Ik ben vandaag 11 weken en mijn misselijkheid is een stuk minder, enkel wat maagzuur nog. Dat maakt me ook wel een beetje bang, maar langs de andere kant, de kwaaltjes kunnen vanaf nu ook wel minderen zeker...
Mijn misselijkheid is sinds een paar dagen veel erger geworden . Ervoor hielp het als iets at, maar dat helpt nu niet meer. de hele dag een weëig gevoel in mijn maag. Soms met aanvallen dat ik echt even rustig moet blijven en ademen (kleine fobie voor overgeven ook). Tot nu toe is het gebleven bij spurtjes naar toilet en heeft het niet doorgezet. Maar dit is echt niet leuk, het hoort erbij natuurlijk. Hormonen zouden nu op 10 weken op hun hoogtepunt zijn, dus vandaar waarschijnlijk mijn versterkt gevoel van misselijkheid. Ik hoop dat het vanaf week 11 ook zal afzwakken zoals bij jou Cyd! Gelukkig deze week maar 3 daagjes werken met een verlengd weekend waarop onze hond naar de vakantieopvang gaat, dus eindelijk even echte rust voor mezelf ingepland @teunie86 hoe is het met je ondertussen?? Ik had zaterdag ineens een grote hoeveelheid bruinverlies. maar toevallig ook een pretecho gepland en hierop was alles goed gelukkig!
Het hcg-hormoon schijnt bij 10 weken op zijn hoogtepunt te zijn (dacht ik ooit eens gehoord te hebben), dus dan zou het heel goed kunnen dat de klachten bij jou nu afnemen Cyd. Hier gaat het goed gelukkig, de bruine afscheiding is gestopt. Ik kan merken dat de vorige miskramen nog vers in mijn geheugen zitten, dat ik zo in paniek kan raken ben ik niet gewend van mezelf. Overgeven heb ik nog niet gedaan (met de zwangerschap van mijn dochter wel heel erg), maar ik ben wel met vlagen heel misselijk en kan ook kokhalzen dan. Ik hoop dat het overgeven me bespaard blijft dit keer. Hopelijk voelen we ons allemaal gauw beter en komt iedereen veilig de eerste 12/13 weken door en kan er dan wat meer genoten worden van de wondertjes in onze buik!
Hier gelukkig ook wat minder last van dat gammele/misselijke gevoel. Met vlagen is het er nog wel maar wel veel minder. Vrijdag eindelijk weer controle en kijk er echt naar uit, vind deze tijd zo rot door de onzekerheid.
Hier gelukkig ook minder gammel... wel nog erg moe. Begin echt al dik te worden haha. Woensdag termijn echo kan niet wachten om de beebjes weer te zien😏. Net onze aankondiging voor op Facebook gemaakt echt super leuk. Als alles goed is woensdag dan zetten we het erop. Is onze 7 jarig jubileum ook die dag. Donderdag vliegen we naar Polen voor paar daagjes ertussen uit. Nu al zin in😍
@sophia wat leuk!!! Wij hebben toevallig gisteren ook foto's met m'n zoontje gemaakt voor de aankondiging. Wanneer vrijdag alles goed is gaat hij op fb.
Hoi Dames, Vinden jullie het goed als ik ook meekletst? Ik lees al een tijdje met jullie mee. Gisteren de eerste echo gehad en het hartje klopte 💗 7 december heb ik de termijnecho. Uitgerekend 22 Juni
Hier begint vooral de moeheid te wegen. Ik slaap bijna 10u per nacht en dan nog komt ik de dag niet door zonder een stevige middagdut. Gelukkig werk ik thuis en voor mezelf en kan ik mijn werkdag (buiten meetings, maar dat is nooit meer dan een paar uur per dag) vrij indelen. Echt, superveel respect voor iedereen hier die in de mallemolen blijft meedraaien! Ik heb zelfs ook nog geen andere kinderen, eigenlijk snap ik helemaal niet hoe jullie het allemaal doen...
Net de uitslag van de NIPT-test gekregen en alles is in orde! Zo opgelucht! En we weten het geslacht ook nu en mijn gevoel klopte: het wordt een jongen!
Welkom platvoet! Super goed nieuws Cyd, zo leuk dat je het geslacht nu ook al weet! Sophia heel veel plezier morgen en proficiat met jullie jubileum!
