Wij hebben een beetje geprobeerd rond te kijken voor een gastouder in de buurt, maar wij hebben 'extreem fexibele opvang' nodig. De ene week zal ze er 2 volle dagen heen moeten, de volgende week helemaal niet en die week erop weer een halve dag in de week. @Mich92 is jullie gastouder op die manier flexibel dat het per week verschilt welke dagen en welke uren, of meer een hele dag wisselen bijvoorbeeld bij van tevoren aangeven? Op zich weten wij het rooster wel al een jaar van tevoren. Gastouder heeft zeker onze voorkeur, maar ik heb het vermoeden dat wij echt bij een kdv uit gaan komen, gelukkig zit er een leuke hier in de buurt. De beste vriendin van mijn moeder werkt bij de organisatie waar deze onder valt en die vertrouw ik ook volledig als zij mij vertelt dat het een goede opvang is (is zelf ook samen met mijn moeder 25 jaar werkzaam geweest op het kdv). @ShaYo Wat grappig, dan heb je een vk met nieuwe apparatuur gok ik Ik vond de echo's bij de vk wel leuker inderdaad, zij hebben er ook echt gevoel bij en gaan op zoek naar alle mooie plaatjes en leggen alles uit, terwijl in het Erasmus alles heel klinisch was. Moet zeggen dat we daar wel alle ruimte kregen voor foto's maken en filmen en we ook foto's meekregen inderdaad Hier vandaag gehoord een leuke kerstbonus te krijgen, dus daar kunnen we mooi spullen voor de beeb van kopen!
Cravings --> ik weet niet hoe ik de kerst moet overleven. Geen favo kaasje, geen wijntje, geen portje (bij dat kaasje wat ik ook niet neem), ook geen rauwe ham (dacht dat dat wel mocht maar dat zie ik tegenwoordig ook op alle no-go lijstjes staan). Laat staan een lekkere hertenbiefstuk. Goed, ik hou op. Nog maar 7 maandjes en het is voor een goed doel!!En gelukkig kan ik me ook helemaal te buiten gaan aan M&M's, McDonalds en eigenlijk alles wat ongezond is. Pffff kan de hele dag wel eten. @ShaYo en ik hebben dezelfde vk (ja echt ) en zij heeft inderdaad best een nieuw echo apparaat, volgens mij pas twee jaar oud, weet nog dat hij getest werd! Echt super kwaliteit, ook uitwendig. @Rosje83 en @San987 Ik maak een pakket met een leuke bon en wat lekkere extraatjes (die ik zelf allemaal niet mag, zie hierboven ) Bioscoopbon voor 't hele gezin is leuk! Ik had vorig jaar een bon van weekendjeweg.nl erbij gedaan. Dacht nu aan een restaurantbon maar bios is ook een goeie! Ze is haar gewicht in goud waard, ik vind echt dat zij wel wat extra's verdient zo af en toe! Onze gastouder heeft ook kindjes op flexcontract, daarvoor houdt ze bijvoorbeeld elke week maandag/dinsdag/woensdag een plekje voor vrij en spreekt ze af dat ze per maand in totaal op die dagen minimaal X uren afnemen. Dan rekent ze wel een hoger tarief. Het zal per gastouder verschillen hoe flexibel ze zijn. De onze zit inmiddels bomvol dus baalt wel van die flexers want daardoor zit ze (on)regelmatig met een vrije plek. @indy90 Wij hebben de boom ook opgezet vanavond! Sint was van het weekend al geweest dus hup die kerstboom erin, heerlijk. Ik wil m'n verlof 4 weken van te voren in laten gaan (= eind mei/begin juni) en dan de laatste weken wel wat vakantie opnemen zodat ik nog maar 2 dagen/week werk. Feestdagen vallen dan niet in m'n verlof, fijn! Dan sluit ik m'n werkweken lekker af met veel korte weken, dat moet wel vol te houden zijn. En dan hopelijk (deels onbetaald) verlof tot 01-01-2019!
Filet American van de vegetarische slager is een aanrader! Ik werk zelf als verpleegkundige in het ziekenhuis en heb een erg onregelmatig rooster. Daar houd mijn gastouder rekening mee. Dochter komt zoals jij het ook zegt de ene week 2 dagen, soms een week niet, soms maar een halve dag en soms 3 dagen achter elkaar. Het is elke week weer anders. De uren verschillen dus ook per maand. Als ze het maar op tijd weet: 2 maanden van te voren. Als je uiteindelijk maar iets besluit waar je jezelf prettig bij voelt! Is het allerbelangrijkste!!
Ik tref het de ene keer wel (iemand in opleiding vaak) en de andere keer totaal niet (nee hartje mogen we nog niet laten luisteren! (Hadden we al 3x gehoord hahaha)). Bij de ‘jonkies’ lukt het wel om mooie plaatjes te krijgen maar bij de protocollikkers totaal niet. Maar het belangrijkste is dat ze goed naar de gup kijken (nieuwe werktitel bedacht door mijn collega’s: Unit) en dat doen ze allemaal top! De leuke echo is over 2 weken bij de vk: geslachtsbepaling!
Kom je nu uit de kast? Hahaha... ja! Wij kwamen er op dit forum achter dat we elkaar niet kennen maar wel 3 straten van elkaar af wonen
Hier gaan we voor oppas binnen de familie, we ontkomen er niet aan al zouden we willen ligt eraan wanneer ik voor een andere baan ga kijken of ik 3 of 4 dagen ga werken en of het dan om 2 of 3 dagen oppas zou gaan.. Maar met een beetje geluk is vriendlief vanaf de zomer tot januari 2019 thuis. ik werk nu fulltime en dat vind ik nu al veel laat staan met een baby Vk gaf trouwens als tip dat wanneer je carpaccio, filet american, tartaar etc. Invriest en na ontdooien eet het gewoon veilig is Qua verlof ga ik proberen tot 36 weken te werken.. dan zou 1 juni de laatste werkdag zijn.. na het verlof wil ik dagen opnemen om zo lang mogelijk 3 dagen te werken.. en ben van plan om aan het eind van / na mijn verlof te gaan solliciteren.
Serieus? Ik heb 4 jaar lang dagelijks met micro-organismen gewerkt (forensische biologie gestudeerd), en die bewaarde ik op -70 graden.. na ontdooien groeien ze net zo hard als verse bacteriën, schimmels etc. Toxoplasmose gaat dood na 72uur op -18 graden, maar de rest komt gewoon weer uit de slaapstand na het ontdooien! Ik zou het dus zeker niet adviseren! Eet het of zo vers mogelijk (slager, vraag om vers van achter, want de kans op listeria/toxoplasmose is klein) als je het echt niet trekt, of eet het niet. Maar invriezen met een huis-tuin-en-keukenvriezer is valse veiligheid.
Wat een mooie echo foto's allemaal! Heel gaaf. Ik krijg bij mijn verloskundige ook 6 foto's. En juist in het ziekenhuis 1 of 2. Wij gaan ook voor een gastouder. De oppas van mijn vriend vroeger, is nu een gastouder gezin. Dus wij gaan binnenkort bij haar langs. Vinden het ergens een leuk en fijn idee dat hij er vroeger kwam en onze kleine dan ook. Ze woont achter m'n schoonouders dus als we een keertje in de file staan of iets, dan kan de kleine wel op tijd gehaald worden. Wij gaan voor 2 dagen oma's, 1 dag zelf en 2 dagen opvang.
Ik meen op de site vh Voedingscentrum staat ook invriezen op -18 en dan minimaal 48 uur dacht ik. Als je al eens met toxoplasmose besmet bent geweest (wat zeker bij mensen met katten vaak voorkomt volgens mij), hoef je ook niet meer bang te zijn om (opnieuw) besmet te raken en kan je dus gewoon veilig rood vlees eten. Maar toch, blijft een gek idee als je zwanger bent!
Vanmorgen de termijnecho gehad, alles was goed! Wat super leuk om al zo'n compleet babytje te zien! Het was lekker aan het bewegen! 4 dagen vooruit gezet dus nu uitgerekend op 18 juni.
Vandaag de termijnecho zo spannend. De symptomen waren weg. Tot gisteren weer pijnlijke borsten. Alle andere dames die vandaag ook mogen succes!
