16 t/m 30 September 2015 Mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Lovely123, 10 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. list

list Lid

26 nov 2014
    49
    0
    0
    Gastouder
    Ik denk dat ik ook mee ga doen met mvm, nog wel een kleine twijfel met ook als reden de lucht van de flessen.
    Mijn huid in juist nu heel vet, ook last van puistjes helaas:x. Verder nog weinig symptomen alleen wat misselijk als ik net uit bed kom, maar eigenlijk na een minuut of 15 alweer over. Bij de vorige zwangerschappen ook pas later misselijk en ook de rest van de zwangerschap niet meer overgegaan.

2. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Denk dat ik de flessen gewoon in de schuur zet, komen we toch nooit, en anders in de kelder.

heb idd wel ook een paar puistjes, heb ik zelden, maar vallen niet echt op

3. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    Hier nog geen symptomen eigenlijk. Behalve dat ik vandaag niet ongesteld ben geworden :D en vandaag gestopt met roken dus Pffff heb een pittig daggie!:(

4. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Volhouden Loezzz!

Geloof me, ik weet hoe je je voelt.
    Wij zijn 3 maanden geleden gestopt met roken, omdat we graag wilde proberen kids te krijgen.. De eerste 3 dagen vond ik verschrikkelijk!!!

Wat mij goed geholpen heeft waren zoethoutstokjes en veel water drinken, misschien kun je dat eens proberen.
    Na een week was hier het toppunt en heb ik ongeveer mijn koffers gepakt, 2 chagrijnige mensen bij elkaar was soms wel zwaar, maar daarna werd het snel beter en zijn het echt hele kleine momentjes!

trouwens ook maar 2-3 kilo aangekomen.. en achteraf (buiten week 1) was het echt een eitje!

5. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    thx klaver! knap van jullie! Wij stoppen gelukkig ook samen. Ik heb lollies en tictac gehaald.. hihi maar moet zeggen dat het vooral de gewoontes zijn die doorbroken moeten worden. Ben al een aantal keer gestopt, maar was vergeten hoe zwaar die eerste dagen zijn!!
    Net nog even naar de action geweest en getest als motivatie hihi en dikke strepen dus dat helpt wel:)

6. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Dat helpt zeker!!!

Ik heb het na die week nog 3 keer een paar minuten zwaar gehad.
    1- Moest veel strijken en na 2 manden had ik geen excuus om even te stoppen :D
    2- Tijdens een weekendje weg met familie
    3- Toen ik een kater had :D

7. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier volgende week vrijdag afspraak met mvm!

klachten: broeken zitten niet fijn meer, vooral aan het einde van de dag. met vlagen misselijk (maar hoef gelukkig niet te spugen), borsten kunnen niks hebben, en laat dochterlief momenteel nou de fase hebben dat ze het liefst op ons klimt....
    Ach ja, tis voor een goed doel... bij de vmk voelde ik me veel minder zwanger, dus ik ben er ergens wel blij mee!

8. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    haha ja na 2 manden had je wel een pauze verdient! Ja dat zijn de momentjes inderdaad!

Vandaag de meeste moeite tussen de middag tijdens mijn rondje met de hond (waar ik normaal echt op vaste punten een sigaretje rook)

9. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Dames, jullie kletsen veel te veel, kan het zo echt niet bijhouden hoor haha :D

Ik mag deze keer niet meedoen met MvM :( Erg jammer want vind het echt een super goed doel. En vond het heel erg meevallen vorige keer, die flessen stinken wel en in combinatie met enorme misselijkheid was dat niet altijd prettig, maar mijn man goot altijd heel lief mijn plasjes over van het kannetje naar de fles :) Als hij thuis was tenminste natuurlijk hè.
    Maar ik heb na mijn bevalling een bloedtransfusie gehad (3.2 liter bloed verloren..) en dan mag je niet meer meedoen helaas :(

Hier nog totaal geen symptomen. Gelukkig! Vorige keer begon de misselijkheid ergens tussen de 6 en 7 weken. Werd met een week of 14 wat beter maar was met 17 weken ofzo pas echt weg. Ben tot week 11/12 ook eerst 5.5 kg afgevallen toen, voordat ik aan begon te komen. Ben heel benieuwd hoe het deze keer zal gaan!

10. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Die eerste week na stoppen met roken is echt killing!
    Weet er alles van!
    Bij vorige zwangerschap ook cold turkey gestopt (rookte een pakje per dag) en bah wat ik voelde ik me naar!
    Voor mijn vriend was het ook geen pretje trouwens:p ik was niet de vrolijkste Hahah
    Maar je doet het voor een goed doel dus volhouden Loezzz!

Hier al wel een symptoom:
    Moe!
    Ben net op de bank in slaap gevallen terwijl dochtertje in bed lag.

11. klaver85

klaver85 Bekend lid

26 nov 2014
    757
    182
    43
    Nou gisteren was ik niet echt super misselijk en toen had ik meteen paniek :D... erg he

Sta nu kokhalzend te koken, dus maak denk ik voor het eten (wordt een late vandaag) een fruitsmoothie....dat blijft nog een beetje plakken.