@Platvoet: Welkom en gefeliciteerd! @Cyd: Een jongen! Wat leuk! Hier heb ik ook de indruk dat ik me de laatste dagen iets beter voel... Al kon ik daarstraks op het werk niet naar het toilet gaan omdat ik zo moest braken van de vieze geur die daar hing Heb in ieder geval de laatste dagen wat meer kunnen eten en minder moe. Hopelijk blijft het zo gaan
Wat fijn dat alles goed was Cyd en leuk een jongen! Grappig dat je voorgevoel klopte 😉 hebben meer mensen hier een voorgevoel wat het gaat worden? Mijn gevoel zegt meisje, maar dat kan ook komen doordat m'n dochter een voorkeur heeft voor een zusje en dat dat onbewust m'n voorgevoel stuurt ☺️ Veel plezier vandaag bij de echo Sophia, hopelijk is alles goed met jullie kleintjes!
10 weken echo gehad en alles prima op schema! Kindje was mooi aan het spartelen, best grappig hoe beweeglijk dat al is zeg! Qua voorgevoel... Voor ik zwanger werd had ik het idee een jongen te zullen krijgen (omdat ik een lichte voorkeur heb voor een meisje). Toen ik zwanger was; had ik eerder het gevoel dat het een meisje zou zijn, maar ik weet het nu helemaal niet meer Over een goede maand zullen we het weten (over 2 weken laten we de nipt doen). Spannend wel!
Volgens mij is t bij iedereen anders emetje. Ik kan t ook niet meer verbergen heb echt een buik niet normaal😂😂 Wij doen geen Nipt maar wel combi test gewoon om alles uit te sluiten. Ga ook geen actie ondernemen als t wel verkeerd is. Qua voorgevoel. Echt geen enkel idee hoop zelf 1 van elke maar alles is welkom 😊😊 Echo vandaag was goed! 1 baby sliep en wilde met geen mogelijkheid wakker worden. De ander was super hyper actief en zwaaide naar ons en was super druk. Echt zo ontzettend bijzonder
1 van elk zou fijn zijn hé Sophia! Lijkt me heel mooi! @Emetje: Buikje is bij iedereen anders inderdaad! Bij de ene zie je nog niks met 10-12 weken en de andere kan het al lang niet meer verbergen! Ieder lichaam past zich anders aan natuurlijk!
Wat een mooie echo Dora!! En Sophia blij dat alles goed gaat met de 2 kleintjes!! Hier kan ik het eigenlijk ook niet meer verbergen Emetje, terwijl ik bij de eerste pas met 20 weken een buikje begon te krijgen, is dat nu wel anders. Als de echo aanstaande maandag goed is, gaan we het de naaste omgeving vertellen en de rest (oa Facebook) wachten we nog een paar weken langer mee
Fijn die goede echo's! Ik heb van de vorige zwangerschappen nog een buik en deze is nu nog een stuk forser. Schijnen je darmen te zijn. Ik hoop dat ik het nog wel even kan verbloemen de komende 2 weken. Wordt wel lastig denk ik. Eerst vandaag maar kijken of alles goed is. Moet om half 11 voor de echo. Erg spannend. Heb nog wel volop symptomen, gisteren en vandaag nog overgegeven. Heb hier ook geen voorgevoel, maar als het allemaal goed gaat dan weten we het over 5 weekjes.
Bij ons weet nog niemand het. Volgende week donderdag mijn volgende echo & als die goed is, dan gaan we het goede nieuws aan de naaste familie vertellen. Al weet ik zelf niet hoe ik "goed nieuws" ga definiëren, want met cystes en poliepen die al dan niet gegroeid zijn, kijk ik -ook bij een gezonde foetus- mogelijk nog aan tegen risicovolle operaties in een later stadium. Maar het lukt redelijk goed om dat voorlopig te negeren: stap voor stap bekijken we wel wat er op ons afkomt! Ik heb wel in ieder geval voor de dichte familie al kaartjes laten drukken met de eerste echo & voor iedereen een persoonlijke boodschap vanuit het standpunt van de 'baby'. Ik hoop dus echt dat ik die ga mogen afgeven volgende week, want ik kan al voorspellen dat we een aantal mensen héél erg gelukkig zouden maken (zeker aan de kant van mijn echtgenoot waar nog geen kleinkinderen en achterkleinkinderen zijn). Ik dénk trouwens dat het een jongen gaat zijn. Maar een meisje is even welkom uiteraard, het is gewoon een voorgevoel. Voorlopig zie ik mezelf als een jongens-mama! Maar goed, eerst hopen op een goede echo volgende week! Succes iedereen in de laatste rechte lijn (welja) naar meer zekerheid en minder kwaaltjes (hopelijk!).