16 t/m 30 juni 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door xMeliisz, 4 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShaYo

ShaYo Actief lid

13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Hier ook een flinke verbouwing van 4 weken, we zijn op de helft! Gelukkig doe ik weinig behalve betalen en zorgen dat er koeken bij de koffie komen haha. Onze kinderkamer komt pas met Pasen, omdat dan ook de schilders klaar zijn. Ik had het ook even benauwd bij dat idee, dan ben ik 30 weken. Vooral mijn vriend vond het niet nodig eerder al die dozen in huis te hebben. Maar gelukkig hebben we verder alle andere spullen langzaam aan wel in huis en hebben dus wel alles al besteld rond de 17 weken!
    Zelf probeer ik elke avond een uurtje hobbytijd in te plannen, zie het speenzakje en luierenvelopje op de foto, mijn creaties van dit weekend. Daarnaast ga ik naar ZwangerFit en zwem ik.
    Mijn vriend gaat altijd na mij naar bed, maar omdat onze kleine man vooral tussen 21-22u druk is vraag ik hem nu samen met mij naar boven te gaan. Kan hij de baby voelen en kletsen we er over. Als ik ga slapen blijft hij of boven tv kijken of gaat weer naar beneden.
    Naam is een ding hier, maar geboortekaartje kwam hij zelf mee via Pinterest (gedeeld bord, handig!).

Bijgevoegde bestanden:

Rosje83 en Anonise vinden dit leuk.
  2. Merel82

Merel82 Actief lid

10 aug 2017
    156
    132
    43
    Vrouw
    Ik had hetzelfde, was echt wel relaxed. Beter dan de hhb, ook effe snel overheen gegaan om een vriend die op een stand werkte gedag te zeggen maar daar was echt ander sfeertje! Bugaboo Fox gekocht, tenminste, aanbetaling gedaan dus mooie korting en m eind maart uitzoeken in Amsterdam!

Rosje83 vindt dit leuk.
  3. Plusje

Plusje Bekend lid

1 apr 2017
    709
    285
    63
    Zondag stond de negenmaandenbeurs bij mij in de planning, helaas heeft een zware verkoudheid roet in het eten gegooid. Heb ook alternatief (schoonouders op bezoek) afgezegd, ik was te brak.
    Nu beetje opgeknapt, hopelijk gaat t de goede kant op dat ik misschien donderdag of vrijdag nog even op natuurijs kan schaatsen.

4. Anonise

Anonise Bekend lid

21 feb 2017
    588
    315
    63
    Hier gisteren naar de 9MB geweest. Wat werd er veel gratis weggegeven zeg. Goede aanbieding bij de babyfoons en een heel schattig setje bij de HEMA gekocht. Ik vond het eerlijk gezegd nog best leuk. HHB niet dat was een ramp, wisten niet hoe snel we daar weer weg moesten.

Kamertje zijn we inmiddels aan begonnen. Muren zijn geschilderd en meubeltjes hebben we nog even in de opslag. Nog 1 wandje behangen en dan kunnen we al gaan inrichten. Ik heb al zo ontzettend veel spullen gekregen. Er blijft bijna niks meer over om te kopen. Aan de ene kant heel fijn, het zijn allemaal mooie en goede spullen (kleertjes, badje, wikkeldoeken, dekentjes, badcapes, autostoel, speelgoed etc.) aan de andere kant ook wel 'jammer' want het is wel leuk om het zelf ook uit te zoeken/maken. Maar het bespaart ons honderden euro's dat dan weer wel en dat is heel welkom aangezien we ook ons huis nog aan het 'afmaken' zijn.

ShaYo en Rosje83 vinden dit leuk.
  5. ShaYo

ShaYo Actief lid

13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Ook hier branden de schaatsen in mijn handen! Maar als je niet meer mag skiën, mag je dan nog wel schaatsen? Lijkt mij van niet, kans om te vallen op je buik is groot alleen is de snelheid lager.. maar als er schaatsbaar ijs op de sloten komt of de schaatsbanen (ondergelopen polders) gaan open... vrees ik toch dat ik het niet laten kan :D

