Oh heerlijk! Dat wil ik ook nog wel Hier ochtendje gewerkt, ff bij Hema gestruind (en geld uit gegeven ) en lekker alleen een koffietje gedronken. Nu ff uurtje op bed, schoonmoeder is aant oppassen dus hoor ze beneden gezellig keuvelen samen.
Ja massage is echt een aanrader! Oh heerlijk dat je je rust even hebt kunnen pakken . Hier vanmiddag 2 hele wilde mannetjes. Poeh. Was blij dat ze in bed lagen!. Duik er zelf ook maar ijn nu. Morgenochtend fysio, en dan ook even een paar uurtjes werken. En smiddags lekker rustig aan, jongens bij de opvang!
Nope. Mijn man weet mijn wensen en misschien zet ik ergens in het VK boekje nog heel beknopt: - ziekenhuis bevalling - pro ruggenprik - inknippen enkel indien medisch noodzakelijk - man beslist over moeder en kind indien moeder niet in staat is zelf te beslissen - geen bv, wel na de bevalling even aanleggen voor de hechting - na de bevalling mag de baby lekker gewassen worden en daarna lekker huid op huid bij mama (sorry, ik zie al dat huidsmeer niet zo zitten, een uur lang, maar wellicht ben ik zo overdonderd dat ik het ook geen ramp vind als hij niet eerst een beetje gewassen wordt haha) Een bevalling is natuurlijk niet helemaal te plannen.
Nee, heb gewoon de belangrijkste dingen met de vk besproken en mijn man weet natuurlijk wat ik wel en niet wil, dus die houdt dat goed in de gaten.
Vind het lastig. Heb het nog nooit gedaan/ervaren. Heb dus geen idee wat ik wil of wat me te wachten staat...
Hier ook geen bevalplan. Vorige keer ook niet en al had ik die gehad, was er niets van gekomen door het tempo waarop ik toen bevallen ben. Man en vk weten wel wat ik wil ongeveer. Gewoon normaal bevallen in het ziekenhuis, liefst zonder pijnstilling tenzij ik er echt zelf om vraag. Bij F heeft de navelstreng nog een tijdje uitgeklopt dus dat nu weer als het kan. En F heb ik zelf aangepakt en heeft toen zeker een uur eerst bij me gelegen, dat vond ik echt mooi en bijzonder. Man wil de baby graag weer aankleden en eerste flesje geven, kan ik ondertussen douchen. En dan hopelijk gewoon weer naar huis. Maar... het komt zoals het komt. Voor het zelfde geld ben ik nu uren bezig met de bevalling.. dus pin me maar nergens aan vast.
Nee. Gewoon gezegd ik wil weer thuis bevallen en flesvoeding geven. En dat als er wat is dan overlegt de vk eerst met mij. (Echt niet met mijn man hoor... die is toch alleen maar 'eventjes' 'gedwongen' toeschouwer en weet zelfs na 2 kinderen van toeten noch blazen ...) Mocht er nou echt wat zijn en ik ben er zelf niet meer bij dan regelt de vk maar wat zij denkt dat goed is @Yviev maar je hoeft niet per se iets te schrijven toch? Gewoon lekker erover kletsen met je vk en dan weet ze ook ongeveer hoe en wat @Nina Sanders ah dat van dat huidsmeer heb ik nooit gezien, mijn babies kwamen er 'schoon' uit.. Op wat bloedvegen na konden ze zo afgedroogd en aangekleed worden. Ben benieuwd of ik het deze 3e keer eens mee ga maken dat er zo'n laag huidsmeer op zit wat ik wel eens in van die bevalprogramma's heb gezien.
F was idd ook zo goed als schoon. En baby’s wassen ze toch sowieso niet meteen na de bevalling? Dacht juist dat ze expres dat even achterwege lieten ivm de weerstand of zo... En net geboren baby’tjes ruiken zo lekker!!
O had een klein beetje huidsmeer. Was iets te vroeg, maar echt heel weinig hoor. Ze vroegen of ik wilde of ze hem eerst eventjes een beetje zouden wassen. Dat wilde ik (geen uitgebreide bad sessie ofzo, maar even dompelen in gewoon water). Het is dus niet zo dat ze het standaard niet doen omdat het slecht zou zijn. Ik wilde dat gewoon
Ik zou het dan gewoon heel globaal houden, bijv. Waar wil je bevallen, wie wil je erbij, wie knipt navelstreng door, etc. En verder gewoon aangeven dat je het op het moment zelf wil bekijken, want echt plannen kan toch niet
Volgens mij is het idd zo dat hoe vroeger je kindje komt hoe meer huidsmeer het nog heeft. Bij mij hebben ze in het ziekenhuis nooit aanboden om de baby te wassen, maar had dat ook best wel gewild. Beide keren werden de baby's pas aan het eind van de kraamweek in bad gedaan, dacht ook dat het was omdat eerder niet goed zou zijn voor het huidje maar als dat niet zo is ga ik deze keer niet weer een week wachten
Aanleggen voor de hechting? Wat moet ik me daar precies bij voorstellen? Ik ga ook geen bv geven maar ben wel benieuwd naar dit. Ik maak ook geen bevalplan meer, vorige keer heeft ook niemand ernaar gekeken en ik kan zelf goed aangeven wat ik wel of niet wil. En zo niet dan weet mijn man wel wat ik wil .
Ik ga denk ik wel wat op papier zetten, ook meer zodat het me dwingt om over dingen na te denken en me erover in te lezen omdat het mn eerste is. Ben een beetje lui en loop achter met mn zwangerschapsliteratuur. In het ziekenhuis gaven ze ook aan dat je er eentje mee kon nemen. Mijn suiker was te net te hoog na mn gt bij de 2u dus mag komende 2 weken elke dag 4x prikken en langs een dietiste. Heb de afgelopen week al geprikt en als ik een beetje op mn koolhydraten inname let zijn al mn waarden goed dus maak me niet al te druk. @Nina Sanders jouw waardes zaten nuchter net te hoog toch? Hoe gaat dat nu bij jou? Over dat huidsmeer ik zou het ook niet prettig vinden als er echt heel veel op zit dan zou ik misschien wel vragen of er even een washand overheen kan ofzo. maarja geen idee wat ik moet verwachten.
Maar... vinden jullie dat dan echt zo vies? Ik zou het juist heel erg vinden als ze mijn net geboren kind, dat ik zo graag vast wil houden, eerst weghalen om een beetje te wassen en dat ik het dan pas vast kan/wil houden. En daarnaast.. heel schoon ben je al niet meer na een bevalling en je mag al snel erna douchen.. nee echt niet, ik wil de eerste zijn die mijn kind vasthoud (tenzij echt nodig is dat de vk, kv of gyn de kleine opvangt).
Nee niet heel vies en hoeft ook echt niet meteen. Maar ik zou het niet erg vinden als ik na het eerste knuffelmoment en eerste voeding ga douchen dat ze dan de baby een beetje zouden wassen voordat het het eerste pakje aankrijgt.
Ja oké maar ze halen met een doek wel wat er af voor het aankleden. Maar het klonk voor mij net alsof de baby eerst wat gewassen moest worden voor het eerste knuffelmoment.
Haha het hangt er echt vanaf wat je zelf wilt. Ik vond dat gewoon een fijner idee maar om hem nou een kwartier lang re soppen vond ik zwaar overdreven. Had zoiets van, ja, dompel hem maar een beetje lekker in warm water, kan hij ook even met papa kennis maken terwijl ik word gehecht en gecheckt en dan komt hij daarna gewoon lekker bij me liggen. Oefff daar kijk ik weer zo enorm naar uit.