Is niet perse alleen voor de bevalling! (Matrasbeschermer!!, (voor als je vliezen breken in bed bv), onderleggers, (voor evt controles), kraamverbanden, watten, alcohol (schoonmaken thermometer), gaasjes.. allemaal dingen die ik met mn werk in de kraam allemaal wel gebruik in de kraamweek.
Matrasbeschermer en onderleggers heb ik nog van de vorige keer aangezien ik die niet gebruikt heb. Alcohol sowieso in huis. Ik was niet helemaal duidelijk in m'n eerste post
Wel handig om wat in huis te hebben ook dan voor na de bevalling idd. Hoeveel kg zijn jullie al aangekomen? Laatste weken vliegt het eraan zit al op 9kg met 25 weken het meeste lijkt wel op mn buik/borsten te zitten. Maarja vind het nogal wat.
Ik zat 2 weken geleden op 8kg... beetje jammer maarja doe geen hele gekke dingen oid. Ene dag wel onverzadigbaar en ander dag eet ik niks meer dan normaal. Maar dat heb ik normaal ook. Mijn gemiddelde eetdag ziet er als volgt uit: O: 2 volkoren beschuit 1x pure hagel 1x vruchtenhagel. Beide met roomboter T: appel + evt klein speculaasje M: 2 volkoren crackers 1x kaas 1x vruchtenhagel. Beide met roomboter T: sultana A: sla, aardappeltjes uit de airfryer, linzenburger T: bakje chips met zn 2 Uiteraard zijn het soms 2 bakjes chips met tweeën of een zak en is de groente soms gewisseld voor een maaltijd bij de snackbar of uit eten oid. Op een hongerige dag zit er tussen middag tussendoortje en avond eten nog een koekje of plakje kaas oid. Of is de chips gewisseld voor een mc kroket zonder saus omdat we in de avond onderweg zijn geweest en toch honger heb Maar soms eten we in de avond niks omdat we laat gegeten hebben en nog vol zitten.
Pfff ik heb zwangerschapspagina weer eens laten versloffen. Het is enorm druk met werk, verbouwing in huis, spullen verzamelen voor de baby en ook nog eens zwangerschapscursus + oefeningen en huiswerk. Daarbij begin ik ook steeds slechter te slapen... Ik was iets te veel aangekomen volgens de vk dus let nu op de suikerinname. Nu zit ik al 3 weken redelijk rond hetzelfde gewicht, dus dat is mooi. De zwangerschapscursus van Subsense die we doen, is echt een aanrader. Ik leer zoveel dingen waarvan ik niets afwist! Over de spieren en zenuwen in je baarmoeder en hoe dat werkt als je bevalt bijvoorbeeld.
@Yviev vind dat je echt een net dieet hebt zoals je het hebt opgeschreven. Ik eet wel iets meer. Meestal ziet mijn dag er ong zo uit: O: 2 volkoren boterhammen met boter, kaas, groente (tomaat of komkommer of avocado) en een beetje mayo (light) T: 5 pruimen en een yoghurtje L: 2 volkoren boterhammen met kaas of kalkoen filet, of soep van groenten T: Granola reep en stuk fruit D: Stukje vlees (vaak hamburger lust geen kip meer), groenten en frietjes uit airfryer. Of ik kook een vega risotto met champignons of een vega pasta (meestal met een room saus ipv tomaten). Of een wokgerechtje met kip. A: hangt er vanaf wat ik in huis heb, koekjes, ijsje, chips, popcorn maar vaak wel iets. Soms wisselt het diner dan idd voor iets minder gezonds zoals een pizza of bestellen we iets, maar dan heb ik ook geen behoefte meer aan de avond snack. Heb ook wel veel dagen dat ik onverzadigbaar ben, terwijl de eerste maanden kreeg ik juist niks weg. En heel moeilijk om er niet aan toe te geven. Heb ook het idee dat alles wat ik eet zich direct vertaald in gewicht. M'n lijf ziet er nog wel oke uit, meeste concentreert zich op mijn buik en borsten. Heb nog steeds een taille . Gewoon eeuwige honger nu! @MissMorrow Wat fijn dat het lukt om je gewicht nu wat stabiel te houden. Heb je nog tips? Is Subsense een online cursus oid?
@Mbob ben verre van op dieet Ben altijd een lekkere eter. Mn avond eten is ook echt een groot bord! Als ik mezelf de vrije hand zou geven eet ik 2 zakken winegums, 2 lions, pak chocokoekjes en 3 pakken bitterballen ernaast Maar dat is nie zwanger ook
Ik ben tot nu toe 7 kilo aangekomen. Was prima volgens m'n vk maar schrok zelf ook wel weer even toen k daar op de weegschaal stond . De vorige keer 16 kilo aangekomen dus verwacht dat er nog wel een aantal kilo's bijkomen
Zijn er ook dames die nadenken over de eventuele getallen combinatie van de bevaldatum? Een uitgerekende datum zegt natuurlijk niks, je kunt er altijd omheen bevallen.. Bijv. 11-11-2019 of 19-11-2019 ? Als ik iets uitloop wordt het voor mij zelfs begin december.. Wat zou jullie leuk lijken?
Ben ook wel benieuwd hoeveel er nog bij komt. Als ik zou eindigen op 16 zou ik opzich tevreden zijn maar ben bang dat het er veel meer worden @Pyaar helemaal niet bij stilgestaand eigenlijk. Ik hoop iig nog November want December is zo'n drukke maand en wil het liefst nog naar NL vliegen voor de kerst met baby dus hoe eerder hoe beter (zodra het kan en mag natuurlijk ). Heb je zelf een voorkeur?
@Pyaar ik hoop tussen 13 en 30 november. 30 nov is sterfdag van mn opa dus dat zou ook best bijzonder zijn. Ben 27 nov uitgerekend. Hoop zo niet december maar dat zal het vast wel worden December is al druk met sint, kerst, nye, mijn verjaardag en moeders verjaardag.
Hahhaa ja zeker! 11-11 is m'n moeder jarig dat zou ik wel grappig vinden. Wat me ook leuk lijkt is 8-11-19 (8+11 is 19). Rond die tijd maar even extra springen, ananassen eten en andere dingen doen die misschien helpen Met 16 november kan ik net niet in december bevallen. Dat vind ik wel fijn. December is altijd zo druk
Ooh dat best netjes toch? Ik las ergens dat je binnenkort alleen nog maar baby aan komt (en eigen vetjes) en nu ook nog placenta en vruchtwater enzo. Ik heb ook het idee dat m'n borsten een groeispurt maken. In het begin van de zwangerschap heb ik er naar lopen staren onder t mom van volgens mij horen jullie nu iets te doen en gebeurde er niets. Terwijl nu... M'n man maakte al een vreugde sprongetje. Die was al bang dat het niet meer kwam
Hebben jullie ook een voorkeurspositie voor de baby? Soms ligt ie er lekker voor, dat ik de minste kwaaltjes heb (laag). Helaas blijft ie nooit echt lang zo liggen.
Ik hoop echt niet in december te bevallen . Uitgerekend op 22-11 maar was er de vorige keer met 38 weken ZO klaar mee he.. Hoop dat de baby tussen de 38 en 39 weken komt en dan een natuurlijke bevalling onder de 16uur, zou perfect zijn haha
Leuk hoe iedereen een eigen kijk heeft op wanneer ze graag zou willen bevallen! Als we nou eens konden kiezen, he? Het lijkt mij wel wat om zo'n leuke datum combi als 19-11-19 te hebben. Maar dat zal wel niet, ik heb zo'n idee dat ik wel uitlopen zal tot begin december .. Ja ik hoor zoveel mensen erover dat december zo'n drukke maand is en dat is ook zo! Maar persoonlijk... ik vond het sowieso al druk in november !! Het begint al met sint maarten op 11-11, en je hebt ook dat Sinterklaas rond half november landelijk (en lokaal) wordt ingehaald.... pfff de kinderen zijn dan helemaal op van de spanning met schoen zetten, en al die sinterklaas activiteiten op school en in winkelcentra/ op tv... ..
Heb ook maar weereens op de weegschaal gestaan. Ben iets afgevallen, maar zit nog op +7 kilo. Valt me best mee 7 november zou voor mij een bijzondere datum zijn om te bevallen, maar is wel erg vroeg aangezien ik pas de 24e ben uitgerekend verder geen voorkeur voor een datum. Bij m'n andere kinderen had ik een heel sterk voorgevoel voor een datum en die ook op de proefdrukken van de geboortekaartjes laten zetten en ze klopte allebei de keren. Nu totaal geen idee. Heb alleen niet het idee dat het een decemberkindje gaat worden. Misschien omdat ik nog nooit overtijd ben gelopen.
zie op m'n banner dat ik nog maar 100 dagen hoef tot m'n uitgerekende datum!! Klinkt zo kort, tijd gaat zo snel ineens....