Woepietje Inderdaad alleen maar goed om het uit te spreken als je ergens mee zit Alou Ik heb nog nooit gehoord van de "12 weken screening". Is dat niet de combinatietest? (Bloedprikken & nekplooimeting) of is het een ander onderzoek? @ Facebook Ik ben nog steeds voor Als we allemaal de 12 weken grens bereikt hebben wil ik best een geheime groep aanmaken
Ik dacht ook dat de 12 weken screening de combinatietest was. Wij hebben as maandag een gesprek over de verschillende prenatale testen die je kunt laten doen. De verpleegkundige gaf aan dat er de afgelopen jaren nogal wat veranderd is. Ik heb net even op Google gezocht op 12 weken screening en dan kom ik toch overal uit op combinatietest/ nekplooimeting. @Alou, wat is volgens jou dan de 12 weken screening of wat hebben ze jou gezegd? @KellSo, ja, idd domme pech, misschien stom maar ergens stelt het me ook gerust. Er zal nu veel meer controle zijn en mijn baarmoederhals zal ook regelmatig gemeten worden. Als het zo is dan is het zo, helaas. Niet alles valt te regelen. Dus ja, ik ga er nu voor tot ik het ZAT ben. Moet wel heel eerlijk zeggen dat ik dat op het eind best moeilijk vond als ik andere meiden hoorden zeggen dat ze het zat waren. Maar ja, ik heb dat nooit ervaren dus weet het niet, het is gewoon geen vergelijk. @intiemere vragen..................... Hebben jullie ook last van andere/ meer afscheiding Ik had dit bij mijn dochter ook en nu weer, weet dat het erbij hoort maar vind het zo niet fijn
Ik ben ook nog steeds voor een facebook groepje hoor! Gezellig! Maar inderdaad, eerst die 12 weken grens voorbij, dan melden we het ook op facebook. Ik heb ook wel wat meer last van meer afscheiding voor mijn gevoel. Gelukkig is het niet heel hevig ofzo. Veel echo's vandaag trouwens! Veel plezier! Ik mag straks bloedprikken voor de combinatietest. Ik heb toch liever een echo
@Tylmare, de Facebook groep zal dan afgesloten zijn dus dan kunnen alleen leden erbij, verder niemand. Ja, dat snap ik dat je liever een echo hebt, ik had maandag 10 buisjes! echt niet grappig. Staat deze echo al gepland, voor de nekplooimeting?
Voor de 12 weken moet iedereen bloed prikken volgens mij? Gaan ze je bloedgroep bepalen en bepaalde afwijkingen in het bloed onderzoeken wat van belang kan zijn in de zwangerschap en bevalling. Moeders voor moeders Begrijp me niet verkeerd maar het gaat mij niet om het cadeau wat ik krijg hoor, was gewoon benieuwd! Ik doe het voor het goede doel!! Ik had ook wat vanmorgen hoor! Ik was onderweg naar m'n werk met de auto en iemand had het op de radio erover dat de lente eraan komt en opeens stroomde de tranen van blijdschap over m'n wangen! Heb de laatste tijd zo vaak geroepen dat ik zo blij ben als ik het lente is omdat we dan het 1e trimester achter de rug hebben! En nu is het bijna zover! Nog nooit zo blij geweest met de lente! Haha hormonen!! Facebook vind ik ook een leuk idee! Gezellig!
Je bent het niet verplicht, maar dat was inderdaad wat ik bedoelde. Soort van 'screening' vond ik dat of je bepaalde ziektes of andere afwijkingen hebt. Net belde de verloskundige praktijk dat ik volgende week vrijdag naar een gyn moet in het ziekenhuis, niet mijn vaste gyn. Ze wilde toch voor de zekerheid van hem horen over mijn leveranonoom op mijn lever.. (dit is bij toeval 1,5 jaar geleden ontdekt tijdens een echo voor mijn darmen) Ik had dat bij de intake aangegeven en dat mijn gyn dit al besproken heeft met de arts van mdl afdeling en dat het geen kwaad kon omdat het maar 2 cm is. Maar ze willen het blijkbaar toch opnieuw onderzoeken. Ook zeker weer goed maar ga me dan weer zorgen maken.. Ik hoop niet dat ik dan medisch wordt en bij het ziekenhuis moet blijven de rest van mijn zwangerschap..
@MinnieMo, zo heb ik het ook niet gelezen hoor Maar het was je al verteld. Ik was stiekem wel een beetje teleurgesteld de vorige keer kreeg je een extra cadeau als je vroeg meedeed (dus vanaf de 6e week) maar nu niet. Ik beken @Alou, ze kunnen het maar beter controleren toch? En nee, ik hoop ook niet voor je dat je in het ziekenhuis moet blijven lopen dan. Ik heb nu ook een cyste op mijn eierstok van 2 cm waar ik me ook best zorgen om maakte. De gyn van afgelopen maandag heeft nu goed en rustig uitgelegd wat het is en gaf aan dat wanneer ik daar behoefte aan had er eventueel nog een echo gemaakt kon worden na de bevalling om te kijken of alles goed was.
Klopt, maar ik geloof dat mensen wel kunnen zien dat je bij zo'n aangesloten club bent aangesloten De echo voor de nekplooimeting is volgende week vrijdag 10 buisjes?! Wauw, ik vond 3 al veel! Dit keer gelukkig maar 1
Hier mooie echo gehad !! Ben terug gezet naar 24 september Het zwaaide al zo mooi naar ons en bewoog zo mooi 😍😍
Ik heb geen Facebook dus hoop dat er straks ook nog een paar blijven kletsen... Er wordt standaard bloed geprikt rond de 12 weken. Voor de combinatie test hebben ze liever dat er voor de 11 weken bloed wordt afgenomen. Ik doe de combinatie test dus er zijn vorige week 4 buisjes bij mij afgenomen. Maandag de echo voor de nekplooimeting. Toch weer spannend! Mooie echo's iedereen!
Klopt ik heb met 9 weken bloed moeten prikken voor zowel de verloskundige als voor de combinatie test in totaal 8 buisjes. Facebook lijkt me leuk! Mooie echo Anoniemmeisje18!! Volgende week met plus minus 12 + 3 weken de combinatie test en vanmiddag de termijnecho! Pfff nog 50 minuten!
@Alou, nee niemand kan dat dan ook zien. Ik heb het toen bij de zwangerschap van mijn dochter ook gedaan en we hebben dit toen uitgebreid getest Fijn maar 1 buisje!
@woepietje : ik heb ook een cyste, 2,5 à 3 cm groot. Maar ze deden er heel luchtig over... Maakte me er geen zorgen over tot ik jouw berichtje las? Wat hebben ze er bij jou over gezegd?
Wat een mooie echo anoniemmeisje! Die van mij was gelukkig ook goed! Het was een mooi, beweeglijk kindje. Ik ben zelfs een week vooruit gezet! mijn uitgerekende datum is nu 18 september. Op 11 maart is de nekplooimeting, hopelijk is dat ook allemaal goed
Mooie echo Ilona! Haha ik dacht precies hetzelfde! Lekkere sigaar! Zo ik mag weer starten met plassen in een kannetje! Weer een heerlijke omslagdoek gehad! En uiteraard een knaller van een test!