16 t/m 30 juni 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door xMeliisz, 4 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShaYo

ShaYo Actief lid

13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Straling? Ons hele leven en huis is straling. We streamen, hebben telefoons en ipads, draadloze netwerken.. zolang je niet een telefoon 24/7 met een plakbandje op het hoofdje plakt, komt het vast goed :).
    Wij hebben een Luvion overgenomen van mijn vriendin. Haar zoontje is prematuur geboren en zij vond een camera heel prettig. Nu hij ouder is hebben ze het beeld gewoon naar de muur gedraaid en gebruiken ze hem als gewone babyfoon: alleen geluid

Anonise vindt dit leuk.
  2. Anonise

Anonise Bekend lid

21 feb 2017
    588
    315
    63
    @Rosje83 ik ben op de zaterdag sowieso aanwezig omdat ik iets in het programma doe op de huishoudbeurs.. Twijfel om nog naar de 9 maanden beurs te gaan (op dezelfde dag geen tijd voor denk ik). Weet dat mijn zusje graag nog eens zou gaan. Donderdag en vrijdag zijn altijd de drukste dagen maar dan is ook de avondopening. ('s avonds is het echt een stuk rustiger trouwens)

Ik ben er werkgerelateerd meerdere keren geweest en het is wel echt een beleving. Het is bijzonder publiek wat rondloopt:rolleyes: Op zich niks mis mee hoor. Hou rekening met drukte.. Veel trolly's en grote tassen. Veel lopen en sjouwen. (Ook al probeer je niks aan te nemen van standhouders, het lukt niet om met lege handen naar buiten te lopen).

Ik vind het een mooi opgezette beurs, concept is fantastisch(vanuit professioneel oogpunt) en het is echt niet zo oudbollig meer als het ooit geweest is. Bij sommige stands kan je gratis give-aways krijgen en de meeste stands hebben wel leuke beursaanbiedingen. Dus mocht je toch iets op het oog hebben kan je het daar vaak met iets (5-15%) korting kopen of je krijgt er een klein cadeautje bij. Daarentegen zijn de horeca en het parkeren enorm aan de prijs. Zou dus vanuit thuis wat te drinken en snacken meenemen (vooral drinken). Of je moet ook nog de Huishoudbeurs op willen.. Hal 11 is de foodhal, daar kan je vaak veel proeven..

Ben er zelf nog nooit als bezoeker geweest dus ben wel benieuwd of mijn ervaring dan in een keer heel anders is..

3. Anonise

Anonise Bekend lid

21 feb 2017
    588
    315
    63
    Tsja ik maak me er zelf eerlijk gezegd ook niet zo druk om.. Maar viel me op hoeveel mensen me daarover waarschuwde.. Fijn dat je een goede ervaring hebt met de Luvion, die staat bij mij bovenaan nu:)

4. ShaYo

ShaYo Actief lid

13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Ik ga samen met mijn moeder naar de negen maanden beurs, we weten dat we het beide verschrikkelijk vinden maar willen het toch een keer meegemaakt hebben! We hebben gratis kaartjes, dus als het echt niets is zitten we zo in de kroeg Haha!

Anonise en Rosje83 vinden dit leuk.
  5. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Was ik wel net van plan o_O Beetje jammer dit weer :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

@Anonise Zijn dat serieus de drukste dagen? Ik had vrijdag, zaterdag & zondag verwacht.. Wij willen donderdag overdag gaan, maar dan kan ik me daar idd op voorbereiden :D Rugzak mee, 2 gevulde bidons (heb ik altijd bij me) en wat snacks dan moet het goedkomen dan. En zo niet zit ik net als @ShaYo zo weer in de kroeg / terug in de auto!
    Bedankt voor je uitgebreide uitleg trouwens :p

Anonise vindt dit leuk.
  6. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Fijn al die goede 20 weken echo's!

Luieremmer: nee! Gewoon geurzakjes en bij een poepluier gelijk de kliko in. Je wacht toch zelf ook niet met doortrekken, haha.

Babyfoon: wij hadden ook de Luvion Essential, maar wat een waardeloze batterij, en door ons nieuwbouwhuis ook slecht bereik. We hebben nu gewoon een beveiligingscamera gekocht, waar je via je telefoon op kan kijken. Werkt in het donker, met geluid, met terugspreekfunctie, je krijgt een melding op je telefoon bij het horen van geluid en hij is beveiligd. Dat ding was maar 60 euro, in tegenstelling tot de Luvion van 150 euro. En hij werkt ook nog eens als wij lekker 's avonds (in de zomer, haha, niet nu :p) buiten zitten! Ben wel blij dat ik haar kan zien als ik beneden of buiten ben! Geeft wel een fijn gevoel.
    Temperatuurindicatie vind ik echt niet handig, klopt 9 vd 10 x niet, en wat wil je gaan doen als hij aangeeft dat de temperatuur 30 graden is en de kleine lekker slaapt? Vaak voel je zelf wel aan wat je moet doen en wat de kleine aan moet.

