Ik zag dat Sith nog ontbrak op de lijst, dus heb het even aangevuld: 16 t/m 30 Juni 2014 Mama's lijst: 16 juni: 17 juni: 18 juni: 19 juni: Me and, 29 jaar, 2e kindje, zh/thuis?, fv 20 juni: 21 juni: 22 juni: Sith, 31 jaar, 1e kindje, 22 juni, ZH, BV 23 juni: 24 juni: Elionorah, 32 jaar, 3e kindje, thuis, bv 25 juni: Daniielle, 24 jaar, 1e kindje, 25 juni, zh, bv 26 juni: 27 juni: 28 juni: 29 juni: 30 juni: Jolien1982, 31 jaar, 1e kindje, zh, fv Kiera, 29 jaar, 2e kindje, zh, bv
Sith, wat leuk; ik ben net als jij ook 31 en zwanger van mijn eerste kindje (of nou ja, ik ben bijna 31... 29 oktober ben ik jarig) Me and, wat naar van die miskraam, maar fijn dat je nu opnieuw zwanger bent. Hopelijk gaat alles idd nu goed. Ik sport wel trouwens, maar niet heel intensief. Ik badminton 1x per week recreatief en dat wil ik zo lang het gaat gewoon blijven doen. Wat klachten betreft merk ik dat ik vooral snel moe ben. Verder hoofdpijn, maar dat heb ik sowieso vaak. En nu al verstrooid, dat belooft wat! Ik had gisteren de kookwekker in de koelkast gezet, mijn man vond 'm omdat hij drinken in wilde schenken Van de week had ik de pindakaas ook al in de koelkast gezet, ik heb blijkbaar iets met de koelkast En ik was gisteren even in de stad met mijn zus en ik was met haar in gesprek. Ondertussen haalde ik een blouse uit een rek en zei tegen haar: "Ik heb geen zin om..." en vervolgens wist ik echt niet meer wat ik wilde zeggen. Echt zo raar, geen idee waar ik nou geen zin in had
@elionorah, ja daar heb je wel gelijk in. Niet alles zal gaaf zijn! Ik ben dit jaar getrouwd en wij zaten te twijfelen om naar amerika te gaan voor huwelijksreis.. nu was het toch bali geworden. @me and; ik sport ook, doe aan karate 2x per week. Ik train daar al bijna 19 jaar en heb een goede band met mijn leraar. Heb dus gelijk gezegd dat ik voortaan vooral help met het les geven en geen contact meer wil tijdens het trainen!
Wauw Bali, gaaf! Wanneer ben je getrouwd Daniielle? Mijn man en ik zijn ook dit jaar getrouwd; op 22 augustus. Ik werd vanochtend vroeg wakker omdat ik behoorlijke kramp/pijn in mijn onderbuik had. Ik had gisteravond al een kruik mee naar bed genomen en die was nog een beetje warm, dus die heb ik tegen mijn buik aangelegd. Het is toen wel weer gezakt en de pijn is nu weg, maar ik maak me wel meteen zorgen of het wel goed gaat allemaal. Ik heb net even wat gelezen over buikkrampen tijdens zwangerschap en het lijkt er heel erg bij te horen. Zo lang je maar geen bloed verliest is het heel onschuldig, las ik. Ik heb geen bloed verloren, dus ik probeer het maar los te laten. Hebben jullie ook veel last van buikpijn?
@and me. We zijn weer een dagje verder. Fijn dat t nu zo anders voelt. Dat geeft wellicht ook al rust. Door mijn zwangerschappen heb ik weke het geleerd wat het is om controle(drang) los te laten . En nu ik dat kan, voelt het dagelijks leven veel minder krampachtig en gestrest. Net als het zwanger willen worden, was ik nu echt heel rustig in. Ik kon ook niet zo goed meedoen op het NOD topic, omdat iedereen zo gestrest leek en alles onder controle wilde hebben met tempen en ovu sticks. Ik snap de drang zeker wel hoor, begrijp me niet verkeerd. Wat ik wil zeggen is dat loslaten voor mij meer leven en genieten is. Sporten, telt 2 jonge kinderen opvoeden ook? Haha. Nee ik weet echt geen gepaste sport voor me. En gelukkig weeg ik 58kg en zit ik lekker in m'n vel Ik fiets wel heel veel. Laten we dat als mijn actieve beweging bestempelen. Wat voor sport doe jij? Sith en jolien, allebei voor t eerste kindje! Oh wat een spannende, boeiende en verrijkende tijd staat jullie te wachten! Echt leuk. Een zegen. @jolien, hihi die hormonen en het dromen over de toekomst hebben je al aardig van de wijs gebracht. Kookwekker in de koelkast haha! @danielle, wow Bali is denk ik een hele goede keus geweest voor een huwelijksreis gaaf hoor! Sport, karate. Wow!! Dat zie ik mezelf niet doen. Wat bedoel je met 'geen contact meer tijdens het trainen'? Geen klappen meer ontvangen?... We hebben nieuws van de reisverzekeraar!We hebben gisteren contact gehad met onze reisverzekering. We hebben ze gisteren gebeld met de vraag of ze een echo van de baby vergoeden. Dit ivm met uitsluiten van 'narigheid'. En gezien m'n eerdere ervaring, hebben ze toestemming gegeven. Echt zo fijn! Ergens volgende week willen we de echo laten doen. Hopelijk zien we dan een klein lief levend mensje in m'n buik Thats all for now, ik ben bekaf en ga lekker slapen.
@Danielle, Wauw Bali, daar ben ik samen met mijn vriend geweest in 2010. In sanur. Wat een mooi land is dat. @Elionorah, we zijn inderdaad weer een dag verder, het verkrampen en los laten gaat mij sinds gisteren wat beter. Zeg ook tegen mijzelf dat ik er niets aan verander en dat ik er moet van gaan genieten. Op naar woensdag denk als daar alles goed is er ook wat van mij af valt, onbewust ben je daar toch ook mee bezig. Ik was toen ook zo bezig op het topic van miskramen maar zeg nu ook laat het los. Dat verdriet voel je al die anderen en kan ik nu ff niet hebben, even lekker ego zijn af en toe Opvoeden van kinderen is zeker een sport Ik volg 2x per week bodystep, met zo'n step op de grond, aan het eind komen er ook buikspieren aan te pas maar die laat ik lekker aan mijn neus voorbijgaan Wat goed van die e ho die wordt vergoed! Wat fijn!!! scheelt je een hoop geld!
@eLionorah; wat fijn dat het goedgekeurd is! Hopen op een goedw echo Met geen contact tijdens sporten bedoel ik inderdaad geen klappen meer vangen hihi. Ik help nu gewoon beetje met les geven en doe kleine dingen die ik niet ig wel kan zonder partner. Of ik pak mijn man, vader of leraar als partner. Die zijn op de hoogte en kijke wel uit @jolien1982; ik heb ook last van buikpijn, de ene keer wat meer als de andere. Kijk ook nog steeds iedere keer of ik niet toch bloed verlies. Ik heb ook gelezen dat het erbij hoort en de meeste pijntjes zet ik dan maar van me af! Heb ook enorm pijn in me liezen, geen idee of dat normaal is. Wij zijn op 30 augustus getrouwd (eindelijk!!), zouden op 31 mei al trouwen maar mijn schoonvader lag toen plots kritiek in het ziekenhuis en hebben we het 1, 5 week van te voren af moeten zeggen. Bali was geweldig, als ons kindje wat ouder is gaan we zeker terug. Prachtig land, lieve mensen en lekker weer en lekker eten. Nog nooit zo van een vakantie genoten jullie ook een mooie dag gehad met trouwen?
@me and; wel fijn dat je het wat meer los kan laten. Het is natuurlijk heftig maar helaas verander je er met zorgen ook niks aan. Konden we het maar onder controle hebben allemaal he... Sanur lijkt me ook mooi, wij zaten in kuta. Mooi maar erg druk!
Hier ook veel krampen met name mijn darmen die denk ik ruimte aan het maken zijn voor de kleine ukkepuk. Vannacht werd ik er zelfs wakker van, moest ook nodig naar de wc voor de 'grote' boodschap. Ook mijn darmen zijn van slag het ene moment moet ik onwijs hard rennen en het andere moment kan ik niet
Welkom Dreamer! 16 t/m 30 Juni 2014 Mama's lijst: 16 juni: 17 juni: 18 juni: 19 juni: Me and, 29 jaar, 2e kindje, zh, fv 20 juni: 21 juni: 22 juni: Sith, 31 jaar, 1e kindje, 22 juni, ZH, BV 23 juni: 24 juni: Elionorah, 32 jaar, 3e kindje, thuis, bv Dreamer, 24 jaar, 2e kindje, ZH, BV 25 juni: Daniielle, 24 jaar, 1e kindje, 25 juni, zh, bv 26 juni: 27 juni: 28 juni: 29 juni: 30 juni: Jolien1982, 31 jaar, 1e kindje, zh, fv Kiera, 29 jaar, 2e kindje, zh, bv
Hallo dames!! Ik zou ook graag met jullie meekletsen! Mijn naam: Ellin, 29 jaar, 2e kindje, 22 juni, thuis, bv Over die laatste twee zaken ben ik nog niet zeker maar voorlopig maar even zo! Ik heb a.s. donderdag een echo, erg spannend allemaal!!
Thnx ja klopt 2e kindje. Jij zwanger van de 3e zo te lezen. Gezellige boel wordt het dan! Zijn jullie op vakantie? Aangezien jij over een reisverzekering praat? In ieder geval fijn dat de echo in ieder geval vergoed gaat worden! @Nieuwe dames WELKOM! @Jolien die krampen heb ik ook gehad toen ik net 4 weken zwanger was. Dit had ik niet bij mijn eerste. Ik maak me in ieder geval geen zorgen. Je lichaam kan flink reageren op de hormonen. Vooral je darmen. @Danielle wow Bali, mooi land hoor! Zelf alleen nog nooit geweest, wel familie en vrienden. Wel naar Griekenland en Spanje enzo. Ben met onze zoon nog niet naar het buitenland op vakantie geweest. Heb zelf al moeite met vliegen. Laat staan hij. @Me and jij ook zwanger van de 2e zo te lezen en ook 29 jaar! Helaas zie ik dat jij een miskraam gehad hebt. Hoever was je als ik mag vragen? @Kwaaltjes hier op dit moment weinig last, waar ik heel erg blij om ben. Vraag me wel af hoelang ik mn buik onzichtbaar kan houden. Af en toe spelen mn darmen echt op en is mijn buik opgezet. Bij mijn 1e zwangerschap liep ik al in zwangerschapsbroeken vanaf 12 weken.
Nieuwe zwangere dames, Welkom en gefeliciteerd. @Kiera, Tuurlijk mag je dat vragen, ik was 6 weken zwanger. Heel jammer maar ben zo blij dat ik alweer direct daarna zwanger mag zijn. Woensdag 1e echo zo spannend. Momenteel een dipje
Welkom nieuwe dames! Hier geen sporter. Wandel wel elke dag met de hond, dat ken ik gewoon blijven doen. Ik kan me voorstellen dat het na een miskraam allemaal nog veel spannender is. ik heb daar geen ervaring mee en vind het allemaal al zo spannend. Van kramp hier ook regelmatig last, dat zijn echt mijn darmen. Wanneer ik sterk gekruid eten eet heb ik er meer last van. Als ik thuis op de bank zit, moet ik mijn broek open doen omdat het anders te strak zit.
Hallo dames mag ik hier ook mee kletsen? Tanja28, 28 jaar. 1ste kindje , zh, bv, 24 juni. 4-11 1ste echo
Ik zou t ook leuk vinden om hier (met n kleiner groepje) mee te kletsen. Ik werk bijna fulltime en moet na n dag werken soms wel 15 pagina's bijlezen. Vind dat soms wel jammer, en kan t gewoon niet bijhouden en onthouden allemaal. Dus hopelijk kan ik hier dan beter mn draai vinden. Ik ben Cathrien, 33 jr, zwanger van mn 1e kindje. Ga voor zh bevalling en wil graag bv geven. Zelf heb ik berekend dat ik 18 juni uitgerekend ben. Ook ik heb n miskraam gehad (zie onder mn banner), of eigenlijk n missed abortion zoals ze dat noemen, dus dat maakt t extra spannend allemaal. Gelukkig mag ik daarom al eerder n 1e echo laten doen. Dat is aanstaande dinsdag al! Pfffff.. Ik kan niet wachten. Heel spannend. Morgenavond komt mvm langs, daar wil ik ook graag aan mee doen. Hopelijk morgen dus n knaltest. En ik vind t leuk dat er hier 2 meiden van 30+ zijn die ook zwanger zijn van hun eerste kindje. Ik had echt t idee dat ik oud was. Zag veel jonge meiden voor t eerst zwanger en de meeste van meer richting mijn leeftijd hebben er meestal al 1 of 2. Dus vind t leuk om n beetje dezelfde '1ekeer-zwanger-ervaringen' te delen met min of meer leeftijdsgenoten. Ik heb regelmatig steekjes in mn buik, vooral rechtsonder richting mn lies. Er straalt ook af en toe n zeurderige pijn uit naar mn rechter bovenbeen, voelt erg vervelend. Maar zolang ik geen bloedverlies heb ga ik er vanuit dat t groeipijntjes oid zijn. Verder af en toe misselijk na t eten of als ik te lang nix gegeten heb. En ben soms licht in mn hoofd als ik te snel op sta. Verder ook snel buiten adem als ik iets doe, alsof ik conditie 0,0 heb. Al zal mn conditie niet optimaal zijn op t moment. Ben net ruim n week beter na bijna 2 weken erg ziek te zijn geweest. Zware griep met heftige blaasontsteking met zelfs bloed plassen in t begin. Heb toen n flinke antibiotica kuur gehad. Heb gelukkig om antibiotica gevraagd die geen kwaad kon voor n evt zwangerschap. Had toen al t vermoeden dat t raak was. Nog geen week later testte ik positief. Nu nog onderweg naar huis vanuit Duitsland. Een weekend weggeweest en heerlijk genoten van rust, mooie natuur, leuke plaatsjes, lekker eten en super mooie wandelingen gemaakt in de heuvels! Morgen nog lekker n extra dag vrij en dan dinsdag weer aan t werk. Zal n ongeconcentreerd dagje werken worden omdat ik 's avonds de echo heb. Zoooooo spannend! Sorry van mn lange verhaal.
Hey dames, vind het leuk om hier ook bij te komen en ook leuk om samen de lijst bij te houden heb hem even aangepast als jullie het niet erg vinden. willen jullie ook doorgeven of je een jongen of een meisje krijgt of het een geheim blijft? dit is leuk om er straks zodra we het weten erbij te gaan zetten. als je nu al weet dat het geheim blijft kunnen we dat er al bij zetten ook heb ik lijstje gemaakt wie wanneer een afspraak heeft dus wil je dat erbij hebben geef even door in een kleurtje en het komt erbij ik ben stephanie en 26 jaar zwanger van me 2e kindje en moet in het ziekenhuis bevallen vanwege bij de eerste het HELLP syndroom. hier veel kwaaltjes helaas jullie ook?
@Me and fijn dat je gelijk erna weer zwanger bent geraakt! Lijkt me nog moeilijker om dan te wachten op de echo! Fijn dat je zo snel al mag komen voor een echo! Hier ga ik morgen bellen en hier is het zo dat we een afspraak tussen week 10 en 12 mogen maken. @Tanja en Cathrien welkom! Goh wat hebben jullie dames al meegemaakt zeg! Dat maakt het weer extra spannend!
Juni 2014 Mama's Uitgerekende datums: 18. Cathrien, 33 jaar, 1e kindje, zh, bv 19. Me and, 29 jaar, 2e kindje, zh, fv 22. Sith, 31 jaar, 1e kindje, zh, bv Ellin, 29 jaar, 2e kindje, thuis, bv 24. Elionorah, 32 jaar, 3e kindje, thuis, bv Dreamer, 24 jaar, 2e kindje zh, bv Stephanie, 26 jaar, 2e kindje zh, fv Tanja28, 28 jaar, 1e kindje zh, bv 25. Daniielle, 24 jaar, 1e kindje, zh, bv 30. Jolien1982, 31 jaar, 1e kindje, zh, fv Kiera, 29 jaar, 2e kindje, zh, bv 0 meisjes 0 jongens 0 verrassing/geheim 11 zwangeren Afspraken: 30-10 Me and: 1e echo 31-10 Ellin: 1e echo 01-11 Stephanie: 1e echo 04-11 Tanja28: 1e echo 06-11 Sith: 1e echo 11-11 Daniielle: 1e echo Wil je in de lijst of iets aangevuld hebben? Zet je berichtje dan even in kleur en het wordt aangepast! Als het niet in kleur staat kan er overheen gelezen worden... [/QUOTE]