16 t/m 30 September 2015 Mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lovely123, 10 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Ja dat vind ik ook Lentefris!
    Uiteraard is dat het gezond is het belangrijkste.. Maar het word dan gelijk een stuk echter als je het geslacht weet.
    En ik vond het zoeken naar 1 naam al een crime:) 2 namen lijkt me zo lastig!

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ben zo blij!! Vriendin van mij die ivf doet en van de week toch ongesteld geworden blijkt nu echt zwanger te zijn!! Afgelopen woensdag waren korte bloedverliezen etc maar vrijdag positieve test!! Gister en vandaag ook!
    We schelen dan 1,5 mnd dan!
    Leeeeuk!

3. minniemo

minniemo Actief lid

28 aug 2014
    229
    8
    18
    13 weken is ook wel erg vroeg denk ik hoor! Wij willen rond 16 weken een pretecho laten maken. Voor mijn gevoel wordt het dan veel echter. We willen het verder wel voor ons proberen te houden. Alleen onze ouders vertellen we het dan. Het belangrijkse is natuurlijk dat het gezond is, maakt mij echt niet uit wat het wordt! Al hebben wij al wel heel lang een meisjesnaam! ;)

Net even zitten kijken voor de combinatie test. Vind het moeilijk. Ene kan wil ik het graag weten, maar zekerheid heb je nooit. Anders kant moet je dan weer op de uitslag wachten wat weer zo zenuwslopend is..

4. KellSo

KellSo Actief lid

12 jan 2015
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn piccolina! Leuk om samen te delen..

Geslachtsbepaling: wij willen het wel weten, ik denk rond 16 a 17 weken gaan we spieken.. De eerste keer hebben we het stil gehouden, we hopen dat dat dit keer ook lukt.. Moet ik wel mijn mond kunnen houden haha..

@minniemo: wij hoefden toen maar even te wachten voor de uitslag in de wachtkamer.. (Tenminste met de nekplooimeting zelf). De kansen waren zo klein dat we nu besloten hebben het niet uit te laten zoeken..

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Nekplooi hoor je gelijk. Iets tot 1.8-2 is prima.
    De uitslag zelf krijg ik per post thuis binnen 5 werkdagen en daar staat ook niet kansberekening maar alleen of het vergrote kans is of niet.

6. Alou

Alou Bekend lid

14 nov 2013
    635
    0
    0
    Wat super Piccolina! En dan ook nog samen zwanger, heel bijzonder :)

Wij willen heel graag het geslacht weten zo rond de 16de/17de week. Dan kunnen we hem of haar al bij de naam noemen. Wordt het nog echter. (En ja de beide namen hebben we al een hele tijd :D )

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    @namen
    Hier alleen veel meisjes namen altijd becacht maar geen enige jongens naam kwam nooit op ons wat we echt leuk vinden vorige zwangerschappen ook..
    Als het jongen zal zijn moeten we hard brainstormen;)

8. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Wat leuk piccolina! Gefeliciteerd!

Ik heb net de angelsound uit de kast getrokken en heb het hartje gehoord!:D
    En ook gelijk even aan vriend laten luisteren.
    Bij mijn dochter hoorde ik het hartje bij 10/11 weken (had de angelsound nog niet eerder).
    Geweldig ding! Er kan natuurlijk alsnog van alles mis gaan, maar ben blij dat het hartje tenminste klopt :)

9. madelief1984

madelief1984 Actief lid

15 apr 2014
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw dat is bijzonder om thuis t hartje al te horen! Lijkt me zeker n geruststelling. Ik twijfel ook om er een aan te schaffen. Naar lees ook weer verhalen op internet dat t niet goed zou zijn.
    Wat denken jullie?

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #1070 piccolina, 15 feb 2015
    Laatst bewerkt: 15 feb 2015
    @angelsound
    Mijn gyn zei ook dat het niet helemaal veilig is dus ze adviseren dat nooit. Verloskundige vorige keer ook zei dat het bij 1x gebruiken in week na 10wk geen probleem is maar vaak dus verleiding laat het toe dagelijks meermalen gebruiken en dat is niet te bedoeling zelfs in zh of vk kunnen doppler niet dagelijks gebruiken bij 1 persoon.
    Volgens mij ligt dat aan de geluidsgolven wat babytje hoort erg hard waardoor het zijn rust verstoort.
    Ik heb het nooit verder uitgezocht hoe en wat want is ook stuk juist onrustend als je hartje niet vind altijd. Vond ikzelf dat niet nodig.
    Als hartje gestopt is kan je zoiezo niets doen en niemand en als dat klopt dan hoor je dat bij bezoek.

