Jaaaaa hier ook zin in de feestdagen! Sint is nog niks over afgesproken. Kerst met de 2 gezinnen hier thuis. Iedereen maakt wat en neemt wat mee. Vanmorgen het laatste strijkgoed weggewerkt en de kast ingeruimd ♡
Als ze een gemiddeld geboortegewicht verwachten zou ik nog wel wat bij halen. Mijn dochter was 51 cm en net geen 3700gram en heeft zeker 2 maanden maat 50 aangehad. Zij had veel last van melk terug geven dus we moesten haar soms wel 4-5x per dag iets anders aandoen.
O was 47 cm en 2925 gram en kon zwemmen in maat 50. Toen hij maat 50 wel goed pastte, heeft hij dit nog zéker een maand of 2 gedragen. Ook gaf hij redelijk wat mondjes terug in het begin dus ik zou misschien op dit moment even afwachten en kijken welke maat / hoe groot je kindje heeft / is bij de geboorte, maar zeker wel nog wat bijhalen. Wat ik in de kast (wil) heb(ben) hangen is: 4 overslagrompers lange mouw en 4 met korte mouw Een stuk of 4 boxpakjes 4 setjes compleet (shirt en broek die je apart van elkaar nog kunt combineren) 4 basic sweatbroekjws 4 basic shirts / sweaters met lange mouwen. 2 tuinbroekjes 2 dikke vestjes/jasjes Dit lijkt veel maar valt in de praktijk wel mee. We hebben ook nog wat spul van O erbij en de garderobe is snel (bij)gevuld hoor. Even een shirtje hier, broekje daar.. en je krijgt ook vaak wel dingen kado.
Hier voel ik me goed maar moe. Werkelijk alles kost me energie voor mijn gevoel. Brood ontdooien, douchen, lenzen indoen, opmaken, boodschapjes doen. Pff, ik heb er geen zin in. Maar ik doe het wel, obviously. Heb een leuke jungle poef binnen trouwens voor de kamer van O. Daar stond eerst een okergele maar die heb ik weggekaapt voor een andere plek in huis haha.
Hier trouwens ook steeds meer harde buiken, de jeuk die blijft aanhouden, zelfs na het insmeren, de druk down under die blijft toenemen, aambeien.. geloof nooit dat dit nog wéken zo door gaat..
@Sprina spannend zeg dat je een datum hebt! Gister heb ik weer controle gehad en meneer lag gelukkig nog steeds ingedaald. Mijn bloeddruk werd de laatste dagen steeds te laag dus mag nu lekker (yesss) zoute dropjes eten. De kleine opmeten doen ze niet meer zei ze ivm betrouwbaarheid. Wel hebben we besproken dat ik eindelijk volgende week een inleidingsdatum ga prikken!! woohoo!! Wel voor rond de 39 weken maar toch, ze luisteren dus wel iets meer nu. Hoop eigenlijk dat ze volgende week een plek blijken te hebben voor wanneer ik 38,5week ben maar ik ga daar maar niet vanuit. Het mooiste scenario is als ik daar heen ga met mn vriend, ze in willen leiden en ik al ontsluiting blijk te hebben! Dát zou fijn zijn!!
Ik heb ook echt niet heel veel maat 50. Ze verwachten een geboortegewicht tussen 3300-3500 bij 40 weken. Mt 50: 4x romper lange mouw 4x romper korte mouw 4x boxpakje 2x broek 1x trui 2x vest Verder wel genoeg maat 56. Zal dit voldoende zijn?
Ja hoor @Yviev en het is zo bij gekocht. https://www.bol.com/nl/p/poef-jungle-met-luipaard-35x42-cm-wonen-goud-poef-stoel/9200000120672409/?Referrer=ADVNLGOO002035-G-61515806590-S-476894342836-9200000120672409&gclid=EAIaIQobChMInb6jsr-35QIVjeF3Ch15Aw2yEAQYAyABEgKG0PD_BwE Dit is het poefje die ik vndg heb binnen gekregen! Ohhhh verlof is niet goed vd portemonnee.. Maarja, de babykamer is af.. (O’s kamer is nu ook helemaal naar mijn zin hoor).
Leuk poefje! en de Giraffe staat er ook haha, leuk! @Ready2loveU Wat ontzettend fijn dat ze meegaan in je wens om ingeleid te worden! ga voor je duimen dat je idd gewoon al ontsluiting hebt tegen de tijd dat je naar het zkh gaat.
Super fijn @Ready2loveU !! Mooi zeg @Nina Sanders !! Hier vandaag bij de gyn geweest, baby doet t goed, in tegenstelling tot de andere 2 lijkt dit niet een heel groot kindje te zijn. Ze vond mijn wensen rondom de controles en bevalling helemaal prima, hoef pas tegen 40 weken weer terug naar haar