6. Nymeria

Nymeria Bekend lid

5 okt 2017
    670
    656
    93
    Vrouw
    Hee meiden,
    Ik kom er maar niet aan toe te reageren. Sorry.
    Super leuk die babykamer vorderingen te zien en jullie aankopen ed.
    Hier gisteren met mijn dochter samen naar de 9 maandenbeurs geweest. Was echt leuk zo samen een dagje met haar. Maar jeetje ik kon echt amper een stap verzetten op t laatst. Maar het was leuk, en heb leuke dingetjes gekocht en veel gekregen.
    Heb noeser kledingsetje gekocht, hydrofiel washandjes en grote doeken en cape. Wiegdekentje. Het meeste heb ik allemaal al maar wat kleine nieuwe dingetjes dus. Oh en een supergaaf broekje voor mijn zoontje. En wat dingetjes voor mijn dochter.

Hier hebben we de babymeubels ook nu, hebben tweedehands gekocht, maar echt zo mooi. Ben er blij mee. Nu eens kijken wat ik allemaal al heb aan spullen en wat we nog echt nodig hebben.

Bekkenproblemen hebben hier helaas ook flink toegeslagen. Echt zo balen. Maarja het was wel te verwachten hoor. Heb t bij de andere 2 ook gehad namelijk.

Morgen weer controle bij de vk.

Rosje83 vindt dit leuk.
  7. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Leuk dat veel van jullie naar de beurs geweest zijn. Hier heb ik zoveel last van mijn bekken dat het me geen verstandige keuze leek.

Project plankie: check! De babykamer is al bijna af. :oops: Moet nog wat decoratie kopen en we moeten nog wat dingen ophangen.

Bijgevoegde bestanden:

Merel82, ShaYo, wianhalu en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Pienelientje

13 okt 2017
    96
    70
    18
    Vrouw
    Leuk zeg, lijkt veel op de kamer die ik heb voor Mn zoontje! Dieren doen het altijd goed

Wij zijn inmiddels klaar met onze eigen slaapkamer en slaapkamer van onze dochter.. volgende stap wordt nu toch echt ook de babykamer, whoehoe!

indy90 en Rosje83 vinden dit leuk.
  9. ShaYo

ShaYo Actief lid

13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Woow! Waar heb je die prachtige posters vandaan?

10. ShaYo

ShaYo Actief lid

13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    15-06:
    Rosje83 - 26 jaar - 1e kindje ❤ MEISJE

16-06:

xMeliisz - 27 jaar - 2e kindje❤️
    niki86 - 31 jaar - 3e kindje
    Bieni - 28 jaar- 2e kindje ❤️ MEISJE
    Plusje - 36 jaar - 1e kindje ❤ JONGEN

17-06:
    ShaYo - 30 jaar - 1e kindje ❤ JONGEN
    Jorohi - 29 jaar - 1e kindje ❤️
    Willeke17 - 36 jaar - 2e kindje ❤️ MEISJE

18-06:
    MicroRNA - 30 jaar - 1e kindje ❤️ MEISJE
    Paris91 - 26 jaar - 1e kindje ❤ VERRASSING
    Bloomm - 27 jaar - 3e kindje❤️ MEISJE

19-06:
    Meisje80 - 37 jaar - 2de kindje ❤MEISJE
    Muzieknootje - 30 jaar - 2de kindje ❤️
    Sam86 - 31 jaar - 4e kindje❤

20-06:
    Ringetje - 35 jaar - 2e kindje
    Emsy - 28 jaar - 2e kindje ❤ VERRASSING

21-06:
    Pietel - 36 jaar - 2e kindje ❤

22-06:
    Pienelientje - 26jaar- 3e kindje MEISJE

23-06:
    Milou1991 - 26 jaar - 2e kindje
    Merel82 - 35 jaar - 1e kindje ❤ VERRASSING
    Bruintj3 - 33 jaar - 1e kindje

24-06:

25-06:
    Indy90 - 27 jaar- 1e kindje ❤
    Meesje84 - 33 jaar - 2de kindje
    Liesbeth1987 - 30 jaar - 1e kindje
    Mich92 - 25 jaar - 2e kindje ❤️ VERRASSING
    Wianhalu - 32 jaar - 2e kindje ❤MEISJE
    Tranquila - 27 jaar - 2e kindje❤️ MEISJE