Maar iedereen moet het gewoon zelf weten ik speek voor mijzelf
    Volgens mij bij normaal gebruik 1x per week is geen schadelijke effecten.
    Na 18wk kan je hartje horen met wc rolletje is hetzelfde maar dat kan 100x per dag;))

11. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Apart hoor die wisselende verhalen;)
    Hier bij vorige zwangerschap bij de gyn & vk gelopen en beide vonden de Angelsound geen probleem!
    Mits ik niet in paniek zou raken als ik het hartje even niet zo snel zou vinden.

De Angelsound is niet via geluidsgolven trouwens, dat is een echo apparaat..

Hier vanaf 10/11 weken zo'n 1 á 2 keer per week even kort geluisterd, tot ongeveer 17 weken toen ik haar begon te voelen.
    Dus dat ga ik nu weer doen:)
    Ik geloof niet dat het kwaad kan, anders zou het echt niet al jaren wereldwijd overal verkocht worden.

12. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik heb geen idee wat waar is en niet ik heb wat nu gegoogld uit interesse en kwam deze
    Doptone
    Ik dacht zelf altijd dat een echo meer risico's voor een baby gaf dan een doptone, maar dat blijkt niet waar te zijn.
    Een doptone (waarmee je het hartje kunt horen) werkt door middel van straling waarbij geluisterd wordt naar de bloedstroom. De straling (ultrasone geluid) die het apparaat uitzendt worden door het bloed dat door de slagaders stroomt, teruggekaatst. Vervolgens vangt het apparaat de golven weer op en dit signaal wordt door de doptone hoorbaar gemaakt. Het geluid dat je hoort is een versterking van dit signaal. Zo kun je de doorstroming (het slaan) van het hartje horen.
    Het ultrasone geluidsgebied begint vanaf ongeveer 18 kilohertz en loopt tot 800 megahertz (MHz). Ultrasone trillingen worden meestal opgewekt door omzetting van elektrische- of magnetische energie in mechanische energie.
    Het luisteren naar harttonen van de baby vóór de 15-16 weken zwangerschap wordt ernstig ontraden! De baby is dan nog volop in ontwikkeling en de straling die de doptone uitzendt zijn vele malen hoger dan met een echo.
    Een van de verschillen tussen een doptone en echo, is dat bij een doptone de straling continu is en echo met pulsjes werkt. Een minuut luisteren met de doptone staat gelijk aan 30 minuten echo wat betreft de hoeveelheid straling.
    Het luisteren naar het hartje vroeg in de zwangerschap (ook afhankelijk van lengte van het luisteren) zou gehoorschade kunnen opleveren. Mits er uitsluitend op medische indicatie wordt geluisterd en daarbij de richtlijnen worden gevolgd door de verloskundige (niet te lang luisteren) dan zou de doptone in principe niet schadelijk zijn voor de baby.
    Harttonen luisteren is voor de verloskundige een korte momentopname waarbij zij het hartritme en de regelmatigheid van de hartslag beoordeelt. De baby reageert vaak op de straling van de doptone. Ze gaan schoppen, draaien om weg te komen van de doptone, alsof ze het niet prettig vinden. Het advies is daarom om maximaal 1 keer per week te luisteren (vanaf 15 weken dus!) en niet te lang, maximaal een minuut.
    Green Evelien

http://www.radiologen.nl/files/file/MemoRad/2002/M02-1%20doptone.pdf
    En dit is wel interessante artikel radiologie

Overigens bijv dect babyphone wel gevaarlijk dat is dus pas recent bekent geworden door meerdere onderzoeken. Dus ja wat echt gevaarlijk weten we pas over 10-30 jaar helaas

13. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Maar piccolina..
    Een doptone is vele malen sterker dan de Angelsound.
    Een doptone word gebruikt door een VK of Gyn.
    Overigens gebruikt mijn VK de doptone al vanaf 12 weken.
    Dus ik vind dit artikel een beetje tegenstrijdig eigenlijk?

