Hoi lieve dames, Met mij gaat het even wat minder en lig nu al sinds vrijdagochtend in het ziekenhuis. Vrijdag een flinke nierstuwing aanval gekregen waar je u tegen zegt. In het ziekenhuis meteen infuus gekregen en aan de CTG en daar bleek ik zeer regelmatige weeën te hebben al. Door de nierstuwingspijn had ik nauwelijks door dat ik echte weeën had al. Al voelde ik wel heel snel op elkaar ook pijn bij mijn buik. Gelukkig deed het medicijn zijn werk en konden ze weer geremd worden. Gisteravond zou ik afgekoppeld worden van het infuus en als het na 2 uur nog goed ging lekker naar huis en met tabletten weer proberen. Ik ging daar helemaal vanuit, maar het ging al snel na het afkoppelen weer flink mis. Binnen een uur ging het van mijn nieren meer voelen naar creperen en trillen van de pijn en ik kon mn tranen niet meer bedwingen. Voel(de) me even zo k.... Vanavond gaan ze (denk ik) weer kijken hoe het gaat als ze mij afkoppelen en kan ik hopelijk naar huis (please please please) maar ben heel zenuwachtig voor hoe het gaat... De kleine man is gelukkig wel weer gegroeid en zit nu bijna weer op zijn lijntje. Nu niet meer alarmerend klein, maar nog wel echt te klein volgens de gyn dus ze blijven het monitoren. Maar goed, met dit hele gebeuren hebben ze al gezegd: niet langer dan 39 weken en de kans is zelfs heel groot dat ze een datum gaan prikken rond de 37 weken. Maar meiden... dat gaat zo snel! Nog maar anderhalve week dan Hebben jullie tips? Ben zo bang! Eerste keer bevallen en dan ook nog veel eerder dan verwacht. Kan ik iets doen om mijn lichaam meer voor te bereiden? @Mamabella12 wat fijn dat de echo goed was, maar wat naar dat je zwdiabetes hebt! @Pyaar petje af voor hoe je het doet met je man zo ver weg!
Even ego. Ook hier lig ik aan een ctg. Had toch even gebeld ivm minder leven voelen. Merkte vrijdag al een beetje verandering en later werd ie wel weer drukker, maar gister en vanochtend toch weer anders, minder actief en veeeeeeeel pijnlijke harde buiken. Controle op de praktijk nu was goed, maar ze wilden me wel even doorsturen voor een filmpje. Ik word zo opgehaald. Je weet maar nooit..
Ooo @Ready2loveU wat vervelend Hopelijk vanavond beter en mag je naar huis! Daar duim ik voor. ♡ @Nina Sanders goed dat je het na laat kijken! Hier ook al wel paar dagen rustiger kindje. Weet niet goed wat ik er mee moet? Wel drukke dagen gehad dus wellicht dat het daar aan ligt. Vandaag 2 uur rijden naar vrienden kijken of ze wat wakker wordt in de auto. Anders weet ik het ook niet
Hier alles oke. Mag zo naar huis. Baby trapt ws steeds een beetje tegen de placenta aan, vandaar dat ik m minder voel. Hij ligt met zn rug richting mijn rug nu. Heb wel weer mega veel vruchtwater (zoals verwacht gezien de grootte van mijn buik). Dus ben benieuwd wanneer de baby zich aan gaat dienen. O vond het na ruim 38 wk genoeg.
He jeetje wat vervelend zeg! Maar ze houden je gelukkig goed in de gaten. 1,5week is echt heel kort! Ik verwacht zelf mss ook ergens in week 37 te worden ingeleid vanwege de grootte. De vorige keer heb k niet echt 'afscheid' kunnen nemen van m'n zw ondanks dat k er helemaal klaar mee was (klinkt mss een beetje vaag) maar nu probeer k er wel wat meer bewust van te zijn. Zeker omdat dit wss ook de laatste zw is.
@Ready2loveU Jeetje wat heftig! Hopelijk mag je vandaag naar huis en heb je gauw wat minder pijn. En over anderhalve week je kindje al mogen ontmoeten misschien, wat bijzonder!! Tips over voorbereiden heb ik niet echt, je lichaam is hier iig voor gemaakt en je kunt het gewoon!! Veel sterkte en succes, houd ons op de hoogte! @Nina Sanders Gelukkig was alles in orde. 38 weken, zou over 3 weekjes al zijn! Spannend hoor Alles klaar ervoor? @Yviev ik merk zelf ook altijd minder als ik druk aan de gang ben. Grote kans dat ze dan wel bewegen, maar je het gewoon niet merkt omdat je zelf afgeleid bent. Als ik dan twijfel ga ik even zitten met een koud glas water oid of even wat eten en meestal voel ik dan wel weer wat beweging. En mocht je teveel twijfelen kun je altijd je VK even bellen toch? Hopelijk iig is ze tijdens je autoritje wat actiever! (hoe doe je trouwens zo'n hartje?) @Mamabella12 hoe groot werd je baby geschat? Wilt het een beetje lukken met je aangepaste dieet? Wel een goede tip om idd ook bewust bezig te zijn met het feit dat de zwangerschap straks voorbij is. Lijkt me heel raar dat het straks voorbij is ook. Vandaag onze baby weer goedgekeurd bij de gyn. Inmiddels 2.5 kilo en qua groei een hele gemiddelde baby, precies op de curve. Ze had het nog over een epi-no, iemand dat geprobeerd in een eerdere zwangerschap? Best een prijzig apparaat wel. Kun je vanaf 37 weken gebruiken om de boel op te rekken en ook na de bevalling vanaf 6 weken gebruiken om je bekken bodem spieren weer in het gareel te krijgen.
Hoi @Ready2loveU ... jeetje wat vreselijk balen deze situatie .... Nou laat ik eerst zeggen .. Dat petje hoef je voor mij niet af te nemen hoor..... Ik mag een Petje af doen voor jou, dat je al zo lang door deze vreselijke pijn gaat.. Daar is mijn situatie niks bij, dan kan mijn man nog wel een jaar wegblijven hihi.. Dat terzijde.. ik vind het zo erg voor je dat die nierstuwing zo lang aanhoudt, dat is qua pijn echt onmenselijk hoor! Ik moest vanochtend nog heel toevallig denken aan 'nierstuwing' en dat ik blij was het tot op heden deze 3e zwangerschap nog niet te hebben gehad.... echt heel dapper hoe je hier doorheen gaat/moet.. ik had wel voor je gehoopt dat het zou minderen nu... Ik begrijp dat je naar huis wilt, in een ziekenhuis liggen is nooit amusant. Maar pijnstilling is echt bijna een must nu.. probeer zoveel mogelijk te zorgen dat de nierstuwing pijn je niet te veel verzwakt, want je hebt je krachten nog wel nodig voor de bevalling.. Denk aan jezelf! Maar die bevalling hoor.... dat komt helemaal goed, niet bang zijn... die bevalpijn is niks bij die extreme nierpijn, (idd dat rillen ) die heb je al meer dan lang genoeg moeten doorstaan helaas, dus die bevalling ga je zeker handelen.. !! En gewoon pijnstilling vragen als je wilt, je hebt al zoveel pijn gehad inmiddels .. je verdient een pijnvrije bevalling gewoon.... !! .. Wow.. Heb geen angst voor die bevalling, enkel vertrouwen ! Straks heb je een lief mannetje in je armen die super trots op jou als mama mag zijn. Je hebt echt veel moeten doorstaan!
@Mbob jazeker. Wij zijn er klaar voor. Moet alleen nog 2 kruiken kopen en we hebben nog geen box, maar we hebben wel een babynestje en ik heb een Moses mand besteld dus we kunnen even vooruit wel. Verder is alles gewassen en gestreken en is de babykamer af op 2 dingen na: een stopcontact weg werken en een tochtstrip in het raam maken. Ik ben moe om mijn man dit 80x te vragen dus ik heb me voorgenomen dit niet meer te vragen. Straks komt de baby en dan móet hij wel dus tsja. Zoek maar uit wanneer je het wilt doen, desnoods in de kraamweek want de baby slaapt toch de eerste paar dagen bij ons op de kamer.
@Ready2loveU jeetje wat heftig dat je zo’n pijn hebt! Is het inmiddels al wat afgezakt? En de bevalling, dat komt echt goed, vol vertrouwen erin gaan. Meer kan je niet qua voorbereiding.. het is zoiets moois! Hard werken, dat wel, maar je weet waar je het voor doet...
@Ready2loveU wat naar dat je zoveel pijn hebt door die nierstuwing. Hoop dat je inmiddels weer lekker thuis bent en de pijn wegblijft. Niet bang zijn voor de bevalling, je kan dat! @Nina Sanders fijn dat alles goed was, toch altijd een naar gevoel als je de baby minder voelt dan normaal. Vandaag 34 weken dansje
De baby wordt nu geschat op een 3 kilo en een 'eindgewicht' van boven de 5 kilo. Dieet gaat opzich wel, ik dacht altijd dat ik al regelmatig at maar om 2u moet ik echt aan wennen. Ik verbaas me er ook echt over hoeveel koolhydraten overal in zitten. Ik let normaal niet echt op wat ik eet (wel gezond) maar kan eigeluk alles naar binnen duwen zonder gevolgen.. haha dus dat is nu wel even wennen, maargoed het is voor een goed doel! Wat fijn dat bij jullie de groei goed loopt. En die epi-no.. tja, dat oprekken.. ik weet t niet. Ik heb er niet echt een gevoel bij, maar als jij t graag wilt proberen waarom niet!
Ja ik ben er ook verbaasd over.. Ik had toevallig paar maanden geleden bij een paleo, gluten en suiker vrij restaurant een ontbijt pannekoek gegeten, dan verwacht je bij zo'n type restaurant dat is dan vast laag in koolhydraten. Ging ik van de week toen ik er weer was opvragen wat de voedings waarde was, 124 gram koolhydraten in 1 pannenkoek!! Dit was trouwens voor ik wist dat ik zwangerschapsdiabetes had. Oeps. Ja vind het zelf lastig dat ook in heel veel gezonde dingen veel koolhydraten zitten zoals yoghurt, fruit en bepaalde groentes bijvoorbeeld. Ik heb nu ook wel regelmatig echt honger na het eten ondanks dat ik nu veel meer proteinen en vet probeer te eten om het te compenseren. Koolhydraten zijn ook gewoon zo lekker! Maarja het is idd voor een goed doel!
@Ready2loveU hoe gaat het nu met je? Wat heb jij een pech zeg! Leef met je mee. Die bevalling gaat je gewoon lukken na al deze perikelen! @Nina Sanders he wat schrikken minder leven, blij dat alles goed was! mijn vader is vandaag gekatheteriseerd, gelukkig goed gegaan. Ik werk nog 2 dagen en dan stop ik. Wilde eigenlijk donderdag of vrijdag nog een dagje werk inplannen, maar zie er toch maar vanaf na alles van de afgelopen 2 weken
Wat vervelend.. Ik dacht vandaag toevallig nog aan je en hoe het met je ging. Geen ervaringswoorden voor je. Misschien kan je vanuit het ziekenhuis met een maatschappelijk werker praten? Dat die je helpt mentaal wat rust te vinden?
@Ready2loveU jeetje wat lijkt me dat enorm heftig. Snap heel goed dat je graag naar huis wilt maar beter in t ziekenhuis met goede begeleiding dan thuis creperen lijkt me. Geen tips voor de bevalling behalve laat t over je heen komen. Geen bevalling is gelijk. En vraag gerust pijnstilling, dat is er niet voor niets! @Nina Sanders gelukkig was alles goed!! Ik drink sinds een week 2x per dag een grote mok frambozenbladthee. En ben ook voorzichtig begonnen met kolven. In geval dat bijvoeden na de bevalling dan nodig is kan dat met mijn eigen melk. Verder deze week t wiegje maar eens klaar maken, dan zijn we n eind op weg met de voorbereidingen!