Bij het aanvragen van de kraamzorg via VGZ moest ik zo lachen. In de volgorde van vragen: "Wat is u voornaam?" "Wat is u meisjesnaam?" "Wat is u geboortedatum?" "Heeft u huisdieren?" Ik keihard lachen.. "Waarom lacht u mevrouw?" Nou.. u was bezig met mijn NAW gegevens en dan verwacht je eerst adres, naam van de vader, etc. Maar u vraagt direct naar mijn huisdieren. Blijkbaar heeeeeeeel belangrijk. Mijn kleine witte hondje van 10 jaar is waarschijnlijk tijdens de kraamweek bij mijn ouders. Maar ook dat moesten ze weten: als er huisdieren in huis zijn of (ooit) in huis zijn geweest, kan een kraamverzorgende met een allergie of angst niet bij ons komen werken. Dus ook als mijn kleine moppie er niet is. Nooit aan gedacht! Maar gelukkig vroeg ze ook naar mijn wensen. Aangezien ik een medisch geval ben met een speciaal strikt dieet, was het mogelijk om een voorkeur op te geven voor iemand met verstand van voedselintoleranties en meer medische kennis (omgeschoolde verpleegkundige bijvoorbeeld). Ik moet er niet aan denken dat ik boven op bed lig en ik me druk moet maken of ze beneden wel het aparte kuipje boter en het aparte mesje gebruikt voor mijn eten.. op een apart broodplankje.. etc. En eerst haar handen wast nadat ze beschuit voor anderen aangeraakt heeft en dan mijn medicatie klaar gaat maken (alles hier strikt gescheiden, net een koosjer huishouden). Gelukkig kan ik dat ook allemaal nog bespreken tijdens de intake met de vertegenwoordiger van De Waarden. Dan moeten we ook gelijk de uitgestelde kraamzorg/thuiszorg gaan aanvragen, omdat ik weet dat ik 5 dagen opgenomen wordt na de bevalling. Best een gedoe, maar iedereen was super chill aan de telefoon en ik had de volgende dag alle bevestigingen al in de brievenbus!
Alles goed met mini! Prachtig kloppend hartje gezien. We zijn helemaal in de wolken. Over 3 weekjes mogen we weer.
@indy90 woow mooi shot! Heel gaaf! Blijft je uitgerekende datum zoals hij is? Als ik dat zie heb ik ineens zin in vrijdag ipv zenuwen! Dan zien we onze Guppestein met 9w5d. De laatste keer bij 7w2d was het vooral een zwarte vlek met een enorm kloppend hartje. Nu verwacht ik meer babyvorm te zien!
Wat gaaf Indy zo'n mooie foto! Is het een beetje echter voor jou nu? Goh inschrijven voor de basisschool? Dat is hier echt niet nodig, totaal geen wachtlijsten, we kunnen kiezen uit elke school die we willen. En ik werk zelf in het basisonderwijs, dus ik wil heel goed rond kijken waar het onderwijs het beste bij mijn kinderen en ons past
Pfffffff, had ik er eerst geen moeite mee dat ik, als enige?, pas met 10 weken een (termijn)echo heb. Lijk ik nu toch onzeker te worden en symptomen te “verliezen”. Door al die mooie echo’s van jullie! Heb zelfs net weer een test gedaan
Begrijp me niet verkeerd, die misselijkheid mis ik absoluut niet!! Dat vond ik toch wel heel vervelend. De vermoeidheid is er nog maar niet meer zo slepend dat ik niks kon op een dag!
Ja heel onwerkelijk wel hoor zelfs terwijl je daar ligt denk je nog is dit mijn lijf? Maar vond het echt zo mooi viel direct een hele berg spanning van mijn schouders.
Ik moest vergeleken met de andere mmm zwangeren ook lang wachten. Maar weet je wat het leuke is. Je hebt dan wel direct een hele mooie echo waar al veel op te zien is. En kwaaltjes komen en gaan he dat is heel normaal. Komt goed meid!
@Rosje83 bedankt voor het vragen , lief. Gisteren de laatste antibiotica gehad en vandaag de hele dag nog niet gespuugd. Nog wel een weeïg gevoel, maar het eten blijft tenminste wel binnen. @indy90 leuke foto! Ik schrok zo van jullie berichten over kinderopvang reserveren, ben nog helemaal niet bezig geweest met kraamzorg, opvang, babyuitzet bedenken.. Toch maar even snel gebeld en ze hebben helemaal geen wachtlijst hier, dus daar hoef ik mij voorlopig geen zorgen om te maken Vandaag trouwens bij de verloskundige te horen gekregen dat ik een te lage bloeddruk heb. Verklaart mijn duizelingen wel, dus moet nu elke 2 uur eten (lekker makkelijk met die misselijkheid ) en meer zout nemen.
Hallo lieve meiden. Inmiddels hebben we meer duidelijkheid betreft mijn bloedverlies van een paar dagen terug. Het is inderdaad een Miskraam geworden, iets wat ik direct al voelde. Nu 2 dagen later is een zw-test al helemaal negatief, veel sneller dan verwacht maar geeft duidelijkheid én perspectief. Ik heb de afgelopen dagen ontzettend veel gehuild, van schuldgevoel tot boosheid alles kwam voorbij. Nu kan ik het meer relativeren. Dit kindje was niet voorbestemd voor ons en het leven, maar zal altijd in onze gedachten meegaan. Mijn man vroeg gisteren ineens hoe ik nu verder door wou, hij zei dat hij het toch erg leuk vond dat we zwanger waren en dat hij graag wil gaan voor een nieuwe zwangerschap. Ik inmiddels ook maar ben doodsbang. Volgende week de echo, die eigenlijk een blije echo moest worden, wordt nu een echo om te kijken of ik schoon ben. Dan hopen we weer verder op een lief zieltje/kindje dat bij ons wilt komen..... Ik geniet van al jullie fijne berichten maar voor nu ga ik het juli clubje verlaten. Hopelijk mag ik binnenkort in een ander clubje voor 2018 aansluiten!! Who knows Knuffel en geniet van jullie zwangerschap!
Niet te druk om maken! Vanaf week 9 is de daling van de hcg-piek begonnen en begint alles een beetje te stabiliseren en neemt het vanaf volgende week echt af. Ik ben ook veel minder moe (lag gisteravond ineens om 21u naar het plafond te staren ipv in coma te liggen). Bij onze VK-praktijk is de intake altijd met week 7, bij de gyno is de eerste echo ook pas met 10 weken. De gyno maakt er dan inderdaad gelijk een termijnecho van en de VK noemt het een vitaliteitsecho (om te kijken of het wel in je baarmoeder zit, of er een mooi vruchtzakje te zien is en of het hartje klopt). Maar omdat ik het zelf te lang vond duren bij de gyno, heb ik de locale VK gebeld en daar al een echo gedaan (dus op eigen kosten). Vroeger was alles tussen de 10-12 weken, dus eigenlijk ben jij heel 'gemiddeld' en waren wij 'vet vroeg' allemaal. Testen heeft echt geen zin. Zelfs drie weken na een miskraam kan je nog hcg in je urine hebben. Vertrouw op je lijf! Als het nu niet goed zit of had gezeten, bij deze termijn, had je het echt al moeten merken. Dus heb vertrouwen en kijk vol 'zin' naar volgende week!
Uitgerekend 16 t/m 30 juni 2018 lijst!! 16-06: xMeliisz - 27 jaar - 2e kindje niki86 - 31 jaar - 3e kindje 17-06: Emsy - 28 jaar - 2e kindje ❤ Rosje83 - 26 jaar - 1e kindje ❤ 18-06: Jorohi -29 jaar- 1e kindje MicroRNA - 30 jaar - 1e kindje ❤️ 19-06: ShaYo - 30 jaar - 1e kindje ❤ Meisje80 - 37 jaar - 2de kindje ❤ Muzieknootje - 30 jaar - 2de kindje ❤️ 20-06: Ringetje - 35 jaar - 2e kindje Paris91 - 26 jaar - 1e kindje ❤ 21-06: Plusje - 36 jaar - 1e kindje ❤ Merel82 - 35 jaar - 1e kindje ❤ Sam86 - 31 jaar - 4e kindje❤ 22-06: Bloomm - 27 jaar - 3e kindje Pienelientje - 26jaar- 3e kindje Tranquila - 27 jaar - 2e kindje❤️ 23-06: Milou1991 - 26 jaar - 2e kindje 24-06: Bruintj3 - 33 jaar - 1e kindje 25-06: Indy90 - 27 jaar- 1e kindje Meesje84 - 33 jaar - 2de kindje Liesbeth1987 - 30 jaar - 1e kindje Mich92 - 25 jaar - 2e kindje ❤️ 26-06: 27-06: Nymeria - 30 jaar - 3e kindje ❤️ Yoga fanaatje - 30 jaar - 2e kindje❤ Vaatdoek - 33 jaar - 2e kindje ❤️ 28-06: Wianhalu - 32 jaar - 2e kindje Sandywich - 28 jaar - 2e kindje 29-06: Anonise - 27 jaar - 1e kindje Poesta - ? Jaar - 2e kindje Lovely29 - 31 Jaar - 2e kindje 30-06: Madeliefje06 - 30 jaar - 5e kindje Linatje - 33 jaar - 4e kindje❤ Meisjes (0) Jongens(0) Verrassing (0) ************************************************************************************** Sterretjes/vlinderkindjes * Neeltje1985 * MWW ************************************************************************************** Afspraken: November 11 - Linatje 3de echo. 14 - Indy90 - eerste echo. 14 - Anonise - eerste echo 14- Lovely29 - eerste echo + intake 16 - Madeliefje06 - eerste echo + intake 17- Mich92 - gyn echo (3e) 17 - ShaYo - intake gyneacoloog + derde echo (9w3d) 20 - Vaatdoek - termijnecho 20-Sam86 - echo en gyneacoloog 21- Jorohi- intake vk en eerste echo 21- Sandywich - echo vk 21 - Plusje - termijnecho (10wkn) 21 - Linatje - 4de echo 22 - Muzieknootje - intake vk 22- yogafanaatje- 2e echo 22- Mich92 - intake vk 23 - Wianhalu - Intake vk 23 - Sandywich - Intake vk 23- Sam86 - intake WKZ 24 - Merel82 - termijnecho (10wkn) 27 - Bruintj3 - Intake vk 28 - Wianhalu - Termijn Echo 28 - Emsy - termijn echo 30 - Paris91 - Derde echo (termijn echo) 30 - Meisje80 - termijnecho December 3 - pienelientje - termijn echo 6 - Tranquila - termijn echo 7 - Anonise - termijn echo 8 - Nymeria - termijn echo 23 - pienelientje - geslachtsbepaling (14w1d) 28 - Nymeria - pretecho/geslachtsbepaling (14w1d)