16 t/m 30 november '19 | deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nina Sanders, 23 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wat zijn jullie weekendplannen?

2. Amara

Amara Bekend lid

13 mrt 2019
    615
    742
    93
    Vrouw
    Man is weg, ben alleen met de kindjes dus denk een rustig weekendje. Morgen komt het nieuwe Matras voor onze dochter, maar de bezorgtijd staat tussen 9 en 9o_O. Hoop dat ze dit aanpassen want ik heb echt geen zin om morgen de hele dag thuis te zitten! Zondag is m'n man er weer en dochter wil graag zwemmen dus denk dat we dat dan zondag gaan doen.

Jij nog leuke plannen?

@Ready2loveU hoe was het in het ziekenhuis?

Nina Sanders vindt dit leuk.
  3. Mamabella12

Mamabella12 Bekend lid

22 okt 2017
    789
    790
    93
    Hier denk ik echt weer eens aan de kamer voor onze dochter werken. Als ik met verlof ga over 2 weken moet ze daar gaan slapen maar we komen er telkens niet aan toe haha. Voor de rest een rustig weekendje denk ik.

Amara vindt dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Weinig plannen. Beetje opruimen, wil de vriezer schoonmaken, kleding van O uitzoeken en kijken wat we kunnen bewaren voor de baby, dat soort dingen. En ik heb een vitrinekast beneden staan die ik ook even wil uitnemen.

Zondag komt mijn vader en gaan we zijn vieren uiteten. Wat is leuk tegenwoordig met een peuter? Heb zo weinig inspiratie. O houdt niet van pannenkoeken. Wat hij altijd wel eet is een kroketje met appelmoes maar hij zit momenteel in een onwijs slechte eetfase dus eigenlijk wil ik ook gewoon dat hij een stokje kip ofzo van de grill eet en niet aan de gefrituurde spullen. Dan associeert hij buiten de deur eten altijd met snacken. O lust onwijs veel en tussen 1 en 2 jaar at hij alles, en ook altijd op. Tegenwoordig wil hij alleen nog maar havermoutpap, brood zonder korst met kaas of pindakaas en in de avond wil hij alleen vlees of een potje. Maarja, die gaan tot 15 mnd en daar zit niet bepaald veel goeds in voor zijn leeftijd nu. Ik kan koken wat ik wil maar hij eet het echt niet. Zonder eten gaat hij wel eens naar bed maar dat boeit hem ook niet. Ik ga hem s avonds geen 80 dingen aanbieden en ik ga ook geen half uur met hem bakkeleien en proberen. Ik hoop dus als we uiteten gaan, hij misschien wel wat wil proberen

Amara vindt dit leuk.
  5. mom2be21

mom2be21 Bekend lid

11 jun 2012
    777
    591
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik ga zondagavond met vriendinnen uit eten en naar de bios :) verder kalm aan.

Hier vandaag lichte stress, kids en ik hebben van zondag t/m woensdag afwisselend (flinke) buikgriepverschijnselen gehad. Nu komt vandaag het nieuws naar buiten dat er in vleeswaren van de jumbo mogelijk listeria bacterie zit. Laten wij nou net vanaf zondag 1.5 pakje vleeswaren gegeten hebben die op de lijst staan. Mijn man heeft ander broodbeleg gegeten en die is (nog) niet ziek geweest.

Heb na contact met de vk bloed laten prikken. Kans dat t een gewone buikgriep was is gelukkig vele malen groter maar t zat me niet lekker gezien de mogelijke gevolgen van een listeria besmetting in het 3e trimester van de zwangerschap. Volgende week uitslag, ik ben benieuwd!

Pyaar, Amara en Nina Sanders vinden dit leuk.
  6. mom2be21

mom2be21 Bekend lid

11 jun 2012
    777
    591
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik zou daar vooral geen strijd van maken en idd geen 100 dingen aanbieden, maar volgens mij doe je dat al niet! Dit zijn over t algemeen fases die vanzelf weer overgaan. Ik biedt altijd gewoon de normale dingen aan, en als ze t niet willen dan maar niet. Op de 1 of andere manier regelt dat zichzelf vaak. Zou hij met uit eten niet gewoon wat van jullie borden willen meeprikken?

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja dat doet hij vaak wel, maar ik merk de laatste tijd dat hij het ook wel erg 'stoer' vindt als hij dan echt zijn eigen bordje krijgt. En ach, dat wil ik hem ook niet ontnemen.
    En je hebt wel gelijk. Ik ben wat dat betreft super makkelijk, maar wel enorm consequent. Wil je niet eten? Prima, je krijgt nog een kans dus vertel maar wat je liever wilt. Niet eten is dus ook niet eten, niks anders en niet later. Die strijd heb ik zelf geen zin in en heeft gewoon geen nut. Veel effectiever is om in gesprek te gaan. Wil je echt per se je speentje? Want dan breng ik je wel naar bed. De speen is alleen voor in bed. Dus kies maar. Kiest ie voor de speen, dan kiest ie automatisch voor een nap. Als hij wil opstaan, dan levert hij eerst zijn speen in.

Nu klink ik als een super kille moeder, maar voor de rest ben ik eigenlijk vrij gemakkelijk en O mag verder heel veel. Alleen moet hij wel leren dat zijn gedrag en keuzes consequenties hebben. En dat hij vooral verplicht heel veel met zijn mama moet knuffelen en kussen tot minimaal zijn 18e. Dat is mijn moederrecht :roflmao:

8. mom2be21

mom2be21 Bekend lid

11 jun 2012
    777
    591
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik vind consequent zijn niks met kil te maken hebben hoor! Zo gaat t hier ook.

9. Ready2loveU

Ready2loveU Bekend lid

28 jan 2019
    683
    1.219
    93
    Vrouw
    Vanochtend ziekenhuis en ben gelukkig wel een stuk gerustgesteld. Ze heeft vandaag gekeken en de doorbloeding van de navelstreng zag er prima uit. Wel iets minder dan een meting van veel eerder maar ze gaan het nu goed in de gaten houden.

Ook vertelde ze dat de kleine man niet helemaal niet gegroeid was sinds tweeënhalve week geleden, maar wel flink minder dan zou moeten. Zo liep hij eerst iets minder dan twee weken achter met zijn groei en nu 3 weken. Hij weegt nu met 34 + 1 week 1805 gram.

Besproken is dat deze lijn zich niet voort mag zetten en dat als zijn groei dus nog meer af gaat buigen ik iedere dag voor een CTG moet komen of toch opgenomen wordt en hij eerder gehaald gaat worden.

Maar goed voor nu hopen we en gaan we ervan uit dat hij gewoon blijft groeien en dat de placenta het goed blijft doen! Duim duim duim

Rian89, Mbob, Pyaar en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Amara

Amara Bekend lid

13 mrt 2019
    615
    742
    93
    Vrouw
    @Ready2loveU gelukkig dat jullie wat gerustgesteld zijn. Ga heel hard met jullie mee duimen dat de kleine goed gaat groeien en de placenta z'n werk doet!

@Nina Sanders
    Uiteten zou ik gewoon lekker doen waar jullie zin in hebben. Mijn ervaring is dat ze overal wel een kleine portie van kunnen maken voor je kind. Of anders misschien alleen een extra bordje vragen zodat hij met jullie kan mee-eten?

Ready2loveU en Nina Sanders vinden dit leuk.
  11. mom2be21

mom2be21 Bekend lid

11 jun 2012
    777
    591
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @Ready2loveU fijn dat je wat gerustgesteld bent maar t blijft toch spannend. Ik duim en hoop voor jullie mee!

Ready2loveU vindt dit leuk.
  12. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    Fijn @Ready2loveU dat je wat gerustgesteld bent en dat ze je zo goed in de gaten houden!

@Nina Sanders veel plezier vanavond met eten!

Hier vandaag aan het werk en vanavond een feestje. Gisteravond ook erg gezellig uit eten geweest met vrienden maar lag pas 00.30 op bed. Icm 7 uur weer aan het werk zijn voor de dag, feestje vanavond en morgenochtend ook weer 7 uur vertrekken niet super fijn. Zeker nu ik me al hele week niet optimaal voel.
    Even doorbijten. Morgenmiddag ligt deze dame lekker met de voetjes omhoog op t bankje :D

13. Mbob

Mbob Actief lid

28 aug 2017
    260
    232
    43
    Vrouw
    @Ready2loveU Wat fijn dat jullie iets meer gerust gesteld zijn. Ga ook duimen dat de placenta zijn werk goed blijft doen!!

@mom2be21 jeetje wat balen van de buikgriep, hopelijk komt de uitslag zonder listeria terug.

Hier weinig plannen voor het weekend, net wat boodschappen gedaan en vanmiddag even zwemmen. Ben bezig met een geboorte kaartje uit te zoeken en verder de was etc..

@Nina Sanders Misschien dat met uit eten als hij iets van de kaart kan kiezen wel wat makkelijker eet? Vind je ook niet kil, ik zou het geduld er niet voor hebben ook om 80 verschillende dingen aan te bieden.

@Yviev kan me voorstellen dat je moe bent als ik je schema zo lees! Vroeg me af of je met 32 weken nog op het paard klimt? Lukt dat nog?

Nina Sanders en Rian89 vinden dit leuk.
  14. Mbob

Mbob Actief lid

28 aug 2017
    260
    232
    43
    Vrouw
    Lag bij jullie deze website er trouwens ook uit vanochtend?

15. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    @Mbob lag er bij mij ook uit!
    Klim inderdaad nog zn 4-5 keer per week op het paard. Gekke is dat ondanks dat ik mij zo kak voel dat nog wel goed gaat :|
    Blijkbaar zn ingesleten gewenning!

Mbob vindt dit leuk.
  16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Jep lag er ook uit. @Yviev thanks, maar we gaan morgen uiteten. We zien wel ff idd..

17. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    Excuus vanmorgen om 6 uur met 1 oog dicht gelezen :oops:

18. Rian89

Rian89 Fanatiek lid

13 jul 2013
    3.106
    2.347
    113
    NULL
    NULL
    Pfff. Drukke dag gehad. Vanmorgen kinderverjaardag... en vanmiddag weer op visite. Veelste lang gezeten, mn bekken zijn echt verrot nu. Hoop op een goeie nacht.... ben er bang voor.

Mààr heb ook mijn kledingkast uitgemest en netjes gemaakt! Dat voelt goed. Alles moet netjes! Hahaha. Mezelf voorgenomen dat ik elke dag wát moet doen. Wil de badkamerkasten nog doen, keuken... hoezo nesteldrang... :rolleyes:.

Morgenvroeg mn 1e dagje verlof zonder kinderen! Heb even 3 uur voor mezelf :rolleyes:.

Pyaar en Amara vinden dit leuk.
  19. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    Heerlijk! Geniet van je paar uurtjes alleen vandaag @Rian89
    Ennnn niet te veel doen dan he! Ook even lekker relaxen :D

20. Amara

Amara Bekend lid

13 mrt 2019
    615
    742
    93
    Vrouw
    @Rian89 heerlijk even rust:D

Heeft er iemand last van voorweeën? Hoe voelen die?
    Ik heb vannacht steeds kramp gehad die kwam en ging net als weeën ook heel regelmatig, maar ze waren niet pijnlijk genoeg voor echte weeën. Kon alleen daardoor niet slapen en werd er ook misselijk van. Kunnen dat voorweeën zijn? Ik heb het nooit eerder gehad. Zal het donderdag bij de controle ook even navragen aan de vk.

Deel Deze Pagina