Jeeeeej!!! Mooie termijnecho’s! <3 Gefeliciteerd meiden! @Yoga fanaatje 1987 Mijn bm ligt ook naar achteren. Bij de eerste nooit wat over gehoord. Zou dat ermee te maken kunnen hebben dat je later een buikje krijgt? Ben nu 10 weken maar zelfs een darmenbuikje heb ik nog amper. Mensen die het weten vinden wel dat je het al gaat zien. Ik heb zelf eerder het idee dat ik er 2 Sinterklaas kilo’s aan heb zitten...
@Yoga fanaatje 1987 Nee geen last van (gelukkig), maar fijn dat het wel te zien is met een inwendige echo. @indy90 Hoe was het afscheid nemen van de fertiliteitskliniek, heb je nog iets kunnen bedenken om te geven? En bereid je maar voor, bij de vk zijn de echo's niet zo duidelijk Maar superfijn dat je wel gewoon een 'normale' zwangere bent vanaf nu! @Poesta Ja heb wel eens gelezen dat het beginnen van je buikje afhankelijk is van hoe je baarmoeder ligt. En ik herken je gevoel hoor, vraag me af of mijn minibuikje niet gewoon van het veeeel minder (bijna niet meer dus) sporten maar hetzelfde eten is Ik ben nu aan het kijken voor opvang ook, vooral om wat @Plusje net zei! Maar ik vind het lastig om te kiezen tussen een gastouder & een kdv. Waar kiezen jullie voor?
@Poesta ik heb nu al best een buikje vind ik. Is duidelijk een zwangeren buik. Maar me darmen liggen waarschijnlijk ervoor haha. En bij een 2e gas je buikspieren eerder opzei. @Rosje83 ik kies voor kdv daar heb je meer controle van collega's. Sowieso 4 ogen principe. Vind ik veiliger. Een gastouder of de familie van de gastouder kunnen zomaar dingen doen etc. Er is geen controle allenpaar x per jaar door GGD.
We hebben een hele grote doos merci gekocht met een kaartje. Ze vonden het super leuk. Vond het onwijs raar en emotioneel. Ze hebben ons het mooiste cadeau ooit gegeven dat is zo bijzonder. Ben ze eeuwig dankbaar. En inderdaad nu wel beetje verwend met die mooie beelden. Vanaf nu waarschijnlijk ook geen inwendige echo's meer dus zal wel heel anders zijn. We mogen over een weekje voor het eerst naar de verloskundige! Leuk leuk♡
@indy90 Ik las dat je last hebt van obstipatie. Zelf ook veel last van gehad. Wat mij erg helpt zijn probiotica capsules van Solgar. ( ben zelf erg gevoelig en reageer niet op iedere normaal verkregen middelen van de drogist goed.. dus zelf koop ik alle vitamines en midseltjes bij een reform winkel)
@Rosje83 Wij hebben en zweren bij een gastouder. Iemand kunnen kiezen met wie je zelf een klik hebt, dat vind ik zo fijn! Dan durf ik ook wel op m’n onderbuikgevoel te varen. Liever dat dan dat er op t kdv wéér een personele wissel is en dat er iemand op de groep komt waar ik de kriebels van krijg. Vierogenprincipe zegt mij niet zoveel, vind ik een beetje schijnveiligheid. Nadeel van gastouder is wel dat er bij ziekte niet zo makkelijk vervangen wordt. Wij zijn erg flexibel en kunnen dat makkelijk opvangen maar daar moet je maar net mazzel mee hebben natuurlijk.
Wat zie ik mooie termijnecho’s voorbijkomen. Heerlijk! @Rosje83 wij hopen het eerste jaar geen opvang van kdv of gastouder nodig te hebben. Ik lees wel met interesse de ervaringen mee! Hier ook alles goed, ik vind het heel lastig dat ik geen buikje heb, nog niets voel en geen zwangerschapssymptomen heb. Moet dus maar vertrouwen hebben!
Wij zitten bij een kdv maar dat komt omdat wij flexibele opvang nodig hebben en dat wordt bij een gastouder een stuk moeilijker. Daarnaast vind de kleine het super leuk. Ik vind meerdere begeleiders wel weer fijn en de afwisseling van kinderen.
Wij hebben een gastouder. Ik zou niet anders willen. Ze is flexibel, dochter vind het er geweldig en ik hou ook niet van begeleiding wissel. De lijntjes zijn super kort en het is een fantastisch mens. Daarnaast is het veel huiselijker en voelt t meer aan als thuis. Dat 4 ogen principe kan me gestolen worden, mijn gevoel zegt veel meer dan dat.
Wij hebben in eerste instantie geen opvang nodig. Hier de kerstboom al opgezet vandaag! Enig al zeg ik t zelf.
Grappig dat jij dat ook zo welvaart. Ik vertrouw onze gastouder echt blind, en dat is me zoveel waard! Wil haar voor geen goud missen. Bedenk me dat ik morgen alvast maar aan de bak ga om een welverdiend kerstpakket voor haar in elkaar te knutselen!
Bij mij zijn de echo’s van de vk juist veel mooier! Scherper, je krijgt ze op USB mee en ook een filmpje als je dat wil. In het ziekenhuis mag ik niet eens foto’s van het scherm maken en krijg ik twee wazige foto’s mee. Gelukkig hebben we elke twee weken een ander dus probeer ik het telkens opnieuw of ze niet even het beeld kan freezen op de tv!
Nee hoor! Wij hadden de afspraak gemaakt voor het gesprek, daar krijg je een prikformulier mee en de link naar de website waar je moet betalen (iDeal). Op dat formulier staat een code en die heb je nodig om te kunnen betalen. Dus je kan niet eerst betalen, zonder afspraak, want dan heb je geen formulier met code.. Terwijl ik naar de prikbalie liep heb ik betaald en je krijgt direct een betaalbewijs die je daar moet laten zien! Max 1 minuut werk!
Ja! Zo ontzettend blij met haar! Ga je een pakket samenstellen? Misschien geef ik ook wel een bioscoopbon voor haar en haar gezin! Voor een avondje weg samen
Helaas.. mijn verlof is al aangevraagd en Hemelvaart en Tweede Pinksterdag worden niet gecompenseerd. De uwv betaald alleen je loon, dus als je werkgever deze dagen ook niet met parttimers compenseert (bv als donderdag je vrije dag is, dat je die mag verzetten als het Hemelvaart is), dan is er geen aanpassing! Enige wat je zou kunnen doen is als je 6 weken van te voren verlof zou willen, je 2 weken zelf opneemt en dan 4 weken ‘via de wet’, dan hoef je die feestdagen dus niet op te nemen.. helaas ben ik medisch en heb ik geen keus, ik moet 6 weken van te voren ‘via de wet’.
Wij bij 7 weken ingeschreven en toen kregen we al te horen dat de dinsdag t/m half 2019 vol zat.. volgende week hebben we een rondleiding en krijg ik de bevestiging of de maandag en donderdag wel goedgekeurd zijn. Zo druk!!!
Ze hadden ons goed te grazen genomen met Sinterklaas! Naast ene knuffeldoekje en deze irritante haai (mijn vriend vindt hem geweldig!) kreeg ik een alcoholtester en mijn vriend mijn favoriete wijn! Boehoe! Ik mis zooooo de filet, rode wijn, uitloopschimmelstink kaasjes en (vaak) leverworst! En ja het is voor een goed doel.. maar zucht wat is dat lekker! En sushi..
Wij krijgen juist heel veel foto's mee. Deze keer maar liefst 6! Ben benieuwd hoe het bij de verloskundige is.
Hier ook een gastouder! De onze was in het begin super flexibel, nu wat minder, omdat ze vol zit.. maar kan toch vaak nog een extra dag komen of van dag ruilen. En dat allemaal 1 week vooraf.. en ik vertrouw haar volkomen!! Bij het kdv bij ons in het dorp zijn ze niet zo flexibel en staan vaak alleen, omdat er maar weinig kids zijn, dan is er geen 4ogenbeleid.. Wij hebben nu 2 dagen gastouder, maar onze kids kunnen straks nog maar 1 dag komen.. Dus nog ff zoeken naar een andere oplossing @Poesta; wat voor iets ga je maken?? Ik moet namelijk ook nog iets leuks gaan bedenken.. Sinterklaasavond zit er hier weer op! De kids hebben genoten en wij dus ook!! Ja sushi mis ik ook!!!