16 t/m 30 november '19 | deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nina Sanders, 23 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mbob

Mbob Actief lid

28 aug 2017
    260
    232
    43
    Vrouw
    Wauw wat bijzonder dat je nu al een datum weet!

Mamabella12 vindt dit leuk.
  2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    @Mbob nee geen speciale software. Dus wel gewoon met tabellen en diagrammen in Excel. Wij hebben namelijk geen aparte rekeningen meer. Wij laten alles binnen komen op 1 rekening omdat we onze gescheiden rekeningen gewoon niet meer gebruikten. Toen we gingen samen wonen had geen van ons al echt eigen bezittingen of auto's of een huis of wat dan ook. Na ons huwelijk vonden we het handig om gewoon alles van 1 rekening te doen. Alleen wanneer 1 van ons echt heel veel meer dan de ander zou verdienen kan ik me voorstellen dat je wat dingen apart houdt of doet. Maar ik vind dat zo'n gehannes. Ik bedoel, want er maandelijks naar Duo gaat (studieschuld man) ja, dat kun je wel apart doen, van een aparte rekening, maar wat heeft dat verder voor nut. Uiteindelijk is inkomen gewoon inkomen, waar het ook op binnenkomt. Wel met als gevolg dat je altijd van elkaar ziet wat je uit geeft, dat wel. Dat levert soms wel een vraag of een flauwe discussie op maar boeien, we zien onze huidige bezittingen, vermogen, inkomsten en lasten gewoon als iets wat van ons samen is. Uiteraard mochten we gaan scheiden, dan blijven de studieschulden van mijn man van hem en mocht 1 van ons bijv ooit een eigen zaak starten en dus op die manier eigen vermogen opbouwen, dan blijft dat van die persoon (we zijn dus wel getrouwd onder huwelijkse voorwaarden haha).

Dat zorgt dus voor een heel overzichtelijke boekhouding. X bedrag aan inkomsten, X bedrag aan lasten en een kleine 20% sparen we elke maand. De rest mag en gaat ook gewoon echt op!

Mbob vindt dit leuk.
  3. Friesje203

Friesje203 Fanatiek lid

31 dec 2014
    1.142
    844
    113
    Oh hier wel een bestandje met inkomsten en uitgaven die ik eens in de zoveel tijd bijwerk, maar echt niet maandelijks.
    Sommige maanden vliegt het geld er door maar meestal kunnen we aardig sparen.

Ik heb op de valreep nog ff een blaasontsteking o_O

4. Yviev

Yviev Fanatiek lid

23 dec 2017
    3.018
    2.709
    113
    Vrouw
    Hier hou ik eerlijk gezegd niks bij qua financiën. Ja voor de zaak van mn man.
    Wij storten beide een x bedrag op de gezamenlijke rekening voor de vaste lasten. Verder betaald ieder zn eigen hobby's. Maar met gezamenlijke uitjes of andere dingen betaalt diegene die een pinpas bij heeft :roflmao:
    We zijn getrouwd onder huwelijkse voorwaarden ivm het bedrijf dus moeten wel wat bijhouden eigenlijk :|

Hoeveel gaan jullie sparen voor jullie kinderen?
    Wij hebben het hier gister over gehad en in deze financiële situatie wil ik uitkomen op 10.000 euro bij 21 jaar. Dit komt neer op 40 euro per maand.
    Mochten we er door goed gaan lopende zaak warmer bij komen te zitten zullen we dit wellicht ophogen.

Pyaar en Nina Sanders vinden dit leuk.
  5. Mamabella12

Mamabella12 Bekend lid

22 okt 2017
    789
    790
    93
    Wij sparen de kinderbijslag voor onze dochter en als ze extra's krijgt voor verjaardag oid komt dat er ook bij. Zo gaan we t voor onze tweede ook doen. Wij hebben 1 gezamenlijke rekening waar we maandelijks een vast bedrag op storten en daarnaast nog een vast bedrag sparen. Voor de rest allebei onze eigen rekening en spaarrekening zodat we geen verantwoording hoeven af te leggen over onze hobbys :p. Toevallig wel laatst onze kosten besproken, we hadden dit niet meer echt aangepast sinds we kinderen hebben maar er gaat nu wel veel meer uit dan voorheen dus we hebben het maandelijkse bedrag wat bijgesteld.

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Kinderbijslag enzo spaar ik niet voor de kinderen. Meestal doen we daar zelf.wat leuks mee met als reden: als er iets aangeschaft moet worden, groot of klein, dan wordt dat gewoon gedaan. Wij sparen 50€ per maand per kind, maar qua rijbewijs of studie wil ik ze best op weg helpen. Ik vind wel dat ze een bijbaantje moeten nemen zodra ze oud genoeg zijn zodat ze leren verantwoordelijk met geld om te gaan. En dat het niet vanzelfsprekend is om er warmpjes bij te zitten. Volgens mij mogen ze dan niet klagen!

MissMorrow en Pyaar vinden dit leuk.
  7. Amara

Amara Bekend lid

13 mrt 2019
    615
    742
    93
    Vrouw
    Vandaag even naar het centrum geweest voor de laatste babyspullen, dus alles is nu in huis. Ook meteen frambozenbladthee gehaald, bah wat is dat toch vies:p
    Daarna vast cadeaus gehaald voor de feestdagen en alles wat ik niet in de winkels kon vinden online besteld. Geen zin om me daar mee bezig te houden als de baby er is. Morgen nog wat laatste cadeaus halen en dan alles inpakken en opbergen.

Sparen: wij sparen tot ieder kind 10.000 euro heeft als hij/zij 18 jaar is. Eerste studie betalen wij, evt. 2e studie mogen ze zelf betalen. Betekent niet dat ze zelf niet hoeven te werken en sparen trouwens, vanaf 15 jaar mogen ze mooi een bijbaantje gaan zoeken en ze horen niks over het geld dat ze krijgen tot het moment dat ze er recht op hebben;)

Morgen heb ik de liggingsecho, toch leuk om weer even te kijken want de laatste keer was met de 20 weken echo:D

Ready2loveU, Pyaar en Nina Sanders vinden dit leuk.
  8. Amara

Amara Bekend lid

13 mrt 2019
    615
    742
    93
    Vrouw
    Ik heb trouwens een super leuk boxkleed gezien. Is het heel raar om die te kopen terwijl we geen box hebben? Misschien wel lekker voor op de grond als ze iets ouder is toch? :oops:

(ik weet dat het raar is, maar hij is zo leuk dus ik zoek gewoon een excuus om hem toch te kopen:roflmao:)

Ready2loveU, Pyaar, mom2be21 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nee hoor gewoon doen. Zou ik een lekker dik kleed nemen!

Ook hier vast wat kadootjes voor de feestdagen voor O al in huis. Over de rest denk ik nog na en wil ik komend weekend of komende week halen. Wat ik niet kan vinden of als ik geen zin heb bestel ik online.

Hier is alles voor de baby in huis behalve een tissuebox. Ik kan geen leuke vinden voor een normale prijs

10. Mbob

Mbob Actief lid

28 aug 2017
    260
    232
    43
    Vrouw
    @Nina Sanders aahja als alles via 1 rekening gaat is excel wel handig. Zoek meer een programma waar je meerdere rekeningen in kwijt kunt bijvoorbeeld. Ik heb het in excel gedaan maar werd heel onoverzichtelijk omdat we meerdere gezamelijke rekeningen hebben bij verschillende banken, was heel lang bezig met invoeren iedere keer. Ik zoek eigenlijk een programmaatje waar ik alle gegevens kan inladen en dan zelf mn tabellen en overzichten van kan draaien met wat ik wil zien. Maar heb het nog niet echt gevonden.

Wat betreft sparen moeten we nog een ei over leggen hoe en wat.

Hoeveel is kinderbijslag in NL? Is dat inkomensafhankelijk of krijgt iedereen een vast bedrag?

@Amara ik zou het niet raar vinden. Als het niet in een box ligt zou ik het niet herkennen als boxkleed haha maar gewoon als lekker speelkleed. En wauw wat gestructureerd nu al cadeaus! Wel een goed idee. We gaan begin November wel alvast de kerstboom opzetten denk ik haha. Dan hoeven we dat niet te doen met een baby.

Vieren jullie allemaal ook sinterklaas? Of alleen kerst? Of misschien allebei?

Pyaar vindt dit leuk.
  11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier toch gezwicht voor deze als eerste pakje: https://www.wehkamp.nl/hema-boxpak-met-all-over-print-ecru-16335509/?MaatCode=0740&gclsrc=aw.ds&&gclid=EAIaIQobChMI_ai89sq15QIVAs53Ch0rswMTEAQYCSABEgL_NfD_BwE

@Mbob wij vieren een klein beetje sinterklaas, maar niet echt zelf. Meer bij mijn schoonouders die elk jaar wat pietjes inhuren die komen strooien haha. Ik vind het overdreven maar ach, voor de kleinkinderen wel leuk. En hoef Ik niks op te ruimen achteraf :roflmao:.

Kerst vind ik dan wel weer heel erg leuk. Zou het liefste nu al de boom zetten. 1 van de kerstdagen brengen wij ALTIJD als gezin door. De ene keer sjiek brunchen buiten de deur, de andere keer met een heerlijke zelfgemaakte zalm Wellington mét bijpassende wijnen en dessert. Heerlijk. Lekker cosy, tafel mooi gedekt, kaarsjes aan, hapjes, drankjes.. kijk er helemaal naar uit haha!

Amara, Mbob, Pyaar en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh en de kinderbijslag is een vast bedrag per kind, niet inkomensafhankelijk. Is geloof ik iets van 220 euro (per kwartaal!!!!) en naarmate je kind ouder wordt, wordt het bedrag ook meer.

Hoe is dat bij jullie? Waar wonen jullie dan als ik vragen mag?

Mbob vindt dit leuk.
  13. Sprina

Sprina Actief lid

30 apr 2019
    273
    412
    63
    Vrouw
    Oh dat lijkt mij heerlijk :p en als het eerder komt is dat niet erg?

14. Mamabella12

Mamabella12 Bekend lid

22 okt 2017
    789
    790
    93
    Haha ja k ben zelf ook nogal een controlfreak dus dit geeft me wel wat rust. Nee eerder maakt niet uit (wel vanaf 37weken uiteraard). Ik ga het weekend voor de inleiding ook nog met acupunctuur proberen het natuurlijk op te wekken. Lijkt me toch fijner dan dat het medisch wordt. Maargoed, kans is niet zo heel groot dat t lukt ivm de termijn.

Hier vieren we sinterklaar met het gezin, bij mijn ouders en bij mijn schoonouders. Haha ik vind het heerlijk. Kerst vind ik ook geweldig, het liefst zet ik de boom nu al (maar wacht dit jaar netjes tot na sinterklaas). Met kerst doen we geen cadeaus maar zijn beidd dagen wel gevuld met eten bij beide families. Ooh ik verlang nu al zo naar dat lekkere glas wijn erbij. Ik kon t deze week ook niet laten. Ben bij de slijterij geweest en daar al een heerlijk fles uitgezocht voor straks haha hij ligt nu in de koeling op me te wachten :p.

Sprina en Mbob vinden dit leuk.
  15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Acupunctuur is heerlijk!
    Vanaf komende week mogen bij mij ook bepaalde pressuur punten gestimuleerd worden. Ik zal mijn man eens lief aan kijken en maandag mijn behandelaar informeren!

16. mom2be21

mom2be21 Bekend lid

11 jun 2012
    777
    591
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik verheug me ook echt op de feestdagen! Heerlijke tijd vind ik dat!

Hier al vanaf 4 uur wakker, harde buiken, menstruatiekrampen. Heb al uur onder de douche gestaan/gezeten.. Hoop niet dat dit nog weken gaat duren!

17. Mbob

Mbob Actief lid

28 aug 2017
    260
    232
    43
    Vrouw
    Ik heb ook zo'n zin in de kerst!! Dit weekend vieren we nog Halloween met vrienden en daarna lekker de boom neerzetten en kerst muziek aan. Sinterklaas vieren we sinds we hier wonen niet meer. Wil het straks wel als de kleine wat ouder is. Zo leuk schoen zetten :D

@Nina Sanders Mooi bedrag nog elk kwartaal. Woon in de Verenigde Arabische Emiraten, geen sociale voorzieningen hier voor expats. Maar daarentegen dragen we ook geen belasting af dus is wel logisch. Betalen alleen 5% belasting op ongeveer alles haha.

@Mamabella12 ik kijk ook al uit naar een mooi glas rode wijn bij het kerst diner! Heb ook al een fles klaarliggen :roflmao:

mom2be21 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  18. Mbob

Mbob Actief lid

28 aug 2017
    260
    232
    43
    Vrouw
    Leuk boxpakje trouwens @Nina Sanders! Hoeveel setjes hebben jullie in de kleine maatjes? Ik heb nu 2 broekjes, 1 shirtje maat 50. Wel ook heel veel rompers die ik nog kan combineren met broekjes eventueel. Maar 56 heb ik iets meer. Maar denk dat ik nog wel wat moet bijhalen in maat 50 he? (Ja zoek ook een excuus om nog wat te shoppen hahaha).

Nina Sanders en Amara vinden dit leuk.
  19. Amara

Amara Bekend lid

13 mrt 2019
    615
    742
    93
    Vrouw
    Vanmorgen de liggingsecho gehad. Baby ligt met haar hoofd naar beneden maar nog heel hoog, totaal niet in de buurt van de uitgang...
    Vk vroeg zelf of m'n buik niet heel erg pijn deed, want de baby ligt idd helemaal tegen m'n buikwand aan, was geeneens vruchtwater te zien tussen buikwand en baby op de echoo_O gelukkig verder in de buik wel voldoende vruchtwater.

Net de rest van de cadeautjes gehaald en ook het boxkleed:oops:

@Mbob 2 setjes maat 50 is wel weinig, zou nog 2 setjes bijhalen of misschien wat maat 50/56 kleertjes.

Feestdagen heb ik ook zoveel zin in. Vieren sinterklaas en kerst beide thuis dit jaar. Geen zin in gesjouw en ook geen zin om m'n hele huis vol te hebben met mensen dus lekker alleen met ons gezin. Sinterklaas vieren we op 5 december en dan gaan we 6 december het hele huis omtoveren in kerstsfeer. Mijn man vindt kerst echt fantastisch en zou liever vandaag dan morgen de kerstboom opzetten (heeft al wat kersthuisjes neergezet:o:), dus het huis versieren op 6 december is ook echt een hele happening:roflmao:

Nina Sanders en Mbob vinden dit leuk.
  20. Sprina

Sprina Actief lid

30 apr 2019
    273
    412
    63
    Vrouw
    Oooh ik heb ook zo zin in de feestdagen! Sinterklaas slaan we waarschijnlijk over. De familie van mijn man viert t met zo'n dobbelspel, dus dat vind ik best heftig met een heel kleintje of als ik pas net het kraambed verlaat :p
    Kerst vieren we wel met beide families. Het liefst zou ik ook nu al de boom opzetten. Helaas vallen die naalden dan ook eerder uit :roflmao:

Amara en Mbob vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina