Ja denk dat ik dat maar ga doen. Nog even leuke foto van ons samen maken binnenkort met de echofoto ofzo.
Hoe is jullie haar? Dat op je hoofd welteverstaan. Bij mij groeit het als een malle! het is wel heel snel vet sinds ik zwanger ben.
@indy90, nog niets gemerkt aan mn haar eigenlijk.. Hebben jullie ook last van 'pregnancy brains'? Ik merk het de afgelopen 2 weken ineens op mijn werk. Vergeet dingetjes, maak 'stomme' foutjes. Ben er bv net achtergekomen dat ik vorige week ipv van een orderformulier een heel ander document van iemand heb zitten te versturen.. oooeeeeeppss... En nog meer van dat soort dingen en dat past totaal niet bij mij..
Toen ik van t weekend vriendinnetje vertelde dat ik zwanger ben zei ze meteen: ah vandaar al dat volume in je haar haha! En idd naar mn idee wat sneller vet.
Haha grappig zeg! Hoor ook veel mensen met enorme haaruitval en dun haar. Dan is dit toch een stuk leuker.
@indy90 vond ik ook een hele emotionele foto. Heel mooi! Misschien nog een tekst zoals ‘het wachten, en wachten, en wachten , en wachten helemaal waard’
Thanks! wij hebben bij elke aankondiging bij fam een kaartje gedaan met ''van tijd tot tijd worden dromen werkelijkheid'' Dat ga ik dan gebruiken.
Slapen met een kussen tussen je benen kan heel goed helpen. Heeft te maken met de natuurlijke stand van je bekken!
16-06: xMeliisz - 27 jaar - 2e kindje❤️ niki86 - 31 jaar - 3e kindje Plusje - 36 jaar - 1e kindje ❤ 17-06: Emsy - 28 jaar - 2e kindje ❤ Rosje83 - 26 jaar - 1e kindje ❤ MEISJE ShaYo - 30 jaar - 1e kindje ❤ 18-06: Jorohi -29 jaar- 1e kindje MicroRNA - 30 jaar - 1e kindje ❤️ 19-06: Meisje80 - 37 jaar - 2de kindje ❤ Muzieknootje - 30 jaar - 2de kindje ❤️ Sam86 - 31 jaar - 4e kindje❤ 20-06: Ringetje - 35 jaar - 2e kindje Paris91 - 26 jaar - 1e kindje ❤ 21-06: Pietel - 36 jaar - 2e kindje ❤ 22-06: Bloomm - 27 jaar - 3e kindje❤️ Pienelientje - 26jaar- 3e kindje Tranquila - 27 jaar - 2e kindje❤️ 23-06: Milou1991 - 26 jaar - 2e kindje Merel82 - 35 jaar - 1e kindje ❤ VERRASSING 24-06: Bruintj3 - 33 jaar - 1e kindje 25-06: Indy90 - 27 jaar- 1e kindje ❤ Meesje84 - 33 jaar - 2de kindje Liesbeth1987 - 30 jaar - 1e kindje Mich92 - 25 jaar - 2e kindje ❤️ Wianhalu - 32 jaar - 2e kindje ❤ 26-06: San987 - 31 jaar - 3e kindje♥️ 27-06: Nymeria - 30 jaar - 3e kindje ❤️ Yoga fanaatje - 30 jaar - 2e kindje❤ Vaatdoek - 33 jaar - 2e kindje ❤️ Mari30 - 30 jaar - 1e kindje❤ 28-06: Sandywich - 28 jaar - 2e kindje GailH90 - 26 jaar - 2e kindje ❤️ 29-06: Anonise - 26 jaar - 1e kindje ❤ Poesta - ? Jaar - 2e kindje Lovely29 - 31 Jaar - 2e kindje ❤ 30-06: Madeliefje06 - 30 jaar - 5e & 6e kindje ❤️❤️ Linatje - 33 jaar - 4e kindje❤ Meisjes (1) Jongens(0) Verrassing (1) ************************************************************************************** Sterretjes/vlinderkindjes * Neeltje1985 - weer zwanger! * MWW ************************************************************************************** Afspraken: December 1 - ShaYo - echo + nipt 3 - pienelientje - termijn echo 4 - Anonise - termijn echo, intake 4 - san987 - termijn echo 5 - Indy90 - Termijn echo fertiliteit. 5 - yogafanaatje - termijn echo 6 - Tranquila - termijn echo 6 - xMeliisz - termijn exho 6 - Bloomm - termijn echo gyn 6 - Merel82 - 2e afspraak vak 7 - bruintj3 - termijn echo 7 - GailH - Termijn echo gyn 8 - Nymeria - termijn echo 8 - Madeliefje06 - termijn echo 11 - Mari30 - termijn echo + Nipt consult 12 - Lovely29 - termijn echo 12 - Indy90 - Termijn echo + intake verloskundige. 14 - ShaYo - controle gyno 19 - Plusje - controle vk 20 - xMeliisz - controle vk 20 - Gyn controle 21 - ShaYo - geslachtsbepaling vk (14w3d) 23 - pienelientje - geslachtsbepaling (14w1d) 28 - Nymeria - pretecho/geslachtsbepaling (14w1d) 28- Indy90 - Geslachtsbepaling (14+3) 28 - Rosje83 - Geslachtsbepaling (voor de zekerheid) 29 - ShaYo - hartje luisteren gyno (15w4d) Januari: 26 - ShaYo - 20 wk GUO (echo) gyno ************************************************************************************** Gokjes bevaldatum & geslacht Rosje83 - eind mei (37+3) - meisje Pienelientje - 4 juni (37+5) - meisje dddddddddddd - 4 juni - meisje ShaYo - 1-18 juni (hopen!) - jongetje Indy90 - 17/18 juni - meisje Yogafanaatje - 20 juni - jongen Nymeria - 21/23 juni - meisje Wianhalu - 22 juni - meisje Merel82 - 23 juni - jongen Poesta - 30 juni - meisje Anonise - 2 juli - jongetje Mich92 - juli - meisje Bloomm - 8 juni - meisje
Vanmorgen het print-gesprek gehad (was toch nuttig/leerzaam, lesje DNA-biologie) en daarna bloed geprikt voor de nipt. Ook een hele fijne echo gehad! Onze gup was dit keer klaarwakker en was rondjes aan het ‘bounchen’, zwaaien, met vuistjes in de oogjes aan het wrijven.. zo leuk! Je ziet al vingertjes, teentjes, een gevulde maag.. . Ik ben weer een dagje vooruit gezet en ondanks dat we de termijnecho al hebben gehad heeft ze de datum toch aangepast. Ik was 18 juni maar de computer zat tussen 16 en 17 juni in dus we hebben er maar 17 juni van gemaakt. Kwam voor mijn verlof ook beter uit . Er was overigens geen enkele aanwijzing te vinden voor mijn bloedverlies gelukkig! Geen poliep, cyste, oud bloed, afwijking aan de baarmoedermond. Niets.. Blijkbaar komt het bloed dus uit de vaginawand die nu extreem goed doorbloedt is. De placenta ligt links aan de achterkant en zag er ook goed uit. Guppy kwam dus weer met vlag en wimpel door de keuring! Zo opgelucht! Vanaf nu elke 2 weken controle: ene keer de verloskundige in het ziekenhuis en de andere keer een groeiecho. Zo zie ik elke 4 weken iedereen een keertje. Eind januari hebben we de GUO, een uitgebreide 20 weken echo door een arts. Nu duimen op een fijne uitslag van de Nipt, komt binnen 10 werkdagen!
Mooi nieuws @ShaYo zowel je echo als wat het bloeden betreft. Al blijft dat laatste wel heel vervelend. Leuk dat je wat opgestoken hebt vh print spreekuur. Ik vond de info van de vk niet heel helder maar we hebben het er volgende x nogmaals over.
De websites van de overheid zijn wel duidelijk. Onze vk in het ziekenhuis had een heel verhaal over hoe ze die chromosomen dan bekijken en hoe ze die beoordelen. En wat precies nevenbevindingen zijn etc. Met veel plaatjes en infographics. En heel duidelijk het mogelijke traject als er aanwijzingen zijn op een trisomie of nevenbevinding en welke keuzes we allemaal kunnen maken. Het bloeden zou nu af moeten nemen, nu je hcg gaat dalen en de doorbloeding van de vagina iets minder extreem hoog wordt
Moet nog wel een beetje huiswerk doen, vooral wat die nevenbevindingen betreft. Eerst Sint overleven en dan nog een weekje tot de termijnecho/om me in te lezen. Herkennen mama’s met al rondlopende kinderen dat? Bij m’n vorige zs had ik alle boxen al aangevraagd, m’n kaartje voor de negen maandenbeurs op zak, uitgerkend wanneer ik met verlof ging etc. En nu.. doe ik het zwanger zijn er tussendoor eventjes bij Zo anders!
@Poesta Haha heel herkenbaar wat je zegt. Op een hele andere manier en met veel meer rust ervaar ik nu het zwanger zijn. Die boxen kunnen mezelfs gestolen worden, geen eens zin om me voor aan te melden een hoop reclame en weinig echt zinvols, tenminste.. dat is mijn mening.
Herkenbaar @Poesta ik ben er veel minder mee bezig en het gaat naar mijn gevoel sneller. De boxen wil ik aanvragen na de termijn. Ik vond er wel handige dingen in zitten
Ik ben wel dolenthousiast alle leuke dozen gaan aanvragen. Is ons eerste kindje dus vind elke bevestiging dat ik zwanger ben enig.
Lekker van genieten @indy90 ik had bij mijn eerste een tas vol met allemaal tijdschriften over zwanger worden en zwanger zijn. Nu heb ik minder tijd om er mee bezig te zijn. Dochter ligt om half 8 in bed en dan is het tijd voor ontspanning
Oh @indy90 dat had ik precies zo bij de eerste! Was 24/7 bezig met zwanger zijn en lag ongeveer bij Etos op de stoep toen ik weer een box kon halen. Heeeeerlijk!!
Heel herkenbaar.. bij de eerste was alles speciaal, bij de tweede 'deed ik het erbij'. Maar nu sta ik wel weer meer stil bij alle dingetjes! Lekker veel aan het lezen en weer actief op dit forum..