Haha sorry... ik zie dat de optie die ik net noem gewoon bij jou opties staat... haha overheen gelezen. Goedemorgen
Ik zou gewoon een thermosfles met heet water mee naar boven nemen. En overdag dus water koken of gewoon warm water uit de kraan. Dit lijkt me het meest efficiënt, als de kleine honger heeft heeft ie honger. En dan wil die niet nog 15 min wachten, . Bij borstvoeding opwarmen in heet water. Zo'n flesverwarmer van difrax aanschaffen als je niet weet of je hun merk flessen gebruikt zou ik echt niet doen, zonde geld!
Ik zou ook een thermosfles meenemen! Ik word echt zo nieuwsgierig naar het uiterlijk van de baby Vooral omdat ze bij de echo zei dat het een heel smal hoofd heeft, dat is dus echt de vorm van mijn vriend. En ben ook zo benieuwd naar de haarkleur (als hij/zij haar heeft). Ik was donkerblond bij de geboorte, en tussen mijn 3e en 4e veranderde dat naar donkerbruin. Al mijn broers en zussen hebben donkerbruin of zwart haar. Mijn vriend was blond bij de geboorte, werd toen echt Bassie rood tot een jaar of 3 en is nu donkerblond, wat soms in de zon weer rossig lijkt. Elke kleur is dus mogelijk! Denken jullie hier ook al over na? Mijn vriend wil geen 3D echo, want die wil alles een verrassing houden tot de geboorte.
Leuk he om zo te fantaseren over de baby. Ik was tot mijn 4e ongeveer echt blond en nu echt bruin en ook bruine ogen. Mijn man is blond met blauwe ogen. Gezien bruin een dominante kleur is denk ik dat ons mannetje ook bruin haar en bruine ogen krijgt. Tijdens de 20 weken echo kregen we even een stukje 3d te zien en daar zie je dat hij een rond hoofdje heeft. die heeft man ook dus denk dat hij op hem gaat lijken. Beeb had ook gespierde kuiten en schouders en dat heeft man ook. Heel grappig. Kan me alleen verder echt totaal nog niet voorstellen dat wij over een tijdje echt zijn papa en mama mogen zijn. Zo apart.. kan niet wachten!
Ik voel trouwens de baby!! (Denk Ik...) al een tijdje voelt het steeds alsof er iets knapt helemaal onderin mijn buik tegen mijn blaas aan. Zou dit echt ons mannetje zijn? ♡♡ sinds ik er bewuster op let voel ik het best wel vaak.
Zowel de buren als vrienden hebben die warmer omdat hij snel is en zeer compact voor onderweg. Ze gieten de warme melk (bv/kv) nu gewoon over in de Dr Brown nu hun dametje ineens de Difrax niet wil. Werkt prima . Hij was €20 op marktplaats hier in de buurt, dus dit is vast een ‘achter-de-handje’! We kregen vandaag een reactie van de kraamverzorgende: Sanne Sanne@kraamzorg.org via stichtingkraamzorgdewaarden.onmicrosoft.com 13:37 (1 uur geleden) aan mij Beste S., Volgens de richtlijnen van het Nederlands Centrum Jeugdgezondheid kun je ook water uit een geiser of boiler gebruiken, dit bevat niet meer zware metalen dan koud leidingwater. Onze voorkeur is nog steeds om in de eerste periode geen warm water uit de kraam te gebruiken. Wij raden aan om gebruik te maken van een flessenwarmer indien u geen magnetron heeft. Wat ik zelf nog wel eens als tip meegeef is om een thermoskan in de avond te vullen met kokend water en deze boven neer te zetten. Dit water is dan gekookt en bacterievrij. Met koud water uit de kraan kun je dan het water op temperatuur krijgen voor de fles. Warm water uit de kraan mag dus wel volgens de richtlijnen en is vooral makkelijker, maar is wel uw eigen keus. Groetjes, Sanne Kraamzorg de Waarden
Ik zou ook zeker een thermosfles meenemen. Wij hadden een flessenwarmer en vonden hem niet handig. Duurde te lang voor het flesje warm was. Zeker snachts willen ze gelijk drinken. Ik ben ook erg benieuwd hoe ze eruit gaat zien. Mijn dochter was rossig bij haar geboorte en nu blond met groen/blauwe ogen. Ze heeft de huid van haar vader (super snel bruin). Ik heb juist rood haar en een lichte huid en de vader donker blond met groene ogen. Een echo gaan wij niet meer doen. Het gaat allemaal al onwijs snel en de echo's van mijn dochter kijken we ook niet terug.
Jaaaaa wat leuk!!!!! Dat zou het zeker wel kunnen zijn hoor, ik voel de kleine meid echt wel zo'n 8 keer per dag! Zo'n 4/5 keer echt heel duidelijk en wat langer, tussendoor meer kleine draaitjes ofzo. Je gaat hem dalijk vanzelf door de placenta heen voelen en dan kun je het gevoel vergelijken
Geen ervaring met flesjeswarmer, maar ik lees met interesse mee Ik denk ook geen (pret)echo's meer te doen. We zien m wel als hij er is. Maar ben wel heel benieuwd op wie hij gaat lijken! Beide oma's hebben blauwe ogen (wij zelf bruingroen), dus het zou zo maar kunnen dat hij blauwe ogen heeft. Als hij de ogen van mijn man heeft, ga ik heeeeel veel moeite krijgen om nee te kunnen zeggen, hahaha
Hai meiden! Zo, weer even flink bijgelezen. Probeer alles wel te lezen maar van reageren komt het steeds amper. Te druk, ik overzie slecht wat er allemaal geschreven wordt en ik onthoud momenteel nog slechter... Ik voel me prima maar functioneer als een natte krant volgens mij. Verder mag ik niet klagen, al merk ik sinds een week dat ik veel kortademiger word. Niet fijn! Wil graag lekker in conditie blijven, dus probeer iedere avond even een rondje te wandelen of te fietsen, sport nog lekker bij mom in balance en vorige week voor het eerst gezwommen (met @ShaYo ). Hoop daarmee toch een beetje fit te blijven tot de bevalling. Fijn dat er geen gekke dingen uit de 20 weken echo's zijn gekomen! En zo zitten we allemaal alweer over de helft, ik vind de tijd onwijs snel gaan. Behalve de gekregen spullen heb ik nog niks in huis gehaald voor zusje. Wel de genderneutrale kleertjes van m'n zoon uitgezocht, maar denk dat ik die toch als reserve hou. Vind ik dan toch net wat meer jongenskleertjes dan meisjes. Hoop op de negenmaanden beurs lekker in te kunnen slaan, en straks met de mama mazzeldagen van Prenatal. Flessenwarmer heb ik niet echt een tip voor. Ik heb de oudste bv gegeven en later ook gekolfde melk. Dat warmden man/oppas altijd au bain marie op geloof ik. We hadden zo'n flessenwarmer maar dat duurde echt uren. Gaandeweg nam zoon ook genoegen met lauwe, net niet meer koude melk dus dat was fijn. Als ik 's nachts kv zou geven zou ik inderdaad een thermosfles warm water mee naar boven nemen en daarmee aanlengen. Ondanks richtlijnen zou ik zelf bij zo'n kleine newborn niet zo'n lekker gevoel krijgen bij warm kraanwater. Om diezelfde reden kookte ik ook altijd m'n kolfspullen uit ipv in de vaatwasser te doen, wat ook mocht. Vond ik toch niet zo fris... Ik voel ons meisje regelmatig eventjes, maar wel veel minder dan m'n zoon. Placenta nu voor, toen achter en dat scheelde enorm. Voelde met placenta achter echt vanaf 17/18 weken kleine schopjes, en die voel ik nu alleen linksonder waar de placenta heel dun is. Anders voel ik meer de grove bewegingen, draaien en schuiven. Echo's gaan wij ook niet meer doen, alleen op indicatie. Wel wil ik weer een mooie fotoshoot laten maken van m'n dikke buik, dat vond ik zo leuk om te laten doen! Een lekkere zonvakantie hebben wij besloten te laten schieten, we gaan waarschijnlijk in mei een weekje weg in eigen land. We konden niks zonder Zika risico vinden dat ons echt aansprak, dus dan vond ik het toch zonde van het geld. Volgend jaar dan maar! Nou, dat was weer even bijlezen en bijschrijven Ga proberen het weer wat beter bij te houden hier!
Haha was wel grappig! Soort blind date! En wij elkaar zoeken met de bikini-omschrijvingen.. hebben alle zwangere dames in ons zwemgroepje een zo goed als zelfde bikini. Best gênant dat ik iemand aanspraak met ‘ben jij @Poesta?’ Hahaha. En morgenavond ga ik weer zwemmen, merk dat mijn bekken er blij van worden. Dus tot morgen @Poesta?
Pffff al die dikke buiken in gestreepte badkleding... hahahaha! Ik moet nog even kijken voor vanavond. Heb wel zin om te gaan, maar moet ff kijken hoe de avond loopt (man laat uit werk).
Zo was hier ook een beetje stiller, was lekker paar dagen naar Italië waar m’n broer woont. Lekker genoten van skiënde nichtjes (lastig alleen toekijken!!) en mooie winterwandelingen gemaakt! Voel me nog superfit dus dat was goed te doen! Verdere vakantie stellen we denk ik uit tot na juni, gaan we lekker in t najaar nog ff lekker weg. Daar een mooie thermosfles gescoord voor de flesvoeding in de toekomst. Ik heb een fleswarmer gekregen van een vriendin van Avent, dus dan van alles al in huis al hoop ik in t begin borstvoeding te geven. Vrijdag naar de 9-maandenbeurs, best wel beetje zin in haha.
@Poesta en @ShaYo leuk dat jullie samen zijn gaan zwemmen! @Merel82 Heeeerlijk! Wij gaan denk ik ook in oktober een weekje weg, maar lekker laatste moment boeken & kijken hoe het dan gaat. Zo niet dan niet, ook goed hoor @indy90 Nog iets gevoeld? Onze kast hier is geverfd en ik ben zoooooo verliefd!! Verder staat nu heel de kachelombouw in elkaar en wordt morgen afgelakt. Dan krijgt de kamer echt een beetje vorm! Moet nog genoeg gebeuren, maar het overzicht komt steeds meer en het wordt steeds mooier!
Mooi hoor! Ik voel dat knapjes achtige regelmatig. Zou niet weten wat het anders dan de baby moet zijn dus daar ga ik dan maar vanuit.
Vorige week vond ik nog dat ik onze kleine man amper voelde, sinds twee dagen voelt mijn vriend het ook en heb ik het zelfs kunnen filmen vanmorgen! Hele harde trappen waren duidelijk zichtbaar in beeld. Zo bizar ineens! Er zit ook duidelijk een patroon in, tussen 21:00-22:00, 03:00-04:00 en 09:00-10:00 is het raak als ik rustig op mijn rug lig . Vandaag naar de negenmaandenbeurs geweest! Gelukkig had ik een goede bekken-dag en heb ik heerlijk met mijn moeder gekeuveld. We hadden van te voren een lijstje gemaakt met shops die we wilde bezoeken en verder lekker gezellig gekletst. We zijn goed geslaagd, oa bij Lodger, Meyco en Alecto. Mams gelijk de kinderkamer en kinderwagen laten zien we we besteld hebben. Mocht je nog gaan, rondje ‘Pasar Malam’ ofzo is ook de moeite waard. Die geuren en kleuren: heerlijke sate! Mocht de garage vol zijn (en dat was om 11u al zo Haha), parkeren kan heel goed op de meter op de Diepenbrockstraat thv het rooms katholieke kerkje (vanaf de snelweg rij je dan dus de RAI helemaal voorbij). Je loopt dan in 3 minuten naar de ingang van de Pasar Malam en daar mag je met je 9MB-kaartje ook in. Steek je zo door .
@ShaYo Oh wauw! Zelfs filmen, dat is wel echt enorm bizar Ik voel haar inderdaad ook in een duidelijk patroon, maar 's nachts slaap ik er gelukkig doorheen. Hier is het vaak rond 07:30, 10:00, 12:30, 15:00, 18:00, 20:30 en 22:30 Overdag dus ook genoeg te voelen, soms schopt ze me helemaal verrot Wij zijn gisteren naar de NMB geweest, ik vond het echt enorm leuk haha en dat had ik totaal niet verwacht Niet veel gekocht maar het meeste hebben we al, of staat op het lijstje en anders blijft er voor andere mensen niets meer over om te kopen voor ons
Vandaag al heel ver gekomen met het kamertje! De muren zijn nu geverfd, de gordijnen hangen, plintjes zijn geplakt en de meubels staan er in (behalve de ledikant, want we gebruiken de eerste weken de wieg), en de lamp hangt. Nu nog verduisterende rolgordijnen halen, de plintjes schoonmaken (vriend niet afgeplakt met verven ) en dan nog onze ‘aap noot mies’ doek ophangen. Daarna kan het decoreren beginnen! Denk dat ik naast het groene nog kies voor okergeel voor de accessoires. Hier paar losse foto’s van dingen die wij hebben: - Het vintage doek (niet onze muur, foto van webshop) - Onze wieg en kleur muur. - Commode (foto van toen ie nog bij mijn zus stond. Mandje niet van ons) - Hanglamp. Als het kamertje toonbaar is zal ik daar een foto van maken
Wat leuk dat jullie allemaal al zo ver zijn met de kamertjes.!! Zo lief die spulletjes enzo!! Wij zijn nog druk aan het verbouwen en met 2 kindjes en een fulltime baan zie ik überhaupt pas om 23u Mn bedje maar dus nóg een project erbij pakken is niet haalbaar. Ben nog totaal niet bezig met de zwangerschap en voel me daar eigenlijk beste schuldig over aangezien dit Mn laatste kindje zal zijn. Heb wel alles in handen om en juist een fantastische zwangerschap van te maken... Heb een hele grote mooie ronde buik, ik voel Mn meisje echt heel vaak en zie haar leuk op zn werk bewegen als ik op zn stoel zit en naar Mn buik kijk. Hebben nog een familieshoot gepland in april, een 3d echo gepland en er komt als alles goed loopt een geboortefotograaf voor het eerst bij de geboorte! Maargoed, Mn man vind vooralsnog dat het doodnormaal is dat ik met 24 weken nog van 06u tot 23u aan het sjouwen ben ivm de verbouwing.. ik heb nog 0.0 gekocht voor de baby, geen naam geen geboortekaartje geen kamer, geen zwangerschapszwemmen/yoga en al helemaal geen rustmomentje waarin we kletsen over de baby.. herkent iemand dit? Mijn man lijkt echt totaal niet geïnteresseerd in Mn zwangerschap en vind het vooral flink overdreven om zo vroeg al alles te regelen..het is immers “pas” februari
@Pienelientje Tot op zekere hoogt herkenbaar, al is het mijn tweede en ben ik niet aan het verbouwen... Maar wel gewoon erg druk met andere dingen waardoor ik er veel minder bewust mee bezig ben dan met de eerste. Van de week wel op de negen maandenbeurs m’n eerste roze kleertjes besteld en er is een online bestelling onderweg. Zo langzamerhand gaat het steeds meer leven. Ik merk dat m’n man ook meer belangstelling toont naarmate ik het er zelf meer over heb. Het gebeurt immers allemaal in ons lijf, mannen kijken van de zijlijn toe. Gezien de drukte waarmee je kampt vind ik t niet zo gek dat je er niet zo mee bezig bent, wat mij wel helpt is juist die dingen zoals mom ik balance en yoga regelen zodat ik verplicht ook even ‘babytijd’ heb