16 t/m 30 juni 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door xMeliisz, 4 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tranquila

Tranquila Bekend lid

23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Dat begrijp ik. Hopen dat die onzekere tijden gauw over zijn.

2. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Hier zelf nog niks voor de baby gekocht wel al iets gekregen van mijn beste vriendin. We willen na de eerste echo ons eerste ding voor de baby uitzoeken. We weten alleen nog niet zo goed wat. Ik vind deze lijn van prenatal heel mooi maar twijfel of het niet te warm is voor een zomerkindje.

Bijgevoegde bestanden:

3. MiniMiNo

MiniMiNo Actief lid

11 mrt 2015
    130
    60
    28
    NULL
    NULL
    Hoi dames!
    Zal me ook nog even kort voorstellen! Woon in het zuiden van het land met mijn vriend en ons zoontje (wordt volgende week 2!). Vanwege mijn chronische ziekte sta ik onder controle bij de gynaecoloog. Vabmiddag weer geweest, dus zal meteen een update plaatsen hoe het was (echo #4).

Wat betreft de Facebook groep, daar wil ik pas in als echt 1000% zeker is dat ie op geheim staat . Want de screenshots die hier gedeeld zijn, zijn voor iedereen zichtbaar.

Mijn update:
    Vanmiddag weer voor een echo geweest, deze keer geen bloedprikken.
    Op de echo was duidelijk een groter vruchtzakje te zien dan afgelopen zaterdag, maar nog geen vruchtje. De gynaecoloog zei dat we eerder rekening moeten houden met pas 5 weken zwangerschap ipv bijna 7! Het vruchtzakje zit goed ingenesteld boven in mijn baarmoeder en heeft de vorm van een eclaire ! Ze kon ook nog niks zeggen over een eenling of een meerling.
    13e had ik eigenlijk weer een afspraak, maar deze verplaatst naar 20//11 in de hoop dan meer te kunnen zien. Voor nu blijft het spannend en moet ik bij het minste of geringste bellen. Spannend!!

Meesje84 en jesuismarie1987 vinden dit leuk.
  4. MiniMiNo

MiniMiNo Actief lid

11 mrt 2015
    130
    60
    28
    NULL
    NULL
    De eclaire

Bijgevoegde bestanden:

Jorohi vindt dit leuk.
  5. Nymeria

Nymeria Bekend lid

5 okt 2017
    670
    656
    93
    Vrouw
    Oh jeetje ik schrik van die andere fb groep zeg. Ik had me daar ook aangemeld. Helemaal niet op gelet of ie geheim was of niet.
    Heb nog niets van iemand gehoord maar hoop ook echt dat niemand gezien heeft dat ik me daar heb aangemeld. Het is verder nog helemaal niet bekend namelijk haha.

Hier komt de echo dichtbij. Ik ben ergens wel redelijk overtuigt dat alles goed is maar pffff vind het ook mega spannend. Toch ergens wel beetje bang dat er geen kloppend hartje is. Ook al heb ik er een goed gevoel over.
    Heb ook weinig kwaaltjes. Wel s avonds enorm moe en intens koud hele tijd. Maar voor de rest nog niet echt. Nouja ik geniet er maar van haha.

6. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    @indy90 Hou er rekening mee dat een newborn zichzelf nog niet goed warm kan houden. Als dit pakje niet dik gevoerd is lijkt het me prima voor de zomer. Al is het maar omdat het in juli ook zomaar 18 graden kam zijn
    Wij hebben nog niks gekocht. Gezien voorgeschiedenis denk ik dat we misschien wel wachten tot na de 20 wrken echo...

@MiniMiNo Kan het kloppen dat je pas 5 weken bent ipv 7? Afwachten tot de 20e is best lang!

MiniMiNo vindt dit leuk.
  7. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Nee inderdaad dacht ik ook al.

8. MiniMiNo

MiniMiNo Actief lid

11 mrt 2015
    130
    60
    28
    NULL
    NULL
    Als ik echt een late eisprong heb gehad, dan wel.
    17/09 Was eerste dag laatste menstruatie. Op 17/10 had ik een positieve test. Mijn cyclus schommelde de laatste maanden tussen 24 en 32 dagen. We laten ons verrassen en wachten geduldig af...

9. Pienelientje

13 okt 2017
    96
    70
    18
    Vrouw
    Nee hoor te warm is kleding niet snel voor een newborn. Ik heb dat pakje ook gehad voor mijn zoontje en is vrij dun maar wel fijn in gebruik. Stond ook heel mooi zon natuurtint

indy90 vindt dit leuk.
  10. Tranquila

Tranquila Bekend lid

23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Dit pakje had ik ook voor ons zoontje geboren in juli en kon prima niet op alle dagen natuurlijk. De ene dag was warmer dan de andere. Ik vind deze lijn ook geweldig!

11. Pienelientje

13 okt 2017
    96
    70
    18
    Vrouw
    Meiden, vond het zo leuk wil het toch even met jullie delen.

Ik heb bij Ali een Barbie gekocht voor 3,5euro om mijn kindjes uit te leggen dat er bij mama een baby in de buik zit. Wellicht geven we het voor 5dec met een rijmpje erbij ofzo maar dat weten we nog niet...

Heb hem net ontvangen en hij is erg mooi!
    Wist niet eens dat het bestond een zwangere Barbie!

Bijgevoegde bestanden:

Sandywich, MiniMiNo, Emsy en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. dddddddddddd

dddddddddddd Actief lid

10 mei 2016
    129
    24
    18
    Vrouw
    Hoi dames hier hobbelen we door, elke avond ben ik blij dat er een dag voorbij is want vanaf s'ochtends vroeg tot s'nachts dat ik opsta voor de fles van mijn zoontje voer ik een race tegen de honger, altijd moeten eten (zonder trek) is echt vermoeiend en als ik echt niet meer kan moet ik overgeven en voel me erg ellendig. Nou gelukkig dinsdag middag de echo,heb er een goed gevoel bij maar het blijft spannend en ben ook heel benieuwd hoe ver ik ben!!

13. Pienelientje

13 okt 2017
    96
    70
    18
    Vrouw
    Jeetje wat vervelend, had je dit bij je zoontjes ook zo? Lastig hoor.

14. ShaYo

ShaYo Actief lid

13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Haha ja! Afgelopen zomer al! Toen waren we in Noorwegen en kon ik een licht grijze wollen babydeken van Røros Tweed niet laten liggen.. Verder wacht ik de uitverkoop van de winterkleertjes af om misschien al iets voor volgende winter te scoren. Dragen ze dan rond de maat 68 bij een half jaar?
    Verder heb ik wel een naaimachine gekocht! Na mijn studententijd de deur uit gedaan, maar nu spijt van. Alle dekentjes, lakentjes, vlaggenlijn, boxkleed en babynestje ga ik zelf maken. Puur therapeutisch ;)

15. GailH90

GailH90 Actief lid

4 mei 2015
    395
    67
    28
    Leuk! Ik maak ook alles zelf!

Ik heb vandaag op de ouders natuurlijkbeurs een zijde romper en strikmuts gekocht. Kon het niet laten ☺️

Verder ben ik heel misselijk en zonder de medicatie gooi ik alles eruit.

16. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Hier ook gestart met medicatie hoop dat het wat gaat helpen. Ook inderdaad de hele dag moeten eten, had ik bij m'n zoon ook. Vooral warm eten gaat goed. Droom de hele dag over pizza, pasta, lasagne enz :p

17. Tranquila

Tranquila Bekend lid

23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Erg leuk! Ik heb hier voor mijn zoontje het boek ‘Mama wat zit er in je buik?’ gekocht.

@ShaYo dekentjes heb je nooit genoeg aan!

Ik heb hier vandaag zin in cupcakes, taart en gebak maar had geen puf om iets in huis fe halen misschien maar beter ook:roflmao:

18. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Maat is echt per kindje verschillend. Mijn dochter ging in de winter net over van 56 naar 62. Bij de geboorte had ze ook echt maatje 50 en zelfs maatje 44 had gepast.

19. ShaYo

ShaYo Actief lid

13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Ik verwacht een grote baby, maar dat is een pure aanname door overgewicht, grote kans op zwangerschapsdiabetis en dat we beide rond de 4450 gram waren en 53 cm.. bij precies 40 weken! Ik hoop dat ik het mis heb, iets kleiner lijkt me prettiger ;)

20. Pienelientje

13 okt 2017
    96
    70
    18
    Vrouw
    Maat kan inderdaad erg verschillen.
    Mijn dochter was ruim 4000 gram, mt 56 en met 6mnd droeg ze 68.
    Mn zoontje woog 2800gram, maatje 50 en droeg ook bij 5,5 maand maat 68 dus zelfs geboortegewicht hoeft niet veel te zeggen haha

Deel Deze Pagina