kindje It's a: SURPRISE! Uitgerekend op: 17 juni - Stemine (30 jaar) Eerste kindje It's a: SURPRISE! Uitgerekend op: 17 juni - Zus9 (27 jaar) Tweede kindje It's a: SURPRISE! Uitgerekend op: 18 juni - Sophia89 (27 jaar) Eerste kindjes It's a: SURPRISE! Uitgerekend op: 18 juni - JevD (35 jaar) Derde kindje It's a: SURPRISE! Uitgerekend op: 19 juni - Ladiinurd (26 jaar) Eerste kindje It's a: SURPRISE! Uitgerekend op: 21 juni - Neeke25 (25 jaar) Eerste kindje It's a: SURPRISE! Uitgerekend op: 21 juni - Dora25 (28 jaar) Eerste kindje It's a: SURPRISE! Uitgerekend op: 22 juni - Pinkunicorn (31 jaar) Eerste kindje It's a: SURPRISE! Uitgerekend op: 22 juni - Emetje (30 jaar) Eerste kindje It's a: SURPRISE! Uitgerekend op: 23 juni - Kleinefee (28 jaar) Vierde kindje It's a: SURPRISE! Uitgerekend op: 23 juni - BJN (28 jaar) Tweede kindje It's a: SURPRISE! Uitgerekend op: 23 juni - Melanietje28 (29 jaar) Derde kindje It's a: SURPRISE! Uitgerekend op: 24 juni - Teunie86 (30 jaar) Tweede kindje It's a: SURPRISE! Uitgerekend op: 23 juni - Vikamustygrishi (00 jaar) Eerste kindje It's a: SURPRISE! Uitgerekend op: 24 juni - Ggitty (34 jaar) Derde kindje It's a: SURPRISE! Uitgerekend op: 25 juni - Hippie89 (27 jaar) Eerste kindje It's a: SURPRISE! Uitgerekend op: 25 juni - Ks2011 (27 jaar) Derde kindje It's a: SURPRISE! Uitgerekend op: 26 juni - Tasoesz (29 jaar) Tweede kindje It's a: SURPRISE! Uitgerekend op: 26 juni - Mayaatje (00 jaar) Eerste kindje It's a: SURPRISE! Uitgerekend op: 28 juni - Schuurpapier (25 jaar) Tweede kindje It's a: SURPRISE! Uitgerekend op: 29 juni ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ Afspraken & Controles 29 oktober - Eva3006 - Eerste echo. 31 oktober - Zus9 - Eerste echo. 31 oktober - Stemine - Echo. 01 november - Puk1988 - Eerste echo. 02 november - Dora26 - Eerste echo. 03 november - Boommm - Eerste echo. 03 november - Pinkunicorn - Eerste echo. 03 november - Emetje - Tweede echo. 07 november - Evelienn89 - Eerste echo. 07 november - Sophia89 - Termijnecho. 08 november - Melanietje28 - Eerste echo. 09 november - BJN - Eerste echo. 09 november - Ggitty - Eerste echo. 10 november - KleineFee - Eerste echo. 10 november - Tasoesz - Eerste echo. 15 november - Ladiinurd - Eerste echo. ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ Wil je ook op ons lijstje? Geef dan de volgende gegevens door: je leeftijd, je uitgerekende datum en hoeveelste kindje dan pas ik (Boommm) de lijst aan! ------ Volgens mij klopt hij zo ongeveer weer!
Johanna Welkom! Wat heftig dat je een kindje verloren bent.. Emetje super dat je een vruchtje gezien hebt! Volgende keer vast een mooi kloppend hartje! KleineFee nog gefeliciteerd met L! Vervelend dat je zo ziek was. Blijven jullie lang in Nal? Veel plezier alvast zaterdag. Leuke manier om je zwangerschap aan te kondigen!! Lun Welkom! En wat leuk, een tweeling! Snap wel dat je daar even aan moet wennen. Maar super bijzonder! Komt het voor in je familie? Eva Lief dat je het vraagt! Gaat wel redelijk, vandaag bij de psycholoog geweest en dat heeft wel jefs geholpen gelukkig! Super om te lezen al die goede echo's. Ik mag volgende week en kan niet meer wachten!!
Eva3006, Dat mag je vragen hoor. Onze oudste had een mitochondriële ziekte. Dat is een ziekte waarbij de suikers en eiwitten in je eten niet voldoende omgezet kunnen worden in energie. Uiteindelijk heeft dat voor longfalen gezorgd. Het is nog steeds heel moeilijk en verdrietig voor ons. Teunie, ik snap dat heel goed, ik heb ook twee miskramen gehad beide na goede echo's. Ik heb er alleen voor gekozen om wel een vroege echo te doen, maar onzeker blijf je toch, wel of geen echo. Balen ladiinurd! hoop dat er een manier is dat ze je kunnen helpen. Boomm, mag ik ook op het lijstje? Johanna18, 29 jaar 3e kindje uitgerekend 2 juli maar kindje wordt hoe dan ook een week eerder gehaald. (ervanuit gaande dat het allemaal goed gaat) 14 nov eerste echo
Behalve de menstruatie-achtige krampjes en de moeilijke stoelgang, had ik toen geen symptomen. Die zijn er vanaf week 6 gekomen. Nu ben ik vooral misselijk en ik eet bijna de hele dag door (wel kleine dingen hoor) om ervoor te zorgen dat het niet erger wordt, want eigenlijk heb ik totaal geen eetlust. Maar als ik niets eet, komt het echt niet goed. En ik ben ook heel moe, dat is er gekomen vanaf 5,5 week ongeveer.
Ik moet ook heel de dag eten. Maar heb sinds vanacht ook een beetje zeurderige buikpijn af en toe. Alsof ik ongesteld moet worden. Dat voel ik vandaag echt ineens veel erger
Ik heb eigenlijk weinig kwaaltjes. Op een slecht humeur na 😳. Al had ik bij mijn vorige 4 zwangerschappen ook weinig last van kwaaltjes maakt het me toch weer echt heel erg onzeker.
Is per persoon en per zwangerschap anders denk ik. Ik heb bv last van moe zijn zere/gevoelige borsten en misselijkheid aanvallen met name smorgens en savonds met het avond eten. En ik draag tegenwoordig het liefst joggingsbroeken en broeken die uitrekken want voel me echt opgeblazen haha. Oja en gisteren kon mijn man niks goed doen in mijn ogen haha . Dus misschien zelfs nog wel een beetje cranky 😳
Superlieve woorden van je dank je wel!! Ik herken je angstgevoelens ook wel een beetje, bij de eerste heeft het ruim 1,5 jaar geduurd voordat ik zwanger was en toen dreigde het ook mis te gaan met 6,5 week (bleek een tweeling, waarvan ik er dus eentje verloor), maar die angst dat je na zo lange tijd proberen dan weer met lege handen komt te staan is slopend.. Ik hoop dat jouw ook een mooie en gezonde zwangerschap gegund wordt met een prachtig kindje als resultaat!! Overigens gun ik dat iedereen hier natuurlijk! X
Heftig wat jij hebt meegemaakt Johanna, 2 miskramen en een kindje verloren, dat lijkt me echt het ergste wat je kan meemaken, dat draag je altijd met je mee... Ik snap dat je voor de vroege echo hebt gekozen hoor, ik twijfelde ook, maar inderdaad de onzekerheid blijft, wel of geen vroege echo.. We kunnen er alleen maar het beste van hopen met zn allen!
@Johanna: Ik had al voor 4 weken kwaaltjes, maar dat is niet bij iedereen zo hoor... Ik had ook pas door na de positieve test dat het kwaaltjes waren, dus ging er niet vanuit dat ik zwanger was voordien. Meestal begint het pas rond 6-7 weken en ook niet iedereen heeft daar last van!
+1 word heel vaak zo rond 4 uur ergens wakker, en kan dan maar moeilijk weer in slaap komen. Gisternacht ook rond 4 uur, toen van een zeurende buikpijn ( 5 minuutjes) en voor de rest van de nachten dan word ik vaak misselijk wakker.
Hier ook. Ik ga naar bed rond 23 uur (als ik dat haal) dan word ik wakker als manlief naar bed gaat rond uur of 2/3. Dan moet ik eruit om te plassen. Dan wakker om half 6 ongeveer en weer plassen. En dan om half 8 ongeveer omdat m'n darmen opspelen en ik weer naar de wc moet (sorry voor de info) en dit elke nacht... ben kapot haha en straks ook nog 2 baby's😂😂😂😂....