16 t/m 30 november '19 | deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nina Sanders, 23 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mbob

Mbob Actief lid

28 aug 2017
    260
    232
    43
    Vrouw
    @Nina Sanders jeetje wat irritant! En klinkt als een dure maand zo idd. Flinke tegenvaller. Hopelijk wordt het dan weer recht getrokken wanneer het te weinig toeslag blijkt te zijn. Wat dat betreft heb ik wel liever minder ontvangen en later alsnog dan weer moeten terug te betalen.

@Amara heb je misschien dingetjes waarmee je reactie van de baby kunt ontlokken? Als ik wat eet of kouds drink of over mn buik masseer krijg ik vaak wel binnen een aantal minuten reactie. Maar merk nu ook wel verschil met eerder qua beweging, denk ook vooral door de ruimte die nog beperkt beschikbaar is. En idd bij twijfel zou ik gewoon bellen, liever een keer teveel, dan te weinig.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  2. mom2be21

mom2be21 Bekend lid

11 jun 2012
    777
    591
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wij krijgen een jongetje :)

Mbob vindt dit leuk.
  3. mom2be21

mom2be21 Bekend lid

11 jun 2012
    777
    591
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Jup, zo werkt t idd bij de belastingdienst toeslagen (heb er 6 jaar gewerkt). Altijd klote als alle rekeningen tegelijk komen, ik kan daar ook enorm chagrijnig van worden!!

Pyaar en Nina Sanders vinden dit leuk.
  4. Pyaar

Pyaar Actief lid

14 jan 2019
    456
    629
    93
    Vrouw
    Huh, maar wij hebben sowieso pakket korting én betalen per maand...?:eek::eek: Ik zal even kijken, we kregen kortgeleden namelijk weer een overzicht. Wij hebben, naast ons beider zorgverzekeringen natuurlijk, vier andere verzekeringen lopen nl: Inboedel verzekering, particuliere aansprakelijkheid, glas verzekering en een auto verzekering. De tussenpartij die voor ons deze vier verzekeringen regelt, heeft de volgende Pakketkortingsregeling: Bij 2 polissen 4% korting, Bij 3 polissen 6% korting, Bij 4 polissen 8% korting, Bij 5 polissen 10% korting, Bij 6 of meer polissen 12% korting :thumup:

Gemeentelijke heffingen, waterschap en afvalstoffenheffing die betalen wij wel in 1x.. :oops: Er was nl een optie om dat in 10 delen te betalen... (wtf 10 delen..:|??).. dan raak ik het overzicht een beetje kwijt hoor..:confused: ?? waarom niet gewoon per maand.. Nee dat kon niet.. nou dus toen maar gekozen voor 1x per jaar.. :oops::oops::p

Nina Sanders vindt dit leuk.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik vind dat niet eens zo erg, maar kondig het aan. De def berekening uit 2018 had ik immers net ontvangen. Ik ging er niet vanuif dat ze dit zo zouden oppakken. Verder heeft het geen nut om er boos over te blijven want betalen moet je toch. Kan veel chagrijniger worden om het feit hoeveel belasting we betalen en waar dit allemaal naartoe gaat, maar dat is een hele andere (Niet relevante) discussie.

Pyaar vindt dit leuk.
  6. Mamabella12

Mamabella12 Bekend lid

22 okt 2017
    789
    790
    93
    @Mbob en @mom2be21 ; ik ben afgelopen vrijdag al met de thee begonnen, ik las op internet dat dit vanaf 34 weken al mocht? Ik pak minimaal 2 koppen per dag en als het lukt 3.. zal het donderdag voor de zekerheid nog even navragen bij de vk maar tot nu toe zit ie er nog in dus zal wel goed komen haha.

Nu ga ik even m'n middagdutje doen en daarna dochter ophalen van de opvang :p

mom2be21 en Mbob vinden dit leuk.
  7. Mamabella12

Mamabella12 Bekend lid

22 okt 2017
    789
    790
    93
    Ooh nog een luxe probleem; wat vragen jullie voor kraamcadeaus? Wij hebben al zoveel van onze dochter en k wil ook geen 'nutteloze' spullen vragen. Iemand tips?

8. Pyaar

Pyaar Actief lid

14 jan 2019
    456
    629
    93
    Vrouw
    Ik weet het ook nooit. De meeste mensen die bij onze twee kinderen langskwamen die gaven een enveloppe met geld.. :oops: Voor het kindje voor de eigen spaarrekening. Een luiertaart is ook erg leuk om te krijgen. :p (Of iedereen moet ermee aan komen, dan heb je er straks 10 staan, dan kan je een winkeltje beginnen.. :roflmao::roflmao::roflmao:)

Mamabella12 vindt dit leuk.
  9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Gewoon bonnen ofzo. De meesten komen zelf met iets

10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Die thee he.. frambozenblad.. is dat lekker? Ik heb natuurlijk de tabletjes van vsm en ga daar deze week mee beginnen maar verwacht daar natuurlijk geen wonderen van. Uiteindelijk denk ik dat een baby toch pas komt wanneer moeder en kind daar beiden klaar voor zijn. Vind het in elk geval wel een fijn idee dat hij nu gewoon mag komen. Liever nog even wachten natuurlijk, maar stel dat de bevalling vannacht zou beginnen dan zitten we niet in een kritieke fase ofzo. Dat vind ik gewoon geruststellend :thumup:

mom2be21 en Mbob vinden dit leuk.
  11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik probeer trouwens sowieso wel lekker in beweging te blijven. Elke dag gewoon even een wandelingetje. Vorige keer ook gedaan en ik heb wel het idee dat je lichaam daar op dit termijn echt baat bij heeft. Al zet je twee nummers van beyonce op ofzo. Gooi die heupen een beetje los :):roflmao:

Mbob en Pyaar vinden dit leuk.
  12. Pyaar

Pyaar Actief lid

14 jan 2019
    456
    629
    93
    Vrouw
    Ik ben blij als ik op een dag nog een beetje aan rustig zitten toe kom.. :roflmao: Nou ben ik ook wel een bezig bijtje hoor, alles altijd op orde in huis. Maar de kinderen vragen daarnaast gewoon een hoop aandacht, vooral nu in de herfstvakantie als de oudste thuis is.. ze slaan elkaar soms de hersens in pfff...:confused:

Amara, Nina Sanders en Mbob vinden dit leuk.
  13. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    Zo meiden lekker gekletst!
    Gister mn telefoon kapot laten vallen kon dus helaas even niet lekker savonds zp lezen...
    Vanmorgen gelijk laten repareren. Financiële tegenvaller dus:roflmao:

Vanmorgen ook bevallingsgesprek en controle bij vk gehad. Alles weer goed. Ze schatte het geboortegewicht bij 40 weken in op 3300-3500 gram.
    Vond het wel bizar hoelang je 'moet' wachten met bellen als de bevalling begonnen is.
    Advies was bellen na 2 uur weeën om de 5 min durend 1 minuut.
    Bij zorgen, groen vruchtwatee of hele heftige weeën uiteraard eerder.

@Nina Sanders wat een gedoe joh met de belastingdienst!

@mom2be21 wat ben jij mooi zwanger zeg!:o::p

@Pyaar vind jou situatie ook altijd best heel heftig hoor! Je zal enigzins aan gewend zijn en je hebt te roeien met de riemen die je hebt maar toch wat ben jij een sterkte vrouw!

Amara, Nina Sanders en Pyaar vinden dit leuk.
  14. Mamabella12

Mamabella12 Bekend lid

22 okt 2017
    789
    790
    93
    Hier houdt mijn dochter me wel in beweging haha ben nu echt wel actiever dan de eerste keer! @Yviev ; gewoon bellen hoor als t begint, desnoods verzin je er maar een uurtje bij :p. Beter 10x te vroeg dan 1x te laat in dit geval.

Onderstaand nog een buikfoto spam :D

Bijgevoegde bestanden:

Ready2loveU, mom2be21, Amara en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Is ook ff aankijken hoe de weeën zijn en hoe jij je voelt hoor!
    Ik wilde netjes pas bellen bij regelmatig om de 5 minuten en pijnlijk en langer dan 2 uur.
    Maar ik kreeg er geen regelmaat in.. soms 1 minuut niets soms 10 minuten. Man stond er op te bellen (was einde middag en wilde wat duidelijkheid voor de nacht). Maar goed ook want na spontaan breken vliezen weeën stom dus nooit regelmatige weeën gehad :p

Amara en Mbob vinden dit leuk.
  16. Amara

Amara Bekend lid

13 mrt 2019
    615
    742
    93
    Vrouw
    @Mamabella12 mooie buik!

@Yviev ze rekenen volgens mij 1 cm ontsluiting per uur bij een eerste bevalling, dus kan zijn dat je na 2 uur weeën pas op 2 cm ontsluiting zit.... Maar wat de andere dames ook zeggen; gewoon bellen zodra jij daar behoefte aan hebt!

Vandaag vol dagje gehad met de kinderen. Nu eindelijk rustig op de bank en voel de kleine ook meteen weer:)
    Ze ligt alleen continue tegen m'n navel aan en dat doet zoveel pijn, want daar zit geen rek in:cry:
    Vrijdag heb ik weer controle en ook de liggingsecho. Ben heel benieuwd of deze baby wel wil indalen.

Mamabella12 vindt dit leuk.
  17. Mbob

Mbob Actief lid

28 aug 2017
    260
    232
    43
    Vrouw
    @Mamabella12 misschien ook omdat ik de eerste keer zwanger bent dat mn gyn zegt vanaf 37 weken. Ik lees ook online idd hele verschillende verhalen. Mooie buikfoto!

@Yviev hier ook, elke 4 minuten, minuut durend voor een uur lang mag ik pas naar het ziekenhuis. Dat leek me al vrij laat/intens. Maarja opzich ben ik liever langer thuis.

@Nina Sanders idd bewegen is denk ik ook goed! Ik ga elke dag of 45 min fietsen of half uurtje zwemmen. En 1x per week yoga. Voel me fitter dan voor de zwangerschap haha.

@Amara fijn dat er vanavond weer wat meer beweging aan de gang was!

18. Pyaar

Pyaar Actief lid

14 jan 2019
    456
    629
    93
    Vrouw
    aaw dat vond ik echt superlief om te lezen! :p Emotioneel haha.... hormonen he? En het klopt, je raakt eraan gewent.

Over het bevallingsgesprek met je vk. Tja.. er is niet één bevalling hetzelfde. Het klopt wel dat een eerste bevalling vaak wat langer duurt. Ook wat anderen zeggen met die 1cm per uur.. Maar je kan beter 1x teveel bellen dan 1x te weinig. Kortom, ze zijn er voor! Lekker bellen als jij dat wilt! Niet denken ik bel maar niet of ik wacht nog wel even, want met onzekerheid zitten is gewoon vervelend op zo'n moment, zeker voor de eerste keer, lekker bellen dus! :p:thumup:

Oohhh..:oops:...... ik heb na lang denken zojuist tóch een (basic, goedkope) wieg met matrasje (90x40cm) besteld. Zo'n ding waar ze maar een paar maanden in kunnen....... Voor beneden.. Ik heb voor boven nl. een aanschuifbedje staan, en beneden staat een box waar onze tweede nog gebruik van maakt.. en dat is nog zó handig op bepaalde momenten.. ... ik dacht.. o_O.. weet je wat?.. Die wil ik nog even wat langer voor de tweede gebruiken... (ben zeker gekke gerrit?.. manlief vond het niet nodig .. maar hij zit relaxed op kantoor de hele dag.. terwijl ik 3 kinderen uit elkaar moet houden... :| PRECIES..! o_O) Gelukkig wordt de wieg gelijk morgen bezorgd, dan heb ik hem in elkaar gezet en aangekleed voordat manlief op donderdagavond weer thuiskomt.. ;):thumup:

Mbob, mom2be21 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier moeten we even kijken wanneer de box het meest handig is om op te zetten. We hebben in elk geval de Moses mand en babynestje maar ik denk dat er snel een box moet komen. Die moeten we nog kopen want die we hadden heeft de verhuizing niet zo goed doorstaan..

20. Amara

Amara Bekend lid

13 mrt 2019
    615
    742
    93
    Vrouw
    Hahaha ik moest hier zo om lachen. Ik wilde dit ook! Ik wil namelijk absoluut geen box, maar leek me wel super schattig om een wiegje in de woonkamer te zetten, maar m'n man verklaarde me echt voor gek want dan hebben we dus boven en beneden een wieg. Maar ik ben blij om te lezen dat ik dus niet de enige ben die dit een leuk idee vond:roflmao:

Mbob, Yviev en Pyaar vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina