16 t/m 30 juni 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door xMeliisz, 4 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    @Vaatdoek Ja best wel.. Meer dan de helft van de jongetjes overlijdt voor hun 10e levensjaar dus het is best een heftige ziekte. Mijn vader heeft het 'geluk' gehad dat hij de 44 heeft gehaald. We hebben ook de optie van PGD (soort van IVF, met een prenatale test voor terugplaatsing), maar we wilden het eerst op de natuurlijke manier proberen :) Heb er redelijk wat vertrouwen in, 75% dat het goed zit maar het blijft spannend :|

Hepatitus B is ook wel heftig inderdaad, wat fijn dat het voor jou en de kleintjes geen kwaad kan! Hebben onderzoeken uitgewezen dat het niet erfelijk is als ik het goed begrijp?

Haha dat lijkt me echt zwaar, ik ben al zo moe met goede (nacht)rust :p Hoe oud is je zoontje nu?

Vaatdoek vindt dit leuk.
  2. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    @Anonise Ja klopt! Net als bij de NIPT test halen ze foetale DNA uit mijn bloed en daar kunnen ze het met 8 weken al in zien! Gelukkig maar anders hadden we nog langer moeten wachten. Tot nu toe valt het me nog mee moet ik zeggen, soms even kleine paniek maar denk dat dat pas echt komt als het een jongetje is omdat het dan natuurlijk 50/50 wordt. :)

@linatje jeetje dat is heftig zeg! Wel mooi dat ze tegenwoordig zoveel kunnen doen bij dit soort problemen!

linatje en Anonise vinden dit leuk.
  3. bruintj3

bruintj3 Actief lid

22 apr 2017
    141
    190
    43
    Vrouw
    Dus er is niks aan de hand.
    Ik probeer positief te denken.

Meisje80, MicroRNA en Anonise vinden dit leuk.
  4. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    G
    Gelukkig. Moest vanmorgen nog aan je denken, gisteren vergeten te antwoorden.

Maar symptomen komen en gaan meid, je lichaam kan ook een beetje gaan wennen aan het hormonen. Probeer vertrouwen te hebben in je lichaam & niet meer te testen vanaf nu. Het heeft namelijk geen zin meer en zegt echt niets over het verdere verloop van je zwanerschap.

Af en toe gewoon even hier je hart luchten :rolleyes:

bruintj3 vindt dit leuk.
  5. Meesje84

Meesje84 Actief lid

15 sep 2012
    208
    23
    18
    NULL
    NULL
    Bruintj3 mooie test hoor :thumup:

bruintj3 vindt dit leuk.
  6. Jorohi

Jorohi Actief lid

17 sep 2017
    175
    89
    28
    Vrouw
    Ik ben al 1 kg aangekomen

7. Jorohi

Jorohi Actief lid

17 sep 2017
    175
    89
    28
    Vrouw
    Hahaha terwijl overal staat dat de meeste vrouwen ivm misselijkheid zelfs afvallen het eerste trimester!

8. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Haha ja ligt er dus aan of je misselijk bent of niet. Ik merk zelf ook dat er iets bijgekomen is, maar ik heb dan ook een enorme obstipatie weer, dus geloof dat het ook wel een beetje daaraan ligt :D

9. Plusje

Plusje Bekend lid

1 apr 2017
    709
    285
    63
    Jeetje wat ben ik moe. Ik vind wintertijd altijd al niet leuk, maar dit slaat echt alles.. meer dames last van?

10. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Jeetje rosje83, lijkt mij toch onwijs spannend zeg, hopen op een meisje! Mijn vriend is drager van cystic fibrosis, ik heb me destijds ook laten testen of ik dat ook was. Dat was niet het geval, dus onze dochter kan nu ook alleen drager zijn.

11. Jorohi

Jorohi Actief lid

17 sep 2017
    175
    89
    28
    Vrouw
    @Rosje83 ja dat merk ik ook, mijn broeken zitten strakker bij de band. Dit kan natuurlijk geen baby zijn dus zijn echt de darmen. Is wel lelijk want met een te strakke broek aan en een shirtje erop....

Ik ben een beetje weeïg, moet regelmatig wat eten. Heb een paar keer vlagen van misselijkheid gehad. Ook merk ik dat als ik kan uitslapen dat ik dan ook echt uitslaap! Vandaag werd ik om 10:45 wakker, dit haalde ik in mijn puberjaren misschien maar de laatste jaren was het op z’n laatst 8:30-9:00. Lichaam heeft dus meer slaap nodig.

