Wij geloofde het ook echt niet tot we daadwerkelijk het paspoort hadden. En toen we belde dacht ik echt even dat ze zouden zeggen maar die is hier niet meer ofzoiets. Nog steeds kunnen we het niet beseffen. Ben er vannacht 2 keer uit geweest om in de kluis te kijken of het paspoort er wel écht lag. Denk dat het ook zal blijven tot weet hem door de douane van Schiphol zijn, wat tot hij thuis in bed ligt. Wij hebben f'cking 7 jaar geprobeerd een kindje te krijgen!! Waarvan 4 jaar in adoptie proces. Heeft ons klauwen vol met geld gekost. Gister ook even, gingen in man's werk auto zo'n grote Dodge pick-up normaal pakken we mijn auto want die is veeel zuiniger, als de Dodge 1 op 6 rijdt dan is dat zuinig voor die auto 120 dan neemt hij 1 op 4, gister was die sleutel voor hadden dus wat kan het schelen en hup 100.- benzine erin! Is bar weinig van over, tank lampje Brande toen we thuis kwamen. Op zo'n moment als ie er 4 jaar lang elke dag, elke dag naar toe hebt geleefd als gezin dan maakt het noet uit wat het gekost heeft op het moment dat we die kleine vent in zijn bed hebben liggen zal het elke cent waard zijn. Achternaam laten veranderen zal zo'n 800.- extra kosten. Wij zijn een gezin dus hij krijgt onze achternaam, krijgt een dubbele achternaam. Met dochter heeft Man dit toen niet laten doen en heeft er best spijt van. 1. Voor haar natuurlijk, iedereen behalve zij heet zo. 2. Later met solliciteren etc. Kan zeggen wat je wil, maar als je Pietje van achternaam heet ben je 'minder allochtoon' als dat je Mohammed Van achternaam heet. We willen haar naam straks ook tot dubbele achternaam laten veranderen, zij wil dit ook graag. Dat we een baby krijgen, hebben we zelfs na 7 jaar niet meer over durven dromen. Als je zo graag kinderen wil en je voelt je incompleet en het wil maar niet lukken en ze kunnen er geen reden voor vinden doet het echt heel diep pijn. Heb staan huilen en ben flink woest geweest als ik hoorde dat er ergens een baby was gedumpt want waarom krijgt die tr*t wel een kind wat ongewenst is en bij ons is het zo gewenst en wij krijgen het maar niet. In de vrienden kring was er een vriendin, ja was. Die had een nieuwe vriend binnen een maand zwanger en dan verteld ze doodleuk dat ze het heeft weg laten halen want het was een foutje. Had haar wel kunnen smoren! Want ze wist dat wij het al 6 jaar probeerde en dan verteld zij het op zo'n toon van O ik had een broek gekocht maar vond hem eigenlijk niet mooi en bracht hem terug. Wij hebben al meer als een jaar een kamertje compleet klaar. Wil niet weten hoeveel kleding wij gekregen en gekocht hebben. Toen we van het hoorde over het jongetje, mijn schoonmoeder vroeg laatst krijgen jullie er 1 of 10? Kast vol!! En allemaal speelgoed in de verpakking en ongelooflijk veel gekregen. Hij is gek van bouwen en auto's. En dan kan je het niet laten om soms even in een speelgoed winkel te spieken. kast vol met Lego! Soms Dachten we O dat zal hij mooi vinden, nemen we mee. Manlief heeft vannacht zitten inpakken, vond hij leuker dan dat alles gewoon zo stond. hij ging om kwart voor 9 de stad in om kleinigheidjes te kopen wat daar en in het vliegtuig kunnen geven. Ikocht niet mee want ik kocht alle andere spullen en nu was het zijn beurt om te kopen Vond hij. Was ook best grappig hoe mijn moeder reageerde; Belde dus overdag en dan os er iets of ik moet wat van ze. Belde dus, eerst gewoon vragen hoe het was. Nou toen ka het; Mijn ouders willen dochter voor verjaardag Eem reis naar Marokko geven want daar komt ze vandaan en wil ze graag kijken en stelt ze vragen over etc. Dus met zen alle naar Marokko voor de bevallig was het plan. Ik zeg dus; heb je al geboekt? Nee hoezo was het antwoord. O moet nog een ticket bij. En ze snapte hem niet. Hoe bedoel je. Ja een extra ticket. Oke? Wie gaat er mee dan? O niemand. Maar waarom Moet je een 5 tickets hebben dan? Ja we gaan met onze 3 kinderen. Was het stil, het kwartje viel. Mijn moeder heeft de neiging om in situaties dat ze heeel blij is alles bij elkaar te vloeken en dat deed ze dus ook. En huilen. Hele familie is op de hoogte, buren op De hoogte. We hadden hun toen we hem gezien hebben een foto gestuurd. Kreeg later een appje van mijn vader dat mijn moeder aan iedereen doe het horen wou vertelde dat zij er een kleinzoon bij had en dat ze dan ook de foto moesten zien. Hahaha zo leuk! Kreeg een foto van mijn vader dat hun de foto van zoon vast hielden. Beide een glimlach die niet groter kon. Met de tekst; na 4 jaar hebben ... & yoj hun kindje. Opa en oma kunnen niet wachten je tot ontmoeten! Hele familie heeft de foto dus gekregen.
Goede morgen! Heerlijk weertje hé! Wij gaan zometeen even winkelen in Den Haag. Mijn dochtertje slaapt de laatste dagen heerlijk door! Dus ik voel me een stuk fitter Die gebroken nachten + zwangerschap begon me echt op te breken.. @ Yoj.. Sorry ik ben halverwege je lange verha(len) afgehaakt Maar ik ben super blij voor je meid, succes met de kleine man ophalen uit Rusland.
Wij zijn weer druk bezig geweest in onze moestuin! Het hek staat en vrijwel al het onkruid is er uit en de eerste fruitstruiken staan er in (tayberry, pruim en kruisbes) Thuis in de vensterbank ontkiemt er ook al van alles voor de moestuin! Heb nu al zin in het moestuin-seizoen Volgende week ga ik de aardappelen en sperziebonen zaaien (en misschien sjalotjes)
Heerlijk weer he om lekker in de tuin bezig te zijn! Vandaag heb ik ook paar uurtjes lekker in de tuin bloemetjes geplant en zaadjes voor bloemetjes in de grond gedaan (alles met tuinhandschoenen ) Fijn Lovely dat je dochtertje steeds meer nachten door slaapt! Vermoeidheid wordt ook hier gelukkig steeds minder. Al ben ik nog wel moe maar echt een stuk minder dan voorheen. Ik las eerder over aanvragen gratis dozen, ik ga deze denk ik ook even aanvragen. Even googlen wat er allemaal zoal is
Hey yoj, Wat een weekend voor jullie zeg.. Spannend! Maar wat fijn dat de eerste belangrijke stappen gelukt zijn.. Morgen gaan jullie hem ophalen toch? Jullie hele gezin in Nederland, wat fijn! Leuk ook dat de opa's en oma's zo enthousiast reageren en zo trots zijn!! Kan me voorstellen dat het heel moeilijk is als het niet lukt en anderen er zo ondankbaar mee omgaan.. Gelukkig valt nu alles op zijn plek bij jullie! Veel plezier met de laatste spulletjes en natuurlijk in Rusland!
Kellso Dankje! We zijn veilig aangekomen op plaats van bestemming. Wat ik opzich een wonder vind aangezien et vliegtuig en de trein. Dat zo'n vliegtuig nog mag vliegen, we zouden bijna landen. En opeens werd het stil net of de motor wat uitgevallen. Waren meer mensen die keken van wat gebeurd hier. Man die keek uit het raam, O deze motor rookt niet dus dan zal het wel meevallen. En de piloot die mag nog een beetje oefenen op zijn landing.. Maar we zijn er. Godzijdank dat we de terugweg met een luxe maatschappij vliegen want nu weten we weer waarom we nooit met Aeroflot vlogen. De trein die was zo gammel al wat. Maar we zijn er. Vannacht 3 uurtjes geslapen en zo hyper als wat!!!! En nu wachten hé. Zullen zo bellen of er een mogelijkheid is of we hem vandaag kunnen zien. Het thuisfront zit ook al vol spanning te wachten. Mijn ouders zouden volgend weekend even uit Denemarken komen voor 3 dagen. . Konden ook niet wachten. Die komen ook want die willen natuurlijk ook op Schiphol staan als we aankomen.
@yoj, wat een spanning nu! geniet ervan @Oudere kids mee: dochter gaat sowieso mee naar vk, die vinden het ook erg leuk haar te zien aangezien ze me ook bij dochter begeleid hebben. Straks de gyn ligt er een beetje aan, ben bang dat ik mijn moeder (en dus de oppas) toch graag mee wil hebben... 12 weken echo is ze nu ook meegeweest, maar dat snapte ze nog niet echt... @gratis dozen: ik heb de wij doos aangevraagd en mijn pleegzus de felicitas doos. babydump wil ik nog halen en natuurlijk de kruidvat tas. @hier: 1,5 week van de wereld geweest met flinke griep... niet leuk zwanger en griep... gelukkig vrijdag wel genoeg opgeknapt voor de 12 weken echo. die moest in 2x, beeb lag zo dat ze niet kon meten. niet uitwendig, niet inwendig... dus na 20 minuten en veel springen, mochten we weer en toen kon ze meten! Alles okee, en ud blijft 21 september. Verder mag ik 17 maart kijken in het ziekenhuis, officieel pas vanaf 33 weken, maar ik heb aangegeven dat ik bij dl een minder goede *mooie censuur he* ervaring had, dus op advies van de vk vroeg mocht gaan kijken. Ze weten alleen niet wat ze binnen gehaald hebben, ik heb mijn vragenlijst al klaar liggen hihi! Verder zijn we sinds dit weekend openbaar zwanger, veel leuke reacties! @FB voor mij ook makkelijker te volgen als zp, dus ook ik heb geen problemen met een geheime groep op fb
Hier een mooie termijnecho gehad! Alles zag er goed uit en mijn uitgerekende datum is nu 27 september! Heb nu ook het hartje mogen luisteren, wat bijzonder is dat zeg! En de kleine was flink geroeid, hier dus nu enorm opgelucht. Krijg er steeds meer vertrouwen in nu en ga nu echt proberen te genieten! Heb de echo mogen filmen omdat m'n man er niet bij kon zijn, dus kan elke dag even kijken! Dit was ook mijn laatste controle bij de gyn. Wel raar.. Wij gaan het volgende week zaterdag bekend maken. Mijn man viert dan z'n verjaardag voor al onze vrienden, dus een mooi moment om het te vertellen! En daarna mag het op fb! Hopelijk nog meer mooie echo's vandaag!
Termijnecho was helemaal goed vk zei: hij/zij is niet echt fotogeniek....... Wilde echt niet op de foto hmmmmmm nu al eigenwijs en lijkt denk ik op mij . Ze heeft er een van zwaaiend armpje en nog een die het meest duidelijk was. Moest zelfs gaan hoesten van haar om hem even in beweging te laten komen. Was erg grappig om te zien. Datum is weer bijgesteld. Voor de lijst zal ik hem morgen in kleur posten. 5 oktober. Datum zegt niets maar uiteindelijk is dat ook denk ik iets wat je zo vaak zal zeggen etc en bij mij is deze datum bijzonder omdat mijn mams dan jarig is ze moest wel heel hard lachen toen ik het haar vertelde. Het zou mij niets uitmaken. Verder net vriendin gesproken helemaal blij en deze week aan diverse vrienden. Ben zo benieuwd naar sommige reacties al doen al die reacties er eigenlijk niets toe Fijne dag allemaal Liefs Parijs
Gefeliciteerd net de goede echo's! Mooie echo foto ook! Hier nog steeds last van mijn heupen. ben echt heel benieuwd of dit blijft aanhouden en wat de verloskundige ervan zegt.
Bedankt! Ben zo blij! Parijs78 jij ook een goede echo, heel fijn! En wat is nou een datum? Ik ben nu uitgerekend op m'n overleden oma d'r verjaardag en plots gaat haar orchidee ook weer bloeien! Voor ons een bijzonder en dankbaar teken! Tylmare balen dat je nog steeds zo'n last hebt. Wanneer moet je naar VK? Miss is langs een fysiotherapeut? Ik heb sinds 2 weken last van m'n onderrug en nu ook lichtelijke uitstraling naar m'n heupen. Vooral als ik aan het werk ben of als ik teveel gedaan heb. Eten jullie ook zoveel? Nu ik vrij bent valt het mee, maar als ik aan het werk ben kan ik wel 6 boterhammen op verdeeld over de ochtend en middag! En dat terwijl ik normaal aan 2 boterhammen bij de lunch echt wel genoeg heb! 's avonds daarentegen heb ik weinig trek.. En nog steeds geen zin in thee, blijf dat zo raar vinden!
Fijn dat de echo's weer goed waren. Mooie foto miniemo! De 12weken grens komt nu erg dichtbij voor ons allemaal. Zo fijn! Balen tylmare dat je zo'n last hebt. Zou toch ff naar de fysio gaan. Als is t uit voorzorg. Ik eet ook best veel! Heb de hele dag trek. Zit alleen ook steeds erg verstopt.. Dus probeer nu veel vezels binnen te krijgen en gezond te eten. Maar paaseitjes zijn ook niet aan te slepen haha. Thee drink k ook nog steeds niet! Was echt n theeleut altijd. Blijft vreemd. Drink wel weer (caffeinevrije) koffie.
Wat een prachtige echo's! Ik eet idd ook heeeeel veel 😃 Maar de misselijkheid trekt volgens mij ook een beetje weg. Vanmiddag gingen de rapporten mee en daar staat ook subtiel in dat ik zwanger ben... Weet ik gelijk aan de reacties of ze gied hebben gelezen morgen!
Madelief, ik zweer echt bij gedroogde pruimen. 'S avonds eet ik er 4 en de volgende dag? Ik zal je details besparen maar het werkt! Hahaha. Gefeliciteerd met de mooie echo's! Yoj, fijne en bijzondere dag gewenst morgen. Tylmare: Bij bekkenklachten zou een bekkentherapeut geen slecht idee zijn. Met goede oefeningen en er op tijd bij zijn kan veel voordeel geven! Jij werkt ook in de kinderopvang toch? Dan is je houding, manier van tillen, enz nog veel belangrijker!
Zoo hier zaten we net even in de rats! M'n moeder was zo blij en enthousiast, dat ze het al m'n tantes verteld heeft. Geen probleem natuurlijk! Alleen stond er gelijk een berichtje op m'n tijdlijn op Facebook!!! Waaaaaa!! Gelukkig heb ik het binnen een minuut weer verwijderd maar het was dus bijna wereldkundig gemaakt door m'n oh zo favoriete tante.. Grrrrr! Sorry moest ik even kwijt!
Ooooh minniemo! Daar ben ik ook heel bang voor geweest! Ik heb het zojuist op facebook aangekondigd Wel een enorme tweestrijd in mijn hoofd (Het kán nog fout gaan, het kán een MA zijn) maar gewoon gedaan, moeten gewoon vertrouwen hebben! Na twee goede echo's, voldoende lichamelijke ongemakken en geen bloed zal het gewoon goed zitten Bedankt voor de tips trouwens! Werk inderdaad in de kinderopvang en heb ook tegen mijn collega's gezegd dat ze me er echt op moeten aanspreken als ik verkeerd of teveel buk/til. Volgende week woensdag moet ik weer naar de verloskundige, als ik er dan nog last van heb ga ik het wel aankaarten, want het zit nu in mijn hele heup een constant drukkend gevoel. (straalt soms ook door naar mijn rug, collega vertelde me dat het bij haar ook zo begon, hellup!) Maar dacht dat bekkenklachten pas veel later kwamen, vind het al zo vroeg! :O
Wat fijn al die goede echo s dames! M'n vk adviseerde bij verstopping echt onwijs veel drinken....en veel vezels Hier gister m'n sz en familie ingelicht dmv een shirtje wat robine aanhad met grote zus erop! Super leuk om het besef ineens op de gezichten te zien! Mijn zussen/broertjes en rest vd familie word volgende week ingelicht met hetzelfde shirtje. Nu al zin in. M'n werkgever ook verteld en m'n naaste collega. Fb moet nog ff wachten totdat ieder naast me het weet. Robine wil nu elke keer onder m'n shirt kijken en zegt dan: 'mama baby in buik! Is verstopt! Sssshht, baby slapen....' Echt te lief <3