Hi ík sluit me ook graag bij jullie aan! Ik ben Manon nog net 28 jaar! Heb een zoontje van 4 en half van m'n ex en heb afgelopen zondag positief getest! Edlm 21-12 uitgerekende datum dan rond 27 september 2015! En vandaag dus 4+4 zwanger! 3-2 staat de eerste echo gepland... Best wel vroeg maar dat komt doordat ik als praktijkassistente bij een verloskundigenpraktijk werk dus dicht bij het vuur zit! Vanaf 20wk moet ik over naar de gyn en ws word deze spruit eerder gehaald! Mijn zoontje os geboren bij 39+6 met een spoed sectio en daarna met gillende sirenes naar het WKZ waar we 2 onzekere weken met hem in coma en beademing hebben zien vechten! Gelukkig wat we nu zien en merken aan hem heeft hij er weinig tot niets aan overgehouden! Maar toch is het nu extra spannend!
Mnonb, ten eerste gefeliciteerd, en wat moet het voor jou nu allemaal spannend zijn! Zal voor jullie duimen dat dit toch wel een hele andere ervaring mag worden.
Wowww wat leuk, vruchtbare periode eind december haha.. Er blijven maar nieuwe mama's binnen komen Ik heb bij eerste keren ook een inwendige echo gehad, was idd niet heel charmant, maar goed je hebt wel een mooi duidelijk beeld en je weet meteen hoe het allemaal zit daar binnen. Helaas toen bij mij niet goed.. Nog een vraagje / feit of fabel. Bij iets flinkere vrouwen doen ze dan bij de eerste vroege echo's al sneller inwendige echo's dan een normale echo ivm buikvet of is dat onzin en heeft het er niet mee te maken ? Ik zou het echt niet weten
Klopt bij flinkere vrouwen liever een inwendige echo om duidelijkere plaatjes te krijgen en betere en dus meer betrouwbare metingen te kunnen doen!
OKe dat wist ik ook niet Ik moest wel 3 glazen water drinken voor de echo, wat geen probleem is omdat ik sowieso veel water drink. Ik ben gewoon af aan het tellen tot de echo, nu nog 14 dagen!! Veels te lang
Voor alle nieuwe dames, gefeliciteerd! En welkom! Ik twijfel nog steeds of ik mee ga doen met moeders voor moeders. Waarom ik twijfel.... Geen flauw idee! Ik werk thuis, woon in buitengebied. Dus eigenlijk geen reden om niet mee te doen! Hier weinig nieuws te melden, alles gaat zijn gangetje. Straks nog even naar het cb voor de jongste. Hij mag zijn laatste prikken gaan halen. Hij vindt zichzelf dan een hele grote jongen want hij mag dan echt bijna naar de basisschool!
We gaan er gewoon vanuit dat deze x heel anders gaat zijn! Vanaf 20 weken strak onder controle en ws vanaf 30 weken zelfs wekelijks! Daarbij is dit kindje van mn nieuwe vriend... Helaas ben ik wel net zo misselijk en aan het spugen als bij de eerste hoop dat dat nu niet weer tot 27 wkn gaat duren!
Volle blaas kan idd ook zorgen voor een beter beeld!! Volgende week vrijdag komt moeders voor moeders hier! Werk niet thuis en woon in een woonwijk maar alles wat ik kan inleveren voor vrouwen die net als ik ws een grote kinderwens hebben maar het allemaal niet zo vanzelfsprekend is, vind ik het de moeite waard! Maar ga niet de containers overal mee naartoe slepen doe dus mee op de momenten dat ik thuis ben!
Inwendige echo moet juist lege blaas Uitwendige juist volle En klopt indd dat het inwendig altijd beter beeld is alleen doen ze dat liever niet ivm mogelijke bloeding erna
Ik wou ook graag wat betekenen voor MVM, maar helaas gaan wij over 1 week starten in ons nieuwe huis, en daar hoort ook een grote verbouwing bij. Zie het niet zo zitten dat die aannemers dan langs mijn flessen in en uit moeten, zie nu hun grapjes en opmerkingen al voor me. En daarbuiten zal er ook veel familie over de vloer komen om te kijken, en die weten ook nog van niets. Hopelijk kan ik bij een tweede wat betekenen voor MVM ( als die natuurlijk komt ) Nu net zoals iedereen heel erg aan het wachten op die eerste echo 29 jan....... Nou moet weer aan het werk, lees morgen weer verder. fijne dag allemaal !
Ik doe niet aan mvm omdat we in portiek wonen en ik had ook bij eerste pre-eclampsie en heb ook genetische afwijking. Geen idee of dat dan reden is maar ik heb zoiezo geen zin flessen op winkelstraat zetten waar iedreen loopt
Bij mijn 1e met 8 weken een inwendige echo gehad. Ik ben niet echt flink met mijn 50kilo haha. Baarmoeder lag wat achterover gekanteld waardoor er met een uitwendige echo niets te zien was.
Ik heb al veel inwendige echo's gehad, volgens mij is dat puur omdat ze het dan beter kunnen zien in plaats van een echo via de buik. Je kan bij MVM ook wegbrengen, daar hebben wij nu voor gekozen omdat de vorige keer een buurvrouw het opgevallen was en zij het herkende. Vorige keer hebben het direct na de 1e positieve test verteld, nu willen we het nog even voor ons houden, MOEILIJK, ook vanwege een aantal vroeg miskramen. Als de rest van de wereld het dan wel mag weten kun je het weer omzetten en komen ze het gewoon weer bij je ophalen. Wat een drukte hier trouwens, gezellig hoor Zijn er hier nog meer mama's die 4 dagen werken?
Over echo's: Vaginale echo Meestal kan de termijnecho gewoon via de buik gedaan worden. Is iemand nog voor de 10 weken, of ligt de baarmoeder diep in buik, of heeft iemand een dikkere buikwand, dan is een uitwendige echo niet duidelijk genoeg en moet er met de vaginale echo worden gekeken. Een vaginale echo is niet pijnlijk en niet schadelijk voor de zwangerschap. De echoprobe is een lang, 2 cm. dik staafje waar de echoscopiste een condoom omheen doet met wat gel als geleidingsmiddel. De probe wordt slechts een klein stukje in de vagina ingebracht. Zo kom je dichter bij de baarmoeder en geeft het een beter beeld. Het kindje is dan ook mooier te bekijken en ook mooier op een foto vast te leggen. Wel of geen volle blaas? Voor een echo via de buik is het handig als je blaas iets gevuld is. De volle blaas tilt de baarmoeder wat omhoog, het kindje is dan beter te zien. Bij de vaginale echo zit een blaas in de weg als die vol is. Je moet dus voor een inwendige echo altijd even plassen om de blaas te legen. Dit is ook comfortabeler voor de vrouw. Kortom, ben je voorbij de 10 weken zwanger, kom dan met een iets gevulde blaas naar de echo. Ben je korter zwanger dan hoeft dat niet.
Ik heb net even met de verloskundige gebeld, toch een beetje in de piepzak. Ik heb net wat bruinverlies gehad en toch wel geschrokken Daarbij heb ik een test gedaan die ik nog had liggen en die is niet super donker. IK moet bellen als ik iets anders krijg dan alleen het bruinverlies en morgen bellen hoe het ermee gaat, daarna kijken we verder
Oh Klaver85 wat naar zeg, hopelijk is het niets maar ik kan me voorstellen dat je je nu echt superkut voelt. Sterkte
Sterkte! Ik werk idd ook vier dagen, maar niet vier lange dagen. Twee kort en twee lang. Gaat prima, goed ritme voor de jongens. Voor de jongste twee dagen creche en de oudste 1 dag bso. Mijn vriend werkt ook vier dagen en mijn schoonouders passen een dag op. Voor mezelf zou ik liever drie dagen werken, maar dat is al een aantal jaren een twijfelpuntje... Misschien nu met nummer 3 wel een goed moment!
Spannend klaver, hopelijk is het niks. Het verbaasd me dat iedereen zoch zo druk maakt om inwendige echo's, je ziet in het begin zo veel meer! Ik heb zelfs de 12 weken echo bij mijn zoontje nog inwendig gehad. Bij de bevalling gebeurt er veel meer down under.