wij moesten idd ook bellen dat ze geboren was (ks), en daarna ook toen we naar huis mochten. we waren zelf een kwartiertje eerder thuis als dat de kraamhulp kwam. Doordat wij 5 dagen in het zh zijn geweest ook extra kraamzorg gekregen en dat was wel erg fijn! net afspraak gemaakt voor 12 weken echo. deze is 6 maart nu ook nog even afwachten dat het pretecho bureau terugbelt!
@Kaaat, dat is in Amsterdam toch? Ik zit hier ook aan te denken maar vind het toch een hoop geld en door mijn medisch dossier krijg ik natuurlijk al genoeg echo's maar daarom leek een echo puur voor de lol me wel zo leuk @LenP, ligt er inderdaad aan hoe lang je in het ziekenhuis moet blijven en hoe je verzekerd bent 10-02-2015 - Evelien21 - afspraak VK + echo 10-02-2015 - Zon79 - 1e echo 10-02-2015 - Rianne29 - 1e echo 10-02-2015 - Lief87 - intake vk+ 1e echo 10-02-2015 - Mamaartje - echo Veel succes en plezier vandaag allemaal!
Je moet je voor je 16e week aanmelden bij een Kraamzorg bureau. Kijk even je zorgverzekering na bij wie zij zijn aangesloten. Dan ligt het eraan of je borstvoeding op kunstvoeding gaat geven hoeveel uur je krijgt verdeeld over 8 dagen. Bij elke ziekenhuis dag gaat er 6 uur vanaf. Het lijkt me heerlijk om een week Kraamzorg te krijgen, zie ik is een keer met eigen ogen wat voor werk ik doe! Dames die vandaag een echo krijgen, succes en geniet!
Kraamzorg: Ik had ook echt te veel uren nog in die 6 dagen. Ze konden hier naast de huishoudelijke taken en controles bij dochterlief en mij niet echt veel meer doen. Heb 2 dagen een kraamverzorgende gehad die niet begreep dat ik me prima voelde (het was dat ze zeiden dat ik bevallen was, maar lichamelijk nergens last van, niet futloos of moe ofzo, sprong ondanks hechtingen vlot op en van het bed dat in de woonkamer stond) en me verplicht naar bed stuurde als een klein kind. Manlief heeft 2 uur heerlijk geslapen, ik heb 2 uur spelletjes gespeeld op mijn telefoon en via app lopen klagen tegen vriendinnen over hoe ze deed. Wat ben ik boos geweest op haar! De tweede kraamverzorgende die de laatste 4 dagen kwam zag aan mij ook wel dat ik me prima voelde en heeft afgesproken met mij dat ik beneden op de bank ging zitten "rusten" met een kop thee en de laptop op schoot of gezellig kletsend met haar. Hopelijk kan zij weer bij ons komen, heerlijk mens, gezellig en verstaat haar vak! Ga dus nu de tweede kraamverzorgende als voorkeur opgeven en ook wat minder uren per dag aanvragen. We hebben de luxe om genoeg familie in de buurt te hebben, waaronder mijn schoonzus die kraamverzorgende is geweest.
Helaas.... de echo van vorige week was toch een voorbode voor het nieuws wat ik vandaag heb gekregen. Het hartje klopt niet meer... Morgen moet ik terug komen en gaan we bespreken of ik pillen ga slikken of dat ik een curettage krijg. Kan iemand mij daar misschien advies over geven?
Ownee mamaartje wat een rot nieuws. Ik kan je er geen advies over geven, maar wil je wel heel veel sterkte wensen.
Lovely en Woepietje ja is in Amsterdam, Ijburg. Ben met mijn andere zwangerschappen ook bij hem geweest en hij ziet alles en kan alles zo goed uitleggen dat ik gelijk een afspraak heb gemaakt. Hij checkt bijna alle dingen van de 20 weken echo ook al rond de 16weken. Over kraamzorg, ik heb beide keren maximale uren gehad. Bij mijn dochtertje echt nodig, zij had moeite met de borstvoeding. Heb toen ook 2 dagen verlenging gekregen. Ik had bij beide kindjes dezelfde kraamzorg, super klik mee. Dus hoop haar ook te kunnen reserveren voor deze kraamperiode. Ga haar benaderen als ik 12 weken ben, eerst haar en dan het bureau hihi met de mededeling dat ik dan haar wil Ze was een harde werkster en deed alles. Ik vond het niet te veel en nu bij een derde zal ze haar tijd ook nuttig kunnen gebruiken denk ik.
he mamaartje, wat een bagger nieuws... heel veel sterkte. Ik kan je helaas niet helpen bij je keuze. Neem aan dat je morgen niet meteen hoeft te beslissen, dus laat je goed informeren en laat het even bezinken terwijl je er met je man ook over kletst. @9maandenbeurs, wil met ons mam gaan, maar moet nog overleggen.
@mamaatje... Sterkte! Ik zou pil adviseren. Bij curretage is veel mogelijk kan nog lang herstellen. Al met pit kan ook iets achterblijven maar is betere kans op goed afloop. Met pil is thuis is vaak heftig maar makkelijker. Curretage kunnen ze ook iets raken waardoor je later langer mort herstellen. Ik zou dat gewoon bespreken met ziekenhuis nadelen en voordelen. Ik kom met 16wk geen curretage krijgen bijvoorbeeld moest natuurlijk wel in ziekenhuis bevallen maar was top ervaring is zou niet anders willen. Hebben fotos etc. Al is het wel natuurlijk groot verschil tussen 8 en 16wk.. @kraamzorg Ik had vorige keer zelfstandige kraamzorg. Ik had keizersnede 4 dagen in zh en erna nog 6 dagen 8 uur per dag thuis. Vond te veel om 3 uur had ze al niets te doen. Deze keer krijg ik keizersnede weer en ze komt ook alweer. Ik heb gewoon basisverzekering omdat ik medisch bent en beval(keizersnede) in ziekenhuis. Ik loop ook in ziekenhuis. Als het eerste zwangerschap is gewoon beslissen waar je wil bevallen in wel ziekenhuis if thuis. Dat wensen geef je door aan verlooskundige. Als je weeen krijgt komt ze kijken thuis bij je of belt je. Je rijd zelf dan na ziekenhuis en ze komt eraan. Mocht je ruggenprik willen wordt je overhedragen aan verlooskundige/arts in ziekenhuis zelf. Als je goed voelt naar bevallen en baby prima mag je na 2 uur naar huis. Met keizersnede blijf je in kraamhotel nog 3-4 dagen. Is wel handig bekijken bij keuze zieke huis ook kraamhotel: zorg, schoon, kamer, of man kan blijven etc. Hier was het familie kamer en mijn man sliep mee en woonde 4 dagen met mij. 25 euro kosste dat totaal voor hem (niet verzekerd). Kraamzorg kost afhankelijk van verzekering. Die in kraamhotel met medische indicatie is vergoed maar gaat eraf van je totale kraamzorg uren (eerste 24 uren vergoed basis)
@Mamaartje, wat een verschrikkelijk nieuws, heel veel sterkte @Kaaat, woon je in de buurt van A'dam? Ja, ik wil stiekem wel naar de 9 maanden beurs maar ik heb niemand om mee te gaan en alleen vind ik ook maar zo alleen Niemand weet het ook nog hier dus lastig
Mamaartje, wat een vreselijk nieuws. Mijn grootste nachtmerrie op dit moment! Ik wens je heel veel sterkte met dit verdriet. Denk dat ik ook voor de pillen zou gaan, veel sterke met deze keuze. Ik denk aan je...
Ja ik woon in Purmerend, net boven Amsterdam dus. Werkzaam in Amsterdam aan het Vondelpark. Ik doe de 2d echo idd. Misschien later ook nog de 3d echo, maar daar heeft de echoscopist die de 12 en 20 weken echo doet ook een leuke actie voor lopen, dus ik twijfel. Woon je ook in de buurt Woepietje? Mamaartje ik zie je hangen beneden, een hele dikke knuffel voor jou!
Mamaartje, jeetje wat heftig Ik zit precies in het zelfde schuitje... Ben nu wel erg zenuwachtig Bij m'n eerste echo ben ik ook1 week minder ver dan gedacht, maar verloskundige zei niet dat ik me zorgen moest maken... Ikzelf houd gewoon mijn eigen berekening vast, kan niet anders. Hopelijk is de groei van mijn beebje nu wel ingehaald en klopt het hartje mooi... Wens jou veel kracht toe, en dat je snel op een roze wolk weer mag zitten sterkte
@mamaartje: Sterkte Echo: volgende week na de echo ga ik bellen voor een pretecho, durf het nu nog niet zo goed. Ik wil eerst zien of het nog steeds goed zit met de kleintjes. @andere dames met een echo: Hoe was het? Jullie wel een goede echo gehad?
@Kaaat, grappig ik werk ook in Amsterdam en ook aan het Vondelpark @Woepietje, ik had gevraagd of mijn mams mee wilde, maar heb daar nog niet echt concreet antwoord op gehad. We kunnen wellicht afspreken om samen te gaan als de datum ons uitkomt en mijn moeder niet mee wil? Liefs Parijs
Mamamaartje, sterkte meid! Dames met een goede echo, gefeliciteerd! Ik ga niet naar een commercieel bureau, dat is mij het geld niet waard. Morgen heb ik de intake bij de VK en ga nogmaals vragen of ze wat eerder kunnen regelen. Ook alvast veel vragen stellen om me voor te bereiden op een miskraam, misschien dat dat ook wel een beetje psychische druk kan opleggen dat ik wat eerder terug mag komen.