15-06: Rosje83 - 26 jaar - 1e kindje ❤ MEISJE 16-06: xMeliisz - 27 jaar - 2e kindje❤️ niki86 - 31 jaar - 3e kindje Plusje - 36 jaar - 1e kindje ❤ 17-06: ShaYo - 30 jaar - 1e kindje ❤ Jorohi - 29 jaar - 1e kindje ❤️ 18-06: MicroRNA - 30 jaar - 1e kindje ❤️ Paris91 - 26 jaar - 1e kindje ❤VERRASSING Bloomm - 27 jaar - 3e kindje❤️ 19-06: Meisje80 - 37 jaar - 2de kindje ❤ Muzieknootje - 30 jaar - 2de kindje ❤️ Sam86 - 31 jaar - 4e kindje❤ 20-06: Ringetje - 35 jaar - 2e kindje Emsy - 28 jaar - 2e kindje ❤ verrassing 21-06:8 Pietel - 36 jaar - 2e kindje ❤ 22-06: Pienelientje - 26jaar- 3e kindje Tranquila - 27 jaar - 2e kindje❤️ 23-06: Milou1991 - 26 jaar - 2e kindje Merel82 - 35 jaar - 1e kindje ❤ VERRASSING 24-06: Bruintj3 - 33 jaar - 1e kindje 25-06: Indy90 - 27 jaar- 1e kindje ❤ Meesje84 - 33 jaar - 2de kindje Liesbeth1987 - 30 jaar - 1e kindje Mich92 - 25 jaar - 2e kindje ❤️ Wianhalu - 32 jaar - 2e kindje ❤ 26-06: San987 - 31 jaar - 3e kindje♥️ 27-06: Nymeria - 30 jaar - 3e kindje ❤️ Yoga fanaatje - 30 jaar - 2e kindje❤ Vaatdoek - 33 jaar - 2e kindje ❤️ Mari30 - 30 jaar - 1e kindje❤ 28-06: Sandywich - 28 jaar - 2e kindje GailH90 - 26 jaar - 2e kindje ❤️ 29-06: Poesta - ? Jaar - 2e kindje Lovely29 - 31 Jaar - 2e kindje ❤ 30-06: Madeliefje06 - 30 jaar - 5e & 6e kindje ❤️❤️ Linatje - 33 jaar - 4e kindje❤ Anonise - 26 jaar - 1e kindje ❤ Meisjes (1) Jongens(0) Verrassing (3) ************************************************************************************** Sterretjes/vlinderkindjes * Neeltje1985 - weer zwanger! * MWW ************************************************************************************** Afspraken: December 4 - san987 - termijn echo 5 - Indy90 - Termijn echo fertiliteit. 5 - yogafanaatje - termijn echo 6 - Tranquila - termijn echo 6 - xMeliisz - termijn exho 6 - Bloomm - termijn echo gyn 6 - Merel82 - 2e afspraak vak 7 - bruintj3 - termijn echo 7 - GailH - Termijn echo gyn 8 - Nymeria - termijn echo 8 - Madeliefje06 - termijn echo 11 - Mari30 - termijn echo + Nipt consult 12 - Lovely29 - termijn echo 12 - Indy90 - Termijn echo + intake verloskundige. 12 - GailH90 - Termijn echo VK 14 - ShaYo - controle gyno 15 - Rosje83 - controle vk 19 - Plusje - controle vk (hartje luisteren) 19 - Jorohi - controle vk 20 - xMeliisz - controle vk 20 - Gyn controle 21 - ShaYo - geslachtsbepaling vk (14w3d) 23 - pienelientje - geslachtsbepaling (14w1d) 27 - Plusje - geslachtsbepaling (15w4d) 28 - Nymeria - pretecho/geslachtsbepaling (14w1d) 28- Indy90 - Geslachtsbepaling (14+3) 28 - Rosje83 - Geslachtsbepaling (voor de zekerheid) 28 - Anonise - controle gyno 29 - ShaYo - hartje luisteren gyno (15w4d) Januari: 2 - Rosje83 - Eerste centering pregnacy 8 - Anonise - Geslachtsbepaling 26 - ShaYo - 20 wk GUO (echo) gyno 26 - Jorohi - 20 wk GUO ************************************************************************************** Gokjes bevaldatum & geslacht Rosje83 - 31 mei (37+6) - meisje Pienelientje - 4 juni (37+5) - meisje dddddddddddd - 4 juni - meisje ShaYo - 1-18 juni (hopen!) - jongetje Indy90 - 17/18 juni - meisje Yogafanaatje - 20 juni - jongen Nymeria - 21/23 juni - meisje Wianhalu - 22 juni - meisje Merel82 - 23 juni - jongen Poesta - 30 juni - meisje Anonise - 2 juli - jongetje Mich92 - juli - meisje Bloomm - 1 juni - meisje
in ieder geval een advies waar de meningen behoorlijk over verschillen! Ik zou het dus lekker niet doen of voor de vega filet gaan. Stress is namelijk nog schadelijker voor je kindje