16 t/m 30 juni 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door xMeliisz, 4 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Dat zijn maar richtlijnen he. Ieder lijf en iedere zwangerschap is anders. Ik heb ook nagenoeg geen kwaaltjes. Komt vast allemaal goed! Wanneer heb je de volgende echo?

2. Jorohi

Jorohi Actief lid

17 sep 2017
    175
    89
    28
    Vrouw
    @indy90 dinsdag.... eerste echo!

3. Meisje80

Meisje80 Actief lid

25 sep 2017
    121
    70
    28
    Vrouw
    Ik heb eergisteren nog 10 keer overgegeven op 1 dag en vandaag bijna geen last. Vorige week ook al een bijna misselijkloze dag gehad en een dag later weer drama. Kan enorm wisselen per dag en veel dames hebben bij week 9 een afname heb ik gelezen.

4. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    @GailH90 Wat fijn dat je weer naar huis mag meid, en gelukkig voel je je wel iets beter omdat je voeding binnen krijgt. Ik hoop voor je dat het rond de 12 weken gewoon voorbij is!

@Jorohi Hier nog een, ik ben ineens niet meer zo moe. Misselijkheid nog wel een beetje, maar ook wel iets minder. Schijnt echt wel normaal te zijn, maar ik ben de hele dag door superonzeker. Duim voor een goede echo voor je!

@ hier nu het volgende groepje verteld dat we een kindje krijgen (broer & zus die iets verder wonen, ooms en tantes waar we goed mee omgaan, dus blijft nog wel een select groepje). Iedereen reageert super enthousiast, en kan echt niet geloven in welke ontzettend mooie en geliefde omgeving mijn kleintje terecht gaat komen! :rolleyes:

5. Merel82

Merel82 Actief lid

10 aug 2017
    156
    132
    43
    Vrouw
    Geen zorgen maken! Ik ben ruim 9 weken en fiets zo makkelijk door de eerste weken heen! Elk lichaam is anders, m’n schoonzus vertelde dat ze heel tweede trimester juist misselijk was. Probeer te genieten en uit te kijken naar je echo!

6. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Fijn @GailH90 dat je toch naar huis mag! Inderdaad nu hopen dat het gauw beter gaat.

Leuk he, om het zo langzamerhand aan iedereen te vertellen? Hier weet naaste familie het inmiddels allemaal, dus wil het nu ook aan vriendinnen gaan vertellen. Dat vind ik zo mogelijk nog leuker omdat ik sowieso met 1tje samen zwanger ga zijn (zij is iets verder) en omdat daar ook allemaal kindjes zijn die wij regelmatig zijn/speelmaatjes zullen worden van ons nieuwe kindje. Nu al zin in!

Ik lig dit weekend weer gevloerd op bed met een soort griepje. Zwangerschapskwaaltjes heb ik niet maar het lijkt wel alsof m’n weerstand flink slechter is waardoor ik van alles oppik. Gelukkig steeds in het weekend en meestal gaat het maandag dan wel weer.

7. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Spannend! Word vast een hele mooie echo! Met 10 week is het al een heel kindje.

Jorohi vindt dit leuk.
  8. ShaYo

ShaYo Actief lid

13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    @Jorohi ik had al amper ergens last van, maar de vermoeidheid is ook sinds deze week weg. Gisteren heerlijk staan dansen en om 04u thuis! Nu wel een gespannen buik en naar het toilet gaan lukt niet echt. Dus echt geen zorgen maken!

Wij gaan het zo mijn opa vertellen, dan weet iedereen het!
    Morgen op kantoor aan de collega’s en dan ergens volgende week online.

Jorohi en indy90 vinden dit leuk.
  9. Jorohi

Jorohi Actief lid

17 sep 2017
    175
    89
    28
    Vrouw
    Lief, dankjewel. !!!

10. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Komt vast goed @Jorohi! Ik voel ook heel weinig..

Wat bijzonder dat eigenlijk iedereen het al weet dan @ShaYo .. ik wacht het liefste nog even, al begint m'n buik wel flink te groeien

@Poesta Beterschap! Hopelijk morgen weer opgeknapt

Poesta vindt dit leuk.
  11. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    @Rosje83 : al roze dingetjes gekocht? Jij kan eigenlijk al helemaal los gaan haha

12. ShaYo

ShaYo Actief lid

13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Ja vind je dat bijzonder?:) Het risico na de termijnecho, als goed te zien is dat de navelstreng werkt en de placenta goed ligt, is gelijk aan het risico tot aan week 40. Anders zouden ze ook niet met pas 20 weken weer een echo doen.
    Dus ik zie geen reden om het dan nu nog niet te vertellen en als het nu misgaat, wil ik dat ook met iedereen kunnen delen. En natuurlijk is het spannend en moet iedereen dat zelf weten, maar ons geheimpje heeft nu wel te lang geduurd. Het is zo’n opluchting en al die reacties zijn zo leuk!
    Daarnaast is het ook praktisch, mijn buikje is ook niet meer in te houden en er komen Teamuitje en etentjes aan..

13. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    @ShaYo :
    Je hebt helemaal gelijk hoor!

Ik merk dat ik het zelf enorm spannend vind om te vertellen. Heeft er ook mee te maken dat ik met een burn-out thuis zit, en ik voel me gestresst over vertellen op m'n werk binnenkort omdat m'n buik al zichtbaar is. (Ik wil niet dat collega's het via via zouden horen) Ben gewoon bang voor (positief of minder positieve) reacties waar ik dan niet goed mee om kan gaan.
    Woensdag hebben wij de termijnecho, misschien voel ik me dan 'zekerder'. We gaan het zien! Hopelijk ga ik wel snel echt genieten van deze zwangerschap, want eigenlijk is het een groot wonder ❤️

14. Nymeria

Nymeria Bekend lid

5 okt 2017
    668
    656
    93
    Vrouw
    Hier weet alleen mijn schoonfamilie het. En een vriendin. Maar verder nog niet. Wil het mijn familie proberen te vertellen de 28e van december, dus met 14 weken. Dan weten we het geslacht ook. Maar begin wel een buikje te krijgen. Scheelt dat ik al niet zo slank was dus t valt niet op als je t niet weet denk ik. Maar als ik een positiebroek draag dan moet er wel een wijd vest overheen haha.
    Dus ja even zien hoe t loopt.
    Miss kan ik na de termijnecho mijn mond wel niet meer houden haha.

Twijfel dus een beetje om het collega’s al te vertellen. We hebben volgende week etentje. Wel handig ivm begrip (werk in de zorg). Maarja vind t ook stom als collega’s t eerder weten dan familie. En mijn echo is alweer 2 weken geleden dus ergens denk ik wat als t straks toch niet goed is.

Hier trouwens ook weinig klachten. Maar bij mijn dochter werd ik ook pas rond 10 weken misselijk tot 16 weken ongeveer. Bij mijn zoontje was het minimaal. Dus zie wel hoe t loopt. Voel me toch wel erg moe enzo.

15. GailH90

GailH90 Actief lid

4 mei 2015
    395
    67
    28
    Het zal jullie niet verbazen als hier bijna iedereen het ondertussen al weet.
    Met alle verjaardagen waar je dezelfde vrienden ziet (drie kwart is in november jarig) kan je niet lang blijven zeggen dat je de griep hebt bijvoorbeeld. Dus wij zijn maar gewoon eerlijk geweest, dat ik zwanger ben en daardoor in het ziekenhuis lig.
    Kan ook moeilijk tegen bezoek zeggen dat ik op de kraamafdeling lig omdat de rest van het ziekenhuis vol was ;)

De mensen die het nog niet weten wil ik graag na de termijnecho inlichten. Dan kan ik het hopelijk ook nog op een leukere manier vertellen.

16. Anonise

Anonise Bekend lid

21 feb 2017
    588
    315
    63
    Hier weet inmiddels alle naaste familie het. Ouders en broers en zussen. Allemaal verbaasd maar heel blij:) dit beebje is zo welkom en dat voelt goed.

Morgen vertel ik het mijn beste vriendin ben benieuwd hoe ze reageert want die is er voor zichzelf nog niet uit of ze kinderen wil.

Het op mijn werk vertellen vind ik heel spannend. Dat wordt na de termijnecho.. dus over 2 weken. Dan zijn we ook net na de drukke periode waar we nu midden inzitten. Denk namelijk dat ze er niet zo blij mee zijn:rolleyes:

17. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Bij ons weten ook al redelijk veel mensen het ivm het traject. Maar ook veel mensen nog niet. 5 december hebben we de termijnecho. 11+1 en 8 dec gaan we uit eten met oom en tante. Die gaan we het dan nog vertellen en dan mag daarna iedereen het weten dus komt het ook op Facebook. Voor de mensen die het ook op Facebook bekend maken. Hebben jullie daar al een idee over hoe je dat wil doen?

18. Anonise

Anonise Bekend lid

21 feb 2017
    588
    315
    63
    Wij hebben toevallig begin dec. Een fotoshoot staan voor actiefoto's van de honden. Ik ga vragen of hij ook 1 foto wil maken van de honden waarbij we iets in het zand kunnen schrijven.

indy90 vindt dit leuk.
  19. Merel82

Merel82 Actief lid

10 aug 2017
    156
    132
    43
    Vrouw
    Wij gaan het ook na de termijnecho (vrijdag as) zeggen als alles goed is. De meest belangrijke mensen weten het al, dus dan is het gewoon lekker openbaar. Ben niet zo van t delen op Social, wellicht fotootje over paar weken als ik echt iedereen persoonlijk heb gesproken/geappt, maar vind ik minst boeiend.

20. Merel82

Merel82 Actief lid

10 aug 2017
    156
    132
    43
    Vrouw
    Vaatdoek en Poesta vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina