Ah wat leuk zeg, een lief klein knulletje! Het is vaak gewoon het niet weten van het geslacht dat onrust geeft he, nu kan je lekker shoppen ook haha
Wij zijn ook begonnen aan de babykamer, hebben de meubels binnen, en moeten nog 1 wand schilderen. Hebben gekozen voor een soort groen/grijsachtige kleur (Flexa Early Dew) op 1 wand, en de rest parelwit. Denk dat ik het dan ga stylen met de sapphire green lijn van Koeka. En dan nog wat okergeel denk ik . Hebben jullie bij jullie (eventuele) eerdere kinderen ook gekozen voor een geslachtsbepaling? Wij kiezen ervoor om het niet te weten, en nog steeds heb ik geen voorgevoel Ohja, hier mijn buikfoto! Vandaag 15 + 3
Leuk om te zien al jullie buiken. Ik heb zelf ook al een buikje.. de ochtenden vind ik ook zo grappig.. de baby ligt omdat ik op mn zij lig soms helemaal aan 1 kant. Echt een alien achtige buik.. haha (zie foto..) Super leuk dat er al steeds meer meiden weten wat t wordt! Wij nog even geduld tot 9 januari. @Paris91 ook leuk als verrassing! Tis maar net hoe je er zelf in staat. Gave kleuren trouwens dat grijs groene! Love it. Wij wilden het geslacht bij onze zoon die inmiddels alweer 7 wordt in maart ook graag weten. Gewoon omdat we die verrassing graag eerder wilden.. en met kopen van spulletjes handig vonden. De verrassing van het kindje is er hoe dan ook met de geboorte.
Hoe gaat het eigenlijk met jullie duizeligheid ed? Vanochtend boodschappen doen was geen succes. 5x moeten gaan zitten, hoofd naar knieen hielp niet meer. Mn man heeft me op een gegeven moment bij de zelfscankassa geparkeerd en zelf (op aanwijzingen de laatste spullen bij elkaar geraapt. Ik redde het haast niet meer naar de auto, zo licht in mn hoofd.. ik heb nu ook een stoel in de keuken staan, ik redhet niet meer om de hele kook te blijven staan, krijg echt een flauwte op het eind. Het lijkt een mengelmoes van lage bloeddruk en laag bloedsuiker ofzo. Ga eens kijken of dextrose wat kan helpen op zulke momenten..
Wat vervelend zeg! Zoute dropjes zou kunnen helpen. Ik heb het ook regelmatig met winkelen. Hopelijk is het snel over.
@Plusje wat vervelend dat je het zo heftig hebt! Ik herken het wel in lichte mate.. tijdens douchen dat het ineens zwart wordt voor ogen en duizeligheid.. dus dan douch ik wat korter en minder warm. Of na wat inspanning toch even gaan zitten omdat het teveel is.. mijn bloeddruk is 110/60 niet super laag maar merk t wel. Maar echt tips voor jou heb ik niet.. Verstandig dat je een stoel neer hebt gezet om tussendoor te kunnen zitten. Hopelijk wordt het snel mínder!
Wat leuk zeg al die buikjes! Hier helaas nog steeds niets te zien. Maar de vorige zwangerschap had ik ook een mini buikje. We zullen zien of het snel veranderen gaat! Ik ben er vandaag even uit geweest in de rolstoel dat wel. Helaas voor een minder leuk iets. De kleine meid had een poppetje tussen mijn laptop gelegd en was erop gaan zitten, dus hij mocht fijn voor reparatie Duizeligheid heb ik ook erg last van, de vorige zwangerschap ook. Ik had standaar zoute drop bij me, dat hielp een klein beetje.
Ik herken het nu niet, alleen van week 6-8. Toen was het lage suiker en moest ik wat vaker eten. Ik zal even met de vk overleggen wat je het beste kan doen, zo’n suikershot als dextro merkt de baby ook en ik heb geen idee wat daar de gevolgen van zijn.
Gisteren controle gehad bij de verloskundige, heerlijk om weer het hartje te horen! Ik heb 1 februari de 20 wekenecho en weet dan ook pas wat het wordt, dus moet nog even geduld hebben. Leuk hoor al die buikfoto’s zal eens kijken of mij dat ook lukt van het weekend.
Vervelend meiden met klachten! Hier mag ik me nog steeds gelukkig prijzen, en merk ook echt dat het tweede trimester is begonnen. Feeling good! En met cupmaatje meer en beginnend zwangere buik zit ik wel lekker in m’n vel Bijnde zwangerschap van m’n zoon wel duizelig geweest aan het eind, vooral als ik op m’n rug lag door de druk van m’n buik. Verder ook bekend met lage bloeddruk, maar gelukkig geen klachten van. Wij hebben over twee weken de geslachtsbepaling. Ik neig toch meer naar een jongen geloof ik, waar ik eerder een meisje dacht. Pffff nog zo lang geduld hebben hahaha!
Jeetje meiden wat rot nog die klachten. Hopelijk verdwijnen ze snel. Duizeligheid is zeker niet lekker. Ik vind het zo heerlijk om te lezen hoe jullie al bezig zijn met de kamertjes. We gaan gewoon al richting de 20 weken echo. Het gaat bizar snel. Gisteren mezelf aangemeld voor kraamzorg en binnenkort het vruchtje maar eens gaan erkennen. Ik ben ook aan het denken over mijn verlof datum. Ik zit te denken om te stoppen 5 weken voor de datum en aan het einde nog vakantie op te nemen. Wat gaan jullie doen?
Helaas heb ik geen keus, omdat je ‘medisch’ bent is het standaard 6 weken. Daarnaast is mijn werkgever geen voorstander van 4 weken van te voren: wij hebben geen lift in het gebouw en tot nu toe hebben ze alle zwangeren eerder met verlof gestuurd die hadden gehoopt bij 4 weken te stoppen. Nu ligt het ook aan het type werk dat je doet (zit je of lichamelijk) en of je om de hoek werkt of elke dag 180km moet rijden zoals ik. Ze adviseren ons gewoon 6 weken vooraf te doen en achteraf te bekijken waar je nog behoefte aan hebt. Dan kan je pas zeggen of je langer thuis wil zijn (verlofdagen want je gaat waarschijnlijk niet op vakantie, ouderschapsverlof of onbetaald verlof opnemen) of moet zijn (dan melden ze je ziek). Nu snap ik wel dat niet elke werkgever zo soepel is.. Mijn verlof gaat op 7 mei in, minus het weekend en mijn vrije vrijdag stop ik op 3 mei. Eind augustus zou ik dan weer moeten beginnen en ik heb aangegeven dat ik, in het beste geval, weer vanaf 13 september wil beginnen. Vanaf dan hebben we opvang. Mocht ik ziek worden na of door de bevalling of er iets met de baby zijn, melden ze mij ziek en krijg ik die verlofdagen weer terug. Alle verlofdagen die je eventueel vooraf hebt opgenomen omdat je toch niet die 4-5 weken vooraf haalde, ben je dan wel kwijt. Dus onze PZ-medewerkers adviseren 6 weken vooraf wettelijk te doen en achteraf verlof op te nemen .
Ik stop ook zes weken van te voren, deels met vakantiedagen omdat Pinksteren erin valt en dat vind ik zonde (schraal he, gaat om 1 dagje hahaha). Zoontje lekker naar de opvang en mama nog even wat daagjes voor zichzelf. Misschien dat ik zelfs al eerder wat ‘mama dagen’ ga opnemen. Denk dat af en toe een luie dag helemaal voor mezelf (in het voorjaarszonnetje in de tuin...) best lekker is aan het eind van de zwangerschap. Dat zal wel even andere koek zijn dan bij m’n zoontje toen ik gewoon 4 weken helemaal voor mezelf had... Overigens vond ik doorwerken tot 36 weken tegenvallen en zwaar! En dat terwijl ik helemaal geen fysiek zwaar beroep heb en een heel makkelijke zwangerschap had, geen bekkenklachten etc en was nog in goede conditie op t eind. Dat viel me flink tegen!
Dank jullie wel voor de tips dames! De dextro laat ik nog even liggen en haal wat zoute drop. Ook zal ik kijken of ik mijn eetmomenten kan vermeerderen. Ik eet nu gewoon nog op de 'normale' tijden, maar schijnbaar heb ik tussendoor meer nodig. En ontbijten met pap ipv brood, wie weet helpt dat ook wat. Mocht het allemaal niet helpen, dan zal ik de vk vragen. Ik heb vanochtend een buikfotootje genomen, maar met 15w6 is er nog weinig te zien. Verlof, daar ga ik even over nadenken. Dacht 4 wkn van tevoren te stoppen, maar zie eat handige weetjesvoorbij komen.
@Plusje als het zo erg is zoals je in je eerdere post aangeeft, zou ik wel een bezoekje aan de dokter brengen. Misschien heb je ijzer of iets anders te kort.. Sterkte! Gisteren de geslachtsbepaling gehad, en we krijgen een meisje. Mijn gevoel zat toch goed. En het is ook waar wat ze over de cravings zeggen. Waar ik bij mijn zoontje zin had in patat en burgers. Heb ik nu zin in taart en bonbons. Een foto van buik met 14.3. Buikselfies maak ik nooit misschien toch maar eens doen.
@ShaYo maar wat dan als je veel snoept? Ik heb ook weleens. Of bijna iedere dag nu. Zoveel trek in zoetigheid. Dat ik welbijna een hele reep opeet. Eet verder ook de gezonde dingen. Wat leuk al die kamertjes en kleuren.bij ons gaat de baby bij ons op de kamer in een co sleeper (Wel zo handig met borstvoeding. Hoef ik niet me bed uit haha) en we hebben maar 2 slaapkamers. We willen ook verhuizen. En zijn op zoek. Maar we gaan huren en we zijn nog niet aan de beurt. Maar binnen nu en een jaar wel denk ik. Dus dan krijgt de kleine een eigen kamer. Hier ook al aardig buikje. Eergisteren extra het hartje mogen horen. Was beetje onzeker vanwege mijn verleden. En 8 januari pas geslacht echo. Dus kon ff langskomen zei ze.
Natuurlijk is het voor iedereen persoonlijk wanneer je met verlof gaat. Ik heb nu ook een andere functie (zwaarder) dan bij mijn dochter. Bij mijn dochter 4 weken vooraf gestopt en vond ik ook pittig. Ik rij 100 km naar mijn werk maar daar heb ik geen moeite mee. Rij ik naar mijn ouders ook. Ik wil zo en zo pas 1 oktober weer gaan werken dus dan wordt het langer vakantie of niet. Ik ga denk ik maar voor de gulle middenweg 5 weken . Ik moet ook nog kijken voor een wiegje. Wil de kleine ook eerst lekker bij ons hebben.
Leuk om al die foto's te zien van jullie buikjes! En spulletjes en ideeën voor kamers!!!!! Bij mij echt al wel duidelijk te zien, baarmoeder ligt ook al hoog. Komt door 2e zwangerschap, alles is al eens opgerekt geweest, haha. Ik ga met 34 weken met verlof, werk als verpleegkundige dus pas met 36 weken is echt geen optie. Zwaar genoeg op het laatst. Na bevallingsverlof ook nog 4 of 5 weken vrij dus van mei tot en met oktober deels vrij! Heerlijk haha, kijk er nu al naar uit