Nee helaas niet. Wel druk op mn ribben maar geen schoppen ofzo. Hier ook wel last van nesteldrang maar mijn lijf laat het niet echt toe heel veel te doen. Ben vooral van de lijstjes. Heel veel lijstjes.
Het is goed om ook nog de andere aanbieders te checken inderdaad, die passen hun prijzen ook aan vanwege de aanbieding bij prenatal. Ik heb nu nml de familyfix bij bol.com besteld, daar is hij nu 143,10. (Ipv 149 bij babydump/prenatal aanbieding, of 159 euro normaal bij bol.com)
De Mutsy evo industrial olive. Ik wist al dat ik die wou voor ik überhaupt zwanger was. Die kleur is er nu blijkbaar uit bij babydump en ipv daarvan is er nu Dark Olive, wat veel meer bruin is dan het legergroen wat ik mooi vind. Denk dat hij daarom nu ook zo goedkoop is. Zal morgen laten weten of er nog iets te regelen viel . @Yoga fanaatje 1987 Ik heb wel nesteldrang maar kan het lichamelijk niet aan, dus frustraties . Ik ga voor deze baby een project life album maken. Begin met wat pagina`s over de zwangerschap en heb al helemaal zin om er mee aan de slag te gaan. Heb namelijk niet zo’n dagboek gehaald omdat ik geen zin had om elke week op te schrijven hoe kut ik mij voel en hoeveel pijn ik heb . Nu kan ik gewoon kleine stukjes met hoogtepunten e.d schrijven en dit bij de foto’s stoppen. Houden jullie ook een dagboek / fotoboek bij?
Hier ook enorme nesteldrang, moet me inderdaad inhouden om alles al te gaan wassen.. Gelukkig genoeg andere dingetjes nog te doen, en de lijstjes. Ja daar houdt ik ook van haha! Hebben jullie het kamertje allemaal al af? Ben wel benieuwd naar foto's Hier wel een soort dagboek, per 2 weken dus dat is redelijk bij te houden. Bij de 1e en 2e ook gedaan dus vond het wel leuk als de 3e dit ook heeft..
Nesteldrang? Niks van te merken hoewel ik het heerlijk vind om die babykleertjes in m’n handen te hebben. Moet de meeste nog wel wassen... verder komt ze het eerste half jaar in de cosleeper en die moet nog opgezet worden. Daarna bij grote broer op de kamer. Die moet eerst een groot bed voordat zusje in het ledikant kan Heb bij de eerste ook niet echt genesteld, zelfs niet tijdens mn verlof. Kan me niet voorstellen dat ik daar nu met peuter wel aan toe kom haha
Vandaag voor het eerst sinds ik zwanger ben een heerlijk dagje alleen gehad. Ik moest eigenlijk werken maar heb hem last-minute vrij gekregen vanwege een vertraging met onze terugvlucht. De kleine dame had een dagje opvang dus een heerlijk mama dagje. Rustig aan doen, nee dat kan ik niet. Ik heb de hele beneden en boven verdieping schoon gemaakt en bedden verschoond en lekker een wasje gedraaid. Mijn lichaam kon het vandaag gelukkig goed aan. Ik ben ook bezig geweest met behang afsteken op de babykamer. Zit toch best wel rot op de muur. Ben ik nog wel even zoet mee ben ik bang. Twijfel om misschien toch een behangstomer te huren scheelt wel weer tijd. Ben mezelf ook gaan verdiepen in mijn babyuitzet lijstje en ik heb een overzicht gemaakt met wat ik nog nodig heb zoals een babybadje, hydrofiele luiers, rompers en een wipstoel. Ik heb een 9 maanden dagboek maar ik ben bij de 16 weken gestopt. Alles wat ik erin zette was bijna hetzelfde als bij mijn dochter.
@Paris91 heb je nog wat korting kunnen regelen? Je kan het in ieder geval altijd proberen. Leuk om er zo mee bezig te zijn! Ik hou wel een dagboekje bij, maar niet zo'n standaard boek met standaard vragen maar gewoon lege pagina's. Zo kan ik zelf schrijven wat ik wil. En als ik een keer geen zin heb of niets te melden heb, dan doe ik dat ook niet. @Lovely29 Lekker is dat even he, even geen kind om je heen. Maakt niet uit wat je dan doet, maar even niet opletten op je kind, de tijd of whatever! Hier ook wel nesteldrang, vind zoveel dingen leuk. Merk dat ik de laatste week wel sneller moe ben. Ook ben ik snel buiten adem, jeetje.. Vraag me soms wel af, hoe dik ga ik worden, haha. Ondertussen geen last meer van mijn borst. Na de 2e keer het iets te masseren onder de douche is het verholpen, gelukkig. Lactatiekundige ga ik sowieso van te voren al contacten, zal het volgende week even besprek met de verloskundige of zij een goede in de buurt weten. Vind de tijd echt onwijs snel gaan, hebben jullie dat ook? Nog maar 3 maandjes, we zijn al ruim een halfjaar zwanger! Laatste trimester alweer.... voor we het weten.
Ik heb afgelopen maandag te horen gekregen dat mijn suikerwaarde niet goed was na de suikertest. Zwangerschaps diabetes dus.. En dat was best even schrikken! Totaal niet verwacht. En niks wijst er ook op. Maar toch is het zo. Dikke vette pech dus. Aankomende di heb ik de groeiecho bij de verloskundige. Smiddags moet ik naar een diëtist. Woensdag moet ik naar de gyneacoloog en de week erop naar een internist. Behoorlijk veel afspraken dus. Tot nu toe lijkt de baby gewoon heel gemiddeld te zijn, heb ik niet gek veel vruchtwater en ben ik ook niet gek veel aangekomen. (6 kilo) dus we gaan maar van het beste uit. Vandaag mijn eerste baby wasjes gedaan! Nog nooit zo'n plezier met wassen gehad haha. Heb alle lakentjes en alle hydrofielen gewassen. Doodsbenauwd dat kleuren zouden gaan overlopen of whatever maar het is gelukkig helemaal goed gegaan. Kleding komt binnenkort wel.
@indy90 he wat gek dat je zwangerschapssuiker hebt maar wel fijn dat er geen gekke dingen zijn op dit moment. Heerlijk wasjes draaien, zover ben ik nog lang niet. @Mich92 de maanden gaan inderdaad heel snel. Het kamertje moet hier nog volledig gebeuren. Vandaag het kraampakket ontvangen. Zit echt niks extra's in alleen een rompertje. Van mij had de doos nog wel weg mogen blijven. Staat alleen maar in de weg.
Vanmiddag bij de vk geweest. Bloed prikken vanwege Rhesus en suiker en ijzer gecontroleerd. Suiker was iets te hoog en ijzer te laag. Volgende week weer op suiker testen via een vingerprik en voor de ijzer moet ik wat tabletjes halen. Ben druk op zoek naar het eerste pakje. Hebben jullie al een eerste pakje?
Hmm nesteldrang heb ik niet echt. Nja ik wil wel heel graag de babykamer af gaan maken. Zondag heeft mijn man de muur geverfd ☺️ Maar ik kan ook gewoon helemaal niets zelf.. zo frustrerend... Ik moet een deze dagen ook nog bloedprikken voor de resus en ijzer. En dan met 31 weken voor de vit. D. Ja eerste pakje heb ik al in mijn hoofd. Wel een van de oudste maar die heeft het zo weinig aangehad (teveel kleding)
@indy90 wat balen zeg! Vooral ook dat niets er op wijst, dan ga je er ook niet echt van uit. Hopelijk valt het allemaal mee, je kan ook een milde vorm hebben natuurlijk! 2 vriendinnen hebben het ook gehad, maar die zijn de periode goed doorgekomen door alleen hun voedingspatroon iets aan te passen! Leuk is dat ook al die babywasjes! Ik heb toen bij de zwangerschap van Lise ook werkelijk ALLES gestreken, nu denk ik echt; waar was ik mee bezig. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel strijken. Ben benieuwd of die drang straks weer komt, hahaha. Daarna nooit weer gedaan trouwens . @Lovely29 had je ook het pakket van Menzis? Bij mij zat ook alleen een rompertje, viel wel tegen inderdaad met wat ik hier hoorde, haha. Heb nog geen eerste pakje. Ik wil zowel een pakje voor een meisje als een jongetje kopen, maar ik ben bang dat als ik nu al wat koop, ik straks nog wat leukers tegenkom en dan baal, haha. Zonder dat ik straks gelijk een hele voorraad in huis heb wat ik niet meer terug kan brengen, beetje zonde! Heb al wel wat unisex kleertjes in huis! Maar show vooral wat jullie hebben, vind ik leuk om te zien!! Fijn weekend allemaal gehad? Heerlijk zeg even 3 dagen vrij, en en en en volgend weekend tikken we bijna de 20 graden aan, hoe lekker is dat! Eindelijk echt lente! Wij hebben dit weekend een nieuwe wagen gekocht; de Joolz Geo2, duo. Onze oude kinderwagen gistermiddag op marktplaats gezet en zojuist hebben mensen de wagen al opgehaald, wauw! Had niet verwacht dat het zo snel zou gaan, maar alleen maar beter om!
Fijne dagen gehad allemaal? We hebben een luieremmer gehaald (korbell, kan ook met 'normale' pedaalemmerzakken ipv de speciale navullingen) en de babyfoon Luvion Essential. Ergens deze week nog even een todo lijstje maken om te checken wat we nu nog allemaal missen, maar volgens mij zijn we er echt bijna Ook deze week de huisarts bellen voor een allergietest (heb ooit behoorlijke reactie op verdovingsmiddel gehad dus wil uitsluiten dat ik niet reageer op een mogelijke ruggeprik oid) en aanvraag voor kinkhoest vacc . Tijd gaat voor mijn gevoel echt heeeeel hard, hebben jullie dat ook?
Ja tijd gaat idd heel hard. Kan het nog niet geloven zo snel. Straks weer een kleine erbij. Heb jij een oproep voor kinkhoest vaccinatie dan? Dat is dan redelijk nieuw. Met mijn zoontje mocht je t niet tjdens zwangerschap. Sowieso vaccineren wij niet. Maar daar was ik toen nog niet uit. Als ik advies mag geven. Zou ik het echt niet tijdens zwangerschap doen. Ze kunnen het nooit goed testen tijdens een zwangerschap. En de baby is nog zo klein. Ik heb genoeg verhalen gehoord dat de baby te vroeg wordt geboren of ergere dingen etc. K vindt het echt gevaarlijk tijdens zwangerschap.
Weet je. Ze zijn zo streng met medicijnen tijdens zwangerschap en eten. Maar vaccineren tijdens zwangerschap mag weer wel
Ik heb me ingelezen en ben biomedisch onderlegd. Ik kies ervoor om het wel te doen. Daar laat ik het bij.
@Mich92 ik heb inderdaad ook het pakket van Menzis. Achja het nodige zit erin en daar gaat het natuurlijk ook om. Super fijn dat jullie de kinderwagen al kwijt zijn. Scheelt weer een hoop. Vandaag hebben we behang verwijderd uit het babykamertje. Aankomende week de restjes nog goed weg halen. Gaatjes dicht plamuren en de muur glad strijken. Dan kunnen we eindelijk gaan verven. Kan niet wachten om het kamertje in te richten Ik zelf kan steeds minder doordat ik erge rugpijn krijg. Tillen en veel bukken zit er niet meer in. Baal als een stekker want wil nog zoveel doen. Deze week 4 dagen werken en aankomend weekend samen een weekendje weg zonder kleine meid. Gaan we even goed van genieten want wordt de laatste keer. Mijn vk heeft nog helemaal niks vermeld over de kinkhoest vaccinatie. Vind ik dan wel weer vreemd.
Vaccineren voor kinkhoest in de zwangerschap?? Nog nooit van gehoord.. Zal me eens in gaan lezen.. Hier ook een heerlijk weekend gehad! Maar wel druk.. had s avonds ook 2 keer harde buiken. Volgende keer toch wat rustiger aan doen. Hier nog geen nesteldrang.
Ik heb weer eens geen meldingen ontvangen.. Leuk dat de groep toch weer iets actiever wordt! @ eerste pakje: Die heb ik liggen / hangen op de 9 maandenbeurs gekocht limited edition van de Hema. Super schattig broekje en mutsje wit met grote zwarte stippen en een roze rompertje met lange mouwen. Voor de zekerheid ook nog een effen roze overslagtruitje gehaald want alleen rompertje zal wel te fris zijn.. Enige waar ik over twijfel.. Het broekje heeft vaste voetjes en ben bang dat het straks niet past.. Dus ik wil nog een tweede setje hebben.. Welke maat houden jullie aan voor de kleertjes als ze net geboren zijn? @babykamer wij zijn zo goed als klaar! alle meubeltjes staan, cosleeper staat klaar maar nog niet op onze kamer.. We moeten alleen nog een kastje op maat laten maken voor een ongelukkig hoekje in het kamertje en ben nog op 3 posters aan het wachten die we inlijsten voor aan de muur. @nesteldrang: ik niet maar vriendlief wel Kelder is al uitgemest, achter blijvende klusjes worden opgepakt en hij is zo lief in het huishouden hij pakt alle zware dingen op zonder te klagen. @vaccineren onze verloskundige informeert hier heel uitgebreid over maar geven geen vast advies. Ik heb besloten om het niet te doen omdat een vriendin pas kinkhoest heeft gehad en ik daar ruim aan blootgesteld ben zonder ziek te worden gelukkig. (volgens haar huisarts was het gewoon verkoudheid) @Hier: deze week de groeiecho ben benieuwd of ze nog steeds voorloopt.. Mijn baarmoeder in ieder geval wel.. Wel heb ik helaas al striae.. Mijn buik groeit alleen maar naar voren (van achter zie je niks) dus al een behoorlijke toeter een van mijn honden sprong laatst op mijn buik en dat trok mijn huid dus niet.. (eigen schuld hoor, had met de hond gestoeid en ging even liggen, hond probeerde het nog een keer, dus beter opletten)