Wij hadden 10 maanden tussen de jongste 2. Ook geen duowagen. Wel zo'n buggy even geprobeerd, maar ik vond het niks. Onze zoon ging in de draagzak en dochter in de kinderwagen.
Ja ik wil een filmpje gaan maken met Mn 2 kindjes en wat beelden van de eerste echo. Hopelijk mag ik deze filmen, zou leuk zijn!!
Alleen mijn moeder weet het. En de ouders, zussen van mijn partner en mijn broers gaan we rond de sinterklaas aankondigen. dan ben ik 11 week zwanger als het goed is. ik zit nog te bedenken hoe ik ze kan verrassen met een cadeau. liever orgineel. We gaan week daarop vrienden en dan collegas als laatste vertellen.
Tussen de oudste 2 zit net geen 2 jaar. Wij hebben toen via marktplaats goedkoop een duowagen kunnen kopen. Wij hebben hem veel gebruikt, kan het iedereen aanraden!! Tussen nummer 2 en 3 zit dalik bijna 3 jaar, maar denk dat ik hem dan nog wel ga gebruiken, ik moet iedere dag naar school lopen en als de middelste dan geen zin heeft, is het wel makkelijk.. maar eigenlijk hoop ik dat ze dan graag op haar loopt iets mee gaat..
Wij hebben een Easywalker Harvey gekocht (erg vroeg, maar was een mooie aanbieding en kan nog afbesteld worden ). Deze kan later evt omgebouwd worden naar duowagen, al weet ik niet wat ik ervan vind om de bak onder het zitje te hebben zegmaar. Maar dat is een zorg voor later
Wij hebben na de geboorte van de 2e een duowagen gekocht in tandemmodel. We hebben hem voornamelijk de eerste paar maandjes gebruikt. Dat ze achter/ onder elkaar zitten is erg fijn. Zo blijf je lekker wendbaar. Daarnaast hebben we onze joolz gehouden met plankje, persoonlijk had ik achteraf die duowagen niet nodig gehad maargoed dat zeg ik nu terwijl ik er toen wellicht wel tegenaan was gelopen als ik hem niet gehad had. Nu bij de 3e is er iets meer dan 1,5 jaar verschil dus zullen we hem wat meer gaan gebruiken omdat onze 2e niet zo snel loopt als onze eerste. Misschien loopt hij dan pas net en is een plankje verre van ideaal.
Leuk zeg! En dat zal toch wel mogen? Wij hebben t ook gedaan bij vorige zwangerschappen. Ik wil voor familie denk ik foto maken van onze kinderen die het boek "mama wat zit er in je buik" gaan lezen. En miss foto met de echo erbij en met een test misschien. Ze weten het zelf nog niet eens en wil proberen voor de kindjes zelf zo lang mogelijk geheim houden haha. Duurt allemaal al zo lang.
Hier weten mijn ouders het, doordat de kleine meid riep mama babybuik. En dat gisteren blijkbaar de gehele dag geroepen heeft. Ik herken het moe zijn. Elke middag kak ik in en probeer dan even met mijn dochter te slapen maar dat lukt meestal niet. Ik weet nog niet hoe we het verder bekend gaan maken. Wacht eerst de echo af
Hier weet nog niemand het en ik denk ook geen vermoedens.. we vertellen het na de echo dus dat duurt nog even. Mijn vader en schoonvader zijn een paar dagen na de echo jarig dus doe krijgen nog een extra cadeautje en daar doen we een echo in. Mijn moeder weet ik nog niet hoe we het gaan vertellen.. we krijgen er ieder moment een neefje bij dus ik denk dat ik een cadeautje ga geven wat handig is en ze dan laat raden voor wie het bedoeld is.. Bij mijn schoonmoeder twijfel ik nog die gaat namelijk helemaal uit haar plaat van enthousiasme. Of ik koop een doosje bonbons en doe daar een briefje in met 'eet op mijn mama wil niet de enige zijn met een dikke buik. Of en dat is misschien leuker.. ze zijn van de spelletjes en dan gaan we een uitbeeld spel doen waarin ik uitbeeld dat ze oma wordt dat gaat dan even duren voordat het kwartje valt.
Wat een leuke ideeen! Dat spelletje lijkt me heel leuk. hier zijn ze totaal niet van de spelletjes dus ze zouden zich meteen af gaan vragen waarom we een spelletje zouden doen. Mijn ouders weten dat we een 3e willen dus ik vermoed dat als er straks een cadeautje 5dec voor hun is dat ze al weten dat het van ons komt hihi
Hier weet niemand dat we plannen/wens voor een 3e hadden. Niet nu in ieder geval. Schoonfamilie weet het al. Vorige week waren ze hier en we zien ze niet zo vaak in real life omdat ze wat verder weg wonen. Ik weet nog niet zo goed wanneer we het mijn familie vertellen. Aan de ene kant denk ik na de echo dan ben ik bijna 7 weken. Maar aan andere kant wil ik ook nog wel wachten. Vind t echt lastig. Het is ergens ook fijn als ze het weten haha. Ga in ieder geval even de eerste echo afwachten.
Vandaag besloten om het mijn schoonouders met 8 weken te vertellen. Op dinsdag heb ik een echo en op zaterdag gaan we met hun op vakantie. Ik laat mijn dochter haar schoentje zetten en als iedereen slaapt doe ik in hun schoenen ook een cadeautje met een gedichtje. Mijn ouders weet ik nog niet zo goed wanneer. Het liefst morgen maar mijn vriend vind dw periode van het vertellen dan zo groot.
Vanavond het met zusje, zwager, vader en moeder verteld. Ik had ze allemaal een eigen kraskaart gegeven met een geluksmuntje. Mijn vader was de snelste en die riep keihard ‘neeeeeeee echt? Ik word opa!’ waarna mijn moeder stopte met krassen en begon te huilen. Te schattig!
Ja bij mij thuis ben ik de eerste! Ondanks mijn 30 jaar ook de eerste in de vriendengroep van mijn ouders: zij waren 18 toen ze trouwden en 20 toen ik kwam.. de rest zit nu in de fase dat de kids op de middelbare zitten. Mijn moeder roept al jaren graag oma te willen worden.. vanaf dat ik 20 ben Haha. Het leuke is dat ook ik nu een vier generatiefoto kan laten maken voor mijn kleintje, net zoals toen ik klein was: mijn grootouders leven nog. Die gaan we het volgend weekend vertellen! Bij mijn vriend heeft zijn broer twee jongens van 14 en 16, dus ‘oma’ mag opnieuw wennen aan de luiers.
Hoi dames! Voor diegene die mijn verhaal een beetje gevolgd hebben: Gistermiddag om 1600 bloed gaan prikken en ondertussen dat we op de uitslag zaten te wachten, werd er al een inwendige echo gemaakt. Hierop was nu een nog iets duidelijkere opheldering (1 mm gegroeid tov vorige echo) te zien die duidt op een hele prille zwangerschap! De dokter was gematigd positief, maar ze wilde toch nog graag op de bloeduitslag wachten. Dat duurde twee uur.... Dat was volgens haar een goed teken, want hoe langer het duurt, hoe hoger het hcg oploopt!! Uiteindelijk kwam ze met het verlossende antwoord, hcg gestegen naar 12198! Netjes verdubbeld dus en ze is nu hoopvoller! En wij ook!!! Vrijdag mag ik me weer melden voor een echo, tot dan alles goed in de gaten blijven houden want het kan alsnog allerlei kanten op gaan. Maar we zijn positief en hopen vrijdag een vruchtzakje te zien waar iets in zit!! Ik durf nu dus op het lijstje te staan , wie wil mij er op zetten? 30 jaar, tweede kindje. 24/06 blijft uitgerekende datum totdat we meer zekerheid hebben/termijnecho!
@MiniMiNo wat fijn zeg, het ziet er goed uit zo Wij vertellen het hier nog niet dat doen we pas rond de 10 weken, dan namelijk de familie bij elkaar. Bij de vorige zwangerschap was iedereen op de hoogte vanwege het ivf traject, het nu gelukkig geheim kunnen houden. Lijkt me leuker om het in het echt te kunnen vertellen, dan het weer via de telefoon te moeten vertellen. Maar als ik de verhalen zo lees van enthousiaste reacties wordt het wel steeds lastiger om zolang te wachten
@MiniMiNo echt super fijn dat er nu iets te zien was! En flink hcg haha. Hopelijk vrijdag weer een stuk duidelijkere echo!