Klopt...druk met het gezin hier! Dus ik kijk wat minder vaak hier. Gisteren zijn we voor het eerst op het consultatiebureau geweest. Ons mannetje is al bijna 5 kilo! De eerste rompers passen niet meer.... tjee, wat gaat dat hard zeg! Verder doet hij het goed. Hij kijkt al heel helder uit zijn oogjes. Helaas hebben we wel weer een knul met een voorkeurshouding. Zijn broer had dat ook. Dus nu gaan we daar mee aan de slag (voor zover we dat nog niet deden...) en anders naar de fysio. Hij heeft nu al een aardige afplatting op zijn hoofdje.
Ja veel minder tijd idd. Wij moeten onze logistieke planning ook telkens aanpassen. Echte venkelthee bij de refirmzaak wil ook helpen bij krampjes. Mams een vraag aan jou: ik meende ooit eens iets gelezen te hebben dat jou eerste met de radio aan sliep op haar kamer? Onze boy wil ook niet zo graag in zijn eigen bedje liggen. Hopelijk helpt dit!
In begin willen ze zeker niet alleen zijn.Wij hebben eerste week om de beurt met onze dochter op onze borst geslapen .Ze wilde met geen mogelijkheid in de kinderwagen baj slapen.Ook mijn t shirt er in geprobeerd te leggen masr hielp ook niet.Daarna overgegaan op plan B : ledikant vanuit kinderkamer naar onze slaapkamer gesleept en ze sliep al meteen hele nacht door.Om 12 uur laatste voeding en dan wotdt ze vanzelf wakker ergens tussen 6 en 7.Ik wacht tot ze 6 weeken is dan gaat ze in eigen kamer.
Onze jongen is vandaag een week oud! Hoe langzaam de laatste zwangerschapsweken gaan, hoe snel het nu gaat! Het gaat super goed! Mijn wond (knip) was gister ontstoken, toen had ik echt een huildag met veel pijn. Meteen in sodabadjes gegaan en nu gaat het alweer zo goed dat we straks voor het eerst gaan wandelen, zo leuk! Borstvoeding gaat goed, ik heb veel meer dan hij drinkt... In max 10 minuten zit hij vol. We zijn heerlijk aan het genieten
Ja hier slaapt ie dus ook bij ons op de kamer daardoor. Terwijl we hier altijd tegen waren doorbreken we nu al onze voorgenomen regels hihi. Maar ik krijg het ook niet over mij hart en het is heerlijk om de lieve babygeluidjes te horen.
Wat fijn dat het bij iedereen zo lekker zijn gangetje gaat. Bij ons ook super. Mis wel de quality time met mijn manneke. Ons meiske gaat meteen aan het huilen zodra ze in haar eigen bedje gelegd wordt (bij ons op de kamer).. maar misschien dat inbakerenhelpt. Vanavond even proberen.
Ons manneke vond het heel lekker om bij mij op de borst te slapen. En wij ontdekten dat hij daarna niet meer in zijn eigen bedje wilde. Toen kwam mijn man met het idee om het bedje even voor te verwarmen met een kruikje. Hij ligt namelijk lekker op mij...warme ondergrond en wordt later in de avond in een koud bedje gelegd. Nou, dat bleek de truc hier! Afgelopen week hebben we zelfs 2 keer door mogen slapen van meneertje! Misschien hebben jullie wat aan deze tip, als ze niet in hun eigen bedjes willen slapen....
Helaas. Madam heeft zelfs een voorverwarmd bedje. Net weer geprobeerd maar ze ligt idd weer op mijn borst in diepe slaap.. Het lijkt alsof ik faal
Hier is t als ze echt in een diepe slaap is kan ik haar in bed leggen maar soms ligt ze ook een beetje rond te kijken en valt dan toch in slaap. Wij hebben een handdoek onder het hoofdeind gelegen omdat door de dekentjes het voeteneind omhoog ligt en dat heeft ook geholpen. Misschien dat proberen. Mn dochter slaapt alleen k niet en het is half 3. Ben misselijk van vermoeiheid. Zit middenin een verhuising de verkoper heeft een smerige boel achter gelaten . Ben vanmiddag 4 u bezig geweest met de keuken schoonmaken. Zit sr aardig dorheen. Zaterdag over en zondag nacht ben ik al alleen. Mijn man is militair en is doordeweeks weg. Weet dat het moet en ik ervoor heb gekozen maar zie er erg tegenop
Hier ook eentje die alleen bij mama wil slapen. Eerste 2 weken sliep ie prima in z'n wiegje maar daarna dus niet meer. Verwarmen, bovenkant iets hoger, niets helpt. Nu ook 2 nachten niet geslapen. Meneer is vanaf een uurtje of 11 ontroostbaar: huilen huilen huilen. Alleen stil aan de borst, maar dan valt ie in slaap, laat de borst los en huilt weer alles bij elkaar. Heb nu een draagdoek, daarin wordt ie ook stil en gaat ie even slapen, gelukkig, maar ik kan moeilijk met hem in m'n draagdoek of aan de borst gaan slapen. Iemand nog tips? Hem laten huilen kan ik echt niet over m'n hart verkrijgen.
