16 t/m 30 november '19 | deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nina Sanders, 23 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    Oooo meiden wat vervelend!!
    Heb je een griepje @Rian89 ?
    @Nina Sanders die jeuk herken ik helemaal niet. Denk dat je buiten vet houden weinig kan doen :(
    Misschien gek idee maar kokosolie???

Nina Sanders vindt dit leuk.
  2. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    Oooo wat leuk @Amara een hightea!

Ik ga zo maar weer aan het werk!
    Gister ook hele lange dag gehad op het werk. Normaal 0 last van maar merk wel dat alles wat zwaarder wordt :|:oops:
    Nog 2,5 week!

Amara en Nina Sanders vinden dit leuk.
  3. Pyaar

Pyaar Actief lid

14 jan 2019
    456
    629
    93
    Vrouw
    Leuk, iedereen al wakker hier :p! Ja wij ook hoor......;) Manlief is nu sinds een week weg. Moet wel zeggen dat het gisteravond even lastig was toen ik net in bed stapte en uit het niets de een begon te schreeuwen....., dus ik met mijn lompe lijf naar die kamer ""gesprint."" .. te langzaam natuurlijk.... dus de ander was óók wakker ..dat komt allemaal naar elkaar toe rennen.. de één verdrietig door het verdriet van de ander etc.... ja.. krijg ze dan nog maar even naar bed.. :oops:

Ik ben de laatste tijd vaak wakker van mijn eigen lichaam zo midden in de nacht.. soms plassen, soms honger, soms een zere rug, soms een drukke baby, dan weer uit het niets klaarwakker...:eek: Echt raar en vermoeiend.. Het enige dat ik dan weer kan bedenken is.. oh.. voorbode.. deze bevalling zal ook wel weer s'nachts zijn.. :roflmao:

Ready2loveU en Nina Sanders vinden dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wat naar @Amara! Ik heb 3 weken geleden keelontsteking gehad, zo naar. Koop Isla hydro medical! Het enige wat echt werkt!

Hier had ik enorme trek en heb ik ontbeten als een bootwerker. Schaaltje yoghurt met banaan, noten, cruesli en een berg(!) Hagelslag. Daarbij een hele grote mok warme choco gemaakt met extra chocolate chunks! En een koffie. En nu zit ik vol En voel ik me schuldig over de hoeveelheid suikers die ik naar binnen heb gewerkt! Maar ik heb de laatste weken echt enorme behoefte daaraan (en mijn suikerwaarden blijven onder de grens dus...).
    Even eten laten zakken en dan wat in huis rommelen. Ik hoop zo vreselijk dat O vandaag wat liever is. Gister hebben we bijna de hele dag bonje gehad door zijn onuitstaanbare test gedrag :(.
    Gelukkig gaat papa vanochtend met O naar de bieb, koffie leuten en boodschapjes doen (En vast een kadootje voor m kopen).

Amara en Pyaar vinden dit leuk.
  5. Sprina

Sprina Actief lid

30 apr 2019
    273
    412
    63
    Vrouw
    Wat vervelend alle klachten!
    Ik mag echt niet klagen, slaap nog steeds prima.. ben alleen enorm moe, maar dat wordt hoop ik in mn verlof wel weer beter (Nog 5 dagen en dus 40 uur:D).
    Nog maximaal 7 weken te gaan, raar idee en tegelijkertijd kan ik niet wachten!

mom2be21, Nina Sanders, Amara en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    Lekkere ochtend voor jezelf @Nina Sanders

@Pyaar je man is 3 weken weg toch? Eerste week zit er nu op? Hopelijk trek je het allemaal ♡

Lees veel dat de baby snachts gevoelt wordt. Volgens mij slaapt ze hier altijd snachts :eek:
    Net voor het slapen nog even aanwezig en daarna niet meer. Is dat gek??
    Dan smorgens bij de wekker wat licht en rond uur of 9 echt wakker:cool:

Pyaar vindt dit leuk.
  7. Pyaar

Pyaar Actief lid

14 jan 2019
    456
    629
    93
    Vrouw
    Lekker ontbijt @Nina Sanders :p Ik snoep naast mijn broodje en kop thee vaak nog wat chocolaatjes voor de energie boost, Dus ik maak me ook schuldig aan stiekem suiker eten hoor .. haha.... :oops:

@Nina Sanders Vervelend dat O. gister dat test gedrag vertoonde. Dat is ook lastig en vermoeiend voor ouders. Ik had er gistermiddag 2 die elkaar de hersens in sloegen na schooltijd.. :eek::confused:... Ik dacht toen wel al .. wat moet ik nou dit weekend..? misschien dat ik zo even naar een indoor speeltuin ga, kunnen ze hun energie kwijt.. maar dat betekend ook dat ik er achteraan moet rennen en klimmen.. in mijn eentje.. :confused::(!..

@Yviev ja klopt nog 2 weken zonder man te gaan. Komt goed ;) Succes met werk vandaag!

Nina Sanders vindt dit leuk.
  8. Mbob

Mbob Actief lid

28 aug 2017
    260
    232
    43
    Vrouw
    #2108 Mbob, 12 okt 2019
    Laatst bewerkt: 12 okt 2019
    @Rian89 wat vervelend dat je zo slecht slaapt. Ik werd ook veel wakker van de bekkenpijn en slaap nu een paar nachten met een hoofdkussen onder mn buik en rug ook en een voedingskussen tussen mn knieen en voeten. Dat lijkt wat beter te werken! Inmiddels 4 extra kussens in bed haha. Maar het is heel vervelend wel. Hopelijk is het iig na de bevalling meteen over!

@Nina Sanders wat naar die jeuk, ik gebruik Mama Bee belly butter creme van Burts Bee's. Dat smeer ik sochtends savonds en na het douchen. Nog geen striae en helpt tegen jeuk (is shea boter creme met vitamine E). Het ruikt alleen niet heel lekker. :rolleyes:
    Qua naam zijn we er ook uit! Soms heb ik nog wel een twijfel moment maar denk dat het vooral hormonen zijn. :roflmao:

@Amara vervelend die keelpijn, hopelijk is het snel voorbij.

@Pyaar hier ook constant wakker snachts maar vooral om te plassen haha. Echt om gek van te worden!

@Yviev ik voel de baby ook niet zo dat ik er wakker van word snachts, heb het idee dat die ook vrij rustig is als ik slaap. Wel als ik effe naar de wc ben geweest oid dan voel ik wat in mn buik. Denk dus niet dat het gek is. :thumup:

@Sprina ik vind het ook een gek idee dat het nog maar 7 weken is, enerzijds vliegt de tijd maar anderzijds voel ik me al eeuwig zwanger :roflmao:

Meer dames die rond deze periode beginnen met dingen te eten en te drinken om hun lichaam voor te bereiden op de bevalling? Las over frambozenblad thee, dat wil ik wel gaan halen.

mom2be21 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  9. Mbob

Mbob Actief lid

28 aug 2017
    260
    232
    43
    Vrouw
    @Pyaar wat fijn dat er al een week opzit! Gelukkig gaat de tijd snel. Lijkt me pittig zwanger en 2 kindjes alleen dan. Zo'n binnen speeltuin klinkt als een goed idee om wat energie kwijt te kunnen haha.

@Ready2loveU vroeg me af hoe het met je gaat? Heb geen berichtje meer gezien, of overheen gelezen misschien.

Pyaar vindt dit leuk.
  10. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    @Mbob wanneer zou je daar mee moeten beginnen?
    Ik twijfel wel over perineum massage. Maar vind het ook iets super ongemakkelijks en soort raar :oops:

Bah ben vandaag alleen op de zaak met pubers. Heb er zn hekel aan he pubers aansturen :D:|
    Doe het liever en sneller even zelf maar goed :oops:

Pyaar vindt dit leuk.
  11. Amara

Amara Bekend lid

13 mrt 2019
    615
    742
    93
    Vrouw
    @Yviev lekker dat de baby 'snachts rustig is. Hopenlijk blijft dat na de bevalling ook zo:roflmao:

@Pyaar hebben ze geen gedeelte voor kleinere kinderen in de Indoor speeltuin? Ik zet ze altijd in het peutergedeelte en plof dan zelf op een bankje. Ideaal!

@Nina Sanders warme chocolademelk is hier ook niet aan te slepen, zo lekker en het is er ook gewoon het weer voor:oops:

@Mbob wil wel weer frambozenbladthee gaan drinken vanaf 37 weken, maar verder neem ik niks. Misschien als ik de 40 weken over ben en het zat ben dat ik vanalles wil proberen om de baby eruit te krijgen:roflmao:

mom2be21 en Pyaar vinden dit leuk.
  12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Mbob Ja vanaf 37 weken ga ik de vsm tabletjes weer gebruiken. Vsm caulophyllum thalictroides d6 :). Google maar eens. Ter bevordering rijping baarmoeder mond en ondersteuning weeën.
    Wat doet frambozenblad thee precies?

13. Pyaar

Pyaar Actief lid

14 jan 2019
    456
    629
    93
    Vrouw
    @Amara Haha,, ja het peutergedeelte is er wel, maar de oudste wordt nu inmiddels bijna 5 jaar en die rent na 1 minuut zo vlug ze kan uit het peutergedeelte naar de grote speeltoestellen.. en dan sta ik te brullen dat ze terugkomen moet.. maar ze luistert totaal niet.. :mad::(... grrr.. Dat houd me wel tegen om straks te gaan.. :p Helemaal na al een pittige avond met ze..

@Yviev perineum massage? oh.. geen idee nooit gedaan :p Maar je kan het altijd proberen toch? Ja ongemakkelijk.. maar het hoeft toch niet met de hele wereld erbij? :p Gewoon prive uitproberen. Het woord schaamte of ongemakkelijk ben ik inmiddels wel voorbij na 2 kinderen haha...:roflmao: ook tegenover mijn man ;)

14. Amara

Amara Bekend lid

13 mrt 2019
    615
    742
    93
    Vrouw
    @Pyaar oja voor een 5 jarige is het peutergedeelte ook wel een beetje beperkt.

Frambozenbladthee zorgt voor sterkere baarmoederspieren en daarmee voor sterkere weeën en een snellere bevalling en ook minder bloedverlies na de bevalling. Geen idee of het echt werkt maar vorige bevalling was iig heel snel:roflmao:

mom2be21, Nina Sanders en Pyaar vinden dit leuk.
  15. Pyaar

Pyaar Actief lid

14 jan 2019
    456
    629
    93
    Vrouw
    Dames.. alléén dit weekend bij Kruidvat: alle Difrax flessen, spenen, accessoires e.d. 1+1 gratis :thumup: voor wie ook fan is van Difrax zoals ik :p

16. Mbob

Mbob Actief lid

28 aug 2017
    260
    232
    43
    Vrouw
    @Yviev volgens mij kan het al vanaf week 34 en dan schroef je de hoeveelheid op elke week. Perineum massage wil ik idd ook mee starten volgende week.. Het lijkt mij ook vrij ongemakkelijk, zit ook na te denken van waar moet ik dat in godsnaam gaan doen, kan nog al een kliederboel worden met olie etc... En daarnaast kom er nog maar moeilijk bij hahaha. Denk in bad. Ga er maar gewoon wat van maken. Kaarsjes aan, relaxte muziek, beetje badderen en effe masseren. Hopelijk blijven de pubers een beetje in het gareel!

Vraag me af zijn hier mamas die het bij hun eerdere zwangerschap hebben gedaan en niet zijn gescheurd/geknipt?

@Nina Sanders Frambozenblad thee schijnt de duur van de bevalling te verkorten en je baarmoeder spieren voor te versterken. Hier een linkje naar een artikel erover. Geen wetenschappelijke literatuur maarja ik denk baad het niet, schaadt het niet (zeker de duur van bevalling verkorten lijkt me wel bonus). https://www.bellybelly.com.au/pregnancy/red-raspberry-leaf-tea/?fbclid=IwAR214yhs-Z8Pa1zvhFF2Id_xZVIrKhh6pF1sifkQpJLY3zWgrPexVOhH0Ek
    Ga deze Vsm caulophyllum thalictroides d6 zeker ook even googlen! Thanks voor de tip!

@Amara heb jij de thee gebruikt? Gebruik je hem nu weer? Heb je echt bladeren gebruikt of gewoon theezakjes? Vanaf hoeveel weken begin jij er mee?

Ik heb trouwens ook gelezen dat dadels "wonderen" kunnen verrichten zo in het laatste trimester. Voor wie geinteresseerd is, linkje naar een video: https://nutritionfacts.org/video/best-food-for-labor-and-delivery/?fbclid=IwAR0uQKgmYM3Lz7yY4BFBEY0gz4dqA6B25uuR3Fs--OiIUJqtu5advdBSZ1E

Pyaar en Nina Sanders vinden dit leuk.
  17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik ben team Avent, maar lief dat je dit deelt!

Pyaar vindt dit leuk.
  18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dadels vind ik ongelofelijk goor en perineum massage te veel gedoe;)

19. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
  20. Amara

Amara Bekend lid

13 mrt 2019
    615
    742
    93
    Vrouw
    @Mbob ik heb het vorige zwangerschap gedronken vanaf week 37. Gewoon bij Holland en barret theezakjes gehaald. Ga ik nu weer doen.

@Pyaar thnx voor de tip! Ben zeker fan van difrax dus ik ga wat Flesjes bestellen.

Pyaar en Mbob vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina