16 t/m 30 Juni 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boommm, 3 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Ik denk dat de nipt test meer medestanders heeft dan iedereen denkt. Ik ben er zelf zwaar op tegen omdat ik t een soort selectie vind van welk kind je wel of niet accepteert. In ernstige gevallen waarbij de kwaliteit van leven slecht is voor een kind begrijp ik het. Maar als je kind zwaar autistisch is of een andere psychische afwijking heeft is t opvoeden ook loodzwaar. Dan zal je er ook een weg in moeten vinden. Ik ken ook mensen met kinderen met down en heb nog nooit iemand horen zeggen begin er niet aan. Wel dat t zwaar is mja is kinderen hebben dat niet altijd?

Maar nogmaals gelukkig is iedereen vrij om te beslissen wat hij/zij ermee doet en maakt ieder z'n eigen beslissingen die goed voelen.😊

2. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @LadiiNurd: Haha, mag ook wel eens :)

@Sophia: Mja, was niet mijn vaste gyn; die had vakantie. Maar ik weet dat zij me voordien toch ook dikwijls op het hart heeft gedrukt dat de terugplaatsing van 2 embryo's toch wel een grote kans geeft op een tweeling en dat had zij ook liever niet. Uiteindelijk mocht ik er wel voor 2 gaan hoor, dat was immers onze keuze.
    En er zijn inderdaad altijd risico's, maar bij 2 worden die risico's zowel voor moeder als kindjes toch iets groter, dat is nu eenmaal zo. Wij hebben ook ontzettend lang getwijfeld omdat we zo'n verhaal met slechte afloop gezien hebben in onze nabije omgeving, maar er zijn ook zoveel succesverhalen over tweelingen, dus luister vooral naar je eigen gyn hoor ;) Moesten het er hier 2 geweest zijn, dan hadden we daar natuurlijk ook heel blij mee geweest, zeker na heel die periode van verdriet.

@Tasoesz: Waauw wat een super nieuws! Gefeliciteerd! Ben zo blij voor je! :D

Wat kindjes met syndroom van Down betreft; ik heb ook nog niemand horen zeggen dat je er niet aan moet beginnen. Maar ik denk dat wij ook de nipt zullen doen; niet zozeer om onze keuze daarop te baseren, maar eerder om het op voorhand te weten. Ik werk zelf in de zorg en ik denk dat ik er eerder voor zou opteren om het kindje te houden, al zal het sowieso heel heftig worden. Mijn vriend daarentegen zei voordien al dat hij het ook niet zou willen houden. Maar ik weet niet of ik dat over mijn hart zou kunnen krijgen, zeker ook niet na al die tijd dat we al aan het proberen zijn en nu het eindelijk zover is.
    Er zijn ook nog zoveel afwijkingen die heel moeilijk zijn om een kind mee op te voeden, maar die je op echo's of bij prenatale onderzoeken helemaal niet kan zien; zeg maar blindheid, doofheid, autisme etc. Zo'n dingen kunnen er ook nog altijd zijn en dan heb je de keuze natuurlijk niet meer of je het kindje zal willen houden of niet. Maar voor mij mag ook ieder daar zijn eigen mening over hebben hoor, ik zal de laatste zijn om iemand te veroordelen voor de keuzes die hij maakt.

3. Lun

Lun Actief lid

19 sep 2016
    104
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik kan van de lijst. Baarmoeder was leeg dus een dubbele miskraam gehad.

4. Tasoesz

Tasoesz Actief lid

14 jul 2016
    166
    0
    16
    NULL
    NULL

Oo neeeee:( veel sterkte meis x

5. emetje

emetje Fanatiek lid

24 sep 2015
    1.163
    0
    36
    ochneee lun :( wat een pech zeg... wat kut gewoon! herk veel sterkte de komende tijd.

6. Cyd

Cyd Bekend lid

28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Veel sterkte Lun!!

7. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Wat verdrietig Lun sterkte

8. Johanna18

Johanna18 Bekend lid

2 jun 2015
    691
    195
    43
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte Lun! Wat verdrietig zeg!

9. Lun

Lun Actief lid

19 sep 2016
    104
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bedankt lieve dames, ik wens iedereen hier een hele mooie zwangerschap met hele mooie baby's toe!

10. LadiiNurd

LadiiNurd Actief lid

29 sep 2016
    139
    18
    18
    Vrouw
    PGB Verzorging Broertje (12)
    Emmeloord
    Ahnee Lun! Wat onwijs kut! :( heel veel sterkte! Heb er geen andere woorden voor! Dikke knuffel

11. Stemine

Stemine Actief lid

3 okt 2016
    302
    505
    93
    België
    Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd Lun!! :(

12. Teunie86

Teunie86 Lid

1 okt 2015
    83
    0
    0
    Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies Lun!!

13. Teunie86

Teunie86 Lid

1 okt 2015
    83
    0
    0
    Tasoesz wat een mooie echo, ben heel blij voor je!! Toch een heel stuk onzekerheid weg :)

Wat betreft NIPT doen wij ook zeker niet aan mee, maar ik snap dat iedereen daar zijn eigen keuze in maakt en dat respecteer dan ook voor 100%.

Helaas heb ik dan 2 keer tot die 3% behoord en daarom nu bewust gekozen voor een eerste echo pas na 8 weken, mja het blijft tot 12 weken toch duimendraaien en zelfs daarna blijft het spannend, garantie krijgen we helaas nooit. Maar we blijven positief (anders worden het een lange 40 weken...;))

14. emetje

emetje Fanatiek lid

24 sep 2015
    1.163
    0
    36
    zo blij... zo dankbaar!! mooi hartje gezien en 4 dagen verder dan ik dacht.

Bijgevoegde bestanden:

15. puk1988

puk1988 Actief lid

10 dec 2012
    388
    0
    16
    NULL
    NULL
    @tasoesz en @emetje wat een mooie echo's!

@lun heel veel sterkte!

Nipt test gaan we niet doen. Ik ben er niet zeker van of ik de keuze zou kunnen maken om een zwangerschap af te breken dus dan heeft de test weinig zin.

16. Vikamustygrishi

Vikamustygrishi Actief lid

21 mrt 2016
    181
    46
    28
    NULL
    NULL
    Oh Lun wat verschikkelijk! Sterkte!

Emetje jij gefeliciteerd met je mooie echo!

Ik kom ook net terug van de echo, 4 dagen verder dan gedacht, 7+4 nu geschat.
    Hartje gezien en gehoord! Dat was echt prachtig

17. emetje

emetje Fanatiek lid

24 sep 2015
    1.163
    0
    36
    bijzonder he! wij mochten ook even luisteren dat maakte het toch wel heel erg echt!

18. emetje

emetje Fanatiek lid

24 sep 2015
    1.163
    0
    36
    16 november volgende echo trouwens voor het lijstje :)

19. Teunie86

Teunie86 Lid

1 okt 2015
    83
    0
    0
    Gefeliciteerd met de mooie echo's Emetje en Vikamustygrishi

20. ggitty

ggitty Actief lid

6 aug 2008
    188
    0