Ik ga voor het gemak maar uit van een NIPT-uitslag na kerst, dan kan het alleen maar meevallen. Tweede reguliere bloedtest was goed trouwens, geen verhoogd glucose dus dat is fijn! Nesteldrang geen last van maar we hoeven ook niet rigoureus aan de bak. Wat schilderen enzo maar verder weinig. M’n collega zei net wel dat er lange levertijd op kinderwagens zit. Iemand van jullie een idee?
Oh, daar heb ik ook wat over gehoord ja! Maar even snel googlen kan ik daar niet zoveel van terugvinden.. hmmm misschien is het beter geworden de laatste tijd?
Ik heb ook een zoontje uit juli 2016. Ik ga wel voor een duo wagen zie mijn zoontje dan nog niet echt grote stukken lopen. En heb denk ik tegen die tijd geen zin om achter hem aan te gaan met een baby in de kinderwagen. Ik ben hem nu al af en toe kwijt tussen de gangpaden van de winkels haha..
Dit kan bij sommige wagens wel het geval zijn. Als je er een op het oog hebt zou ik een beetje rond bellen en vragen naar de levertijden.
Mijn bloed is naar het Emc gegaan en op hun website geven ze 8 tot 9 dagen aan. We zitten nu op 3 werkdagen. Ik hou ook rekening met januari. Bij mijn dochter zijn wij ook naar een praktijk geweest die het vanaf 13 weken doet. Deze keer niet zo'n zin om een stuk te rijden. Onze eigen vk doet het met 16 weken. Die 3 weken kan ik nog wel wachten. Nesteldrang is er wel maar is lastig met een rondrennende peuter. Kamertje gaan we in januari/februari doen als we het geslacht weten
Op Marktplaats een Bugaboo Donkey? Even een duo-wagen en daarna gewoon een ruime mand. Of Joolz Geo, ook een duo tegenwoordig. Maar die zie je tweedehands nog niet vaak. Of je moet je oude verkopen
Met 3d en een speciaal erop getrainde echoscopiste kunnen ze het waarschijnlijk wel wat eerder zien, maar onze praktijk doet geslachtsbepaling 'erbij' en doen het vanaf 15 weken. Ik kan er wel mee leven. Zou als de dood zijn dat ze het zo vroeg dan toch net verkeerd zien. Ken een verhaal dat dat meisje van de 20 weken echo (!) bij geboorte toch een piemeltje had...
Wist je dat het daarom ook geen geslachtsbepaling of pretecho mag heten? Iets met de rechten en commercieel enzo. Vandaar ‘eigen wens echo’. Wij kijken naar wat u wenst
Ik heb een vraagje... wat gaan jullie eten met de kerstmis? Alles wat mn ouders klaar maken en hebben gekocht, mag ik niet. Dus mag mn boodschappenlijstje nog geven. Maar ik heb geen idee of inspiratie Misschien dat jullie nog lekkere ideeen hebben ?
Hier 1 dag gourmetten en 1 dag waarbij er veel verschillende hapjes zijn, salade met gerookte kip, bieten/tomaat carpaccio (van groenten dus), verschillende kip en gehakt hapjes. Misschien een lekker stoofpotje? of iets met Kalkoen/Kip, een beenhammetje(lust ik zelf niet maar velen vinden het heerlijk) Ik ben zelf nogal van de groenten dus mij maken ze blij met gevulde champignons/paprika, gepofte aardappel, gegrilde aubergine/courgette etc.
Dan is mijn verloskundige toch in overtreding Kan zelfs een pakket boeken, geslachtsbepaling + pretecho (2 x een echo dus) €80,-
Gisteravond hartje gehoord kwam af en toe een soort geweerschot geluid tussendoor, dat waren schijnbaar schopjes. Erg schattig. Ik ben opgelucht..
Oh echt? Vind pretecho ook wel een stom woord. Tis niet altijd alleen maar ‘pret’. En geslachtsbepaling ook eigenlijk, want tis niet dat er tijdens de echo bepaald wordt of t een jongen of meisje is... dat stond immers al vast (alleen weten we het tot dat moment niet ) En ach, ik zou er ook lekker een centje voor vragen hoor als ik vk was. Ze zijn geen liefdadigheidsinstelling
Zijn er geen aanpassingen mogelijk? Vlees in rode wijnsaus, en dan voor jou de saus weglaten etc? Lijkt me stug dat het hele menu rauw is of alcohol bevat toch? Anders moet je het menu van je ouders even delen en kunnen we meedenken! Wij hebben 2x een diner van 8 gangen met vrienden en familie, iedereen maakt wat. Ik eet glutenvrij en nu zwanger, en toch mag ik eigenlijk alles. Alleen de rode wijn saus niet en ipv de tiramisu hebben ze voor mij en bolletje ijs.
Bij mijn ouders is het menu: Voorgerecht: carpaccio , garnalen en meloen met parmaham. Als hoofdgerecht chateaubriand en dan met saus naar keuze. Toetje zijn allemaal verschillende dingetjes, ijs bonbons, taartjes etc etc. Het is allemaal zo lekker maar moet het deze keer laten staan. Bij mijn schoonouders eten we denk ik gourmet. Zij hebben een eigen slagerij dus die zijn met de kerst zo moe van al het werken dat ze niet uitgebreid willen kopen. Dus dat gaat we goed komen.
Ik zie alleen bij het voorgerecht een uitdaging? Het vlees laat je voor jou gewoon nog even doorgaren en toetje mag je. Ipv carpaccio van vlees kan je een carpaccio van bieten nemen of een soepje, salade etc. Meloen mag je, parmaham vervangen door gewone gerookte ham. Garnalen zijn niet zo handig en warm passen die niet bij een voorgerechtje. Dus die weglaten!