Ik ben nu een poetsdag aan het houden, altijd leuk maar ook zo nodig!

12. Pienelientje

13 okt 2017
    96
    70
    18
    Vrouw
    Hihi je bent niet de enige hoor.
    Ik heb er doodleuk al 1,5kg aangegeten!
    Bij mijn dochter 22kg aangekomen totaal en bij mijn zoontje 3kg bij 38weken...
    heb ook erg veel trek net als bij mijn dochter maar ben totaal niet misselijk en bij mijn dochter was ik juist erg ziek en bij mijn zoon niet.

Heb al een paar weken het vermoeden van een meisje maar vannacht gedroomd over een doos boven mijn hoofd waar blauwe ballonnen uitkwamen, toen ik zei neeeh dat kan niet hoor ik krijg een meisje, bleven er toch elke keer blauwe ballonnen uitkomen.
    Ik heb bij mijn zoontje ook over blauwe ballonnen gedroomd dus ik vermoed toch dat ik over een paar weken te horen krijg dat ze een klein piemeltje zien op de echo hihi

Muzieknootje, Jorohi en Rosje83 vinden dit leuk.
  13. Merel82

Merel82 Actief lid

10 aug 2017
    156
    132
    43
    Vrouw
    @Rosje83 supermoe, zou de hele dag kunnen slapen!!

14. Merel82

Merel82 Actief lid

10 aug 2017
    156
    132
    43
    Vrouw
    Bedoel @Plusje

15. GailH90

GailH90 Actief lid

4 mei 2015
    395
    67
    28
    Van 07.00 -12.00 zit ik vol energie en daarna kak ik helemaal in.

vandaag bij de longarts geweest, super blij want ik heb groen licht gekregen om bij de vk te blijven ipv naar de gyn te moeten :)

Rosje83 vindt dit leuk.
  16. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Fijn @GailH90!!

Hier de eerste kilo ook al te pakken maar hopelijk door obstipatie... ik eet niet veel meer of minder dan anders, ben ook niet erg misselijk.
    Moe valt ook mee, op deze manier is het wel vol te houden.

Ik twijfel nog over MvM. Zijn er al dames gestart?

17. bruintj3

bruintj3 Actief lid

22 apr 2017
    141
    190
    43
    Vrouw
    Vanmorgen en vanmiddag zat ik vol energie. Tot 16:00 uur begon ik misselijk te worden na cafeïnevrije koffie met koekje en werd ik erg moe. Daarna deed ik een middagdutje. Toen ik wakker werd bleef mijn misselijkheid aanhouden. Uiteindelijk ging ik braken! Ik heb moeite met eten koken.

18. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Ik ben al een hele tijd niet op de weegschaal geweest en weet door de verhuizing ook niet in welke doos deze zit en waar die gebleven is.
    Werkelijk geen idee of ik ben aangekomen.

Mijn buik is s'avonds onwijs opgezet. Heb continu honger en nadat ik gegeten heb (gewone maaltijd) ben ik een klein beetje misselijk. Heb nu al meer kwaaltjes dan met mijn dochter :rolleyes:

19. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Mvm wil ik mee starten vanaf eind november als de echo goed is en wij terug zijn van vakantie. Ben dan wel 9 weken.

bruintj3 vindt dit leuk.
  20. ShaYo

ShaYo Actief lid

13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Ik ben inmiddels 1,5 week gestart met MvM. Zeer kleine moeite! Als je snel misselijk bent misschien een nieuwe fles even een uurtje zonder dop laten staan, zodat de chemische lucht kan ontsnappen.

Hier weinig kwalen. Ik heb energie voor tien van 06:00 tot 20:00 en daarna raak ik in coma. Haal met moeite om 21u de trap naar boven :roflmao:. Ik duik dan eerst in een warm bad omdat ook mijn buik opgeblazen en gespannen is (broek los in de file naar huis). Daarna non stop tot de wekker van 5:50 in coma. Overdag op het werk merk ik dus eigenlijk niet dat ik zwanger ben.

Niet misselijk, ik ruik alleen veel sterker. Ik moet wel elke 2 uur wat eten anders word ik helemaal dizzy.

Vanavond om 20:45 uur een echo en intake bij de VK. Kijken of we weer zo’n mooi hartje gaan horen als vrijdag of dat mijn darmen nu te veel lawaai maken Haha..
    Ik ga even een dutje doen, anders val ik in coma bij de VK!

Deel Deze Pagina