Zit nog te twijfelen of ik naar de 9maanden beurs zal gaan, het is zo'n eind rijden, haha. Maar wil het eigenlijk ook wel eens meegemaakt hebben.

7. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Wij krijgen de babyfoon van mijn oom en tante dus heb me er totaal niet in verdiept. :p

Ik wilde ook naar de 9 maanden beurs maar lees er weinig goeds over dus besloten om maar niet te gaan. Kan momenteel ook niet zo goed tegen drukte dus dan is het sowieso niet handig.

Ik ga als een speer! Vandaag even een muurtje geverfd in de babykamer. Twijfelde heel erg over de kleur maar heb nu gewoon gekozen wat goed voelde en ben er blij mee! :thumup:

Bijgevoegde bestanden:

Rosje83 vindt dit leuk.
  8. Merel82

Merel82 Actief lid

10 aug 2017
    156
    132
    43
    Vrouw
    Babyfoon, heb er 3 gekregen van vrienden, allemaal zonder schermpje of poespas maar dat vind ik ook niet nodig. Wil gewoon horen of ie wel of niet wakker is.

9-maandenbeurs ga ik met m’n moeder heen op vrijdag. Denk dat zij t leuker vindt dan ik haha. Maar idd perfecte timing qua zwangerschapsduur, nog lekker fit. M’n vriend zou ik never nooit meenemen... afgelopen zaterdag bij Babypark geweest maar dat is ook too much voor me. Hebben hier een hele leuke babyzaak die alles kunnen leveren, dus inspiratie opdoen op de beurs en bij een kleine persoonlijke winkel m’n geld brengen. Hoorde trouwens dat bugaboo een nieuwe wagen lanceert, de Buffalo gaat eruit en er komt een nieuw model tussen de Buffalo en Cameleon in, die ook op de 9-maandenbeurs te zien is.

9. Plusje

Plusje Bekend lid

1 apr 2017
    709
    285
    63
    Goede tip van die luvion essential! Wij zaten ook te denken aan een babyfoon met beeld, maar zagen door de bomen het bos niet meer.

Luieremmer doen wij waarschijnlijk wel. We hebben geen kliko voor restafval meer, maar moeten naar een ondergronds afvalpunt. Dan is het handiger om wat op te sparen.

Volgens mij heb ik het geboortekaartje gevonden, of in ieder geval eentje die me er sterk aan doet denken. Nu nog man overtuigen (en nog uberhaupt een naam verzinnen...)

Bijgevoegde bestanden:

10. ShaYo

ShaYo Actief lid

13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Wij hebben een prullenbak in de schuur gezet voor restafval, daar sparen we de zak op en moeten dan 3 straten verderop naar de ondergrondse. We krijgen een luieremmer van vrienden die je zogenaamd ‘luchtdicht’ kan afsluiten en dan haal ik de geurzakjes van de action. Ze adviseerde alleen de luiers per dag op te sparen en dan in de schuur te dumpen. En zeker in de zomer loop je makkelijker naar buiten per luier dan in de winter.

Plusje vindt dit leuk.
  11. Nymeria

Nymeria Bekend lid

5 okt 2017
    670
    656
    93
    Vrouw
    Hee meiden,

Fijn alle goede echo’s tot nu toe.
    @Mari30 blijft toch spannend elke keer hè? Gelukkig dat de kleine het goed maakt.

Iemand die iets met navelstreng door vliezen had, ook spannend dus. Hopelijk gaat het verder geen problemen geven. (Sorry weet even niet meer wie t was).

Babykamer; hier komt de baby bij ons op de kamer. Vandaag een muurtje geverfd in, jawel, early dew van flexa haha. Al de 3e van wat ik las hier haha. Is ook zo’n mooie kleur. En mijn man wou geen roze haha.

Babyfoon, wij hebben een luvion suprême Connect geloof ik. We hebben er 2 camera’s bij. Dus kunnen onze kindjes beide zien. Ik vind het heel fijn. De jongste die lag altijd bij ons in bed en vond het dan fijn dat wanneer we beneden waren we goed konden zien of ie goed bleef liggen. De accu van de luvion is wel slecht indd, maar heb er zelf geen problemen mee hen aan de lader te laten.

