16 t/m 30 juni 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door xMeliisz, 4 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShaYo

ShaYo Actief lid

13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Wij hebben onze gup bij 7 wk aangemeld en kregen vandaag eindelijk de bevestiging van de planning dat hij/zij half september voor 2 dagen in de week welkom is in de groep op maandag en donderdag bij het kdv. Wij hebben geen oma's die een vaste oppasdag aankunnen (eentje is oud) of willen (eentje is heel jong en werkt nog fulltime met een eigen zaak). De oma's zijn voor de leuke- en noodopvang (ziekte, gewoon lekker logeren of vakantie). Daarnaast ga ik drie dagen werken en mijn vriend vier dagen (1 dag ouderschapsverlof, 70% betaalt nb.! luxe!), zodat we ook maar twee dagen opvang nodig hebben. Weer een vinkje op mijn to do lijstje!

Poesta vindt dit leuk.
  2. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Goed geregeld @ShaYo fijn dat het nu helemaal rond is!
    Wij hebben twee dagen gastouder en 1 dag oma/opa. Om die laatste alleen voor nood/extra te laten oppassen vind ik ook echt wat voor te zeggen. Voel me nu vaak bezwaard als ik ze naast die ene dag ook nog voor de extra dingen ga vragen. Gelukkig heb ik daar m’n schoonouders voor hihi.
    En 70% betaald ouderschapsverlof, top! Dan zou ik het wel weten haha

ShaYo vindt dit leuk.
  3. Plusje

Plusje Bekend lid

1 apr 2017
    709
    285
    63
    Sjeeeeeeeesh, de opvang zit gewoon al vol!
    Dan moet ik maar andere opvangen bellen die totaal uit mn route zijn, hopen dat daar nog plek is..
    Of tot 2019 2 dagen gaan werken gaan werken, maar vrees dat dat totaal niet haalbaar is..

Kan natuurlijk ook geheel stoppen ;))))

Stresss :'(

4. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Ja ik ben er nu ook volop mee bezig, wat een verschrikking he! Gelukkig is de locatie waar flexibele opvang mogelijk is wel in de buurt van onze wijk, maar het heeft niet m'n voorkeur.

Bizar dat je dat allemaal ook zo snel moet regelen he, ze maakten een grapje dat je het eigenlijk al moet plannen voordat je zwanger bent ;)

5. GailH90

GailH90 Actief lid

4 mei 2015
    395
    67
    28
    Hier gelukkig geen opvang nodig. En zo wel is het bij lange na niet zo vol als bij jullie geloof ik. Mijn dochter kon een week na inschrijving al beginnen.

Anyway ik werk niet. Heb wel mijn eigen bedrijfje en studeer erbij. Maar dit deed ik wanneer de kleine slaapt en bij oma is. Pas als ze beide naar de basisschool gaan, ga ik weer werken. (Luxepostitie I guess)

Ik weet ook na mijn vorige HG zwangerschap dat mijn lichaam het niet trekt het eerste jaar om aan het werk te gaan.

Morgen heb ik de eerste termijnecho. Ben heel benieuwd, ondanks de 4 echo’s die ik al gehad heb. Ook nieuwsgierig of de gyn en de vk op dezelfde datum gaan uitkomen.

6. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    @GailH90 Wat fijn toch juist dat je zo'n luxepositie hebt en dan heb je ook groot gelijk! :D En ik snap dat je lichamelijk extra moet herstellen na jouw zwangerschap, ik kan me (gelukkig) niet voorstellen hoe jij je voelt! :(

7. ShaYo

ShaYo Actief lid

13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Ja dit had ik al van vrienden en buren vernomen, dus vandaar dat ik bij 7 weken ging inschrijven (dacht dat ik gek was Haha) en toen was de dinsdag al tot mei 2019 vol!
    Ze krijgen ook per 1 januari met een nieuwe wet te maken, waardoor en minder baby’s op de groep mogen (of meer leidsters). Maar ik heb een plekje!

8. ShaYo

ShaYo Actief lid

13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    Ja die vriend van mij aka geluksvogel is na de bevalling 7 weken vrij en heeft 70% betaald ouderschapsverlof (zomervakantie/hoger onderwijs). Dus daar praat ik niet mee Haha! Mijn verlof is eerder afgelopen dan dat zijn school weer begint.. ggrrr

9. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Jeetje wat een gedoe met opvang meiden! wij wonen in het noorden dus daar is het sowieso een stuk minder erg.

Hebben jullie al kraamzorg geregeld?

