Het schijnt dat de allereerste keer drinken (of er daadwerkelijk melk komt en of het lukt is een tweede) bij de moeder enorm goed is voor de hechting. De baby is nl echt letterlijk net uit jou gekomen. Da's zo'n enorme verandering en heftig, ook voor een baby, dat het de baby een erg veilig gevoel zou geven om de eerste tijd na de bevalling bij de moeder te liggen en als dat lukt aan de borst. Zo niet ook goed.
Ze leggen hem sowieso eerst in een doek gewikkeld eventjes bij je he. Je wilt natuurlijk gelijk je baby zien. Maar al gauw daarna is het tijd voor testjes en het eerste pakje enz. Moeder wordt dan ook gecheckt en gehecht en daarna komt de baby, na aankleden en alle checks een uur bij de moeder liggen. Dat is het moment waarop de baby ook voor het eerst gaat drinken en echt bij je blijft. Daarvoor, dus net voor het aankleden en na de testjes mogen ze hem dus even lekker onder dompelen.
Ik weet nog bij E. dat ze direct bij mij gelegd werd voor een tijdje (geen idee hoe lang), daarna werd ze gecontroleerd en een beetje schoongeveegd en werd ik gehecht. Daarna werd ze aan m'n vriend gegeven. Daarna terug aan mij en ging ik naar mijn kamer. Volgens mij hebben ze haar daar met wat water schoongemaakt en eerste pakje aangedaan. De volgende dag in bad. We waren wel blij dat iemand toonde hoe dat moest (want ja, je kent beide niets van baby's), maar bij deze baby hoeft dat zeker niet. Denk de dag dat we naar huis mogen het eerste badje (dag 4 dus).
Eh nee.. F heb ik aangepakt en op mijn buik gelegd, toen zijn er een paar doeken en dekens overheen gelegd (alleen ff neusje geveegd voor slijm) en zo hebben we zeker ruim een uur gelegen. Dus huid op huid, niet in een doek gewikkeld. Ondertussen kwam mijn placenta en ben ik gehecht (naja 1 hechting). Pas toen ik ging douchen is F naar man gegaan en is hij hem gaan aankleden. Zoiets idd! Maar zal per ziekenhuis kunnen verschillen natuurlijk.
Ik had mijn dochter ook niet gelijk bij me vanwege de keizersnede (wel al na een paar minuten). Maar hoop dat dit deze keer wel direct is, zou hem het liefst ook zelf aanpakken maargoed dat is ook maar afwachten hoe de situatie loopt.
Ja mij ook! Lijkt me heel ontspannen. Lekker elke houding aannemen die je maar wilt doordat je gewichtloos bent.. voor mn lijf zou het ook heel fijn zijn! Jij moet denk ik medisch bevallen? Hebben ze baden in het zkh?
Hier het aftellen nog niet echt begonnen. Nog 7 weken werken en nog zn 11 weken wachten. Dat duurt langggg!
Jaaa. Nog 3 weken werken (6 ochtenden ). Is zeker te doen en de tijd gaat nu eindelijk wat sneller!! Hopelijk over 8/9 weken een baby!!
Aftellen alleen met mijn werk, nog 2 weekjes dus nog 6 daagjes van 4 uur Bevallen duurt nog wel ff, eerste met 40+1 dus ga daar in ieder geval van uit
Ik werk door tot 35 dus nog 5 weken werken. Ben wel af aan t tellen hoor! En ik teken er voor als hij er over 8-9weken is. Ik ben wel klaar met zwanger zijn . Vandaag lekker vrij
Helaas te veel klachten en lichamelijk zware baan.. dus werk al maar 50% en dan moet je er met 34 uit. En had de eerste week oktober al vakantie staan, dus vandaar met 33 weken. In totaal 19 weken verlof want ook achteraf nog 2 weken vakantie aangeplakt