Was een tip van mijn diëtiste! Gewoon een handige tabel, zonder poespas en met richtlijnen/indicaties. De app GezondGroeien van het Voedingscentrum is ook handig. Zie screenshot over salami...
Ik hoop het zo.. Ik ben vandaag precies 6 weken. (als ik uitga van de 1e dag van mijn laatste menstruatie, heb geen ovulatietesten gebruikt).
De Nutricia app is ook handig, kan je voedsel intikken en krijg je advies en uitleg waarom je iets wel of niet mag
Hoi allemaal! Mag ik erbij? Ik ben vandaag 6.3 wk zwanger en heb afgelopen dinsdag de eerste echo gehad en dat zag er niet goed uit. Wel een dooierzak en vruchtzak maar geen vruchtje. De gyn zei al helaas geen hartje of vruchtje te zien toen ze uiteindelijk ergens langs de rand toch een stipje zag flikkeren maar het was niet op te meten verder en dus te klein voor de zwangerschapsduur. Ik voel me al vanaf 4,5 week enorm onzeker en totaal niet zwanger. Met 3.3 wk al een positieve test (weet exact hoe ver ik ben ivm cryo tp). Ik heb een grote hematoom in mn baarmoeder zei ze, ze was verbaasd dat ik geen bloedverlies had (geen druppel, ook geen bruinverlies) en een cyste van 3,5 x 3,5 cm in mn eierstok. We hebben een zoontje van 1jr10mnd (ivf cryo tp 3). En dit was pas de eerste cryo na de verse tp van onze nieuwe ivf poging. Ik was zo blij de eerste dagen dat het zo snel raak was maar vanaf 4,5 week is de onzekerheid toegeslagen en ben ik alleen maar aan het stressen. Vanaf de echo dinsdag ben ik wel wat gekalmeerd en ik hoop heel erg dat er morgen wel een vruchtje te zien is. De afgelopen twee avonden voor het eerst een beetje een afkeer van eten maar aangezien ik bij mijn zoontje HG had van 5 wk tot aan de bevalling stelt het me niet gerust dat ik nu niet echt zo misselijk ben. Deze hele zwangerschap voelt gewoon zo totaal anders dat ik er een hard hoofd in heb dat het goed komt. Mijn uitgerekende datum is 18-6 trouwens.. Liefs xxx
Hoop het ook. Kan zijn dat je nog geen hartje ziet. Maar weten dat het op de goede plek zit zal al fijn voor je zijn denk ik. Succes !
@Paris91 spannende dag vandaag! We hebben al te veel slecht nieuws gehad dus die echo gaat gewoon goed zijn! @Snoetie welkom en balen van die eerste echo.. Kan het nog wel gewoon goed zitten? Hier vanochtend voor het eerst misselijk geweest moest er echt bij gaan zitten.. gelukkig net niet hoeven spugen maar het scheelde niet veel.. net meteen naar de winkel geweest voor crackers
@Snoetie welkom! Wat ontzettend naar om te horen dat er geen vruchtje zat. Verwachten ze morgen wel meer te kunnen zien?
@Paris91 Ik vind het niet sporten echt verschrikkelijk. Normaal sportte ik 5-6 keer in de week, nu heb ik sinds vorige week donderdag niets gedaan Ga vandaag maar eens proberen hard te lopen. Ik werk alleen ma/di/wo dus ik hoop op vrije dagen iets meer energie te hebben om wel te gaan, op werkdagen lig ik alleen maar vermoeid op de bank. Succes vandaag met de echo. Wees niet meteen heel ongerust als je geen hartje ziet, als je al 2 dagen minder ver bent hoeft hij nog niet te kloppen hè! Ik mag ook om 10:40. Vind het erg spannend hoor. @ShaYo Ja hartig merk ik ook wel idd, al moet ik zeggen dat ik niet eens zoveel trek heb in patat, ik merk gewoon dat ik dat het beste weg krijg van de afgelopen dagen Ik heb ook wel echt een fruit-craving, de meloenen zijn hier dalijk denk ik niet aan te slepen! @Snoetie welkom meid, ga voor je duimen dat alles goed zit! Hier nu lekker weekend, hoop dat ik wat voor elkaar ga krijgen en niet alleen maar wil slapen Zometeen de eerste echo! Zin in, maar wel heel spannend!
@ShaYo hier ook te zwaar helaas. Bij mijn zoontje ook al en ben toen maar iets van 5 kg aangekomen. Viel eerst namelijk af door minder eetlust enzo. Was na de bevalling juist 10 kilo kwijt. Hoop stiekem dat het nu weer zo gaat. Ik heb nu ook al minder eetlust. En soms juist ineens mega honger. Echt stom. Vanmorgen paar Keer moeten kokhalzen. Nog niet misselijk gelukkig. Salami/chorizo heb ik altijd gegeten. Vind er zoveel verschillende verhalen over. De een zeg het is gerookt dus mag wel en de ander zegt nee het is rauw.
Hier na de vakantie vandaag weer aan het werk gegaan. Half uur eerder opgestaan (5:30, bah!) om rustig te kunnen ontbijten ipv gehaast in de auto. Lading crackers en rijstwafels in mijn auto en werklade gepropt! Gisteren begonnen met MvM potjes vullen. De geur van het chemische middel in die blauwe flessen is smorgens niet te doen! Getver! Dus ik heb manlief gevraagd mijn kannetje vanmorgen te legen
@Rosje83 en @Paris91 succes vandaag met de echo. Hopelijk allebei een mooi kloppend hartje te zien. @Snoetie wat spannend allemaal zeg. Hoop dat je morgen toch een klein vruchtje met kloppend hartje zal zien.
Ja verminderde eetlust heb ik ook wel hoor! Heb nergens echt trek in, en zit heel snel vol. Heb ik wel liever dan dat ik alles eet, want met niet sporten erbij gaat het anders veel te hard
Hahaha same here, vriendlief doet het ook voor mij in de ochtend anders trek ik het echt niet Kam tegen hem zeggen dat hij niet de enige is