15-06: Rosje83 - 26 jaar - 1e kindje ❤ MEISJE 16-06: xMeliisz - 27 jaar - 2e kindje❤️ niki86 - 31 jaar - 3e kindje Bieni - 28 jaar- 2e kindje ❤️ MEISJE Plusje - 36 jaar - 1e kindje ❤ JONGEN 17-06: ShaYo - 30 jaar - 1e kindje ❤ JONGEN Jorohi - 29 jaar - 1e kindje ❤️ Willeke17 - 36 jaar - 2e kindje ❤️ MEISJE 18-06: MicroRNA - 30 jaar - 1e kindje ❤️ MEISJE Paris91 - 26 jaar - 1e kindje ❤ VERRASSING Bloomm - 27 jaar - 3e kindje❤️ 19-06: Meisje80 - 37 jaar - 2de kindje ❤MEISJE Muzieknootje - 30 jaar - 2de kindje ❤️ Sam86 - 31 jaar - 4e kindje❤ 20-06: Ringetje - 35 jaar - 2e kindje Emsy - 28 jaar - 2e kindje ❤ VERRASSING 21-06: Pietel - 36 jaar - 2e kindje ❤ 22-06: Pienelientje - 26jaar- 3e kindje MEISJE 23-06: Milou1991 - 26 jaar - 2e kindje Merel82 - 35 jaar - 1e kindje ❤ VERRASSING Bruintj3 - 33 jaar - 1e kindje 24-06: 25-06: Indy90 - 27 jaar- 1e kindje ❤ Meesje84 - 33 jaar - 2de kindje Liesbeth1987 - 30 jaar - 1e kindje Mich92 - 25 jaar - 2e kindje ❤️ VERRASSING Wianhalu - 32 jaar - 2e kindje ❤MEISJE Tranquila - 27 jaar - 2e kindje❤️ MEISJE 26-06: Nymeria - 30 jaar - 3e kindje ❤️ San987 - 31 jaar - 3e kindje♥️ Mari30 - 30 jaar - 1e kindje❤ Lovely29 - 32 Jaar - 2e kindje ❤ 27-06: Vaatdoek - 33 jaar - 2e kindje ❤️ 28-06: Sandywich - 28 jaar - 2e kindje GailH90 - 26 jaar - 2e kindje ❤️ 29-06: Poesta - ? Jaar - 2e kindje Yogafanaatje - 30 jaar - 2e kindje ❤ JONGEN 30-06: Madeliefje06 - 30 jaar - 5e & 6e kindje ❤️❤️ Linatje - 33 jaar - 4e kindje❤ Anonise - 26 jaar - 1e kindje ❤️ MEISJE Meisjes (9) Jongens(3) Verrassing (4) ************************************************************************************** Sterretjes/vlinderkindjes * Neeltje1985 - weer zwanger! * MWW ************************************************************************************** Afspraken: Januari: 9 - Lovely29 - Geslachtsbepaling 9 - wianhalu - Geslachtsbepaling 9 - GailH90 - controle gyn 9 - Indy90 - controle verloskundige 10 - Willeke17 - Controle vk 10 - GailH90 - geslachtsbepaling 10 - Merel82 - echo 11 - Meisje 80 - Tweede keer Centering Pregnancy 12 - Willeke17 - Geslachtsbepaling 19 - Bloomm - 20 wk GUO 22 - GailH90 - controle VK 22 - Anonise - controle vk 23 - GailH90 - controle gyn 25 - MicroRNA 20 wk echo 26 - Merel82 - 20 wkn echo 26 - ShaYo - 20 wk GUO 26 - Jorohi - 20 wk GUO 26 - Willeke17 - GUO 29 - Plusje - 20 wk echo 29 - ShaYo - controle gyno 29 - Wianhalu - 20 ek echo 30 - Rosje - 20 wk echo 30 - Bienie - 20 wk echo 30 - Merel82 - 4e afspraak vk Februari 1 - ShaYo - 20 wk echo bij vk (voor studie) 2 - indy90 - 20 weken echo 7 - Lovely29 - 20 weken echo 8 - Mari30 - 20 weken echo 12 - GailH90 - 20 weken GUO 13 - Anonise - 20 weken echo 22 - Mari30 controle vk 27 - ShaYo - controle gyno ************************************************************************************** Gokjes bevaldatum & geslacht Rosje83 - 31 mei (37+6) - meisje Pienelientje - 4 juni (37+5) - meisje dddddddddddd - 4 juni - meisje ShaYo - 1-18 juni (hopen!) - jongen! Indy90 - 17/18 juni - meisje Yogafanaatje - 20 juni - meisje Nymeria - 21/23 juni - meisje Wianhalu - 22 juni - meisje! Merel82 - 23 juni - jongen Poesta - 30 juni - meisje Anonise - 2 juli - jongetje --> het is een meisje! Mich92 - 1 juli - meisje Bloomm - 1 juni - meisje Willeke17 - 9 juni - meisje > klopt!