Hier wil madam laatste 2 nachten ook niet meer in eigen bed slapen.Ze valt alleen in slaap bij papa op zijn borst.Maar ik merk dat steeds later wordt vanacht was het half 3 dat ze in slaap viel.Daarna slaapt ze tot 7 , drinken ,dan leg ik haar op bed en gaat ze doorslapen tot 11.Maar overdag wil ze ook steeds minder slapen en dan alleen als ze tegen ons ligt. Mijn man is vandaag weg tot zaterdag dus ik hou mijn hart vast voor vanavond.... O ja trouwens ze heeft voorverwarmd bedje maar dat helpt niet.Omdat ze steeds onder de dekens probeert te komen heb ik haar nu in een dikke slaapzak.
Hier wilde de kleine ook niet slapen in zijn eigen ondanks de kruik. Aangegeven bij het consultatiebureau toen die op gesprek kwamen bij ons thuis. Ze gaf aan dat ze toch moeten leren in slaap te komen en dat ze best even mogen huilen. Dus na een schone luier, een volle buik en een knuffel even in zijn bed laten huilen voor 15 minuten en toen sliep hij. Elke avond huilt hij een beetje en daarna valt hij in slaap van 11 tot half 7. Vind het erg vervelend om hem te laten huilen, maar het helpt bij ons gelukkig wel.
Stay: huilt ie dan zachtjes of echt hartverscheurend met uithalen, rood aanlopen enz. Ons mannetje kan zo huilen, dan lijkt het soms net of ie erin blijft, ook soms met dikke tranen. Ik kan em dan echt niet laten huilen, binnen 5 minuten ligt ie dan in m'n armen. Huilt ie ook overdag als je hem in z'n bedje legt? Wat ben ik blij dat ons mannetje niet de enige is die niet in z'n eigen bedje wil. Fijn dat jullie min of meer hetzelfde meemaken. Ga ik toch denken dat het een fase is waar ze doorheen moeten en dat het niet aan ons ligt. Volgende week moeten we naar het cb, die hebben vast ook nog tips. En nu ligt meneer al heerlijk 2 uur in de draagdoek bij me te slapen en ondertussen kan ik gewoon nog wat in huis doen. Pino en Tanja: sterkte de dagen en nachten dat manlief van huis is...
Het is inderdaad heel fijn en een geruststelling dat we niet de enige zijn die het zo hartverscheurend vinden dat ons kleine wonder overstuur raakt. Kunnen we toch nog onze ervaringen ddelen!
Yaisa, nee hij huilt echt. Niet pruttelen maar krijsen. Soms lijkt het alsof hij gaat ontploffen. Zelf zit ik dan ook met tranen in mn ogen en het liefst pak ik hem op, maar mn vriend houdt me dan tegen. Na een tijdje is hij zn energie kwijt en valt in slaap. De kleine man is eigenlijk meer wakker vanaf zijn middagvoeding van 1 uur tot bedtijd. Tussendoor valt hij wel in slaap, maar niet voor hele lange periodes achter elkaar. Zodra hij in de kinderwagen ligt valt die van ons direct in slaap zodra we gaan lopen, bij jullie ook?
Hoi meiden! Ik lees wel mee, maar kan nog niet zo de tijd vinden om te reageren! Vervelend dat ze zo moeilijk slapen, lijkt of jullie alles al proberen. Zo laten huilen is idd hartverscheurend en lukt mij echt niet. Hier slaapt meneer goed, alleen als hij honger of krampen heeft is t oorverdovend, verder ligt ie alleen wat te mopperen. Idd zodra in de kinderwagen slaapt meneer gelijk. In de auto ook trouwens.
Stay, wat herkenbaar zeg. Vooral ook dat je vriend je tegen moet houden. Manlief heeft hier ook al een paar keer gezegd dat ik em best ff mag laten huilen, maar ik vind dat zo moeilijk.
Hier ook bedje voorverwarmt maar heeft geen effect. Ook die van ons kan echt krijsssssssen, rood aanlopen, niet normaal meer. De buren zeggen dat ze hem nog niet gehoord hebben, maar dat geloven we niet. In de auto valt ie wel gelijk in slaap! Dan maar een rondje rijden hihi In de avond is ie niet meer te genieten. Heeft erge last van krampjes. Op de arm valt ie wel in slaap maar zodra hij dan in de box gelegd wordt zijn de ogen weer wijd open. Het laten huilen kan ik ook niet tegen...mijn mamahart breekt dan.