26-06:
    Nymeria - 30 jaar - 3e kindje ❤️ MEISJE
    San987 - 31 jaar - 3e kindje♥️
    Mari30 - 30 jaar - 1e kindje❤ JONGEN
    Lovely29 - 32 Jaar - 2e kindje ❤ MEISJE

27-06:
    Vaatdoek - 33 jaar - 2e kindje ❤️

28-06:
    Sandywich - 28 jaar - 2e kindje
    GailH90 - 26 jaar - 2e kindje ❤️

29-06:
    Poesta - 32 jaar - 2e kindje ❤ MEISJE
    Yogafanaatje - 30 jaar - 2e kindje ❤ JONGEN

30-06:
    Madeliefje06 - 30 jaar - 5e & 6e kindje ❤️❤️
    Linatje - 33 jaar - 4e kindje❤
    Anonise - 26 jaar - 1e kindje ❤️ MEISJE

Meisjes (12) Jongens (4) Verrassing (4)
    **************************************************************************************
    Sterretjes/vlinderkindjes
    * Neeltje1985 - weer zwanger!
    * MWW
    **************************************************************************************
    Afspraken:

Februari
    28 - Merel82 - 5e afspraak vk

Maart:

8- Lovely29 - controle vk
    8 - ShaYo - ‘leuke’ echo bij vk met familie
    9 - Bruintj3 - echo
    5 - Mari30 - controle gyno
    14 - Willeke17 - controle vk
    20 - ShaYo - controle gyno en groeiecho
    26 - Mari30 - controle gyno
    Gokjes bevaldatum & geslacht
    Rosje83 - 31 mei (37+6) - meisje
    Pienelientje - 4 juni (37+5) - meisje
    dddddddddddd - 4 juni - meisje
    ShaYo - 8 juni - jongen! —> klopt!
    Indy90 - 17/18 juni - meisje
    Yogafanaatje - 20 juni - meisje
    Nymeria - 21/23 juni - meisje
    Wianhalu - 22 juni - meisje!
    Merel82 - 23 juni - jongetje
    Poesta - 30 juni - meisje
    Anonise - 2 juli - jongetje --> het is een meisje!
    Mich92 - 1 juli - meisje
    Bloomm - 1 juni - meisje > klopt!
    Willeke17 - 9 juni - meisje > klopt!
    Bruintj3 - 23 juni - jongen
    Mari30 - 1 juli - jongen > Klopt!

11. ShaYo

ShaYo Actief lid

13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Het was weer even geleden, maar de lijst is bijgewerkt!
    Vanmorgen de suikertest gedaan en die was prima! 4.3 nuchter en 5.1 twee uur na het glucosedrankje.
    Baarmoeder en buik zijn wel erg flink gegroeid de afgelopen 3 weken, gyno dacht dat de groeispurt best zou kunnen komen na een week vakantie en twee weken griep (erg veel rust).
    Over drie weken weer controle en dan maken ze, zoals eerder al afgesproken, een groeiecho. Ik heb een risico op laag geboortegewicht en vroeggeboorte, maar op dit moment is alles ‘groter’ of ‘verder’ :roflmao::thumup:.

Anonise, Plusje en Rosje83 vinden dit leuk.
  12. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Cool he! Die komen van de webshop van desenio. Ze hebben echt super leuke posters.

13. Anonise

Anonise Bekend lid

21 feb 2017
    588
    315
    63
    Hoe gaat het bij jullie met de harde buiken? Ik merk dat ik ze steeds vaker krijg. Wel allemaal met aanleiding. Als ik iets zwaars til, aan het eind van de werkdag, of bij voorover bukken.

En de geboorteplannen? Zijn jullie daar al aan begonnen? Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen merk ik.. Ik wil gewoon zien hoe het loopt en me van te voren nergens aan vast leggen.. Als ik de lichten gedimd wil dan wil ik dat het mogelijk is, in eerste instantie geen pijnmedicatie maar als ik me bedenk dan moet het mogelijk zijn.. dat soort dingen.. Maarja echt een plan is het niet? Alleen huid-op-huid contact en aanleggen voor borstvoeding wil ik per se en ik wil dat mijn vriend, zodra het zover is, haar d'r eerste kleertjes aan doet. Wassen doen ze in principe niet meteen na de geboorte toch? (bevalling in ziekenhuis)

14. Meisje80

Meisje80 Actief lid

25 sep 2017
    121
    70
    28
    Vrouw
    Bij mijn eerste heb ik een geboorteplan ingevuld, maar het was meer voor mezelf en mijn vriend dat we daardoor over dingen moesten nadenken voor de bevalling. Als er dan in het heetst van de strijd een vraag komt met wat je wil, dan weet je samen wat je besproken hebt. Wij hebben vooral nagedacht over de pijnbestrijding en inderdaad ook het huid op huid contact en meteen aanleggen. Verder heb ik me laten leiden door de verloskundige en het personeel van het ziekenhuis. Hou er wel rekening mee dat elke bevalling anders is. Mijn zoontje bleek een sterrenkijkertje te zijn (kwamen we tijdens de bevalling pas achter), waardoor meneer het een goed pan vond om bij 8 cm ontsluiting 3,5 uur in een weeënstorm te blijven steken. Dat pompje met de pijnstiller was meer dan welkom kan ik je vertellen!

Anonise vindt dit leuk.
  15. Meisje80

Meisje80 Actief lid

25 sep 2017
    121
    70
    28
    Vrouw
    Oh ja, ik droeg sokken met van die nopjes eronder, lekker warm en je glijdt niet zo snel uit en zorg voor twee lang nachthemden, eentje voor tijdens de bevalling, dat je gewoon zonder onderbroek kunt rondhobbelen als dat prettig is tijdens de weeën zonder dat iemand dat ziet en de tweede voor na de bevalling, het was zo fijn om iets schoons aan te kunnen trekken weet ik nog. En vergeet dat je er op je best uit wil zien, dat heeft helaas geen zin:confused:

Anonise vindt dit leuk.
  16. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Wauw wat ben ik jaloers op jullie vorderingen. Mijn vriend en ik hebben erg veel langs elkaar heen gewerkt waardoor continu 1 iemand bij onze dochter was en daardoor overdag geen tijd. Na onze vakantie gaan we er hard tegenaan.

Ik denk wel na over de geboorte wat ik wil en ik moet eerlijk vertellen ik weet het niet. Ik zou thuis willen bevallen maar dan vervalt de pijnbestrijding en deze keer zou ik toch graag een ruggenprik willen hebben als ik enorme pijn heb. Bij mijn dochter had ik rug, been en buik weeën. Totaal niet prettig en ben ik daardoor 2 uur bezig geweest met persen. Maar hoe fijn als ik thuid beval en gewoon de verloskundige volledig bij mij heb. Dat had ik vorige keer niet vanwege meerdere bevallingen. Ik ga dat tegen die tijd met de vk overleggen zit nu ook ergens anders.

Borstvoeding twijfel ik ook nog over. Ik denk dat ik het wel eerst ga proberen.

Anonise vindt dit leuk.
  17. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    @Anonise Ja ik weet niet of ik nou echt harde buiken heb... Wel een soort van steken soms na een dag werken (en dus lang zitten achter m'n bureau). Denk toch dat dat het is, maar het valt eigenlijk reuze mee tot nu toe gelukkig. Toch proberen iets rustiger aan te doen dan, en niet meer zwaar tillen al is dat natuurlijk lastig.. :(

Geboorteplan wel al een keer naar gekeken, maar laatst gehoord dat het hoogstwaarschijnlijk een geplande keizersnede wordt :cry: Bij mijn moeder in de familie komen veel dissecties in de halsslagader voor, ook al op zeer jonge leeftijd. Ze vermoeden heel sterk een erfelijkheid, maar kunnen tot nu toe niets vinden. Om bij mij risico te vermijden (druk op de aderen door persweeën) willen ze uit voorzorg een keizersnede doen, dat is tenminste het advies van de vaatchirurg & klinisch geneticus. Ik heb over 2 weken een afspraak bij de gyn, dus dan heb ik hopelijk iets meer zekerheid maar ik ga er vanuit dat de gyn het advies van de vaatchirurg niet in de wind slaat..

En een geboorteplan betekent natuurlijk niet dat je je daaraan moet houden he! :rolleyes: Als jij ineens iets anders wilt dan is dat gewoon mogelijk, het is volgens mij meer een leidraad zodat je overal van tevoren over nadenkt en alle opties hebt bekeken. :)

18. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Wij gaan volgende maand naar een open dag van de kraamafdeling in het ziekenhuis.
    Ik wil liever geen stagiaires, zo weinig mogelijk verschillende mensen, en als het even kan geen mannen (al snap ik dat je daar dan niet altijd een keuze in hebt).
    Verder wil ik dat mijn partner bij de baby blijft als er wat met mij zou gebeuren. Oh en pijnstilling... kom maar door :roflmao:. Men, die mini weeën toen die bbz mijn lichaam uit kwam was al de hel, dus hoe ik straks een volledig kind er uit moet krijgen:eek::confused:

Anonise vindt dit leuk.
  19. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    @Paris91 Ja wij hebben er ook 2 bezocht, Ikazia & Maasstad in Rotterdam! Vond het heeeeeel prettig, Maasstad had bijvoorbeeld naast iedere verloskamer ook een extra kamer met apparatuur als het kindje een moeilijke start heeft. Daar mag de papa gewoon mee naartoe, ze hebben dan niets te verbergen, maar de deur wordt wel afgesloten tussen de twee kamers om prikkels zoveel mogelijk uit te sluiten. :)

20. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    @ShaYo Wat ben je creatief, erg leuk! En fijn dat de glucosetest goed was!
    @indy90 Leuk zeg! Leuke posters ook, ga ook even een kijkje nemen op de website, haha.
    @Rosje83 Wat balen zeg, maar wat fijn dat iedereen je zo goed in de gaten houd! Je zou ook nog voor een MRI toch, of gaat dat pas na de zwangerschap gebeuren?

Wat betreft harde buiken, heel af en toe bij teveel inspanning/drukte. Merk dat ik er op dit moment iets meer last van heb, en een wat zeurderig gevoel onder in mijn buik. Urine laten checken, en ja hoor een blaasontsteking. Balen, maar wel duidelijk waar het dus vandaan komt!

Ik heb al veel nagedacht over de bevalling, het er ook al met de verloskundige over gehad. Vorige bevalling ben ik ingeleid, helse rug en beenweeen.... Die beenweeen, echt serieus, ik hoop dat niemand die hier krijgt, want je kan er NIKS mee. Ik werd ingeleid (ze verwachtte een groot kind, p99 en was al een week overtijd) en zat aan allemaal toeters en bellen en mocht maar een halfuur onder de douche, dat was het enige wat echt hielp. Placenta liet uiteindelijk ook niet los, dus nog voor spoed OK want verloor heel veel bloed (3L totaal). Al met al moest ik achteraf niet ingeleid worden, want mijn lichaam was er gewoon zelf nog niet klaar voor. Kijk er best goed op terug, klinkt niet zo moet ik zeggen als ik dit zo lees, maar dit is maar 1/10 van het verhaal, haha. Maar wil het dit keer echt anders...

Voor nu; ik moet eigenlijk bevallen onder leiding van de gyn (vanwege bloedverlies), wil ik niet, maar de verloskundige heeft het al zo geregeld dat ik onder leiding van eigen verloskundige poliklinisch mag bevallen, met een 'extra risico label'. Oftewel: gyn is op de hoogte dat ik binnen ben, maar doet (nog) niks.

Ik wil heeeeeeeel graag in bad bevallen, omdat de warmte van de douche de vorige keer mij heel goed deed. Het is nog even afwachten of de uitdrijving ook in bad mag, omdat we niet weten wanneer ik hevig begon te bloeden. In week 30 hebben de verloskundige, gyn en wij hier samen een gesprek over! En voor de rest: geen poespas, laat de natuur haar werk maar doen. Ik ben absoluut geen natuurmens of zo hoor, voordat jullie dat denken, haha.
    De weeen waren niet prettig, maar samen met mijn partner heb ik ze goed op kunnen vangen, en kijk daar dus absoluut niet tegen op. En de persweeen, wauw! Wat was ik blij dat die er toen waren, haha. Wat een opluchting dat je EINDELIJK echt iets mag doen. En ja, het doet zeer, maar alles ben je vergeten zodra die kleine er is!

En we hebben van de week een geboortefotograaf geregeld! Bij onze dochter niet gedaan en achteraf best wel spijt van, dus besloten dit nu wel te gaan doen, ben benieuwd.

Anonise vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina