16 t/m 30 Juni 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boommm, 3 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Eva wat een mooie knaller trouwens! :D

2. Cyd

Cyd Bekend lid

28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Ik heb wel heel wat dingen gepland de komende twee weken, dus de tijd zal wel redelijk snel gaan. Maar op de momenten dat je niet veel te doen hebt, dan slaat die onzekerheid weer toe.

3. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Zus9 wij hebben het de vorige 2x ook eigenlijk vrijwel meteen verteld. Nu is het eigenlijk de bedoeling om te wachten tot 12 weken, maar ik merk dat het nu soms al lastig is. Zo ga ik zaterdag uit eten en naar de film met m'n schoonmoeder en moeder en heb ik me al in allerlei bochten moeten wringen om geen sushi te gaan eten..
    Aan de ene kant lijkt het me fijn als onze ouders het al weten, aan de andere kant wil ik graag de eerste echo even afwachten. Ook omdat ik weet dat m'n schoonmoeder uit enthousiasme haar mond niet er over kan houden tegen andere mensen.

Cyd wat fijn dat je nu weer wat rustiger bent. Werk je ook? Of niet? Ik merkte dat mij dat bij de eerste wel veel afleiding gaf. En nu werk ik niet, maar heb ik de hele dag 2 kleintjes om me heen die geven genoeg afleiding. Afleiding helpt dus wel echt. Maar ik snap het hoor.. op de rustige momenten ga je toch weer overal aan denken.

4. Dayarana

Dayarana Niet meer actief

cyd, gelukkig dat het alweer wat beter gaat. Ik heb nog nooit een mk gehad dus ik heb geen idee hoeveel impact dat heeft, maar ik ken heel goed begrijpen dat je bang bent dat het weer mis gaat.
    Eva, haha nee dat klopt nu moet ik zeggen dat ik echt geen tijd gehad heb misschien zo even in mijn pauze een cb halen :)
    Zus, Gelijk zondag verteld ik kan dat echt niet voor me houden. Mijn ouders dan voor mijn SO hou ik het nog even voor me maar die zie ik ook niet zo vaak.

5. Eveliennn89

Eveliennn89 Bekend lid

4 okt 2016
    511
    584
    93
    NULL
    NULL
    @Eva: wat een knallers! 😊
    @ Emetje: lopen ook mooi op hoor!

Ik weet niet goed wanneer het aan de ouders te vertellen. Ik wil sowieso wachten tot na de eerste echo om toch al een beetje bevestiging te hebben dat het goed zit, maar ik ben niet erg goed in zwijgen en dat lijkt nog zo lang 😄
    Goede vrienden vind ik overigens ook wel moeilijk omdat zij snel merken dat ik niet drink en excuses zoeken gaat bij hen niet echt helpen vrees ik!

6. LadiiNurd

LadiiNurd Actief lid

29 sep 2016
    139
    18
    18
    Vrouw
    PGB Verzorging Broertje (12)
    Emmeloord
    Ik vertelde het mijn ouders zodra de CB de uitslag gaf .. Maar hun zijn allemaal betrokken geweest bij de behandeling dus dat is dan een stuk fijner .. En mijn broers en zusje krijgen het pas te horen na de eerste echo als alles goed is! Die keuze hebben we expres gemaakt dan is het voor hun een grote verassing :p

7. Cyd

Cyd Bekend lid

28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Ja, ik werk, dus dat geeft inderdaad wel afleiding.
    Toen ik in juni zwanger was, was ik ook zo blij en het voelde allemaal ook anders. Ik merk dat ik er nu voorlopig niet van kan genieten. En dat vind ik wel jammer, dat enthousiasme om zwanger te zijn is weg door zoiets mee te maken. Het heeft toch een serieuze impact. Maar langs de andere kant, ik had gedacht dat ik constant zou doemdenken en zooo bang zou zijn, maar het valt uiteindelijk wel nog mee (behalve gisterenavond dan). Het enthousiaste gevoel zal zeker wel terugkomen na de eerste echo, als alles er goed uitziet.

8. emetje

emetje Fanatiek lid

24 sep 2015
    1.163
    0
    36
    Ik weet precies hoe je je voelt cyd.. ik kan er ook nog niet van genieten maar hoop dat dat snel komt voor ons :)

9. puk1988

puk1988 Actief lid

10 dec 2012
    388
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij gaan het deze week aan de ouders vertellen. De rest van broers en zussen vertellen we het na de eerste echo.

1 november om 11.00 uur hebben we intake bij de gynaecoloog en gelijk een echo.

10. Dayarana

Toch nog maar snel even een testje gedaan en hij is donkerder dan de eerste :)

Wat krijgt iedereen snel een echo zeg.. ik moet nog 6 weken weken gedule hebben :p

Bijgevoegde bestanden:

11. LadiiNurd

LadiiNurd Actief lid

29 sep 2016
    139
    18
    18
    Vrouw
    Emmeloord
    Ik moet nog 5 weken wachten haha :p

12. Dayarana

Ja dat is waar :D

13. sophia89

sophia89 Fanatiek lid

27 jul 2012
    1.574
    291
    83
    Vrouw
    Ik ben benieuwd wie er allemaal kwaaltjes heeft en zo ja wat?

Ikzelf:
    Moe
    Moodswings
    Jeukende tepels
    Pijnlijke tepels
    Lage rugpijn

Lees overal over donker wordende tepels maar dat heb ik niet.... is dat erg?

14. Stemine

Stemine Actief lid

3 okt 2016
    302
    505
    93
    België
    mijn tepels zijn wel een tikkeltje donkerder geworden (denk ik :D) ik heb wel wat pijn aan mijn borsten, maar nu ook niet héél fel.

voor de rest nog niet misselijk.

wel wat krampjes in mijn buik en moe (maar dat ben ik altijd wel)
    en ik ben volgens mij zelfs liever in omgang met mijn vriend haha ;)

Ik ga het mezelf waarschijnlijk beklagen, maar ik hoop toch snel wat meer symptomen te krijgen, nu moet ik me elke dag weer overtuigen dat ik echt wel positief heb getest. En daarbij komt ook de schrik dat het misschien misloopt omdat ik er zo weinig van voel

15. Dayarana

Hier ook geen donker wordende tepels..eigenlijk nog helemaal geen zere borsten.

Wel:
    Met vlagen misselijk en het zuur.
    Kramp in buik
    Rommelende darmen
    Zere onderrug
    & Moe

16. Cyd

Cyd Bekend lid

28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Ik had in het begin rommelende darmen en kon moeilijk nog de grote boodschap doen. Dat begint nu te beteren (en dan denk ik, voor hetzelfde geld is mijn hcg aan het verminderen waardoor ik weer beter naar het toilet kan...). Soms nog rommelende darmen en savonds sneller moe. Ook soms wat steekjes in mijn onderbuik. Maar voor de rest heb ik nergens last van.
    Ik heb dat ook wel, dat ik mezelf ervan moet overtuigen dat ik zwanger ben, want zo voelt het nog helemaal niet. Hopelijk komt daar snel verandering in met de echo;)

17. LadiiNurd

LadiiNurd Actief lid

29 sep 2016
    139
    18
    18
    Vrouw
    Emmeloord
    Enige waar ik last van heb zijn zere borsten *met name de zijkanten* tepels zijn iets gevoeliger .. Hier en daar rommelende darmen en wat trekkende steekjes aan de zijkanten van mn buik. Verder niet echt dat ik merk dat ik "zwanger" ben (moe ben ik van mezelf altijd al geweest)

18. Eveliennn89

Eveliennn89 Bekend lid

4 okt 2016
    511
    584
    93
    NULL
    NULL
    Ik had in het begin ook meer moeite met stoelgang maken maar is nu precies ook al terug een beetje aan het beteren.
    Verder heb ik redelijk veel waterige afscheiding want moet bijna continu een inlegkruisje indoen waar ik me toch wel wat ongerust over maak.
    Af en toe wat krampjes/steekjes in men buik, rommelende darmen en wat minder eetlust. Van pijnlijke borsten en misselijkheid is er nog geen sprake...

19. Eveliennn89

Eveliennn89 Bekend lid

4 okt 2016
    511
    584
    93
    NULL
    NULL
    En slapeloosheid was ik nog vergeten... Lig tegenwoordig 's nachts vele uren wakker waardoor de vermoeidheid ook wel aan het opstapelen is

20. Stemine

Stemine Actief lid

3 okt 2016
    302
    505
    93
    België
    Ohja, en sinds vandaag moet ik soms boertjes laten (sorry dames voor de details) en krijg ik zowat het zuur.

en nu jullie het zo opnoemen, ik heb normaal nooit problemen met mijn stoelgang, maar sinds 2 dagen is het wel wat moeilijker. wist niet dat het met zwangerschap te maken had. Ben wel elke dag 2 kiwi's aan het eten om dit te behelpen.

@Cyd, volgens mij zeggen die steekje in de onderbuik genoeg hoor! dat komt vast allemaal in orde!

fijn om te lezen dat de meeste kwaaltjes overeenkomen. Vooral over die krampjes in mn buik ben ik soms wat onzeker

Deel Deze Pagina