Maar maakt niet uit hoor..
    Ik waardeer je moeite om het even te Googlen.
    Maar als je tegenwoordig "bijwerkingen paracetamol" intypt op Google schrik je je ook dood.

Iedereen moet het zelf weten toch? Of ze de angelsound willen gebruiken of niet?:)
    Ik persoonlijk vind het een ideaal ding en blijf hem vooral
    met "mate" gebruiken.

14. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik heb geen idee hoe beter angelsound is dan doptone dat zeg ik toch ook? Ik was gewoon zelf benieuwd naar doptone meer, niet dat ik dat angelsound zocht voor jou hoor.

Ik schrijf ook dat iedereen moet toch doen wat hij denkt/voelt.

15. woepietje

woepietje Actief lid

8 aug 2012
    355
    0
    0
    16-02-2015 - Mira85 - 1e afspraak VK
    16-02-2015 - Kaaat - intake VK & echo

Veel succes en plezier!

16. Zon79

Zon79 Bekend lid

11 apr 2014
    727
    212
    43
    Vrouw
    Lovely wat gaaf dat je het hartje zelf al hebt kunnen vinden!
    En je hebt groot gelijk, gewoon met mate gebruiken. Doen waar jij je goed bij voelt. Als het allemaal zo vreselijk slecht was, was het niet vrij verkrijgbaar geweest hoor!

Dames met echo morgen, veel plezier gewenst, duimen voor mooie ukkies!

17. Parijs78

Parijs78 Lid

19 jan 2015
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of het nou een intake is of een echo, veel succes dames vandaag. Was het vruchtbaar laatste tijd? 7 mensen in mijn omgeving zijn zwanger. Heel veel in augustus. Mijn stiefzusje is ook zwanger en 17 september uitgerekend, niet dat ik veel contact heb maar toch grappig. Fijne dag allemaal. Het is koud buiten brrrrrr. Liefs parijs78

18. KellSo

KellSo Actief lid

12 jan 2015
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lovely, het lijkt mij ook heel bijzonder om te horen.. Ik doe het niet omdat t idd in paniek zou raken als ik het niet goed kan horen denk ik maar twijfel wel heel vaak haha..

Dames met eerste afspraak vandaag, heel veel plezier!

19. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    @angelsound, nooit aangeschaft omdat ik dus wel in paniek zou raken als ik het niet kon vinden. bij de eerste had de vk soms zelfs moeite om het hartje te vinden ;) Dus ook nu niet.

@namen, bij de eerste hadden wij alleen maar meisjesnamen en 'moest' ik ineens voor de geslachtsecho een jongensnaam hebben, anders was dat zielig.... hormonen.... 'Gelukkig' was het een meisje, dus jongensnamen niet meer aan de orde.
    Nu wil manlief uit de overgebleven meisjesnamen kiezen als het nu een meisje is, maar dat wil ik eigenlijk niet meer, die horen in mijn hoofd nu bij dochter... (ja, laat maar, ik weet dat het onzin is, weer iets over hormonen ofzo...)

@hier, ik ben een beetje dom geweest... Manlief en ik zijn zaterdag gaan eten en bowlen... vooral dat laatste was niet zo'n slimme zet... ik heb me nu toch al een paar dagen last van mijn banden... niet normaal meer... Gelukkig herken ik de bandenpijn uit mijn eerste zwangerschap, maar had er van te voren even niet meer bij stil gestaan... oeps... Nou ja, de aankomende dagen maar even goed rustig aan doen...

20. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ namen: Wij hadden vorige keer al vanaf het begin een jongensnaam en geen meisjesnaam en nu weer. Iedereen denk dat het een meisje wordt maar ik denk dat ik een jongensmama ben, de tijd zal het leren...

Ondertussen weer beter maar wat een vermoeiend weekend was het, manlief en ik hebben het hele weekend met koorts op bed gelegen zodra de kleine man sliep, tussendoor moesten we ons ventje entertainen. Ik ben dus totaal niet uitgerust en ook nog eens super moe door de zwangerschap. Vanochtend lekker misselijk, zit al de hele tijd koekjes weg te kanen :)

Succes iedereen die een echo heeft!

Nog een weekje en dan is het weer onze beurt, we zijn op de helft van het wachten!

Deel Deze Pagina