E. is geboren op 02/02, dus zou het wel grappig vinden als deze op 11/11 komt, maar heb liever geen feestdagen. Tussen 03/11 en 10/11 zou ik ideaal vinden. Maar inderdaad niets over te kiezen
Kreeg geen meldingen meer . Lig in bed maar even kort.. bevaldatum maakt niet uit. Zolang de baby maar niet te lang blijft zitten . Gewicht: ik ga me morgen eens wegen!
Nou, tov vorige week 700 gram erbij dus ik ben een beetje bang voor het tempo van de komende weken....
Ooooo meiden ik was er uit voor mezelf iov mn man. Het word geen borstvoeding. Hij zegt fles maar als jij graag borstvoeding wil geven voor mij ook goed. Mijn vorige bazin( waar ik 2 weken geleden gestopt) ben behoord tot de borstvoedingsmaffia. Toen ik daar gestopt ben kreeg ik lucht en dacht ik wil dit helemaal niet. Ik wil dit samen met mn lief kunnen doen en niet alle stress en verdriet van wellicht niet lukkende bv. Ik wil genieten van mn babymeisje en verlof. Het is al pittig zat! Maarrrr nu was ik gister op bezoek bij haar omdat ze verhuisd is en toen begon ze weer over bv. Ze wilde graag een voedingskussen cadeau doen voor de bv. Dit heb ik uiteraard afgeslagen! Tis van de zotte met 30 jaar maar durf t eigenlijk niet om bv niet te proberen zodat ik geen preken van haar krijg
Geen borstvoeding geven, omdat een ander dat wil! Je zal echt nog genoeg gezeik krijgen over hoe je met je kindje omgaat, want anderen weten het allemaal beter. Probeer het naast je neer te leggen anders word je helemaal gek. Prima dat zij pro bv is, maar het is jouw lichaam en jouw kindje! Daarnaast nog wat ongevraagd advies (sorry) : laat het los! Haal een flesje en flesvoeding en kijk gewoon na de bevalling wat je wilt met de voeding. Hormomen na de bevalling doen rare dingen met je en daardoor maak je misschien andere keuzes wanneer je je kindje vast hebt dan nu. Zou me er daarom nu helemaal niet druk over gaan maken wat je gaat doen met voeding, maar het gewoon na de bevalling bekijken.
@Yviev Laat het los. Het loopt zoals het loopt, echt waar. Ik heb zo vaak moeten uitleggen waarom ik geen bv gaf en nu weer niet ga doen. Fuck it, mijn keuze. Het is me goed bevallen. Ik wilde mijn lijf weer terug en geen gehannes met voeden. Mjjn lijf voelde sowieso wat vervreemd en ik wilde weer lekker in mijn vel komen. Dat betekende de extra kilos weg, eten en drinken wat ik wilde en geen gehannes met tepelkloven en aanleggen. Bovendien is een flesje op sommige aspecten een stuk praktischer. Dat was voor mij reden genoeg om niet eens bv te gaan proberen. Het komt allemaal goed.
@Nina Sanders woow wat netjes +4.3. Hoeveel ben je je vorige zwangerschap op geeindigd? @Yviev gelukkig is het je oude baas wat een bemoeienis! Lekker doen wat je zelf wilt! Jouw baby en jouw lijf
Jeetje wat een dwingend mens zeg. Als jij het niet wilt, doe je het niet. Punt. Kom op zeg, laat je niet gek maken door zo iemand! Het is jouw leven, lijf en kindje! Ps een voedingskussen kun je ook gebruiken met flesvoeding ik slaap er zelfs al mee en gebruikte het de vorige keer als ik een flesje in bed gaf.
Bedankt meiden♡ Vind het ook belachelijk van mezelf hoor! Ben wat dat betreft niet heel sterk en slecht in discussie voeren. Gevalletje te lief Ze komt sowieso op kraamvisite en als er problemen met bv waren dan kwam ze wel "even helpen". En Goede tip @Amara ! @Mamabella12 voedingskussen wil ik Sowieso maar niet van haar Voelt als extra druk uitoefening ---------- Even wat anders! Zijn er dames hier die ervaring hebben met een dyson draadloze stofzuiger??
heel toevallig,,,, over die Dyson draadloze stofzuiger... Dat vertelde mijn moeder laatst. Mijn moeder werkt al haar hele leven als schoonmaakster bij meerdere gezinnen. Nog niet zo lang geleden, bij een rijke fam. heeft ze dat ding één keer gebruikt, ze had dit nog nooit meegemaakt. Hij zuigt voor geen meter en de accu was snel leeg. Ook zaten er duizend opzetstukken bij wat je totale schoonmaakproces alleen maar vertraagd, constant wisselen, en de standaard zuiger paste onder geen enkele kast of bank om eronder te zuigen.. .. Mijn moeder heeft de ouderwetse stofzuiger er maar weer bij gepakt, en ook de dame des huizes zag in dat die Dyson het niet was, en heeft het ding snel teruggestuurd..
@Pyaar kijk hier heb ik wat aan. Vriendin en zwager hebben zn ding. Die van mn vriendin is langzaam aan het overlijden. Gaat nog maar 10-15 min mee. Vind het schofterig veel geld voor een stofzuiger. (500-600 euro) Maar mn man heeft het er voor over Die krijgt het op zn heupen van het snoer van de stofzuiger. Die zegt als we met snoer kopen dan stofzuig ik nooit meer! Ik zeg dat hij zich niet zo aan moet stellen. De diva Ik koop liever nog 2 Miele stofzuigers erbij voor elke verdieping 1 voor minder geld
Ik ga tegengeluid geven. Ge-wel-dig ding. - gemakkelijk - gebruiksvriendelijk. Zeker met kleine kinderen. Wie gaat de hele dag nou in de rommel en kruimels zitten? Alternatief is dat je kinderen nooit ergens lekker hun gang kunnen gaan of dat je zelf met zo'n groot, log, zwaar ding in de weer moet elke dag. Ik pak de dyson er na elke maaltijd even bij en s avonds zuig ik de gehele woonkamer (het loopje) binnen 5 min. Zo klaar en mijn huis is netjes (ik heb een gietvloer waar je alles op ziet, dat helpt ook niet mee). - zelfs hoogzwanger kun je dit nog doen - zeer hoge zuigkracht. - dit ding heeft mijn leven zóveel makkelijker gemaakt. Ja hij is duur. Ja je moet hem vaak opladen. Dat is dan maar zo, weegt zeker niet af tegen de nadelen!
Dit is ook wat ik er over hoor van mensen die hem hebben. Iedereen zweert erbij, omdat het zo makkelijk is. Heb hem zelf helaas niet en ga hem ook niet halen zolang onze ouderwetse stofzuiger met snoer het nog doet, maar oh wat zou ik er graag een willen hebbben!
Ik twijfel heel erg! Hoor ook verhalen dat ze niet heel lang mee gaan. Onze miele is nu 10 jaar ofzo en zuigt nog als een trein! @Nina Sanders welke hebben jullie? V8,V10 of V11? Wij hebben een eiken vloer, hoogpolig kleed, tegels en in de slaapkamers vloerbedekking. Zijn ze voor al deze vloeren geschikt?
Hulde aan iedere stofzuiger in het algemeen toch? Zeker met kinderen. @Yviev oeh een Miele! Zou ik ook wel willen. @Nina Sanders Maar een stofzuiger met snoer, dat is toch niet zo heel storend? Een stofzuiger berg ik sowieso weg na gebruik, ik laat hem niet ergens in huis nog rondslingeren.. En ja dan pak ik hem weer als ik hem nodig heb... so be it. Ikzelf stofzuig 2 keer per dag, na ontbijt en na lunch. (want na het avondeten dan dweil ik namelijk....... erg he, kan je nagaan wat een troep het soms is hier, dat dweilen noodzakelijk is.. , maar ik ben ook wel een schoonmaak gek, dat is ook waar haha..!). Wij hebben twee jaar terug de Rowenta Power Cyclonic gekocht, eentje zonder zak en met snoer. Maar ............. je kunt toch alles gewoon nog doen hoogzwanger..? T zal misschien net iets makkelijker zijn om die Dyson op te bergen en te pakken als je hem nodig hebt? Onze stofzuiger is geen zwaar bakbeest ofzo.. Maar anders stofzuig je bijv. minder vaak of op een rustiger tempo op het laatst als het echt niet gaat....?
Qua stofzuiger.. Ik vind het vooral makkelijk dat hij zo compact en handzaam is. Ik kan hem echt even hup hup snel pakken. Heel anders dan met een gewone stofzuiger, waarbij je altijd moet bukken en dat ding moet mee sjouwen. Toen onze stofzuiger stuk ging en we een nieuwe zochten voor onze nieuwe gietvloer (geen plastic onderdelen dus!!!) Kwamen we bij de dyson v11 fluffy. Hier vrij rustige dag. Vanochtend wat cardio gedaan, in huis gerommeld en net heb ik de auto van binnen en buiten helemaal laten kuisen. Nu gaan we met O een pannenkoek eten met mijn vader en na het eten rijden we weer terug. Vanavond nog even een plankje ophangen en lekker op de bank!