Hier nog niet bezig met geboortekaartjes. Wel heb ik een hemnes kastje van Ikea op mp op de kop getikt voor €20 zelf geverfd en leertjes gemaakt. Zie hier het resultaat. Super tevreden.
Nice! Gave kleur ook! En met die leertjes is hij echt heel stoer! Ik heb ook tijdje geprobeerd via mp een hemnes te pakken te krijgen, maar ze vlogen voor mn neus weg dus toch maar nieuw gehaald. ik heb wel 6cm van de poten afgehaald, vond m echt te hoog voor mij (ben niet heel klein, 170, maar toch).. Hij is nu 89/90cm hoog en met kleedkussen erbovenop voelt dat een stuk prettiger.
Ja ze gaan enorm hard op mp inderdaad. Met deze volgens mij echt geluk gehad voor maar €20. Ze zijn wel hoog ja maar ben zelf 175 ongeveer dus vind het wel prettig.
Ik heb vandaag ook de 20 weken echo gehad, wat was dat leuk! ❤️ Hij of zij zat de hele tijd met de handjes in de mond, of proberen zijn / haar tenen naar de mond te krijgen . Alles was helemaal goed. Het heeft een heel smal koppie, 98 % heeft een breder hoofd, dus ik weet nu al dat het niet op mij lijkt haha. Daarna meteen maar door naar de babydump, voor het geval mijn bekkenpijn alleen maar erger gaat worden en dit straks niet meer kan.. Mijn vriend moet dan nog even de muur opnieuw sauzen en plintjes plakken, en dan gordijnen halen en dan kunnen we de kamer inrichten . Trouwens, hoe denken jullie over een luieremmer? Musthave of miskoop? Twijfel of ik het wel of niet wil..
Gefeliciteerd met de goede echo! Ik vind een luieremmer echt een miskoop. Nooit gehad, de luiers gaan bij ons in een geurzakje en dan de container in. Het is heel persoonlijk.
Ik kan niet zonder luieremmer.. hebben een diaper champ. Geurloos met gewone vuilniszakken. Zak verwisselen ruik je wel maar dat nemen we voor lief.
Net de 20 weken echo gehad. Het is nog steeds een meisje en volgens de 3D beelden lijkt ze sprekend op onze andere twee kindjes. Moeten wel met 30weken terugkomen voor een nieuwe echo ivm te hoog gemeten waardes urine in het lichaam. Mocht dit bij 30 weken het geval zijn zal het voor het kindje geen heftige gevolgen hebben enkel na de bevalling een antibioticakuurtje en een controle extra. Helaas voor mij dan wel een ziekenhuisbevalling... (ik snap dat dit voor sommigen geen enkel probleem is, voor mij zou dit een vreselijke domper zijn)
Hier ook vandaag de 20-weken echo, alles was helemaal goed! Mevrouw zat alleen lekker op haar knietjes in mijn bekken, was echt zo'n vreemd gezicht Daardoor kon ze de aorta niet zien, geen paniek maar ze wilde hem wel gezien hebben. Ik heb dus staan springen, squaten, draaien en bukken om haar te laten draaien, maar ze is nu al zo eigenwijs en wilde echt niet Uiteindelijk een half uur later terug moeten komen, in de tussentijd even gehuppeld op de parkeerplaats en in de supermarkt en toen was het wel goed te zien (nog steeds op haar knietjes, maar een stukje gedraaid) Fijn dat bij de andere meiden de echo ook goed was! Nu weer verder genieten!
Hallo allemaal, heel veel bij gelezen. De afgelopen tijd heel druk geweest met werk en een verhuizing. Wat ben ik blij dat dat achter de rug is. Veel meisjes in juni viel me op. Maandag hebben wij de 20 weken echo gehad en ook bij ons wordt het een meisje. Met de baby zag alles er goed uit. Alleen moet ik wel naar de gynaecoloog omdat mogelijk de navelstreng niet helemaal goed rechtstreeks de placenta in gaat maar via de vliezen. Daarbij zit de placenta ook erg laag en de aanhechting in de buurt van de baarmoeder uitgang. Voor nu geen zorgen maar wel iets wat goed in de gaten gehouden moet worden en als het inderdaad bevestigt wordt is nu al gezegd dat het keizersnede gaat worden. Maar nu eerst maar eens naar de gynaecoloog. Toch erg spannend allemaal. Iedereen nog veel succes en kijkplezier met de 20 weken echo!
Wat fijn dat alle 20-weken echo's goed waren! Hier gisteren ook aan de beurt, superleuk om ons dametje weer even te zien en alles was gelukkig goed. Was even sprake van een te kort geboortekanaal, maar dat bleek bij een inwendige echo gelukkig toch niet het geval te zijn. Ze lag de hele tijd te draaien en bewegen, erg leuk om te zien Wij hadden een luieremmer bij de eerste en deze gaan we zeker ook weer gebruiken bij de tweede. We hebben 3 kliko's, maar restafval moet in vuilniszakken in ondergrondse containers in de wijk, dus dan is het heel onhandig om dat per luier te doen en ze ergens in de tuin of het huis verzamelen lijkt me ook niet echt een goed plan... Het kamertje is afgelopen weekend geverfd in roomwit en flexa early dew en omdat ons zoontje inmiddels een grote jongens kamer heeft staan de meubeltjes er ook al. Nu nog op zoek naar mooie accessoires
Wij hebben ook gister de 20 weken echo gehad. En ze is helemaal goed gekeurd. Lekker shoppen en meisjes spullen kopen.
Hey meiden, dank jullie wel voor de lieve berichtjes. Doet me goed. Ik moet me vasthouden aan dat mini het goed doet. Overmorgen weer naar het ziekenhuis. Wat fijn om te lezen dat er allemaal goede 20 weken echo's zijn! En dat iedereen een beetje verschillend bezig zijn met het kamertje en kaartjes. Ik heb zaterdag het kamertje zelf voor de laatste keer geverfd. Wij hebben 1 muur, donker grijs, 3036 van Flexa. @indy90, ik vind je kastje heel gaaf!!! Wij zijn vooral bezig met babyfoons. Wat vind ik dat lastig. Er zijn er zoooveel... Ik denk dat ik er wel 1 wil met een schermpje. Zijn er meerdere meiden die zich hier al in hebben verdiept?
Ik was de meldingen weer even kwijt.. Heb weer een boel gemist.. @Mari30 dat was dus wel even schrikken.. Je krijgt nu wel extra controles en echo's? Dan wordt je in ieder geval goed in de gaten gehouden! Fijn dat jullie allemaal goede 20 weken echo's hebben! Hier en daar wel nog wat extra controles maar gelukkig geen ernstige dingen.. Ik moet nog 2 weken wachten haha dat krijg je als je achteraan de lijst zit.. @babyfoon ik werd door een aantal mensen gewaarschuwd voor straling wanneer je voor een babyfoon met schermpje gaat.. Maar ik vind het wel een prettig idee om d'r straks ook vanaf beneden in de gaten te kunnen houden.. Omdat bij ons de wifi regelmatig opnieuw herstart moet worden om hem ook boven werkend te houden wil ik geen babyfoon die op wifi werkt.. (Schijnen ook makkelijk te hacken te zijn maar daar heb ik geen verstand van). Dan heb ik de volgende wensen: - terugspreekfunctie - nachtmodus - temperatuurindicatie (lijkt me handig in de zomer) - indicatie batterijniveau - instellen geluidsniveau Dan kom ik uit op de Luvion Essential wel prijzig maar hij krijgt ook goede reviews. Vanochtend moest ik niezen terwijl ik nog in bed lag.. Heb 10 minuten zo'n buikpijn gehad, ik denk kramp in mijn buikspieren.. Hebben jullie dat ook? Ik heb sowieso de laatste dagen vaak een gespannen buik boven de navel.. Zouden dat de buikspieren zijn? De baarmoeder lijkt me nog niet..
Mijn baarmoeder ligt inmiddels net boven mijn navel, ik voel haar daar soms ook rommelen. Ik heb als ik nies kans op behoorlijke bandenpijn, als ik dan op mijn rug lig lijk ik wel een soort schildpadje die geen kant meer op kan. Wij hebben de Philips SCD560 als babyfoon en een losse camera via Ali-express. Die gaan we ook aanschaffen voor ons meisje. Een babyfoon op de wifi kan inderdaad makkelijk gehackt worden, maar dat zijn vaak de babyfoons die met het standaardwachtwoord geïnstalleerd worden. Als je je wifi goed beveiligt met een goed wachtwoord (liefst minstens 20 karakters), kan er vrij weinig gebeuren.
Ja ik krijg extra controles. Ik moet overmorgen weer, 8 feb 20 weken echo en 16 feb weer controle in het ziekenhuis. Een betere plek is er niet denk ik dan maar. Dank je wel voor de info van de babyfoons. Ik ga de Luvion Essential opzoeken. Ja ik heb dat ook! Ik ging weer googlen en zag dat mn placenta nu tot aan mijn navel moet zitten maar ik heb er ook juist boven mn navel last. Ik zal het overmorgen nog even vragen aan de gyn. wat het kan zijn. Als ik eenmaal rustig in bed lig, zakt het weer. Ik laat het weten.
@Mari30 Ik heb ook wel vaak gewoon een steek of last boven m'n navel hoor. Denk dat het je darmen zijn die lekker naar boven gepropt zitten en steeds minder ruimte krijgen. Soms blijft er dan wat ontlasting achter (lekker goor praatje) en als iets daar tegenaan drukt kan dat een zeurend gevoel of zelfs pijn veroorzaken. Niet te druk maken, maar inderdaad wel even vragen als je toch een afspraak hebt @Meisje80 Daar ga ik ook eens voor kijken qua babyfoon, bedankt voor de tip! Ik had er nog niet echt over nagedacht (lage prioriteit), maar moet mezelf er nog wel een beetje in verdiepen want ik zie door de bomen het bos niet meer @Anonise Een goede van die straling, maar aan de andere kant.. Ik snap dat ze het erbij zetten, maar dan moet je ook nadenken over je mobiele telefoon (met wifi) gebruiken in een straal van een meter van je kindje, afstandbediening, etc.. Geloof niet dat die straling van een babyfoon dan het verschil gaat maken. Hier de babykamer eindelijk bijna weer gerestaureerd (door de lekkage een enorm gat in de muur, nu gedicht en opnieuw behangen, wordt maandag geverfd) en dan kunnen we weer verder!!! Ombouw van de kachel is gesloopt, daar wordt een nieuwe voor gemaakt door oma + man. En dan hoop ik over een paar weken de kamer gewoon lekker grotendeels klaar te hebben, zodat we alleen nog over de aankleding na hoeven te denken en wat dingetjes op het lijstje kunnen zetten Gaan er hier nog meiden naar de 9 maanden beurs? Wij gaan op donderdag, vind het toch wel leuk om een keer mee te maken en dan ben ik zo'n 25 weken dus echt nog de ideale tijd om te gaan in mijn ogen!
Het babyfoon gedeelte is een uitzoek klus voor mijn vriend. Daar ga ik mezelf niet in verdiepen. Wij hebben nu een Luvion als ik het goed heb met een schermpje. De accu is zwaar waardeloos en moet altijd op de lader. Gaan dan ook naar een andere kijken voor de baby. @Rosje83 wij gaan niet naar de 9 maandenbeurs. Bij mijn eerste zwangerschap wel gedaan en we vonden het beide verschrikkelijk. Vermogen kwijt voor het parkeren en we hadden er niks aan. Ik voel de kleine echt nog super laag. En bij het niezen kan het ook wel pijnlijk zijn.
@Lovely29 Ik denk het ook niet echt geweldig te gaan vinden hoor want ik hou helemaaaaal niet van drukte etc, maar wil het toch wel gezien hebben ofzo! Ik weet zeker dat ik anders achteraf spijt ga krijgen
@Meisje80 wij hebben ook flexa Early dew en roomwit haha. Die Early dew is echt heel mooi, maar bij ons helaas gestreept opgedroogd, dus dat moet opnieuw. Wij hebben een hele simpele babyfoon. Mocht absoluut geen schermpje van mijn vriend, want dan zou ik de hele dag naar de baby kijken. 9 maanden beurs ga ik ook niet heen. 4 jaar geleden geweest toen mijn schoonzus zwanger was, en we vonden er toen niets aan. Daarbij kan ik niet zolang lopen dus ja..