16 t/m 30 juni 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door xMeliisz, 4 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anonise

Anonise Bekend lid

21 feb 2017
    588
    315
    63
    Hè bah @GailH90 ook dat nog.. Gelukkig werkt je navelstreng goed! Voel je haar wel goed en vaak bewegen?

@Bieni ik wil borstvoeding gaan geven. Hier af en toe wel gevoelige tepels en 'velletjes' maar niet overdreven.. Kan je anders de lactatiedeskundige niet om advies vragen? Misschien heeft die wel een hele makkelijke tip?

@Bloomm had de voorlopende groei bij je vorige zwangerschappen nog gevolgen?

2. Anonise

Anonise Bekend lid

21 feb 2017
    588
    315
    63
    Dit weer laat me echt verlangen naar mijn hangmatje in de tuin (alleen kom ik daar al niet meer zo goed zelf uit haha)

Je hebt in ieder geval wel eindelijk duidelijkheid over de keizersnede.. Ik kan me voorstellen dat je dit eng vindt en hoop dat je een modus kan vinden om er toch 'jouw bevalling' van te maken..

Rosje83 vindt dit leuk.
  3. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    @GailH90 Wat schroikken en wat spannend! Hopelijk inderdaad 'gewoon' een klein kindje en is er verder niets aan de hand...

@Rosje83 De kogel door de kerk van je keizersnede. Niet hoe je het had gehoopt misschien, maar als 't niet anders kan... Gelukkig kan je je erop voorbereiden.

Borstvoeding is voor mij eigenlijk heel vanzelfsprekend. Bij de eerste liep dat ook nog eens erg soepel dus stiekem hoop ik daar nu ook op. Velletjes etc herken ik niet.

Bij mij was de 20 weken echo de laatste en ik heb nu geen indicatie voor een groei echo rond 30 weken. Als alles gewoon goed blijft gaan dus geen echo's meer voor ons, we gaan er geen extra meer laten doen.

Ik werk officieel tot 36 weken maar heb voorafgaand aan m'n verlof nog vakantie en wat losse vrije dagen waardoor ik ook nog maar 13(!) dagen hoef te werken. Absurd hoe snel dat gaat, maar een heerlijk vooruitzicht, zeker nu het eindelijk lente wordt.

Anonise en Rosje83 vinden dit leuk.
  4. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    @GailH90 wat vervelend zeg, maar wel goed dat ze jullie zo goed in de gaten houden.

@Rosje83 Fijn dat de kleine het goed doet. En dat jullie nu duidelijkheid hebben wat betreft de bevalling, super spannend en eng natuurlijk! Maar je weet wel waar je je nu op kan gaan richten en voorbereiden! Hebben ze ook aangegeven wanneer ze de geplande keizersnede willen gaan doen? Puur uit interesse hoor, kan me voorstellen dat ze je liever niet over tijd laten lopen ivm dat de kans dan groter is dat het een spoedkeizersnede moet worden als de bevalling uit zichzelf begint..

Lekker hoor @Poesta ! Heerlijk he dat weer!

Vraagje; waar shoppen jullie leuke kleren voor de kleintjes? Websites etc ben ik ook benieuwd naar! Ik merk nu ik niet weet of het een jongen of meisje is, ik het heel lastig vind! Ben sowieso wel van de natuurlijke kleuren ipv het hele felle, maar ik durf nog niet echt een jongens en meisjes pakje te kopen, omdat ik bang ben dat ik later nog iets leukers tegenkom, en om nou voor beide geslachten een hele garderobe aan te schaffen, vind ik een beetje zonde, haha.

5. Plusje

Plusje Bekend lid

1 apr 2017
    709
    285
    63
    Hmm, werd net door de apotheek gebeld, er is een landelijk tekort aan kinkhoestvaccins, de volgende batch wordt pas eind mei verwacht. Dan ben ik rond de 38 weken en het kan tot 38 weken (maar isniet optimaal). Morgen maar even bespreken met de huisarts.. wel jammer als het niet meer zou lukken..

6. Anonise

Anonise Bekend lid

21 feb 2017
    588
    315
    63
    @Mich92

Eehm overal haha..
    Ik ben fan van noppies, next en z8
    Maar heb ook genoeg liggen van de Hema bijvoorbeeld of gewoon van prénatal.

Olliewood vind ik een leuke webshop met veel verschillende merken.

Laatst ook via marktplaats een pakketje met leggings en broekjes gekocht voor een paar euro. Die zien er uit als nieuw..

In jouw geval zou ik voor een paar neutrale pakjes gaan en het geld opsparen om na de bevalling helemaal los te gaan:rolleyes::roflmao:

7. Anonise

Anonise Bekend lid

21 feb 2017
    588
    315
    63
    Nou dat is ook stom.. Wordt er overal over gesproken is er een tekort.. Weet niet of je dicht op de grens woont maar misschien dat je in België of Duitsland wel terecht kan?

8. Plusje

Plusje Bekend lid

1 apr 2017
    709
    285
    63
    Fijn dat je meedenkt! Maar dat is helaas geen optie.. morgen weet ik als het goed is meer.

9. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Hmmm wilde net volgende week naar de huisarts gaan ervoor. Hoorde van de vk vorige week al wel dat het vaccin slecht leverbaar is, volgens mij al heel lang, maar dat t zó lang zou zijn wist ik niet.
    38 weken is vooral niet optimaal als je vroeg bevalt, je wil liever wat meer tijd hebben om genoeg antistoffen aan te maken.
    Benieuwd wat je huisarts zegt @Plusje

10. Merel82

Merel82 Actief lid

10 aug 2017
    156
    132
    43
    Vrouw
    Ik wacht ook nog op mijne... ze belden vorige week wel dat het nog wel een weekje kon duren maar dit klinkt niet goed...

11. Plusje

Plusje Bekend lid

1 apr 2017
    709
    285
    63
    Wat een sufkip ben ik toch ook. Huisarts belde me voor allergietest, ik had expres in rood en rode letters in mn aantekeningen geschreven 'VACCINATIE VRAAG!!' .. en dan vergeet ik het alsnog.
    Telefoonbeantwoorder geeft aan dat ze toch echt liever alleen s ochtends gebeld willen worden, dus ik bel de assistent morgenochtend wel weer... Morgen meer nieuws ;)

@poesta&merel81, wie weet voor jullie, maar ik vrees indd dat jullie hetzelfde nieuws zullen krijgen..

12. ShaYo

ShaYo Actief lid

13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Wat zei de huisarts? Ik heb het bij de gyno gevraagd dinsdag en die zei eigenlijk ‘ach.. we hebben het altijd zonder gedaan tijdens de zwangerschap. We zien deze trend (run op vaccins) altijd een jaar voordat iets landelijk wordt ingevoerd. Was ook bij HPV zo. Maar de vaccinmakers hebben dan nog niet zo’n voorraad. Ik zou me er niet zo druk om maken. Mooi zo’n vaccin, maar het is alleen maar een kansverkleiner. En voor jou gaat het weinig meer doen, want wanneer het weer op voorraad is én dan nog gezet moet worden doet het al niet veel meer bij je kindje of ben je al bevallen.’
    En dus einde discussie Haha!

13. ShaYo

ShaYo Actief lid

13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Tijdje stil geweest hier! :) Ik krijg geen meldingen meer maar ook omdat het wel prima gaat. Bekkenklachten zijn sinds week 29 ineens helemaal weg. Maar daarvoor in de plaats zijn de eerste indalingsweeen (steken) wel verschenen. Best pittig soms! Dinsdag controle bij de gyno gehad. Na weken met zijn billen naar beneden lag hij nu tijdens de controle een keer wel met zijn hoofd naar beneden! Hehehe hou dat vast! Die steken ‘in’ je vagina zijn inderdaad indalingsweeen volgens haar. Kan vanaf de 30e week beginnen en kan geen kwaad. Behalve ronduit vervelend midden in de AH of tijdens het filerijden Hihi.
    Ik moet nog 2 weken werken! 3 mei zou mijn laagste werkdag zijn, maar ik plak er een weekje voor. Ik zwem in de uren en ik merk dat telkens 170km rijden en werken te pittige wordt. En eigenlijk heb ik ook gewoon geen zin meer en juist wel veel zin om te keuvelen en te knutselen! Aan het einde plak ik er ook twee weken aan vast (26-08 en dan nog 2 weken verlengen) omdat we pas vanaf 13-09 opvang hebben. Dus nog twee weken werken en dan 19 weken “offline”!!

14. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Ieder zijn mening natuurlijk, maar ik snap die hele trend wat betreft laten vaccineren tegen kinkhoest als je zwanger bent ook niet helemaal. Zou me er in ieder geval niet druk om maken, je zit wat dat betreft in een periode dat kinkhoest relatief weinig voor komt (ipv midden in de winter).

Fijn dat het wel goed gaat Shayo, fijn vooruitzicht straks. Lekker lang vrij! Heb zelf nooit echt hinder gehad van het indalen bij de zwangerschap van dochter, herken de steekjes in de vagina wel, haha.

15. Plusje

Plusje Bekend lid

1 apr 2017
    709
    285
    63
    Mbt vaccin, assistente raadde nog aan wat andere apotheken te bellen. En ja ik heb er eentje die aangeeft dat het aankomende maandag binnen kan zijn. Dus ben benieuwd, al hou ik er rekening mee dat ze maandag bellen dat het toch niet gelukt is. Na 33wkn heeft het eigenlijk weinig zin dus we zien wel. Het is geen ramp/erg als t uiteindelijk niet lukt, wat de huisarts van @ShaYo al zei. Ik zou er dan ook niet rouwig om zijn.

Heel wat anders, ik heb gisteren en vandaag, zeker als ik sta, een heeel oncomfortabel drukkend gevoel. Echt een druk naar beneden toe. Haast ongikrampen, zonder dat ze pijn doen alleen die druk. Ik denk dat het wellicht met indalen te maken heeft? Herkent iemand dit ook? As dinsdag weer controle dus dan vraag ik het ook even na :)

16. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    @Plusje Ik had dat een aantal weken terug, en dat bleek een blaasontsteking te zijn..

17. Plusje

Plusje Bekend lid

1 apr 2017
    709
    285
    63
    Oooh, dat is heel wat anders inderdaad! Goed om te weten, ik hou het even in de gaten en check t ook nog even bij de vk. om evt. volgende week plasje inleveren. Thnx!

18. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    @Plusje Ik begin soms ook last van m'n buik te krijgen, inderdaad druk van onder. Soms lijkt het wel of haar voetje er al uit hangt haha :roflmao: Volgens mij kan het idd met de indaling te maken hebben, maar het is wel erg vroeg denk ik?

@ShaYo Lekker hoor! Ik moet zelf nog 5 weken werken, ben echt enorm aan het aftellen!

@Mich92 Ik ben het wel met je eens. Van mij hoeft die vaccinatie niet zo, maar ik kan me voorstellen dat anderen dit wel hebben. Ik hou onze baby gewoon de eerste maanden alleen voor mezelf :p

Ik heb vandaag een onzeker dagje. Vanmorgen ineens enorme rugpijn die bij mij opkomt tijdens stress (puur psychisch, maar doet VERREKTE zeer), ben zelfs naar huis gegaan van mijn werk omdat het gewoon echt niet ging. Waar het vandaan kwam weet ik niet, normaal 'denk' ik het ook zo weer weg maar was echt geen doen vandaag. o_O Heb de verloskundige gebeld, oxazepam opgehaald voor de zekerheid en toen ik thuis kwam heb ik echt enorm moeten overgeven van de pijn. Daarna in bed gaan liggen en gelukkig trok het weg zonder dat ik iets in heb hoeven nemen. Maakte me echt ontzettend ongerust om de kleine meid, bang dat het een lichamelijk reactie was op iets dat niet goed zit met haar maar ze bewoog toen ik in bed ging liggen heerlijk druk en vanavond ook weer. :)

Zijn de kamertjes hier al allemaal klaar? Ik ga morgen proberen nog een stukje te verven, en dan kan het decoreren beginnen! Volgende week even wat posters etc bestellen & de gordijnen ophalen en dan is het zo goed als af. Ben nu echt alle uitzetlijsten aan het nakijken of ik iets tegenkom dat ik nog mis of nog niet bij me is opgekomen. En nog wat kleertjes, want heb nog wat dingetjes nodig om wat setjes compleet te maken :rolleyes:

19. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Lekker hoor, dat aftellen tot verlof. Ik zit al bijna 3 maand thuis, dus voor mij maakt het dus niet uit :roflmao:.

Even een ander vraagje: Kun je van de een op andere dag striae krijgen?
    Ik smeer trouw mijn buik in, en gisteren had ik nog geen enkele streep.
    Nu sta ik weer voor de spiegel en echt een heleboel rode strepen op mijn buik.

Ben vandaag namelijk keihard met mijn buik op de stang van de winkelwagen geknald (hij was te zwaar voor mij, en met sturen reed ik daardoor tegen de muur op ipv door de deur en knalde heel hard met mijn buik in de duwstang), heb dus ook al de hele dag een zere buik. Kan het daardoor gescheurd zijn?:confused:

20. Merel82

Merel82 Actief lid

10 aug 2017
    156
    132
    43
    Vrouw
    De seizoenspiek van kinkhoest ligt in de zomer...

Deel Deze Pagina