Luier emmer, hebben we hier beide keren niet gehad maar wil ik nu wel misschien. We hebben geen kliko voor rest afval dus dan moet het in de gewone prullenbak die we binnen hebben. Dus ik denk dat we voor een luier emmer gaan.

9 maandenbeurs, ik vind het altijd wel leuk. Wat koopjes doen. Gratis dingen. Nu alleen nog even kijken met wie ik ga. Heb geen zwangere vriendin in de omgeving en weet nog niet of mijn man mee wil. Die doet het dan echt puur voor mij. Arme man.

Mari30, Meisje80 en Plusje vinden dit leuk.
  12. ShaYo

ShaYo Actief lid

13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Onze frummel is weer goed gecheckt door de VK en ze heeft haar examen gehaald!
    Prachtige digitale foto’s gekregen, van veel betere kwaliteit dan in het ziekenhuis. Blij mee!
    Bloeddruk was weer keurig, dus écht fit to fly!
    Komende week ben ik hier dus een beetje stil want wij zijn naar ‘ZZZ’ zon zonder zika:roflmao:.
    Geniet van alle 20 weken echo’s die deze week nog komen!

Bijgevoegde bestanden:

Rosje83, indy90, GailH90 en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Anonise

Anonise Bekend lid

21 feb 2017
    588
    315
    63
    @Plusje vosjes zijn echt leuk hè! Ik heb hier afgelopen week een gigantische vos bij de hema gekocht voor op het kamertje.. https://www.hema.nl/winkel/kind/kinderspeelgoed/knuffels-dieren/xl-knuffel-vos-(15150121) Maar dan met 50% korting.

@Nymeria geen moeder of schoonmoeder die je er blij mee maakt om mee te gaan? Los van dat een aantal stand bepaalde acties hebben voor aanstaande papa's, zou het een knappe vent zijn als ie zonder gillend gek te worden daar rondloopt:p

@ShaYo Goed nieuws! mooie echo ook (je naam staat er wel op, ik weet niet of je dat erg vindt?) In ieder geval lekker genieten op vakantie!

14. Plusje

Plusje Bekend lid

1 apr 2017
    709
    285
    63
    @Anonise: ja leuk he? Ik weet toevallig dat mijn moeder die xxl-vos voor me heeft gehaald :) afgelopen week heb ik het kleine vosje van haar gekregen. Ik heb echt niets met beertjes etc, dus vind het heel leuk dat nu de vosjes in opkomst zijn, meer keuze! :)

Anonise vindt dit leuk.
  15. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    @ShaYo HEEL veel plezier, geniet geniet geniet!!!

16. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Heeeel veel plezier! Neem je wat zon mee terug. :roflmao:

17. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Jeeeej hier vandaag 20 weken echo gehad en alles was helemaal goed met onze knul. Hij wou zijn handjes niet voor zijn gezicht weg halen dus uiteindelijk gelukt om 1 leuke foto in 3d te krijgen. :p Super trots op ons eigenwijsje.

Bijgevoegde bestanden:

Bloomm, Rosje83, Meisje80 en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Weten jullie of je buik per dag kan veranderen? Door bijv hoe de baby ligt? De ene dag lijkt mijn buik enorm, en een andere dag valt het wel mee..

19. Anonise

Anonise Bekend lid

21 feb 2017
    588
    315
    63
    Ik merk het wel aan het begin en eind van de dag, en als ik 2 dagen moeilijk naar de wc kan lijkt mijn buik ook echt groter en voel ik me opgeblazen.
    Ik heb wel dagen dat ze aan de linkerkant ligt en dan zie ik ook echt dat mijn buik aan de linkerkant iets naar voren zit. Maar het gaat sowieso erg hard met mijn buik de laatste 2 weken.. Krijg in een keer ook veel opmerkingen:rolleyes:

20. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Wat fijn al die goede 20 weken echo's!!

Hier gister de 20 weken echo gehad En het was helemaal goed!! Valt toch weer een last van mijn schouders!

Leuk geboortekaartje!!

Babyfoon; wij hebben een alecto, Ondet camera en met temperatuurindicatie. Maar dat is eigenlijk overbodig, wel is het fijn dat er een muziekje op zit, wat je vanaf beneden aan kunt zetten.
    Camera vond ik overbodig, wanneer je kindje huilt ga je toch even troosten (tenminste wij..)

Luieremmer; wij hebben er wel eentje.wij kunnen onze luiers in een aparte container inleveren.. met de stank valt het wel mee op het kamertje

Mari30, Anonise en Plusje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina