16 t/m 30 juni 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door xMeliisz, 4 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShaYo

ShaYo Actief lid

13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Ja, wij hadden tot nu toe elke 4 weken een echo. Na de 28wk echo gaan de controles naar 2-3wk en dan krijgen we vanaf week 32 elke 2 weken een echo. Ze moeten de groei en kans op vroeggeboorte erg in de gaten gaan houden vanaf week 30. Theoretisch, want bij meneer kunnen ze beter in de gaten houden dat hij niet te groot gaat worden Haha!

Anonise vindt dit leuk.
  2. ShaYo

ShaYo Actief lid

13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Ik heb er trouwens totaal niet bij stilgestaan, bij haar!
    Maar volgens mijn moeder kon ik nog net geen staartje in bij mijn geboorte. Mijn schoonmoeder moet ik het nog vragen, maar mijn vriend heeft nu nog een volle bos haar (43jr).

3. ShaYo

ShaYo Actief lid

13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Haha echt? Nooit van gehoord. Maar mooi meegenomen!
    Hij liep bij de vorige echo ook iets voor, enkele dagen. Daarvoor liep hij alleen met zijn hoofd en benen voor en buikje achter.
    Maar nu loopt hij flink voor! En ik heb de suikertest al met vlag en wimpel doorstaan, geen hoge bloeddruk/zwangerschapsvergiftiging en mijn gewicht is +6kg en dat was keurig voor iemand met een te hoge BMI.
    Al kunnen ze zo weer op de normale curve komen, voor nu hoeven we ons alles behalve zorgen te maken over dat hij te klein is hahaha.

Mijn moeder, zusje en vader waren mee ja! Mijn vader vond het inderdaad ook fantastisch en fascinerend! Hij ging ook allemaal technische dingen vragen aan de VK over haar apparaat en vertellen dat hij het vroeger met een wc rol moest horen hahaha.

4. Nymeria

Nymeria Bekend lid

5 okt 2017
    670
    656
    93
    Vrouw
    Zooo ben ik ook weer eens haha.

ShaYo wat schrikken zeg die val. Wat een uitgebreid onderzoek gedaan zeg. Ik ben met zwangerschap van zoontje vol op mijn buik gevallen in sneeuw. En had enorme harde buik daarna. Dus vk gebeld en daar was ie nog steeds hard. Dus naar zkh gestuurd voor controle. Maar kreeg alleen een echo om te kijken of ze baby er goed uitzag en placenta ed. Toen kon ik weer gaan.

Echo’s: hier een pretecho geboekt met 27 weken, zo’n zin in!
    Met 30 en 34 weken een groei echo en met 36 weken nog een liggingsecho als het goed is.

Hier enorme bekkenklachten, volgende week afspraak bij een bekken instituut. Ben heel benieuwd.

5. Plusje

Plusje Bekend lid

1 apr 2017
    709
    285
    63
    #2585 Plusje, 10 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2018
    Heb al een tijdje niks geschreven, maar ik lees alles mee hoor!

Vandaag de zwangere zaterdag in het wkz bezocht. Echt heel interessant! Van alles gehoord hoe het daar in zn werk gaat, pijnbestrijding, lactatievoorlichting en verloskamer bekeken. Voel me een stuk wijzer, voor al die lactatievoorlichting zaten een paar eye-openers in (gaat echt zo'n groot stuk t mondje in???).
    Alleen ik moest vandaag wat verder lopen naar de bushalte dan normaal en dat werd meteen bestraft. Ik werd goed onwel toen ik eenmaal bij de bushalte was. Gelukkig waren er heel lieve mensen die me wat water gaven en me de bus inhielpen. Volgende keer maar niet meer zo'n end lopen, of echt op een slakkengangetje..

6. Nymeria

Nymeria Bekend lid

5 okt 2017
    670
    656
    93
    Vrouw
    Hebben jullie gezien dat @Neeltje1985 die hier op onze lijst als miskraam en weer zwanger staat, nu een tweeling krijgt?
    Weet niet of ze dat hier verteld had maar viel me net ineens op. Wat gaaf Neeltje!! Gaat alles goed?

7. Neeltje1985

Neeltje1985 Fanatiek lid

23 apr 2015
    2.746
    1.716
    113
    Vrouw
    Haha wat lief dat je er naar vraagt. Het klopt ik verwacht een jongen én een meisje :D:D:D hier gaat alles goed.e tv ziek geweest in begin maar nu beter gelukkig. Wel veel zwaarder dan bij mn zoontje merk ik.
    Hoe gaat het met jou?

En met de andere meiden?

Anonise, wianhalu, ShaYo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Prachtig! Gefeliciteerd en hopelijk een fijne zwangerschap!

Neeltje1985 vindt dit leuk.
  9. Yoga fanaatje 1987

Yoga fanaatje 1987 Actief lid

3 mei 2017
    353
    91
    28
    Vrouw
    Ook al een tijd niet gereageerd. Maar lees wel alles.
    @Neeltje1985 gefeliciteerd!

Ben leuke ideeën en foto's hier tegen gekomen voor het kamertje. Bij ons gaat se baby bij ons op de kamer. We hebben maar 2 slaapkamers. En zijn van plan te verhuizen als de baby een half jaar is hoop ik.

Voel de baby echt veel bewegen soms
    Maar soms ook dagen minder. Maar dat kan natuurlijk. Mijn man heeft het nog niet gevoeld. Net altijd op het verkeerde moment.
    Zoontje is er ook erg mee bezig. Hij zegt steeds. Dikke buik. Baby in buik. En baby hartje keboenk keboenk haha.

Hier alle kleertjes al gewassen. Gebruik alles van mijn zoontje. Co sleeper staat al. Binnenkort de box en ledikant opzetten (hebben wel co sleeper. Maar die kan niet snel open en dicht. Stel ik ga douchen etc)
    Dan nog klossen bestellen. Al zijn die alleen voor de bevalling
    Want erna staat de co sleeper er weer tegenaan. Dus dan kan hij niet op klossen. Desnoods verschoont mijn man maar het bed in de kraamweek. En controles. Ja dat zoeken we dan wel een oplossing voor. Meerder hier last van? Hoe je dat gaat doen enzo.

En wil thuis bevallen. 1e keer in ziekenhuis vrijwillig . Maar lijkt me toch heel fijn thuis.

Heb een lage bloeddruk. Veel duizelig. Vk zegt om de 2 uur wat eten. Hij was 100 over 53. Best laag dacht ik.

Neeltje1985 vindt dit leuk.
  10. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Wat leuk dat jullie nog zoveel echo's hebben. Wij hebben alleen nog een groeiecho. Bij mijn dochter hadden we na de 20 weken echo geen echo's meer. Bij de vk deden ze de groeimetingen aan de hand van voelen.
    Een groot kind zullen wij niet krijgen aangezien we allebei niet groot zijn.

Ik begin de laatste dagen meer last van mijn rug te krijgen en sinds 2 dagen maagzuur.
    Morgen gaan we voor iets minder dan 2 weken op vakantie naar Florida. Onwijs veel zin in. Hopelijk blijven de klachten een beetje weg. Als we terug komen starten we met het kamertje.

Rosje83 vindt dit leuk.
  11. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Veel plezier!

12. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Weer even een stukje bij moeten lezen haha, kreeg geen meldingen meer o_O

@Neeltje1985 Ik had je al gefeliciteerd maar uiteraard nogmaals :D Echt zo leuk voor jullie!

@Plusje Goed uitkijken hoor, alles lekker op je gemak doen en zorgen dat je altijd iets te eten & drinken bij je hebt..

@ShaYo Leuk, zo'n volle bos haar!! :D Hier had ik het hele eerste jaar geen haar & mijn vriend begint al aardig kaal te worden dus ik vrees dat onze gup nog geen haar heeft en voorlopig ook nog niet krijgt :roflmao: Dan maar investeren in leuke bandjes enzo haha :D Knap dat je nog op 6 kg zit, dan ga je niet boven de 11 uitkomen als je dit nu doorzet en moet het helemaal goed komen! :rolleyes:

Ik heb denk ik nog een echo in het EMC (bij de gyn voor de keizersnede), maar dat is me nog niet helemaal duidelijk. Hoop a.s. donderdag wel iets wijzer te worden, dan heb ik een uur lang een intake dus dat zal wel. :) Verder geloof ik geen echo meer, onze vk doet niet standaard een groeiecho geloof ik, maar als ik er echt nog een wil dan ga ik wel naar een pretechobureau. Ik voel de kleine echt heel vaak, dus dat maakt het wel 'makkelijker' om het zonder echo te doen, de bevestiging komt dan echt meerdere keren per dag! :rolleyes:

13. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Trouwens, zijn er nog meiden die zich ook willen aansluiten bij de Facebookgroep? Niet dat daar heel veel gebeurt haha, maar het is wel leuk om een gezicht te hebben bij de namen :D

14. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Jaa was al weer vergeten dat die er was! Ik wil wel. Hoe kan ik me aanmelden?

15. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Volgens mij is @Anonise beheerder! Geloof als je je emailadres naar haar stuurt dat je er dan bij kunt :)

16. ShaYo

ShaYo Actief lid

13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Vanavond ‘melding voorgenomen partnerschap’ gedaan bij de gemeente (ondertrouw). Nog de laatste puntjes op de i bij de notaris en dan mag 5 april komen ;):D.
    We hebben lekker die week vrij, dus genoeg tijd om de kinderkamer dan te fixen en wat leuks samen te gaan doen.
    Heerlijk als daarna alles af en geregeld is, ook officieel!

Anonise, Plusje, Rosje83 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Plusje

Plusje Bekend lid

1 apr 2017
    709
    285
    63
    Ik heb me gisteren aangemeld voor een zwangerschapscursus in 1 dag. Alle belangrijke info & oefeningen bij elkaar. Heerlijk dat past wel bij me :)
    Wat doen jullie of zijn jullie van plan te doen?

18. Vaatdoek

Vaatdoek Bekend lid

7 jul 2017
    861
    497
    63
    Vrouw
    Dag lieve dames, ik laat ook weer wat van mij horen. :)
    Hoe is het met iedereen hier? Zo te zien de meeste die het geslacht weten! Leuk! hier ook zwanger van een mannetje, mijn zoontje krijgt er een broertje bij! :D

Wel de laatste 3 maanden zo gekwakkeld met mijn weerstand, 2x keelonsteking gehad, mega verkouden en 2 weken geleden de griep met voorhoofdholdeontsteking. Echt vreselijk. Geloof dat niemand aan die griep ontkomt. Helaas was manlief tegelijk ziek met mij, dus hebben vorige week echt letterlijk de woensdag in overlevingsstand doorgebracht omdat ons zoontje dan niet naar de opvang is.

Wij hebben de babykamer bijna klaar, nog een muursticker plakken, de kast van mijn zoontje daar naartoe verhuizen en voor ons zoontje een nieuwe kast kopen.

Voor diegene die flesvoeding gaan geven of hebben gegeven, hebben jullie wel eens een Etos/Kruidvat/AH/Jumbo merk voeding geprobeerd? Ben ik erg nieuwsgierig naar.

19. Merel82

Merel82 Actief lid

10 aug 2017
    156
    132
    43
    Vrouw
    Mijn schoonzus heeft jarenlang cursussen samen bevallen gegeven. We krijgen 2x2 uurtjes een spoedcursus van haar, ideaal :):)

Plusje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina