Hier al weer 13 weekjes zwanger! Gaat nu best wel snel vind ik hoor. Over anderhalf week weten we al of het een meisje of jongen is. Heeel spannend! Super schattig knuffeltje @Rosje83 wij hebben een hele zachte van happy horse.
@Anonise wat fijn dat je een goede uitslag hebt voor de NIPT! @Rosje83, wat een lieve knuffel!! Wij gaan aankomende zomer naar Portugal. Mijn vader komt daarvandaan dus wil heel graag de kleine dan ook aan mijn oma laten zien. En later rond november naar Kaapverdie omdat mijn vader aankomend jaar 60 word. Dus wil hij met het gezin op vakantie. Ik ga vanavond de kraamzorg regelen. Ik heb vandaag mijn zorgverzekering gecheckt. En dat was allemaal toereikend. Nu vol verwachting wachten op de NIPT uitslag. En aankomend weekend op fb een foto plaatsen voor de bekendmaking. Mocht ik de foto hebben, zal ik hem hier posten.
@Anonise wat super fijn dat je NIPT uitslag goed is. En wat snel zeg. Waar is je bloed heen gegaan? @Rosje83 wat een onwijs lieve knuffel. @indy90 spannend over 1.5 week al weten wat het is.
Dat is snel!! Wij wachten al 12 werkdagen (2,5 week)... VU gebeld: 10 werkdagen is een gemiddelde.. na 15 werkdagen nog maar eens bellen. Krijg sterk het onderbuikgevoel dat het eerste buisje niet gelukt is en ze nu het tweede buisje aan het onderzoeken zijn.. bij overgewicht is die kans groter. Laten we hopen dat ze het gewoon druk hebben! Donderdag hebben wij de echo, zo benieuwd!!!
Bij het VUmc is het mega druk momenteel. Heb zelf vorige week geprikt en heb straks de kerstdagen ertussen zitten, en waarschijnlijk ook oud en nieuw als ze over die 10 werkdagen heen gaan. Spannend @ShaYo bijna geslachtsbepaling! Heb je hem dan met 14+4 al? Bij mij wilde ze niet voor de 15 weken plannen, maar dat kwam niet uit in de agenda (ik: dan maar maandag om 11.00 uur, man: uuuhhhh nee dat is echt niet handig. En het is duur dus we kunnen ook tot de 20 weken wachten). Het wordt 15+4 want ik wil niet zo lang wachten hihi. Geduld geduld... Ook andere geslachtsbepalingen komen al dichtbij! Das dan weer t nadeel van de hekkensluiter van het groepje zijn. Als laatste de echo’s, als laatste verlof en waarschijnlijk als laatste bevallen In het groepje van m’n eerste zs ging degene die t laatst was uitgerkend ook nog eens twee weken over tijd, terwijl een hoop kids toen met 38/39 weken geboren werden. Zij is echt heel lang als enige nog zwanger geweest en was het zoooooo zat
Bij mij is het ook naar de vu gegaan, ik heb 11 werkdagen gewacht tot de uitslag. Denk inderdaad dat het erg druk is, hopelijk krijg je vandaag of morgen de uitslag!
@Lovely29 mijn bloed is naar Maastricht gegaan (MUMC+) Ik begreep dat het sowieso in het westen erg druk is in de ziekenhuizen, ook rondom bevallingen. Maar hopelijk hebben de dames die nog wachten snel een uitslag. Ik kan me voorstellen dat je wanneer je op/rond de 10de dag zit er wel zenuwachtig van wordt. @ShaYo Zouden ze dan niet even bellen dat er vertraging op zit? Mijn verloskundige zei dat het maximaal 10 werkdagen zou duren.. Ik had de normale bloeduitslag ook al heel snel, vrijdag geprikt en op zondag een mailtje dat alles goed was. @Poesta Ik sta met je mee aan het eind, maar hoop inderdaad niet 2 weken over tijd te gaan Hier vond vriendlief de geslachtsbepaling ook zonde van het geld maar nu het ingepland staat vind hij het wel leuk.. Ik mag met 15+2 Onze overburen zijn met 13 weken naar België gegaan.. Nu 14 weken en weten dus al dat ze een meid krijgen.. Ik wil heel graag weten wat het wordt.. Op de een of andere manier kan ik nu nog niet goed nadenken over namen, of de babykamer etc.
en @Anonise ik heb net de afdeling in het VUmc gebeld. Omdat ik daar patiënt ben konden ze zoeken. Nog geen gegevens binnen bij de prenatale diagnostiek... #boehoe!! Ze gaan nu zelf met het lab bellen, want op werkdag 12 hadden zij in ieder geval iets in de computer moeten hebben staan. Ook als het met buisje 1 niet gelukt is of met buisje 1 én 2 niet gelukt is. Maar nu staat er niets... zucht! Mij is zowel daar de vk als de gyno verteld dat het in het VUmc gemiddeld 10 werkdagen is, en niet maximaal. Maar het zal toch niet dat mijn buisjes zoek zijn! Ze belt straks terug.