10. Merel82

Merel82 Actief lid

10 aug 2017
    156
    132
    43
    Vrouw
    Vandaag bij 2e controle vk hartje weer gehoord!! Zoooooooooo’n mooi geluid!!! Vrijdag maar s wat telefoontjes wagen aan kraamzorg en opvang!

indy90, Anonise, Tranquila en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Anonise

Anonise Bekend lid

21 feb 2017
    588
    315
    63
    @indy90 ik moet eerst nog de nieuwe zorgverzekering regelen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.. Er zijn zoveel opties voor kraamzorg.. Maar heb nog ruim 5 weken om het te regelen..

@ShaYo docent zeker? Mijn vriend heeft (nog) geen vast contract, mocht hij dat krijgen dan heeft hij daar ook recht op maar hij heeft al niet te klagen met de zomervakantie vlak na de bevalling:)

Pff gister mijn eerste emo-momentje gehad.. Zat er even doorheen aan het eind van de dag, ik was zo misselijk en moe en vl zat te klagen dat ik niet mee ging/wilde met de honden uitlaten (alsof ik me daar niet al schuldig genoeg over voel ten opzichte van de honden) en toen kwamen de tranen haha ik voelde me weer even een heel klein kindje met grote tranen van verdriet:rolleyes: Verder nog weinig last gehad van mood swings. Jullie wel?

12. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Bij ons heb je weinig opties qua kraamzorg dus ben er eigenlijk al uit. Moet het alleen nog even regelen. Haha ik zou me niet al te druk maken over die tranen ik jank gemiddeld 3 keer per week denk ik. :p omdat ik 0 energie heb, om alles wat er is gebeurd en ook gewoon om dat zielige stukje op tv.:rolleyes: Het is wel wat hoor dat zwanger zijn.:p

13. Tranquila

Tranquila Bekend lid

23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Hier ook gisteren een mooie echo gehad. Cyste was gelukkig minder geworden. Het Is al echt een baby, die heel bewegelijk was tijdens de echo. Blijft bijzonder! Ik ben een paar dagen vooruit gezet dus ik zal de lijst ff aanpassen.

Gelijk na de echo hebben we het ook iedereen verteld die het nog niet wist doormiddel van een foto die we geappt hebben:

Ohnee plaats het liever toch niet, kunnen foto’s weer verwijderd worden?

Plusje vindt dit leuk.
  14. Plusje

Plusje Bekend lid

1 apr 2017
    709
    285
    63
    Ik ging zowat van mn stokkie bij de kassa met boodschappen. Dat ga ik voorlopig dus niet meer alleen doen.. (en ja ik had goed gelunched)..

15. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    dat heb ik vorige week ook gehad bij de kruitvat. Echt heel naar is dat. Had op internet gelezen dat het komt omdat er nu veel meer bloed door je lijf stroomt vanwege de baby daar kan je duizelig van worden.

Plusje vindt dit leuk.
  16. Merel82

Merel82 Actief lid

10 aug 2017
    156
    132
    43
    Vrouw
    Ik wil nu wel in die geheime fb groep, hoe vind ik die?

17. Rosje83

Rosje83 Fanatiek lid

17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    @Merel82 volgens mij beheert @Anonise hem, als je haar een pb stuurt met je e-mail waarmee je staat aangemeld bij FB dan kan ze je toevoegen :thumup:

Merel82 en Mari30 vinden dit leuk.
  18. Tranquila

Tranquila Bekend lid

23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Zijn er meer meiden die het echt geloven na de termijnecho. Ik zit op een roze wolk haha..

Dit was onze annoucement: ff mijn zoontjes naam verstopt echt het hartje

Rosje83 vindt dit leuk.
  19. Mari30

Mari30 Lid

18 aug 2017
    69
    57
    18
    Vrouw
    Ik wil dat ook wel

20. ShaYo

ShaYo Actief lid

13 sep 2017
    361
    265
    63
    Vrouw
    @Anonise [QUOTE="Anonise, post: 21115933, member: 107384]@ShaYo docent zeker? Mijn vriend heeft (nog) geen vast contract, mocht hij dat krijgen dan heeft hij daar ook recht op maar hij heeft al niet te klagen met de zomervakantie vlak na de bevalling:)?[/QUOTE]
    Nee niet eens, management! Zelf die hebben die privileges.. :roflmao:
    en ja, emo momentje: ik heb mijn vriend bijna uit de auto gezet... daarna brak ik in tranen uit omdat ik niet wist waarom ik zo reageerde! Hij pakte het gelukkig goed op.

Deel Deze Pagina