Rauwe garnalen? Als ze koud zijn, zoals je ze vaak bij de visboer of super koopt, zijn ze al gekookt he? Garnalencocktail mag dus gewoon, mits geen alcohol in t sausje he
Rauw/koud/voorverpakt, die dingen in de supermarkt bedoel ik .. de vk in het VUmc was er niet echt happy mee. Dan zou je gerookte zalm ook mogen eten, is immers gerookt.. en dat adviseren zo ook niet. Zelf ben ik niet zo strikt met dit soort dingen. Ik heb het net wel opgezocht, maar de whiskey-cocktailsausen verschillen van 0,5% tot 1,5% alcohol in de ingrediënten. Die 1,5% in de ingrediënten, heeft 0,7% alcoholpercentage in het uiteindelijke product (Ah.nl). Een Radler is 0,5!. Alleen is een Radler een heel flesje en je scheutje saus door de garnalen misschien twee eetlepels.
Ik ben met die sausjes ook niet zo moeilijk. Net een fles sherry gekocht voor een scheutje in de soep haha Het ‘probleem’ van gerookte zalm is dat het heel lang houdbaar is en dat daardoor bacteriën veel tijd hebben im te groeien. Garnalen zijn veel minder lang houdbaar en mogen daarom wel gewoon dacht ik.
Chateaubriand is echt heel zonde als je zon stuk vlees doorbakt. En gewone ham lust ik niet. Denk dat ik voor meloen en kleine hapjes ga en als hoofd een beenhammetje uit de oven
Eens! Ik ga m’n ossenhaas ook echt niet doorgebakken eten... Dan maar aanpassen en wat anders. Als je rauwe ham toch wil eten zou je het 48 uur kunnen invriezen op minimaal -18, dat zou toxoplasmose doden. Geloof dat er ook bepaalde soorten rauwe ham zijn, zoals serano, die je wel mag. Heeft met het bewerkingsproces te maken. Als het gerookt is zou het wel mogen. Maar goed, zoveel mensen zoveel meningen. Er is in twee jaar tijd ook alweer het een en ander veranderd in wat je wel/niet mag eten. Zou het dan gewoon bij meloen houden voor jezelf
Goedemorgen dames, Ik ben geen actieve prater op t forum, maar lees lekker met jullie mee. Het einde van het jaar komt bijna in zicht.. denken jullie aan de geboorte zegels die nu nog een stukje goedkoper zijn dan volgend jaar?! (Alleen als je daar behoefte aan hebt natuurlijk) Hele fijne feestdagen voor iedereen gewenst
@ShaYo vandaag de geslachtsbepaling wat spannend!! Wat zegt jullie gevoel? Laat je weten hoe het is gegaan..
Bedankt dames, ik was de draagdoek even helemaal vergeten. Toch twijfel ik nog, maar goed we hebben nog even om te denken over een duo wagen. Iemand belang bij een mutsy igo van een dik jaar oud? haha. Oh mean wat een gedoe met eten, bij ons passen ze zich gewoon aan voor iedereen. Wel net zo makkelijk. Garnalen mag je gewoon eten, ik gebruik de app zwanger&zo wel eens om te checken. Maar gebruik gewoon je nuchtere verstand en je komt heel ver. Zo was ik een keer op een babyshower waar echt heel veel vrouwen zwanger waren en bij elk hapje werd van alles gecheckt of je het wel/niet mocht hebben. Vond het echt mega frustrerend, al dat gezeur, haha. Maar wij gaan ook makkelijk eten: bbq-en en mijn schoonmoeder maakt van alles en nog wat. Met oud en nieuw gaan we lekker gourmetten, dus voor iedereen wat wils.
Ik zeg al vanaf week 4 ‘dat wordt vast een jongen!’, dus we gaan het zien!! Ik heb echt 0,0,0,0 voorkeur, maar wil het gewoon heel graag weten! De roze en blauwe Allstars staan klaar om ingepakt te worden, voor onder de boom of retour afzender!
Dat word nog een lange dag. Ik gok een jongetje. Nergens op gebaseerd hoor. Heeel veel plezier in ieder geval. Wij moeten nog precies een week wachten.
Gerookte zalm wordt koud gerookt, daarbij gaan de bacteriën niet dood. Plus in combinatie met vacuüm verpakking kunnen ze dus doorgroeien. Niet vacuüm verpakt dus vers gerookt mag het namelijk wel. Hier geen tips over kerstmenu’s. Die van mij zal standaard uit sondevoeding bestaan Afgelopen week de sonde uitgespuugd, hij is nu in mijn darmen geplaatst in de hoop dat mijn maag dan rustiger wordt.
15-06: Rosje83 - 26 jaar - 1e kindje ❤ MEISJE 16-06: xMeliisz - 27 jaar - 2e kindje❤️ niki86 - 31 jaar - 3e kindje Plusje - 36 jaar - 1e kindje ❤ 17-06: ShaYo - 30 jaar - 1e kindje ❤ Jorohi - 29 jaar - 1e kindje ❤️ Willeke17 - 36 jaar - 2e kindje ❤️ 18-06: MicroRNA - 30 jaar - 1e kindje ❤️ Paris91 - 26 jaar - 1e kindje ❤ VERRASSING Bloomm - 27 jaar - 3e kindje❤️ 19-06: Meisje80 - 37 jaar - 2de kindje ❤ Muzieknootje - 30 jaar - 2de kindje ❤️ Sam86 - 31 jaar - 4e kindje❤ 20-06: Ringetje - 35 jaar - 2e kindje Emsy - 28 jaar - 2e kindje ❤ VERRASSING 21-06: Pietel - 36 jaar - 2e kindje ❤ 22-06: Pienelientje - 26jaar- 3e kindje MEISJE 23-06: Milou1991 - 26 jaar - 2e kindje Merel82 - 35 jaar - 1e kindje ❤ VERRASSING Bruintj3 - 33 jaar - 1e kindje 24-06: 25-06: Indy90 - 27 jaar- 1e kindje ❤ Meesje84 - 33 jaar - 2de kindje Liesbeth1987 - 30 jaar - 1e kindje Mich92 - 25 jaar - 2e kindje ❤️ VERRASSING Wianhalu - 32 jaar - 2e kindje ❤ Tranquila - 27 jaar - 2e kindje❤️ 26-06: Nymeria - 30 jaar - 3e kindje ❤️ San987 - 31 jaar - 3e kindje♥️ Mari30 - 30 jaar - 1e kindje❤ Lovely29 - 32 Jaar - 2e kindje ❤ 27-06: Vaatdoek - 33 jaar - 2e kindje ❤️ 28-06: Sandywich - 28 jaar - 2e kindje GailH90 - 26 jaar - 2e kindje ❤️ 29-06: Poesta - ? Jaar - 2e kindje Yogafanaatje - 30 jaar - 2e kindje ❤ 30-06: Madeliefje06 - 30 jaar - 5e & 6e kindje ❤️❤️ Linatje - 33 jaar - 4e kindje❤ Anonise - 26 jaar - 1e kindje ❤ Meisjes (2) Jongens(0) Verrassing (4) ************************************************************************************** Sterretjes/vlinderkindjes * Neeltje1985 - weer zwanger! * MWW ************************************************************************************** Afspraken: December 15 - Rosje83 - controle vk 19 - Plusje - controle vk (hartje luisteren) 19 - Jorohi - controle vk 20 - xMeliisz - controle vk 20 - Gyn controle 20 - Mich92 - controle vk 21 - ShaYo - geslachtsbepaling vk (14w4d) 27 - Plusje - geslachtsbepaling (15w4d) 28 - Tranquila - geslachtsbepaling (14w3d) 28 - Nymeria - pretecho/geslachtsbepaling (14w1d) 28- Indy90 - Geslachtsbepaling (14+3) 28 - Rosje83 - Geslachtsbepaling (voor de zekerheid) 28 - Anonise - controle gyno 29 - ShaYo - controle gyno Januari: 2 - Rosje83 - Eerste centering pregnancy 2 - Nymeria - controle vk 2 - Lovely29 - controle vk 4 - GailH - controle vk 5 - Bloomm - Controle gyn 8 - Anonise - Geslachtsbepaling 8 - yogafanaatje - Geslachtsbepaling 9 - Lovely29 - Geslachtsbepaling 9 - wianhalu - Geslachtsbepaling 9 - GailH90 - controle gyn 9 - Indy90 - controle verloskundige 10 - Mari30 - Geslachtsbepaling + Controle vk 19 - Bloomm - 20 wk GUO 26 - ShaYo - 20 wk GUO + gesprek gyno 26 - Jorohi - 20 wk GUO Februari 2 - indy90 - 20 weken echo ************************************************************************************** Gokjes bevaldatum & geslacht Rosje83 - 31 mei (37+6) - meisje Pienelientje - 4 juni (37+5) - meisje dddddddddddd - 4 juni - meisje ShaYo - 1-18 juni (hopen!) - jongetje Indy90 - 17/18 juni - meisje Yogafanaatje - 20 juni - meisje Nymeria - 21/23 juni - meisje Wianhalu - 22 juni - meisje Merel82 - 23 juni - jongen Poesta - 30 juni - meisje Anonise - 2 juli - jongetje Mich92 - 1 juli - meisje Bloomm - 1 juni - meisje
Jeetje @GailH90 wat een ellende die sonde. En wij maar zeuren over wel/geen rood vlees mogen eten. Wat een ellende voor je meis! Gaat t beter nu hij in je darmen zit? @ShaYo Zooooo spannend straks!!
@Poesta de misselijkheid is helaas weer erger geworden. Maar het spugen wel gestopt. Ik kan nu alleen zelfs een slokje drinken niet meer verdragen. Maar voel je daar niet schuldig om hoor. Lijkt me super lastig iets niet te mogen maar wel te willen eten. En met kerst worden juist al dat soort hapjes op tafel gezet. Ik herinner me nog een bruiloft in mijn vorige zwangerschap in Frankrijk, daar kwam letterlijk alles op tafel wat je als zwangere absoluut niet mocht. De bruidegom was meer bezig om alternatieven voor mij te regelen dan zelf van zijn eten te genieten, zo sneu vond ik dat. Want trek had ik toen ook niet
Hoi meiden. Spannend de geslacht bepalingen. Volgens mij heb ik gisteren de baby gevoeld. Lichte plopjes en vandaag een kriebel gevoel wat best lang aan hield. Weet t nog van mijn vorige zwangerschap. Nog meer die t al gevoeld hebben?