Ja, met 14+4 bij de verloskundige in dat dorp naast ons. 'Eigen wens echo'. Ik vroeg zelf of dat niet te vroeg was, maar het was mogelijk maar op het randje. Als ze twijfelt dan zegt ze niets en mogen we in het weekend nogmaals komen (ivm kerst). Andere centra in de plaatsen om ons heen doen het inderdaad niet voor 15e of 16e week en daar is ook wel een reden voor, omdat het voor de 15e week moeilijker te zien is. Het verschil tussen een koffieboon of piemeltje. De ene moet dan nog wat groeien
15-06: Rosje83 - 26 jaar - 1e kindje ❤ MEISJE 16-06: xMeliisz - 27 jaar - 2e kindje❤️ niki86 - 31 jaar - 3e kindje Plusje - 36 jaar - 1e kindje ❤ 17-06: ShaYo - 30 jaar - 1e kindje ❤ Jorohi - 29 jaar - 1e kindje ❤️ Willeke17 - 36 jaar - 2e kindje ❤️ 18-06: MicroRNA - 30 jaar - 1e kindje ❤️ Paris91 - 26 jaar - 1e kindje ❤ VERRASSING Bloomm - 27 jaar - 3e kindje❤️ 19-06: Meisje80 - 37 jaar - 2de kindje ❤ Muzieknootje - 30 jaar - 2de kindje ❤️ Sam86 - 31 jaar - 4e kindje❤ 20-06: Ringetje - 35 jaar - 2e kindje Emsy - 28 jaar - 2e kindje ❤ VERRASSING 21-06: Pietel - 36 jaar - 2e kindje ❤ 22-06: Pienelientje - 26jaar- 3e kindje MEISJE 23-06: Milou1991 - 26 jaar - 2e kindje Merel82 - 35 jaar - 1e kindje ❤ VERRASSING Bruintj3 - 33 jaar - 1e kindje 24-06: 25-06: Indy90 - 27 jaar- 1e kindje ❤ Meesje84 - 33 jaar - 2de kindje Liesbeth1987 - 30 jaar - 1e kindje Mich92 - 25 jaar - 2e kindje ❤️ VERRASSING Wianhalu - 32 jaar - 2e kindje ❤ Tranquila - 27 jaar - 2e kindje❤️ 26-06: Nymeria - 30 jaar - 3e kindje ❤️ San987 - 31 jaar - 3e kindje♥️ Mari30 - 30 jaar - 1e kindje❤ Lovely29 - 32 Jaar - 2e kindje ❤ 27-06: Vaatdoek - 33 jaar - 2e kindje ❤️ 28-06: Sandywich - 28 jaar - 2e kindje GailH90 - 26 jaar - 2e kindje ❤️ 29-06: Poesta - ? Jaar - 2e kindje Yogafanaatje - 30 jaar - 2e kindje ❤ 30-06: Madeliefje06 - 30 jaar - 5e & 6e kindje ❤️❤️ Linatje - 33 jaar - 4e kindje❤ Anonise - 26 jaar - 1e kindje ❤ Meisjes (2) Jongens(0) Verrassing (4) ************************************************************************************** Sterretjes/vlinderkindjes * Neeltje1985 - weer zwanger! * MWW ************************************************************************************** Afspraken: December 15 - Rosje83 - controle vk 19 - Plusje - controle vk (hartje luisteren) 19 - Jorohi - controle vk 20 - xMeliisz - controle vk 20 - Gyn controle 20 - Mich92 - controle vk 21 - ShaYo - geslachtsbepaling vk (14w4d) 27 - Plusje - geslachtsbepaling (15w4d) 28 - Tranquila - geslachtsbepaling (14w3d) 28 - Nymeria - pretecho/geslachtsbepaling (14w1d) 28- Indy90 - Geslachtsbepaling (14+3) 28 - Rosje83 - Geslachtsbepaling (voor de zekerheid) 28 - Anonise - controle gyno 29 - ShaYo - controle gyno Januari: 2 - Rosje83 - Eerste centering pregnancy 2 - Nymeria - controle vk 2 - Lovely29 - controle vk 5 - Bloomm - Controle gyn 8 - Anonise - Geslachtsbepaling 8 - yogafanaatje - Geslachtsbepaling 9 - Lovely29 - Geslachtsbepaling 9 - wianhalu - Geslachtsbepaling 9 - GailH90 - controle gyn 9 - Indy90 - controle verloskundige 10 - Mari30 - Geslachtsbepaling + Controle vk 19 - Bloomm - 20 wk GUO 26 - ShaYo - 20 wk GUO + gesprek gyno 26 - Jorohi - 20 wk GUO Februari 2 - indy90 - 20 weken echo ************************************************************************************** Gokjes bevaldatum & geslacht Rosje83 - 31 mei (37+6) - meisje Pienelientje - 4 juni (37+5) - meisje dddddddddddd - 4 juni - meisje ShaYo - 1-18 juni (hopen!) - jongetje Indy90 - 17/18 juni - meisje Yogafanaatje - 20 juni - meisje Nymeria - 21/23 juni - meisje Wianhalu - 22 juni - meisje Merel82 - 23 juni - jongen Poesta - 30 juni - meisje Anonise - 2 juli - jongetje Mich92 - 1 juli - meisje Bloomm - 1 juni - meisje
Zo, even de lijst bijgewerkt, mijn uitgerekende datum stond weer verkeerd. Hebben jullie al een beetje last van nesteldrang? Ik merk dat het langzaam wel een beetje begint te kriebelen nu ik de 14 weken voorbij ben. De toekomstige babykamer is nu studeerkamer en er moet dus een andere werkplek gecreëerd worden mijn man. Dit weekend een dakraam geplaatst op zolder zodat hij daar fatsoenlijk kan werken. Dus langzaamaan gaan we de studeerkamer leeg halen zodat we in het nieuwe jaar kunnen beginnen met de babykamer. Stiekem ook al het babyspul van zolder gehaald en gesorteerd.. nog een paar weekjes wachten tot we weten of al het roze spul weg kan of dat we het nog een keer kunnen gebruiken.. Ik merk wel dat de drang om te weten welk geslacht het is nu niet zo groot is, misschien ook omdat we beiden al hebben
NIPT: lab VUMc heeft me gebeld. In het eerste buisje bloed zat te weinig materiaal van de baby. Ze onderzoeken nu het tweede buisje bloed en die uitslag volgt einde van deze week. Dat zegt niets over de uitslag, maar zou wel kunnen betekenen dat ook het tweede buisje bloed te weinig materiaal van de baby bevat. Zo ja, dan moet de test maandag opnieuw. Het verklaart dus wel waarom we nog niets hadden gehoord
Spannend @ShaYo hoeojk vinden ze genoeg in het tweede buisje. Bijzonder dat je al zo vroeg terecht kan! Misschien idd net ff naar voren gehaald ivm de kerst, ze zei tegen mij dat ze 15 weken aanhouden als grens. Hopelijk kunnen ze het al zien!! Nesteldrang nog geen last van. Bij m’n eerste ook niet gehad. Stond ik met 36 weken nog te behangen en was de kamer de dag voor de bevalling pas klaar...
Wat bijzonder dat ze bij jullie 15weken als grens aanhouden. Ik heb nu bij alledrie mijn zwangerschappen bij 13weken 99% zekerheid gekregen mbt het geslacht. Bij mijn zoontje was vorig jaar ook echt duidelijk een “piemeltje” te zien, daar kon je echt geen meisje meer van maken. Andersom vond ik spannender, bij mijn dochter en nu weer zag je namelijk niks.. ja een paar streepjes die kleine schaamlipjes voor moeten stellen maar dat is het. Vanaf 14 weken zie je in 3D wel echt heel duidelijk een meisje of een jongen! Ze adverteren er in mijn omgeving juist mee, geslachtsbepaling vanaf 13 weken, 14weken 100%zekerheid geboden.
Vervelend dat het zo lang duurt voor je de uitslag hebt. Hopelijk gauw meer bekend. Heb nog niet echt last van nesteldrang. Komt misschien ook doordat wij grotendeels alle spullen al hebben. Er zijn maar een paar dingen die ik op mijn lijstje heb gezet nodig te hebben. Zoals een kolf, haha. Verder twijfel ik of ik een duo wagen zal aanschaffen. Meer mensen hier met een 2e kindje op komst waarvan de oudste dan nog net geen 2 is? Zie haar niet continue lopen eerlijk gezegd hehe.
Mijn zoon zal net twee zijn. Verwacht de baby veel in de draagdoek te nemen de eerste maanden en dan tegen de winter is hij 2,5 en gaat hij wel zelf lopen denk ik, plus een plankje aan de wagen.
@ShaYo, hopen dat het tweede buisje voldoende materiaal heeft, en dat je maar snel een goede uitslag in handen hebt. @nesteldrang, ik merk dat de tapijttegels op het kamertje-to-be me heel onrustig maken. Ik ga manlief voorstellen of we in de kerstvakantie saampjes wat laminaat kunnen neerleggen. Dan zou ik een stuk blijer worden. Denk dat dat wel onder nesteldrang valt