IK had inderdaad gelezen dat je dan niet meer mee mag doen Tralalala, lijkt me heel heftig om mee te maken! Daarom wil ik ook heel graag in het ZH bevallen, vooral omdat er in onze familie iemand overleden is in het kraambed

12. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ja was idd vrij heftig. Thuis bevallen, in 6 uurtjes, ging hartstikke vlotjes. Alleen de placenta liet niet los, ik verloor heel veel bloed en moest dus met ambulance naar het zkh. Daar hebben ze hellp-symdroom vastgesteld. Mag nu dus ook niet meer thuis bevallen.

13. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Wat een rust hier ineens.....?

14. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Nou inderdaad.. Waar is iedereen?:p

Heb je al wat symptomen Tralalala?
    Ben zo moe! En de hormonen spelen ook alweer op merk ik, zag net wat zieligs op Facebook en gelijk brok in mijn keel/tranen :)

15. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Ik ben hier! Kom over het algemeen niet veel op ZP, zit meer met ZP-groepjes op FB, dus moet er echt aan denken hier ook nog even te kijken ;)

Symptomen heb ik wel, maar nog niet echt veel. Ruik veel beter, ben veel sneller moe, darmen die soms van slag zijn en bij vlagen misselijk. Ach, hoort erbij zullen we maar zeggen :p

16. list

list Lid

26 nov 2014
    49
    0
    0
    Gastouder
    #116 list, 17 jan 2015
    Laatst bewerkt: 17 jan 2015
    Ik ben er ook nog hoor:p
    Hier ook al wat symptomen, heel erg moe en af en toe wat misselijk ook wat last van mijn buik.
    Voor de dames die al een kind/kindjes hebben, wanneer gaan jullie het aan je kindjes vertellen?

17. list

list Lid

26 nov 2014
    49
    0
    0
    Gastouder
    Oh en nog vergeten, de hormonen. Ik ben echt niet te genieten! Overdag gaat het nog wel maar 's avonds krijgt mijn man de volle laag.

18. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    @list
    Bij 1e verteld aan vrienden en familie al na eerste vroege echo 7wk. FB bekent met 12wk. 2e hetzelfde. En dan met 16wk bekent op FB dat het ook dochter heeft overleden.
    Nu dus beste vrinden verteld gelijk bij pos. test (dat hadden we afgesproken omdat ze nu met ivf bezig ook is).
    Deze weekend vertellen aan schoonouders.
    Wilde verder afwachten met 8wk echo maar eergisteren met paar vriendinnen en kids uit zwangerschapscursus uit eten geweest zegt een zo van: ben je toevalling zwanger? Ik zie het aan je gezicht!
    Heb dan verteld.
    Gister ook op tennis trainer zegt: hoe ver ben je? Ik denk shit hoe weet je dat. Hij zegt: zie aan je gezicht. Je straalt.
    Nou ja weet ik niet zie niets opvallends. Wel in avond buik groter altijd maar had ook buik in begin altijd groter bij mij.
    Ook maar verteld trainer. Wilde niet tot 10wk omdat hij anders nu gaat les aanpassen voor mij en dat wil ik niet. Maar tja moest dus moest laatste halfuur maar serveren ipv conditietraining:(((

Dus zo langzaamaan gaan we iedereen vertellen.
    En op FB plaatsen we ook gewoon met 12wk echo als combitest goed is.

@verekering
    Wie heeft dan uitgezocht?
    Ik probeerde te rekenen maar begrijp niet.
    Ik zal keizersnede krijgen dus zoiezo 4 dagen op kraamhotel. Dan is dan 100% vergoed. Erna nog 3 a 4 dagen kraamhulp thuis 8 uur per dag. Ik geloof dat het gefactureerd 6 uur per dag.
    Maar goed als ik basis heb moet ik dan 4.15 betalen voor kraamhulp thuis. Maar als ik ** heb hoef ik dat niet te betalen staat ook niet als er eerste 24 uur voorbij is.
    Maar snap hem dan niet dus het is dan gratis(extra 6euro p/mnd) als ik ** neem en als niet dan 4.15 euro toch want 24 uur komen in kraamhotel uit?

19. list

list Lid

26 nov 2014
    49
    0
    0
    Gastouder

Sorry mijn laatste zin niet helemaal goed getypt. Ik bedoelde dus wanneer je aan je andere kinderen gaat vertellen dat ze een broertje of zusje krijgen.

En over je verzekering, vaak is het zo dat als je aanvullend verzekerd bent, dat je je eigen bijdrage niet hoeft te betalen. Bel ze anders maandag even dan heb je gelijk een antwoord en kun je evt. je verzekering aanpassen.
    Ik heb mijn zorgverzekering bij Unive, ik ben aanvullend verzekerd en tot 49 uur kraamzorg wordt de eigenbijdrage van 4,15 vergoed. Als ik extra uren nodig heb ivm thuisbevalling zal ik daar overheen gaan en dan moet je die uren zelf betalen.

20. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben dochter al verteld, maar kwartje is nog niet gevallen. Dus ze kan de rest ook nog niet inlichten. Nadat iedereen het weet gaan we er wel eens echt voor zitten. Genoeg zwangeren om mee te vergekijken...

Deel Deze Pagina