Ik krijg geen meldingen meer, zo stom! Maar ik ben dus wel geweest! Was dit keer rustig! Volgende week ga ik op donderdagochtend ivm verjaardag woensdag. Die week daar op misschien woensdagavond, afhankelijk wanneer we vertrekken voor het vriendenweekend. Merk wel dat mijn banden het steeds minder leuk beginnen te vinden.. . Anders misschien een koffiedate met zoontje D.!
Ik ben ook in loondienst, maar heb wel bericht gehad van het UWV, dat mijn werkgever het heeft doorgegeven en dat het vanaf een bepaalde datum ingaat. Mijn werk zal mij gewoon betalen, maar UWV drukte me wel op het hart dat je dat zelf goed in de gaten moet houden omdat werkgevers er nog wel eens mee kunnen 'sjoemelen'.
Hebben jullie af en toe gekke bobbeltjes op jullie buik? Ik wel, elke dag, vooral smorgens en savonds. Ik zie het zelfs bewegen, echt grappig om te zien. Zal wel billetje of voetje zijn. Twee dagen geleden heb ik veel last van indalingspijn zoals steken in vagina, druk op bekken, lopen is niet prettig. Nu gaat het iets beter. Mijn babykamer is eindelijk af. Erg blij met het resultaat. Verder wat kleine aankoopjes doen, kleertjes wassen, etc. 15 mei is mijn laatste werkdag. ik kan bijna niet wachten!
Vanmorgen weer een groeiecho gehad, waar deze voorheen steeds heel gemiddeld was loopt de kleine nu 2 weken voor qua groei... Ze blijven het in de gaten houden met zeer regelmatige groeiecho's.. Hopelijk blijft het hier bij en loopt het niet nog verder op..
Wat een mooi cadeau! Ik heb mijn man 3 jaar geleden na de geboorte van ons zoontje een mooie leren armband gegeven met een zilveren stuk erin waarin ik zijn naam en geboortedatum heb laten graveren. Hij is er nog steeds erg blij mee en heeft deze regelmatig om. Verder druk geweest. Mijn zoontje moet geopereerd worden aan neus- en keelamandelen. Arm ding, de kno arts wilde dit wel voor mijn bevalling doen. De datum staat nu op 1 juni. Ik hoop natuurlijk dat hij eerder geholpen gaat worden. Maar best spannend allemaal. Verder moeten wij nog steeds een aantal dingen aan de babykamer doen. Muursticker moet er nog op, nog een paar dozen die uitgezocht moeten worden van ons 1e zoontje en alles netjes opruimen. Wassen komt in mijn verlof wel Zo´n zin in, nog 2 weken werken. De kleine man doet het gelukkig supergoed. 2 weken geleden een groeiecho gehad, ziet er prima uit volgens het boekje. Hij heeft net als mijn eerste zoontje onwijs veel haar. Ze had het voor de gein gemeten, en kwam op 97mm uit dus bijna 1 cm! hahaha. Benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat. Probeer echt wat vaker te komen gluren. Op 1 of andere stomme manier kan ik dus niet lid worden van de Facebookpagina...
Lekker! Ik kijk ook uit naar 15 mei, dat is ook mijn laatste dag. Heerlijk. Lekker soppen, schoonmaken en wassen, en natuurlijk uitrusten en lekker genieten. haha
Zo, weer een tijdje terug dat ik gereageerd heb. Het was toch geen striae gelukkig. De volgende dag was het weggetrokken, dus ik denk dat het gewoon mijn bloedvaten waren die erg op de oppervlakte waren te zien. Had toen ook een harde buik. Babykamer is af, wil alleen nog de tekst ‘Er was eens...’ boven de boekenplankjes laten schilderen. De andere spullen zijn bezorgd, de box staat nu ook al klaar in de kamer en is helemaal goedgekeurd door de baby van een vriendin. Vorige week ben ik verrast met een babyshower, super gezellig gehad en leuke cadeautjes gekregen. O.a een prachtige boxmobiel van baby’s only, een Koeka boxzak, een dooky, wagenspanner, boekjes, avent eerste bordjes (met zo’n antisliplaag eronder) en nog meer leuks. Oh en check de taart : Hebben jullie ook een babyshower gehad? Heerlijk dat jullie kunnen aftellen naar het verlof. Ik zit al 14 weken volledig thuis, dus voor mij mag die baby gewoon wel komen De eerste was heb ik gedraaid. 39!!! hydrofielen en dat allemaal ook nog gestreken, wat een werk. Zijn er nog anderen die last hebben van kuitkrampen ‘s nachts? Kreeg als tip van de vk om magnesium te slikken, dus dat heb ik vandaag maar gehaald. Hopelijk helpt het.
Hee meiden, Wow tijd geleden dat ik gereageerd heb. Sorry!! Heb even vluchtig bijgelezen. Hier pas allemaal ziek geweest thuis, had zelf longontsteking dus dat was echt geen pretje. Was zo beroerd. Gelukkig nu redelijk hersteld. Afgelopen week lekker midweekje weg geweest. Nu sinds een week, anderhalve week zoooo’n enorme pijn in mijn rechterheup. Echt niet fijn. Niets is meer fijn. Wat dat betreft kijk ik wel uit naar dat deze zwangerschap voorbij is. Hier moeten we nog best wat doen. De naam hebben we nog steeds niet, echt vervelend. Dan nog kaartje uitzoeken. Ga denk ik maar gewoon eens wat proefdrukjes bestellen haha. Verder wat kleine dingen ophangen in babyhoekje. Moet nog sokjes kopen voor de baby. En even kijken of er nog iets mist. Ik heb trouwens het bad van onze verloskundigepraktijk gereserveerd, zodat ik hopelijk thuis in bad ga bevallen. Lijkt me wel zo prettig met die bekken/heup klachten nu. Ben echt benieuwd. Verder wil ik graag een cord ring of navelveter gebruiken ipv een klem bij de navelstreng. En navelstreng laten uitkloppen. Verder niet echt veel dingen die in een geboorteplan moeten komen. De kleine is hier trouwens ook heel gemiddeld, hoofdje aan de kleine kant. Met 34 weken weer een groeiecho. Ben benieuwd. Ze heeft ook veel haartjes zagen ze met 30 weken. Hopelijk blijven ze een beetje zitten tot na de geboorte Hihi. Ben wel echt benieuwd naar jullie kindje, bevallingen en de namen die jullie gekozen hebben.
Hier afgelopen zaterdag een babyshower gehad, met een enorm heerlijke taart en 3600 andere hapjes Veel gekregen, en was een enorm gezellige middag @Nymeria Oh wat naar allemaal zo ziek, zeker longontsteking zelf Gelukkig weer beter, en hopelijk trekt de pijn in je heup nog weg. Snap dat een badbevalling dan als het beste klinkt idd. Hier gaat verder alles rustig, nesteldrang is taking over. Liefst ben ik de hele dag thuis met een emmer etc. in de weer. Nu de babyshower is geweest kan ik eindelijk alle spullen die nog nodig zijn zelf bestellen, dus binnenkort gaat de prenatal een mega order binnen krijgen Ik ben ook echt benieuwd naar alle bevallingen & namen.
@bruintj3 herkenbaar hoor, maar bij mij zijn het geen kleine bobbeltjes, soms echt een flinke bult, dat ik mij wel eens afvraag; voet, knie, elleboog, hand, of wat dan ook. Mijn buik gaat soms echt alle kanten op. Merk wel dat het de laatste tijd wat ongemakkelijker wordt en dat de baby nu echt groot wordt! @Bloomm valt mee toch? Kleintjes maken ook een groeispurt in periodes. Dus hopelijk valt het mee, en anders is het nog maar een schatting. @Vaatdoek spannend hoor met je zoontje! Hopelijk wordt hij gauw geholpen. En wat bijzonder zeg, al zo veel haar. Ook wel apart dat ze dat al kunnen zien, hihi. @Paris91 fijn dat het toch geen striae is! Leuk zo'n babyshower, bij mijn dochter toen ook enorm verrast, echt erg leuk! Die taart ziet er ook lekker uit. Snap dat als je allang thuis zit, de tijd toch wat langzamer gaat, en de baby wel mag komen. Nog heel eventjes!!! Hahaha dat strijken is vast een eenmalig iets.... @Nymeria Wat vervelend dat jullie allemaal ziek zijn geweest, hopelijk nu weer opgeknapt! Het wordt tijd voor mooier en warmer weer. Ik denk dat een bad heerlijk is. Vooral met bekken en rugklachten. Wil het zelf ook gaan proberen, maar dan in het ziekenhuis. Wij hebben ook nog geen jongensnaam, wel een meisjesnaam.. Vind het erg moeilijk. Al wel wat proefkaartjes besteld, maakt het ook wel een beetje echter als er een naam op staat, hihi. @Rosje83 wat leuk ook een babyshower! Fijn dat je het gezellig hebt gehad! Hier gaat het verder allemaal wel goed. Vandaag alweer 32 weken, vind de tijd echt heel snel gaan. Hoef nog maar 6 ochtenden te werken (werk de laatste 2 weken halve dagen, omdat ik het lichamelijk niet meer redt om 8 uur te werken). Heb afgelopen week krentenbaard gehad, in mijn gezicht ook nog eens, dus ook niet gewerkt (ivm besmetting mag dat niet; werk in het ziekenhuis). Het ziet er ook absoluut niet uit, dus blij om ook. Zaterdag vrijgezellenfeest gehad van mijn schoonzus, was erg geslaagd! Ze had totaal niets door. We zijn Amsterdam in geweest; escape room, fotoshoot op de wallen (echt OMG, ) en uiteten geweest. Daarna ben ik weggegaan, want voor mij was het genoeg en het was al half 12, haha. Een groot deel is toen nog op stap gegaan. Mijn broer ging die zelfde dag ook voor zijn vrijgezellenfeest. Dus ze hebben elkaar aan het eind van de avond nog even ontmoet en samen met een grote taxi naar huis. Ik wil graag een hemeltje kopen voor om de wieg. Heeft er iemand ervaring met zo'n piekstok? Kun je die verstellen, zodat je bijv. hem voor de wieg en het ledikant kan gaan gebruiken? Onze wieg is namelijk een stukje lager als het ledikant. Heb morgen een echo, voor de ligging van de placenta. Ik hoop echt heeeeel erg dat die ver genoeg van de ingang af ligt... Vond het eerst allemaal niet zo spannend, maar zie er nu wel een beetje tegenop; wat als...
@Mich92 Wat leuk dat je toch nog mee hebt kunnen gaan! Hopelijk hebben ze beiden een enorm leuke avond gehad Ik zal voor je duimen voor de echo, geloof wel dat 99% omhoog groeit toch? Snap wel dat je je er zorgen om maakt hoor, blijft spannend!
Hier ook zaterdag baby shower gehad. Werd mee uit eten genomen en erna gingen we poolen. En wat cadeaus gekregen. Was echt heel leuk. Ik had wel wat door. Want mijn man doet dan zo vreemd en ee n vriendin had zich versproken haha. Dat soort dingen heb ik altijd snel door. Ook met mijn vrijgezellen feest toen. Verder heb ik sinds een week felle steken van onder. Had ik bij mijn zoontje ook en toen was hij ingedaald. Buik is ook een stuk lager nu. Voor zekerheid maar laten testen op blaasontsteking. Maar denk dat dat het niet is.
Ik heb mijn babyshower 3 weken geleden al gehad. Vroeg, omdat iedereen weekendjes weg is in deze periode, maar daardoor echt helemaal onverwacht! Ik heb altijd gezegd dat ik het niet wilde maar het wel leuk vond om met elkaar lekker te eten, en dat was zo! Alles blauw, heerlijk eten en met elkaar hebben ze een groot cadeau gegeven: een Wishbone bike! Ik heb een spaarvarken gehad met briefjes: iedereen heeft een naam en datum opgeschreven en die mag ik pas na de bevalling kapot slaan! Morgen hebben we de 34wk echo al bij 33/2 ivm drukte in het ziekenhuis. Ook ik voel alleen maar ‘hele lichaamsdelen’ uitsteken Haha! Ik voel al 3 weken iets groots en hards boven mijn navel, ik hoop zo dat het nu zijn billen zijn en niet keer zijn hoofd! De messteken ‘in’ mijn vagina blijven helaas, ondanks mijn verlof/rust. Ben ook heel benieuwd of ze morgen zien dat hij al ingedaald is (met zijn hoofd hoop ik)!
Klinkt allemaal heel gezellig meiden, die showers! Ik verwacht er geen, en hoeft ook niet van mij Namen zijn we zo goed als over uit. Zijn er 2 overgebleven die eigenlijk best op elkaar lijken kwa uitspraak, alleen het achterste gedeelte is anders. Dat maakt de ene oudfries/germaans en de andere wat meer exotisch. We neigen allebei naar de exotische variant, maar in mijn achterhoofd is steeds een stemmetje of het misschien niet té is. Maar het is zeker geen 'geknutselde' naam. Als je het niet zou weten waar het vandaan komt, zou het best een oufriese onbekende naam kunnen zijn lichte twijfel blijft. Misschien voor beide maar een proefkaartje aanvragen, misschien helpt dat.. Wat vinden jullie trouwens 'duur' voor een kaartje? Heb er nu 1 en die is omgerekend rond de 2,30 euro per kaart als je er 100 neemt (dit is inclusief druk-envelop- en verzendkosten, maar zonder postzegel). Is denk ik gemiddeld?
Ik heb ook beide namen toen op een geboortekaartje gezet, en voor ons was meteen duidelijk welke het moest worden. Zo'n gek idee is dat dus niet! Kaartjes vind ik gewoon sowieso duur, wij hebben hem helemaal zelf ontworpen en dan is hij €2,05 per kaartje geloof ik, ex envelop en postzegel. Gaat gewoon een hoop geld kosten hahaha maar ach, ik wil ze toch versturen.
De kaartjes die wij ontwerpen hebben komen vandaag binnen, ben heel benieuwd. Het maakt het wel echt echt... kosten zijn ook hier zo'n 2.50 exc verzenden, maar ik ben dan ook wel een pietlut en wil het graag naar mijn zin hebben . Mijn placenta ligt ver genoeg van de bmm af!! Wat een opluchting. Baby lag ook al erg diep in mijn bekken, vandaar dat ik laag draag dit keer, haha.
Wauw wat een prijzen voor de kaartjes. Echt serieus niet bij stil gestaan omdat wij alleen de postzegels moeten kopen. Hier ook geen babyshower en ook geen behoefte aan. Babykamer is bijna klaar met verven en dan van het weekend de meubels erin. Eindelijk