Jeetje wat een vervelende werksituaties als ik het zo lees..sterkte ermee, moet niet makkelijk zijn. Zijn jullie al aan het nadenken over de naam?
Ja, al vanaf het begin. Voor een meisje wisten we het al, voor een jongen spreekt niets aan. Ben al door alle lijsten gegaan en hou de namensectie hier in de gaten. ik hoop dat het nog een keertje komt aanvliegen van jaaaaaa dat is het, maar tot nu toe.. is het belabberd.. En jullie?
Ik vond jongensnamen ook heel lastig. Gelukkig 2 leuke namen gevonden en de keuze is toen gevallen op Hidde maar dat duurde wel even. Nu al snel 2meisjesnamen gevonden waar we heel enthousiast over zijn. Kan me nu nog niet voorstellen dat we uit een van deze twee moeten/kunnen kiezen. Maar ik moet zeggen, ik heb heel wat sites bekeken maar vind dat er over het algemeen heel veel leuke meisjesnamen zijn en maar heel weinig leuke jongensnamen dus ik snap je wel @Plusje
Wij ook al een tijdje. Hollands, kort maar krachtig en er mag geen twijfel zijn over de schrijfwijze of uitspraak. Zijn achternaam moeten we al 1000x spellen . Wij vonden het juist voor een meisje moeilijk, ons lijstje met jongensnamen was gelukkkig langer! We hebben nu een top 6.. verder komen we nog niet Haha. Ik wil voor de 26e week een definitieve naam en een tweede ‘keus’ hebben. Mijn vriendin is bij 26 weken bevallen en had ineens een naam nodig, dus die wil je dan wel hebben. En mijn zusje had een naam en toen beviel haar vriendin 3 weken eerder.. 1x raden . En ook nu zijn er vier bekenden vlak voor mij uitgerekend. Dus 2 namen en dan maken we last minute de keuze! Kan je je ook niet verspreken
@Pienelientje ik denk dat wij de naam hebben kort, lief en ook stoer. Maar staat niet in de top 10. Voor een jongetje waren we fan van Luuk maar ik wil geen top 10 naam dus dat was lastig geworden
Pas echt op jezelf Paris, en regel zelf een afspraak met de arbo arts. Dát mag gewoon, ook al zegt je baas van niet. Wauw, ik voel al eventjes de baby heel zachtjes schoppen. Maar nu heeft mijn vriend de baby ook gevoeld!! Maakt het toch wat echter voor hem, hihi. Namen.... Ja.. help!!!! Haha. Ik vind jongensnamen zo moeilijk. We willen t geslacht niet weten. Dus kom maar op met namen tips, passend bij dochter Lise
Oo dat is nog heel spannend!! Voorkeur voor Hollands, Engels, kort lang? Ah fijn zijn de schopjes he! Vind het ook heerlijk.
Wat fijn dat jullie al wat voelen. Ik voel vooralsnog niks,ookal ligt de placenta achter Als ik iets denk te voelen, wordt het paar sec later duidelijk dat het toch echt nog mijn darmen waren (wind of geborrel)... Nog 1,5 week voor volgende controle, pfffff wat duurt dat lang.. ik hoop ook snel wat te voelen, dan ben ik wat gerustgestelder.. mijn buik groeit nu wel, daar hou ik me maar aan vast..
Namen dat word echt wat. We hebben al jaren een favoriete meisjes naam. Maar nu het een jongetje blijkt lijkt het zowat onmogelijk om een leuke naam te vinden. Wij houden juist van Engels kort en apart. Geen jayden jason en dat soort namen. Dus als iemand nog suggesties heeft?
@Plusje Ik voelde m’n zoon ook pas bij 19 weken met placenta achter, en nu placenta voor en al met 14 weken de eerste plopjes. Vreemd he? Kan me voorstellen dat je erop wacht. Nog even geduld, het zit er echt aan te komen! Wij mogen los op meiden namen! Vind ik enerzijds makkelijker dan jongensnamen, want vind veel meer namen leuk. Maar de knoop doorhakken is dan weer moeilijker. Ook lastig: veel meisjes onder familie en vrienden dus veel meisjesnamen zijn al ‘in gebruik’, of net 1 letter anders en dat wil ik niet... Bij meisjes vind ik veel top 10 namen ook prachtig en top 10 naam wil ik ook niet, dus al met al komen we nog voor een klus te staan. Bij zoon ook pas na geboorte de knoop doorgehakt...
Pff namen, dat vind ik echt een lastige.. Ik vind juist een jongensnaam makkelijker! Die hadden we 2 keer zo gevonden.. Maar een meidennaam niet.. Ik wil geen top 50 naam.. Maar Ja kan nu kiezen voor een naam die daar onder staat, maar het kan goed zijn dat hij over een paar jaar toch 'in' is, daar heb je niks in te kiezen.. Wij gaan voor kort en hollands
Willen wij ook, maar daarvan staan er juist een hoop in de top 10/50/100... dat zijn nou eenmaal namen die nu populair zijn. En inderdaad, een naam die nu nog redelijk laag staat kan over een paar jaar ineens heel erg in trek zijn... Of je moet iets kiezen uit ‘onze tijd’, Esther, Marjolein had ik allebei twee keer in m’n klas. Gek he, dat waren toen hele normale namen maar tegenwoordig worden ze maar zelden gegeven.
Precies wat je zegt!! Waar 10 jaar geleden Levi bijvoorbeeld nog heel uniek was wordt je er nu mee doodgegooid. Sommige mensen vinden dat erg en ik denk ach als je Levi mooi vind waarom niet! En waarom zou je altijd zo Uniek moeten zijn... Mijn zoontje en dochter hebben beiden meer klassieke namen die dus al jaren gegeven worden aan kinderen, er zijn er dus heel veel van, uniek?..nee maar het blijven mooie namen. Ik zou gewoon Mn gevoel volgen i.p.v. alle top 10/20/100 bekijken.
Eens, al vind ik het niet leuk om m’n kindje een naam te geven die ook al bij bekenden voorkomt. En als ik enigszins kan voorkomen dat hij/zij straks bij twee naamgenootjes in de klas of in het team zit vind ik dat ook wel fijn. Dus niet Daan B. en Daan L. ofzo... Helemaal uniek hoeft ook weer niet. Belangrijkst is dat je als ouders zelf achter de naam staat vind ik.
Bedankt lieve meiden. Ik ga het woensdag met mijn verloskundige bespreken, en ga zeker voor mijzelf opkomen, mijn lijf moet nog veel langer mee. Bijna niet voor te stellen dat ik voor de zwangerschap 4-5x per week in de sportschool stond, en nu al kreupel loop . Maar ondanks te pijn wil ik zoveel mogelijk genieten van het zwanger zijn. Het blijft een wonder, en je weet maar nooit of dit de laatste keer is dat je het mag meemaken. Vandaag een leuke positiebroek, trui en een jurkje geshopt. Heb nu al meer positie truitjes dan gewone . Zo leuk, Hihi. Dragen jullie ook al veel positiekleding? Wij hebben van beide geslachten 2 namen. Heb 3 buurvrouwen zwanger en een nicht (eigenlijk zelfs 3 nichten, maar 2 zie ik maar eens in de 2 jaar dus dat maakt mij niet uit), die allemaal nog voor mij zijn uitgerekend, dus een reserve naam leek mij wel handig haha. Ik voel de baby denk ik niet, herken je het duidelijk? Ik heb op het werk aan het eind van de dag wel zo’n samentrekkend gevoel in mijn buik, is dat het?
Ik ben er ook wel benieuwd naar hoe je de baby herkent.. Ik lag net op mijn rug met mijn hand op de buik en voelde 2 keer iets wat de baby zou kunnen zijn. Iets wat bewoog en een soort klopje. Maar voel je het dan van binnen? Ik kom het niet plaatsen en had met het idee dat mijn hand het voelde..
Hoi meiden! Leuk om weer even te lezen wat jullie allemaal geschreven hebben! @Paris91 kan me goed voorstellen dat je in een lastig pakket zit nu. Daar waar je je verantwoordelijkheidsgevoel naar je werk hebt en tegelijkertijd ook je eigen lichaam die signalen geeft.. Vanuit mijn vorige zwangerschap kan ik uit ervaring spreken... " had ik maar eerder voor mezelf gekozen.." Je hebt altijd het recht om je ziek te melden als het niet gaat en je geen aangepast werk krijgt. Op die manier word je ook vanzelf opgeroepen om bij de arbo arts op bezoek te komen. Samen naar een oplosing te zoeken.. misschien halve dagen werken enz.. Misschien zit je helemaal niet te wachten op goed bedoelde adviezen.. lees er dan gewoon lekker overheen.. Alleen wil ik je mee geven vanuit ervaring dat je zelf zoveel meer waard bent! Je hebt je hele leven nog voor je.. kies voor jezelf en je kindje. Zelf heb ik een heel revalidatietraject voor chronische pijn doorlopen nav mn rug en bekken na de zwangerschap. Altijd maar door gaan.. altijd maar voor een ander.. Soms moet je t op een harde manier leren.. hoop voor jou dat je je grenzen eerder duidelijk kan aangeven en nastreven. Heel veel succes en sterkte Ik draag nu een paar maand positiebroeken.. verder nog geen andere positiekleding aan. Gewoon shirtje met een vest of jasje. (Zolang de gewone shirtjes nog passen) Namen zijn we wel een beetje mee bezig. Pas echt nadat we het geslacht wisten. Ik vind het super lastig. Heb je een leuke naam.. kraakt je man het met woordgrapjes af.. Toch hebben we inmiddels 1 naam die we beide leuk vinden! Yes haha.. Onze zoon van 6 heeft helemaal een spel bedacht en gemaakt. Zo lief!! En nog leuk ook haha. Ik heb t gevoel een paar keer gegad dat ik de baby dacht te voelen.. maar nog niet heel duidelijk.. bij de vorige duidelijk met 17+5 weken.. dus ben benieuwd!! Zo bijzonder allemaal weer♡ Fijne zodag allemaal nog!
Wat de andere hier zeggen @Paris91 goed aan jezelf denkennen voor jezelf opkomen. Ik voel de kleine ook als kleine veegjes aan de binnenkant. Bij mijn dochter voelde ik eerst een soort van plopjes. Namen gaan wij nu pas mee starten nu we het geslacht weten. Het geslacht gooien we morgen naar buiten. Heel fijn want wil het gaan delen. Het maakt mij niet uit waar de naam in welke top dan ook staat. Als wij zelf tevreden zijn en het wauw gevoel hebben dan wordt dat de naam. Ik draag mijn positiebroeken maar heb ze nog niet echt nodig. Soms heb ik een shirtje aan maar met mijn eigen kleren red ik het ook. Ik probeer juist zo weinig mogelijk positiekleding te kopen. Heb een paar weken geleden 2 jurkjes en een shirtje gekocht. Ik ga nog wat lange tanktops kopen en dan vind ik het wel voldoende.