Ik ben als de dood dat mijn darm flipt en ik vervolgens aan de diarree zit. Arts was al niet zo blij met de laxo.. maar misschien twee halve glaasjes per dag proberen!
Dat gaat mijn darm niet trekken, dan heb ik echt diarree. Ik ging normaal 4x pd (in een zieke periode zelfs 20-25x). Dus nu 1x pd zou een verademing moeten zijn, maar ik ontplof voor mijn gevoel! Ik zal eens 2x pd een half glas laxo proberen
@ShaYo rijpe banaan werkt ook.. en toch veel drinken en voor voldoende vezels zorgen. Oh en als ik ongezond eet (mac, snackbar, pizza) dan vliegt het er hier ook uit.. maar dat heeft met mijn pds te maken denk ik.
Ik durfde ook in het begin geen hele glazen te drinken. Maar ik moest wel. Mede door de obstipatie kreeg ik bloed verlies. Ik begon een week met 2 glazen per dag. En nu iedere dag een kleintje. En verder heel veel vezels , groene groenten en kiwi’s eten. Hoop dat je er snel vanaf bent.
Haha ja dat hoef ik ook echt niet te proberen! Vet eten is een no go, altijd al. Maar dat vind ik de verkeerde manier van ‘let it go’ Haha. Ik ga voor kiwi’s denk ik vanmiddag bij de groenteboer!
Ik at 3 gedroogde pruimen en 3 gedroogde abrikozen (of wat van tuttifrutti) in combinatie met 2 eetlepels lijnzaad in vla en 2l drinken per dag. Kiwi's schijnen ook te helpen. Vervelend hoor, ik weet hoe pijn het kan doen hopelijk brengt dit verlichting!
Oef, daarnet echt even een flinke dip in bloeddruk gehad. Oren gingen klappen, licht in hoofd, sterretjes, het gevoel van flauwvallen. Gesprek met collega snel afgekapt en hoofd tussen knieeen gegooid. Net op tijd. Hopelijk blijft het hierbij en wordt t niet erger..met vermoeidheid gaat t beter, ik lig niet meer zo in coma op de bank of moet vriendinnen afzeggen. En vanavond termijnecho!! Vind t nogsteeds erg spannend, een deel van mij verwacht iets levenloos te zien, een ander deel heeft er vertrouwen in. De rest die vandaag ook echo heeft, veel plezier en succes!
Ja ga ik proberen! Kwaaltjes zijn echt allemaal weg: vermoeidheid/sloomheid weeïg/misselijk obstipatie, gevoelige borsten. Dat maakt me erg onzeker. Maar besef me ook dat ik er niets aan kan doen mocht het niet goed zijn. Al duim ik gewoon dat mijn lichaam gewend is aan de zwangerschapshormonen!! Xxx
Oh dat is zeker rot dat ze allemaal weg zijn. Misschien komen ze na 14 uur, als blijkt dat alles goed is, weer allemaal terug.. soms kan ons lijf ons goed voor de gek houden. Goed dat je nuchter bent, want inderdaad, mocht het niet goed zijn, dan kan je daar niks aan doen. Maar voor nu ga ik er gewoon van uit dat alles goed is en dat je vanmiddag om 14.30 uur hier een prachtige echo kan plaatsen!
Balen van je bloeddruk meis.. kan je je goed rot door voelen, hier ook een lage bloeddruk. Spannend voor vanavond! Hoe laat heb je de echo? Komt vast allemaal goed
Hee meiden, hoe slapen jullie? Ik heb er echt al weken last van dat ik heel hevig en levensecht droom.. elke nacht.. voor mijn gevoel wordt ik uitgeput wakker omdat mijn hersenen de hele nacht als een dolle hebben staan draaien.. moe was ik al dus dit werkt niet echt mee.. Verder ben ik ook al een tijd best neerslachtig als ik wakker word.. nergens energie voor en het liefst lig ik de hele morgen huilend in bed.. Volgens Google natuurlijk allemaal te wijten aan de hormonen.. hopelijk is het snel over, ben er zo klaar mee..
@Plusje Wow wat jij vertelt is zo herkenbaar! Ik had het van de week in een winkel (sterretjes, even helemaal van de wereld, draaierig). Was gelukkig wel samen met een collega. Kreeg er meteen een aardige paniekaanval overheen, maar bij mij was het dus door te weinig eten. Daarna snel terug naar kantoor, gegeten en voelde me meteen beter. Hier ook een stuk minder vermoeid sinds 9+5 ongeveer, blij dat anderen dat dus ook hebben @Jorohi Ik duim KEIHARD voor je meid, maar komt vast goed. Dikke knuffel tegen de zenuwen! @Bloomm ik slaap sinds een paar dagen weer beter, maar droom wel nog steeds vreemd haha. Maar heb er geen last van ofzo, echt vervelend voor je Hoop voor je dat het snel over is!
Hi meiden, Pfff ik dacht dat ik niet meer misselijk was? Blijkbaar zit (zat) het 'om de twee uur wat kleins eten' goed in m'n systeem en ben ik daardoor niet meer misselijk. Vanmorgen vergeten en werd net tijdens een meeting echt zo akelig! Ben er even uitgestapt om een cracker te eten, pffff. Slapen: Van dromen heb ik niet zo'n last maar ik moet er wel 100 keer per nacht uit om te plassen ongeveer en kan dan weer moeilijk inslapen. Echt moe ben ik niet, dus hou het 's avonds makkelijk uit tot 23.00. Probeer wel wat eerder naar bed te gaan. @Bloomm Wat waardeloos dat je je zo akelig voelt! Hormonen of niet, het is niet tof om je zo te voelen. Bespreek je het met je vk of huisarts? @Plusje Klachten van lage bloeddruk heb ik ook regelmatig, heel vervelend he. Spannend je echo vanavond! Je gaat vast een prachtig plaatje van je kindje zien. Had je al een eerste vroege echo gehad? @Jorohi Spannend! Even m'n bericht aangepast omdat ik net pas lees dat je super zenuwachtig bent. Het is zo spannend allemaal. Kwaaltjes kunnen komen en gaan he. Succes nog even met wachten! Andere meiden ook veel plezier hopelijk bij de echo!
@Muzieknootje, ik heb m om 19:00, dus nog even duimen draaien. @Bloomm, wat vervelend, dikke knuffel! Ik droom niet anders dan normaal, maar mijn normale dromen zijn altijd al ontzettend vermoeiend geweest. Al mn werk in mn dromen doen en dan sochtends balen dat ik het NOG een keer moet doen etc. Of trainingen geven in het engels, die inhoudelijk nog kloppen ook. Vraag me af of ik uberhaupt wel 'normaal' droom. @Rosje83, oef dat klinkt indd heel herkenbaar, fijn dat wat eten het voor jou wat beter maakte! Ik hou ook maar wat crackers bij de hand nu. @Poesta, ik mocht wel een vroege echo, maar heb dat niet gedaan en gewoon rond de 8 weken een gekregen. Eerder had me niet gerustgesteld.. ben echt benieuwd/gespannen! @Jorohi, dikke knuffel! Ik hoop dat je een mooi plaatje te zien krijgt.
@Plusje @Poesta @Rosje83 @Muzieknootje Superlieve woorden, doet me goed te weten dat er mensen zijn die met me mee duimen en hopen!! Dank jullie wel!!!
We zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Elke echo, elke controle is spannend.. en vooral in deze eerste weken is het fijn om via een forum mn hart af en toe te luchten en het is fijn hier zoveel herkenning te vinden, want iedereen is super nerveus voor een echo.. Ik heb vast morgenochtend ook genoeg zenuwen, ben wel heel blij dat de echo al om 9.30 uur is. Voor m'n gevoel ben ik dan net wakker en is het al bijna zover! Beter dan een echo 's avonds.. das niks voor mij